Skip to main content

SHDW: “Slovenska publika je otvorenog uma, strastvena i poštuje korijene techna”

Marco Bläsi, poznatiji kao SHDW, više od deset godina stoji iza pulta i oblikuje techno scenu svojim djelovanjem. Nakon dugogodišnje suradnje s Obscure Shapeom i nastupa na prestižnim pozornicama diljem svijeta, danas samouvjereno gradi solo karijeru s kojom potvrđuje status jednog od ključnih imena europske techno scene.

Uoči nastupa na HardBeats festivalu, ovog petka u Ljubljani, razgovarali smo sa SHDW-om o evoluciji njegovog zvuka, produkciji, ulozi etikete Mutual Rytm na sceni i posebnoj vezi koju ima sa slovenskom publikom.

Na techno sceni aktivan si već više od deset godina. Kad pogledaš unatrag, koji bi bili ključni trenuci u tvojoj karijeri koji su te oblikovali kao umjetnika?

Jedan od ključnih trenutaka za mene bio je 2015. kada smo počeli objavljivati glazbu na našoj etiketi From Another Mind. Trake koje smo tada izdavali zvučale su svježe i dobili smo nevjerojatnu podršku brojnih utjecajnih umjetnika. Naš EP “Die Weisse Rose” otvorio nam je mnoga vrata i dao priliku za suradnju s renomiranim etiketama i izvođačima. Ubrzo nakon toga izašao je “Himmel & Erde” na etiketi REKIDS, a pojavljivanje na prvom Afterlife izdanju bio je još jedan važan trenutak. Ti trenuci bili su naš proboj i doveli su do zgusnutog rasporeda nastupa koji su oblikovali naš put kao umjetnika.

Dobar dio tvoje karijere bio je u dugogodišnjoj suradnji s Obscure Shapeom. Dijelili ste DJ pult, producirali glazbu, organizirali događaje i vodili etiketu. Što te to partnerstvo naučilo i kako te pripremilo za solo karijeru i vođenje vlastitih platformi?

Rad u duetu toliko godina naučio me puno o suradnji, strpljenju i pronalaženju zajedničkog jezika kao umjetnika. Vođenje From Another Mind i bezbrojni back-to-back setovi dali su mi neprocjenjivo iskustvo u izgradnji vizije, stvaranju zajednice i čitanju energije na plesnom podiju. Te godine oblikovale su moj način razmišljanja i dale mi samopouzdanje za solo projekte, gdje sam sve što sam naučio mogao primijeniti na svoj način kroz platforme poput Mutual Rytm.

Tvoj zvuk se razvio od ranih dana From Another Mind do onoga što danas čujemo s Mutual Rytm. Kako bi opisao to putovanje kroz zvuk i koji su elementi ostali konstantni u tvojoj glazbi?

Mislim da je prirodno da se umjetnik, i etiketa, razvijaju i istražuju nove teritorije. I From Another Mind i Mutual Rytm oduvijek su oblikovani mojom kolekcijom ploča, uglavnom glazbom od sredine/kraja 90-ih do ranih 2000-ih, koja odražava trake koje su me najviše pogađale.

U danima From Another Mind fokusirali smo se na big-room, melodične trake, kao i one koje su kao himne. S vremenom je moj zvuk postao sve više ogoljeniji, raw i driving. S Mutual Rytm želim stvarati glazbu koja funkcionira kao DJ alat, ali i dalje nosi dubinu, emociju i karakter.

Ono što se nije promijenilo je emocionalna intenzivnost, pažnja na detalje i pripovijedanje – bilo da se radi o jednoj traci ili čitavom setu. Ti elementi povezuju moju glazbu od tada do danas i ostaju temelj svega što objavljujem ili puštam.

Kada si u studiju, što ti obično potakne kreativnost? Kreneš li od ritma, melodije, atmosfere? Kako te ideje prevodiš u zvuk po kojem te poznajemo?

Za mene kreativnost dolazi iz onoga što osjećam u tom trenutku. Može biti oblikovana iskustvima s turneja, radom s drugim umjetnicima na etiketi ili onime što se događa u mom privatnom životu. Ne slijedim strogi koncept. Puštam da me glazba vodi. Ponekad sve krene od ritma, ponekad od melodije ili određene atmosfere, i onda pratim taj trag, nadograđujući ono što mi zvuči ispravno. Sve je u hvatanju vibea i prevođenju tih osjećaja u glazbu.

