Skip to main content
  • 20.05.2021.

Skupina ugostitelja i vlasnika hotela lobiraju protiv otvaranja party scene

Kako smo saznali od naših gostiju predavača u Opatiji sredinom ožujka na Simpoziju Ambasadora tijekom panela "Plan otvaranja event industrije", čini se da event industriji u HR (čitaj festivalskoj, klupskoj, koncertnoj sceni) nikako ne cvjetaju ruže.

Piše: 

Naime, skupina ugostitelja koji drže lanac skupocjenih i velikih restorana i hotela lobiraju prema institucijama da se zabrani održavanje masovnih i velikih festivala i open air partya ovoga ljeta jer smatraju da će na tim događajima doći do velike transmisije koronavirusa.

Ako se to dogodi i sami su svjesni da će Hrvatska biti stavljena vrlo brzo na crvenu listu i da je moguće da njihovi gosti sa dubljim džepom moraju napustiti našu prelijepu zemlju tijekom svog odmora jer će im njihove matične zemlje uvesti rigorozne mjere pri povratku kući (dvotjedne karantene). Prošle godine smo to doživili u drugoj polovici kolovoza, a ove godine EU zemlje će biti puno opreznije s brojkama koje dolaze ih Hrvatske.

Jučer odgođeni Love International i Hospitality on The Beach za 2022.

Dimensions ipak odgođen za rujan

Velika Britanija smatra da održavanje festivala u Hrvatskoj još nije sigurno

Defected i Outlook za sada prema planu krajem srpnja i početkom kolovoza

Svi znamo kako je prošle godine broj zaraženih padao uoči izbora; a ljeti vrlo polako rastao; premijer je izjavljivao da smo pobjedili koronu; festivali i open air partiji su se održavali kako u kojoj županiji, da bi koncem ljeta neki to platili masno dolaskom inspekcija koje su naplaćivale kazne zbog nepridržavanja "mjera" fizičke distance. Ako se ispostavi da ovoga ljeta festivalska i klupska scena budu ograničene brojem posjetitelja to je upravo zbog onih spomenutih spodoba s početka članka koji gledaju samo svoje interese i imaju jak lobi.

Ustvrdili smo također na Simpoziju Ambasadora da državne, kulturne, glazbene i strukovne institucije već 30 godina nije uopće briga za elektroničku glazbu ni za DJe (to su posebno pokazali u ovim kriznim vremenima), a jedan od živih dokaza je i nagrada Porin kojoj je trebalo 28 godina da uvrsti elektroničku glazbu kao kategoriju. Za sve te institucije mi smo samo slučajni prolaznici na kojima sakupljaju političke poene kiteći se imenom "novi oblik selektivnog turizma" i "festivalska destinacija".

Elektronička glazba je priznat ćemo još uvijek tabu tema na većini TV, radio postaja i u tisku, dok je ta ista pop-kultura u daleko naprednijoj Njemačkoj dobila zaštićeni status visoke kulture, dok je u Francuskoj recimo Jack Lang, osnivač Technoparadea postao Ministar kulture još 1996.

Za državne, kulturne, glazbene i strukovne institucije elektronička glazba u Hrvatskoj je još uvijek persona non-grata.

Ustvrdili smo to još davno kada su lokalni šerifi i dežurni pendreci prekidali partye koje danas možemo zvati svojim kulturnim naslijeđem (Aquatica, Zagreb Tribes, upad u Up & Down, Shakespeare, Vortex Tisno itd). Kad smo iz subkulture smo došli do globalno popularne kulture, ni tada nacionalna dalekovidnica pod palicom hvarskog zeta za koju plaćaš 80 kn mjesečno nije kadra stvoriti jednu emisiju vlastite produkcije o glazbi koju Njono ili vitez nazivaju "novi oblik selektivnog turizma".

Nismo zaboravili kada je Gradonačelnik Splita prekinuo telefonskim pozivom karnevalski party za mlade (za koji je sam potpisao dozvolu) u centru jer je nekom konzervatoru techno zasmetao nakon dobrog ručka; ili kada je jedna nazovimo ju fiktivno "strukovna", a pravim imenom DJ sekcija koju predvode Arszenik (voditelj), Blacksoul (zamjenik voditelja) i Yesh (tajnik) u suradnji s kumovima Zero i Funk Guru, pokazala kako u tim foteljama sjede ljudi bez statusa sa nenahranjenim egom iz kojih izlazi samo ogroman "hate".

Oni su se pak iskazali netaktičnom, sasvim glupom, nepromišljenom jednoglasnom Odlukom dan uoči Badnjaka 2020. kada nas je tresla golema kriza, aktivirajući svoju rafalnu paljbu po društvenim mrežama, te nešto kasnije sproveli u djelo i terorističku newsletter kampanju s ciljem rušenja i obezvređivanja nagrade Ambasador. To su naglašavamo sposobne činiti samo naše državne, kulturne, glazbene i strukovne institucije koje bi trebale poticati kulturu i kreativce!

GRADITI MOSTOVE, A NE RUŠITI POSTOJEĆE!

REZULTATI PO EU ZA LJETO 2021. SU OBEĆAVAJUĆI

HRVATSKA ČEKA PILOT PARTYE NA OTVORENOM I U ZATVORENOM

Ako će netko zdravom logikom razmišljati (ima li uopće takvih na pozicijama koje odlučuju o ovakvim pitanjima), a ne dubinom džepa, poznati su rezultati istraživanja na pilot događajima diljem Europe koji ukazuju na to da je transmisija virusa na otvorenom, pa čak i u zatvorenom prostoru vrlo mala i nikakva. To dokazuju i prošlogodišnje brojke na obali i kontinentu (Zagreb, Rijeka i Šibenik) koji nisu imali nikakvih zaraza (s obzirom da su svi vodili evidencije), što hoće reći da su stvoreni svi preduvjeti da se našoj festivalskoj, koncertnoj i klupskoj sceni otvore vrata krajem svibnja i da se izbjegne nestanak ove kulturne i kreativne industrije kojoj je ugrožen rad.

Pretpostavljamo da će Radna skupina za event industriju pri Glasu poduzetnika uspjeti isposlovati dobre uvjete za početak vraćanja clubbinga.

Svi skupa vjerujemo u pozitivan scenarij, a svim kreativcima s naše scene poručujemo da se što više udružuju u formalne pravne organizacije jer samo kroz takav legitiman način mogu predstavljati svoje interese i poboljšati položaj pred institucijama u ovim zaista teškim vremenima.

Opusti se i uživaj do donošenja labavijih mjera: Zagreb je po potrošnji trave prvak Europe!

sonus 2
dobar house mobile
Vezani članci
Uspon i pad plesne glazbe iz ere 70-ih u New Yorku koji nudi blistav, propulzivan pogled na živahnu, ali osuđenu na propast njujoršku kulturnu eksploziju
brejcha 1
Uspon i pad plesne glazbe iz ere 70-ih u New Yorku koji nudi blistav, propulzivan pogled na živahnu, ali osuđenu na propast njujoršku kulturnu eksploziju