Skip to main content
alt

Pete Tong govori o stanju scene

Pete Tong je dobro poznati jahač elektroničkog vala, veteran u polju, koji je rasplesao milijune i napunio neke od najpoznatijih svjetskih party loklacija.

 
Kako ponad svega volimo i cijenimo iskustvo jer neke stvari ne možeš naučiti nikako drugačije osim ako ne zaprljaš ruke tako kada Pete priča, scena na sekundu utihne i sluša.
 
Posljednjih 5 ili 6 godina scena je zabilježila eksploziju EDM zvuka ali Tong napominje kako nije začuđen i kako se to moglo predosjetiti. Kao razlog navodi veliki porast u broju festivala koji su glazbu učinili mnogo dostupnijom i onima mlađim od 21. koji nisu tako lako mogli ući u klubove u kojima su se stvarale prve baze fanova elektroničke glazbe. 

alt
 
Napominje kako je velika razlika između fanova koji su do glazbe došli ovim putem i onih koji su glazbu hvatali na otvorenim livadama i grandioznom ambijentu arene. Još jedan od razloga koje navodi je pojava DJa poput Guette koji su odjednom elektroničke trake ubacili na topliste i na taj način na scenu privukli potpune “novake” kako ih je nazvao. To su ljudi koji o ovoj glazbi neznaju ništa. Jednostavno su čuli traku, svidjela im se i željeli su vidjeti o čemu se radi. Iako su bili neobrazovani, entuzijazma im nije nedostajalo.
 
Tong se svakako osvrnuo na cjelokupno iskustvo slušanja riječima: “Znate, smiješno je, u Europi, Engleskoj posebno, klinci su u 80-ima bili privučeni na scenu na vrlo lokalnoj bazi. Znate, bilo je kao, ideš s prijateljima u lokalni klub, vidjeti DJ-e i utopiti se u kulturi na puno manjoj razini…”. Pete smatra da su nove mase koje su pohrlile u ovaj elektronski zagrljaj bile uvjerene da su otkrile nešto novo a nisu bili svijesni da se radi samo o prenapuhanoj i isproduciranoj verziji onoga kako je sve započelo.

alt
 
Smatra da od 2009. kada se EDM na velika vrata slio na Američko tržište sam zvuk je postao izmasakriran DJ-ima”koji samo stisnu play” i očajno pokušavaju sa besmislenim tekstovima i suvišnim efektima postići emocionalnost. Ali on vidi i neke nove puteljke i mogućnosti koje se otvaraju. Primjećuje da se publika pomalo zasitila ovog generičkog zvuka ida se malo po malo ipak okreću nešto mračnijem underground zvuku i istražukju tonove i modalitete kojima je sve započelo. Vidi mogućnost rasta i razvoja pravca koji će eventualno disperzijom ove goleme nove publike stvoriti novu etapu elektroničke glazbene priče.
 
Osvrnuo se i na pojam “Deep house” i napomenuo kako su se pojmovi kategorija pomalo zamutili ali stvar je zapravo jako jasna. EDM zvuk je oinaj koji se povezuje sa Velikom pozornicom i koji je privlačan masama i tako biste DJ-a koji pušta samo techno na Ibizi recimo mogli uvrijediti savrstate li ga u ovu kategoriju. Tong ne vjeruje u milion novih pod podijela i naziva pravaca i minimalistički i čisto je odlučio sve što nije EDM smatrati Deep houseom.
 
Ipak vidi novi početak kao onaj “koji će morati reflektirati želje i fanova i Dj-ja jednako, a to znači vratiti se korijenima EDM-a dok istodobno tražimo novu stvar…”
hard 600
Techno se pleše na mjestu gdje je nekad bilo jezero prepuno života
hard 600
Techno se pleše na mjestu gdje je nekad bilo jezero prepuno života