Pokrenuo si Mutal Rytm 2022. godine. Tri godine kasnije, kako gledaš na njegov rast i ulogu koju ima u današnjoj techno sceni?

Kada se osvrnem na razdoblje od osnutka Mutual Rytm, osjećam ponos i zahvalnost na onome što smo izgradili u kratkom vremenu. Od samog početka etiketa je bila više od samog izdavanja glazbe. To je prostor gdje se umjetnici mogu u potpunosti izraziti, gdje se svakom izdanju posvećuje pažnja, i gdje mogu podržati nadolazeće talente dok istražujem nove ideje. U protekle tri godine surađivao sam s nevjerojatnim umjetnicima različitih generacija, izdavao glazbu koja duboko rezonira i povezao se sa zajednicom koja dijeli moju strast prema technu. Neka izdanja su upravo ona vrsta glazbe za koju se nadam da može inspirirati druge producente, što čini rast etikete i činjenicu da dopire i do DJ-eva i do slušatelja još posebnijim. I doista imam osjećaj da smo tek na početku.

Jedna od vrijednosti na kojima inzistiraš s Mutual Rytm je autentičnost ispred trendova. Kako održavaš tu filozofiju u industriji koja se često vodi hypeom? Koje kvalitete tražiš kod umjetnika koje potpisuješ za etiketu?

Autentičnost je oduvijek bila srž Mutual Rytm. Ne pratim trendove niti hype. Oni dolaze i prolaze. Najvažnija je sama glazba i osjećaji koje donosi. Kada biram izdanje, nikad ne razmišljam o potencijalnoj prodaji ili uspjehu. Zajedno s umjetnikom fokusiram se na trake koje pričaju najsnažniju priču. To je ono što daje izdanju dubinu i smisao. Kada potpisujem umjetnike, tražim jasan osjećaj identiteta, prepoznatljiv zvuk i sposobnost stvaranja traka s dubinom i svrhom. Privlače me producenti koji su predani svom radu, imaju nešto osobno za reći i otvoreni su za suradnju i daljnji razvoj svojih ideja. Za mene se radi o izgradnji dugoročnih odnosa i podršci umjetnicima u svakoj fazi njihovog puta, a ne o lovu na kratkoročni uspjeh.

Etiketa ima vrlo prepoznatljiv vizualni identitet s upečatljivim artworkom i dizajnom. Koliko je vizualni aspekt važan u prenošenju etosa Mutual Rytm?

Vizualna strana Mutual Rytm jednako je važna kao i glazba. Nije riječ samo o omotima ploča, nego o stvaranju snažnog, prepoznatljivog identiteta u svemu što radimo: od plakata i vizuala za događaje do mercha. Imati prepoznatljiv dizajnerski jezik pomaže u izgradnji prepoznatljivosti i daje etiketi jasan glas, bez obzira na format. Istodobno, artwork svakog izdanja ima posebnu ulogu: daje glazbi vlastiti identitet i pomaže prenijeti karakter i raspoloženje traka. Nije stvar samo u estetici. Riječ je o odražavanju priče i emocija iza glazbe te stvaranju snažnije veze između umjetnika, izdanja i publike. Za mene vizuali trebaju utjeloviti iste vrijednosti kao i glazba: bezvremenski, jedinstveni i rađeni s pažnjom. Glazba i dizajn idu ruku pod ruku i zajedno stvaraju cjelovito iskustvo s kojim se ljudi mogu povezati i koje mogu pamtiti.

Slovenska publika je otvorenog uma, strastvena i ima pravo poštovanje prema korijenima techna i “old school” zvuku.

Nastupao si u Sloveniji već nekoliko puta, a ovog tjedna će biti četvrti put da nastupaš kod HardBeats ekipe. Kako ti je nastupati u Sloveniji, kakva je publika i atmosfera?

Nastupati u Sloveniji uvijek je posebno, a još više s HardBeatsom i Domenom. On je jedan od najljubaznijih i najpredanijih ljudi koje sam upoznao u ovoj industriji, i suradnja s njim svaki put čini iskustvo nezaboravnim. Slovenska publika je otvorenog uma, strastvena i ima pravo poštovanje prema korijenima techna i “old school” zvuku. To znanje i energija vide se na plesnom podiju, čineći svaki set jedinstvenim i inspirativnim. Za mene to nije samo puštanje glazbe, nego dijeljenje trenutka s ljudima koji se s njom istinski povezuju i zato se uvijek veselim povratku.

