Skip to main content
  • alt
  • 14.10.2014.

Pete Tong govori o stanju scene

Pete Tong je dobro poznati jahač elektroničkog vala, veteran u polju, koji je rasplesao milijune i napunio neke od najpoznatijih svjetskih party loklacija.

 
Kako ponad svega volimo i cijenimo iskustvo jer neke stvari ne možeš naučiti nikako drugačije osim ako ne zaprljaš ruke tako kada Pete priča, scena na sekundu utihne i sluša.
 
Posljednjih 5 ili 6 godina scena je zabilježila eksploziju EDM zvuka ali Tong napominje kako nije začuđen i kako se to moglo predosjetiti. Kao razlog navodi veliki porast u broju festivala koji su glazbu učinili mnogo dostupnijom i onima mlađim od 21. koji nisu tako lako mogli ući u klubove u kojima su se stvarale prve baze fanova elektroničke glazbe. 

alt

 
Napominje kako je velika razlika između fanova koji su do glazbe došli ovim putem i onih koji su glazbu hvatali na otvorenim livadama i grandioznom ambijentu arene. Još jedan od razloga koje navodi je pojava DJa poput Guette koji su odjednom elektroničke trake ubacili na topliste i na taj način na scenu privukli potpune “novake” kako ih je nazvao. To su ljudi koji o ovoj glazbi neznaju ništa. Jednostavno su čuli traku, svidjela im se i željeli su vidjeti o čemu se radi. Iako su bili neobrazovani, entuzijazma im nije nedostajalo.
 
Tong se svakako osvrnuo na cjelokupno iskustvo slušanja riječima: “Znate, smiješno je, u Europi, Engleskoj posebno, klinci su u 80-ima bili privučeni na scenu na vrlo lokalnoj bazi. Znate, bilo je kao, ideš s prijateljima u lokalni klub, vidjeti DJ-e i utopiti se u kulturi na puno manjoj razini…”. Pete smatra da su nove mase koje su pohrlile u ovaj elektronski zagrljaj bile uvjerene da su otkrile nešto novo a nisu bili svijesni da se radi samo o prenapuhanoj i isproduciranoj verziji onoga kako je sve započelo.

alt

 
Smatra da od 2009. kada se EDM na velika vrata slio na Američko tržište sam zvuk je postao izmasakriran DJ-ima”koji samo stisnu play” i očajno pokušavaju sa besmislenim tekstovima i suvišnim efektima postići emocionalnost. Ali on vidi i neke nove puteljke i mogućnosti koje se otvaraju. Primjećuje da se publika pomalo zasitila ovog generičkog zvuka ida se malo po malo ipak okreću nešto mračnijem underground zvuku i istražukju tonove i modalitete kojima je sve započelo. Vidi mogućnost rasta i razvoja pravca koji će eventualno disperzijom ove goleme nove publike stvoriti novu etapu elektroničke glazbene priče.
 
Osvrnuo se i na pojam “Deep house” i napomenuo kako su se pojmovi kategorija pomalo zamutili ali stvar je zapravo jako jasna. EDM zvuk je oinaj koji se povezuje sa Velikom pozornicom i koji je privlačan masama i tako biste DJ-a koji pušta samo techno na Ibizi recimo mogli uvrijediti savrstate li ga u ovu kategoriju. Tong ne vjeruje u milion novih pod podijela i naziva pravaca i minimalistički i čisto je odlučio sve što nije EDM smatrati Deep houseom.
 
Ipak vidi novi početak kao onaj “koji će morati reflektirati želje i fanova i Dj-ja jednako, a to znači vratiti se korijenima EDM-a dok istodobno tražimo novu stvar…”
brejcha 1
Vezani članci
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
brejcha 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
brejcha 2