Hardbeats se etablirao kao jedan od vodećih techno i hard techno brendova u regiji. Kako ti je biti ponovno dio lineupa i što publika može očekivati od tvog seta ovaj put?

Jako sam sretan što sam ponovno dio HardBeats festivala. Razvio se u jedan od vodećih techno evenata u regiji i uvijek je posebno iskustvo tamo nastupati. Publika svaki nastup čini nevjerojatno zabavnom jer se njihova energija i strast doista ističu.

Od mog seta ovaj put ljudi mogu očekivati putovanje koje spaja bezvremenske klasike, neobjavljene dragulje i neke nove osobne favorite. Volim pustiti da me trenutak vodi i slijediti energiju u prostoru, tako da je uvijek riječ o stvaranju prave poveznice s plesnim podijem.

SHDW se ovog petka vraća u Ljubljanu kako bi zasvirao na rođendanskom izdanju HardBeats festivala. Njemački teškaš nastupiti će na Cvetličarna Stageu powered by Techsturbation Records uz Future.666, Horacija Cruza, Regala i Tinexa u b2b izdanju s Brtinzzom. U isto vrijeme Media Center Main Stage će ugostiti 999999999, BSLS, Ceru Khin, Gumju, Klofama i Vendexa.

Ulaznice za osigurajte kroz sustav Entrio.si.

Dođite sebi: kako provesti nedjelju nakon partyja elektroničke glazbe

U rubrici “Dođite sebi” evo nekoliko prijedloga kako provesti dan i napuniti baterije:

Chill uz glazbu
Slušanje mjuze je odličan način za opuštanje. Odaberite lagane, chill-out ili ambient playliste kako biste ublažili prijelaz iz euforije noćnog života u mirnu atmosferu nedjelje. Puštanje setova s ambient, downtempo, ili dub zvukovima može pomoći da se “resetirate” uz dobru mjuzu.

(ilustracija) – Foto: alan caishan on Unsplash

Druženje s ekipom
Organizirajte lagani brunch ili piknik s prijateljima iz partyja. Razgovarajte o događajima s prethodne noći, dijelite iskustva i zabavite se u opuštenijoj atmosferi, uz voće, čokoladu, ili zdrave grickalice.

Priroda i šetnja
Odlazak u prirodu, bilo na plažu, u šumu ili park, odličan je način da se opustite. Svježi zrak i lagana aktivnost poput šetnje smanjuju stres, vraćaju energiju i pomažu vam da se oslobodite umora nakon kasnih noćnih sati.

Joga i meditacija
Ako osjećate potrebu za vraćanjem unutarnjeg balansa, yoga ili meditacija su savršene aktivnosti. Fokusiranje na disanje i jednostavne vježbe istezanja mogu opustiti tijelo i um, pružajući osjećaj smirenosti nakon burnog vikenda.

Spa i relaksacija
Posjet wellness centru, masaži ili sauni može biti savršen način da oslobodite napetost iz mišića i stresa koji je možda akumuliran tijekom partija. Topla kupka kod kuće uz aromaterapiju također može biti izvrsna alternativa.

*Članak je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske

Video: Zagreb rejvao uz Scootera pod sloganom “Techno is back”

Velikani rave scene Scooter u subotu navečer zapalili su nekoliko tisuća posjetitelja prvim nastupom u Zagrebu, u sklopu druge večeri prvog Fair Festa.

Scooter – Foto: Press

Spektaklom na Zagrebačkom velesajmu dokazali su da techno nikad ne stari. Pod sloganom ”Techno is back” njemačke ikone priredile su pravi rave teatar uz nevjerojatnu energiju, snažne ritmove i spektakularan light show.

Koncert je od prvog trenutka krenuo senzacionalno – osnivač i pjevač H. P. Baxxter se na pozornici pojavio praćen oduševljenim uzvicima i vatrometom uz pjesmu ”Gimme Gimme That Noise”. Fanove je pozdravio na hrvatskom, a kad ih je pitao jesu li spremni na rave, iz mase posjetitelja čulo se glasno odobravanje – luda zabava je počela.

Pogledajte video isječke koje smo pripremili za Vas u nastavku…

Do treće pjesme ”We Love Hardcore” zavladala je potpuna ekstaza – laseri su svijetlili, a od vatre s kojom su nastupale plesačice bila je uzavrelija samo atmosfera. Publiku su posebno zapalili hitovi ”Call Me Manana”, ”God Save The Rave” i ”The Logical Song“ koji su njemačke ikone doveli na top ljestvice diljem Europe.

Veliko finale i trenutak koji su svi čekali došao je sa zadnjom pjesmom s kojom se Scooter proslavio 1993. godine. Uz eurodance himnu 90-ih “Hyper, Hyper” publika se razbacala do kraja, a uslijedio je i oproštajni vatromet.

Međutim, publika nije bila spremna da se party završi – Scooter se vratio na bis uz jedan od novijih hitova ”FCK 2020”. H. P. Baxxter se od Zagreba oprostio uz hrvatsku zastavu i obećanje: ”Vidimo se dogodine.”
Da bi publika Scooter dočekala rasplesana pobrinuo se između ostalih i iskusni DJ Krnya s više od 40 godina iskustva iza pulta.

Kolektiv Tannu Tuwa predstavlja „Illusions III“, prvi singl s nadolazećeg EP-a

Tannu Tuwa, electro future punk kolektiv čiji članovi dolaze iz Hrvatske, Italije, SAD-a i Švedske, predstavio je singl „Illusions III“, prvo izdvojeno autorsko djelo s EP-a istog imena koji će biti objavljen 29. rujna.

Tannu Tuwa čine Zoran Pars Vujanović, Ivan Dugandžić, Desideria i Gianluca Pellerito, kolektiv glazbenika koji se okupio sa zajedničkim interesom za istraživanje neograničenog glazbenog krajolika. U pjesmi Desideria pjeva na drevnom jeziku koji je nastao na švedskom otoku Gotland i kojeg danas govori jako malo ljudi, a vokalno joj se pridružuje i Zoran Pars Vujanović.

„Illusions III“ snimao je i miksao Jacob Bergson, a mastering potpisuje Alex de Turk (Bunker Studio, New York). Videospot je snimljen u Clouds Hill studijima u Hamburgu i u live snimci hvata kreativni proces benda koji za sebe kaže da pjesme ne uvježbava već ih stvara u trenutku. Spot je realizirala ekipa koju čine Darko Škrobonja, Petra Ana Čubelić i Sandro Baraba.

TANNU TUWA

Bend, koji se bavi eksperimentalnom i elektroničkom vokalnom muzikom, crpi inspiraciju iz tradicija i mistike regije Tannu Tuwa, kao i bogate kulturne baštine Balkana, djelujući kao most između drevnih i modernih zvučnih pejzaža. Ova grupa istražuje liminalne prostore između prošlosti i budućnosti, spajajući tradicionalne eksperimentalne vokalne tehnike s modernim elektronskim instrumentima i eksperimentalnim zvukovima.

Akustičnim i elektronskim eksperimentiranjem, Tannu Tuwa seže duboko u netaknuti izvor beskrajnih zvučnih mogućnosti na isti način kako je Richard Feynman slijedio svoju znatiželju za istraživanjem nepoznate zemlje Tannu Tuwe. Nastali su u šibenskom klubu Azimut u ožujku 2024. gdje su se prvi put i upoznali nakon čega kreću stvarati i odlaze snimati u Šibenik. Svoju glazbu opisuju kao blend future punka, techna, elektronike uz poseban naglasak na live nastupe i vizuale koji ih prate.

Grupu čine osnivač projekta, kreativni direktor i producent Zoran Pars Vujanović te Ivan Dugandžić, oboje glazbenici iz Samobora čiji je nekadašnji projekt NO!Mozzart Darko Rundek opisao riječima: “NO!Mozzart nije Mozart. Ne. On je krik iz mentalne cyber-garaže, začudan, strašan i strasan…”.

Za pjevne dionice zadužena je talentirana švedska glazbenica i producentica Desideria koja u svom djelovanju spaja elektroniku, vokal i pokret s obzirom da je dugo godina trenirala ples. Ona se grupi pridružila na poziv Zorana Pars Vujanovića.

Za bubnjevima je Talijan Gianluca Pellerito. Nakon studija na Berklee College of Music u Bostonu, Gianluca Pellerito stvara svoju bazu u Milanu, u rasponu između popa, modernog jazza, fusiona, R&B-a i neo soula. Međunarodni ga umjetnici definiraju kao bubnjarsku referencu za Italiju i Europu. Vrijedno spomena je nedavno sudjelovanje na talijanskoj turneji Juliana Pollacka (J3PO) s Hadrienom Feraudom na basu.

Jacob Bergson, producent kolektiva mnogima je poznatiji kao član NY kolektiva Jojo Mayer & Nerve i Grammyjem nagrađivane kanadske autorice Kimbre.

„Illusions III“ od 9. rujna je dostupan na svim streaming platformama. Ovo djelo naći će se na nadolazećem EP-u „Illusions“ koji će biti objavljen 29. rujna, a tijekom jeseni koncertno predstavljen u Zagrebu i regiji.

Cinestar prikazuje snimku rasprodanog nastupa Kygo iz Hollywood Bowla

Kygo: Back at the Bowl donosi snimku rasprodanog nastupa iz Hollywood Bowla, održanog u sklopu njegove rekordne svjetske turneje – sada remiksiran, remasteriran i ponovno osmišljen za veliko platno.

Film je režirao Sam Wrench (Taylor Swift: The Eras Tour, Billie Eilish Live at the O2), a ovaj impresivni koncertni doživljaj vodi vas ravno u prvi red zahvaljujući vrhunskim SCREENX i 4DX formatima.

U filmu gostuju i poznata imena kao što su Ryan Tedder, Ava Max, Zara Larsson, Calum Scott i mnogi drugi. Bilo da ste dugogodišnji obožavatelj ili tek otkrivate Kyga, ovo je vaša ekskluzivna prilika da u kinu doživite čaroliju ovakvog nastupa – kao nikada dosad.

Jedinstveni koncertni spektakl prikazuje se u Cinestaru samo 26.9.2025. Više info ovdje.

Novi val: Roza – afro house rovinjskog multiinstrumentalista

Marin Roža, poznatiji kao Roza, mladi je producent i live izvođač iz Rovinja koji svoj prepoznatljivi glazbeni stil gradi na bogatom iskustvu s bubnjevima i udaraljkama. Njegovi nastupi donose snažnu ritmičnost oblikovanu afričkim grooveovima, a posebnost je upravo u kombinaciji organske perkusije i suvremenih elektroničkih zvukova. Publiku vodi na putovanje gdje se isprepliću kontrasti svjetla i tame, harmonija i sirovog ritma.

foto: Vilim Posavec

Roza je svoj glazbeni put započeo kao bubnjar i član više bendova, a danas svoje znanje produbljuje na Muzičkoj akademiji u Puli. Prepoznat je i po energičnim live bongo setovima, zbog čega je postao jedno od svježih imena istarske scene.

Sredinom srpnja objavio je debitantski album “Afroza“. Riječ je konceptualnom projektu koji spaja afro i filmsku glazbu, a tematski obuhvaća 18 mjeseci njegova života što je točno onoliko koliko je trajalo stvaranje albuma. Svaka od osam pjesama odražava emocionalna i mentalna stanja kroz koja je prolazio, čineći album intimnim i narativno zaokruženim.

Riječ je o zvukovnom putovanju kroz strah, jedinstvo, mit i ponovno rođenje. Afroza istražuje sirovi emocionalni spektar s kinematografskom dubinom i duhovnim intenzitetom,” opisao je Roza u predstavljanju albuma.

Na albumu je ostvario i suradnje, među kojima se ističu vokali i naracija Red Kiddo (Maja Dapas) u pjesmama “Anima” i “Ubuntu“. Za miks i mastering zaslužan je producent Filip Motovunski, dok vizualni identitet potpisuje američki umjetnik Dakota Schuetz.

Glazbenoj priči pridružena su i dva kratkometražna filma tj. video spota: “Prelude” bi “Pieces of Me, nastala u suradnji s redateljem Kajanom Bulićem. Oni dramaturški prate prvu i posljednju pjesmu albuma, dodatno šireći doživljaj u vizualnom obliku.

Rozu možete pronaći na Instagramu, SoundCloudu, Spotifyju i YouTubeu.

*Članak je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske