Dok kolovoz tiho zakoračuje u drugi dio ljeta, gradovi i otoci ne posustaju. Neki slave stoljetne običaje, drugi zovu na smijeh pod zvijezdama, a treći stvaraju glazbene čarolije tamo gdje ih najmanje očekujete. U moru događanja, mi smo odabrali tri koja nećete htjeti propustiti i još jedan kulturni bonus za one koji vole šarene boje na zidovima.
foto: Porcijunkulovo 2024.
Porcijunkulovo @ Čakovec
Ljeto u Međimurju donosi trenutke koji se pamte kroz toplinu zajedništva, bogatstvo običaja i veselje koje odzvanja ulicama. Sve to i mnogo više očekuje nas na Porcijunkulovu 2025., jedinstvenom kulturno-turističkom događanju koje će već 61. godinu zaredom ispuniti srce Čakovca neodoljivim šarenilom tradicije, duhovnosti i zabave. Do nedjelje, Čakovec se pretvara u veliku pozornicu živopisnih doživljaja. Pod sloganom “Vjera, tradicija i veselje”, Porcijunkulovo će i ove godine ponuditi bogat mozaik sadržaja. Svaki kutak grada diše posebnim ritmom: od duhovnih programa koji hrane dušu, preko mirisnih gastro ruta koje pozivaju na kušanje lokalnih specijaliteta, sve do kreativnih radionica, uličnih zbivanja i glazbenih večeri koje pozivaju na ples pod zvjezdanim nebom. Detaljan program Porcijunkulova možete saznati ovdje.
7. ljetni festival smijeha-ha @ Rijeka
Ri Teatar do 6. rujna organizira 7. ljetni festival smijeha-ha pod nazivom ‘Kalvarija pod zvijezdama’. Do rujna će se na terasi Kulturnog centra Kalvarija održati 40 programa, 13 različitih naslova. Sve predstave su ljetne komedije, a neke od njih su već gostovale 50-tak puta širom Hrvatske, dok će se u Rijeci one moći pogledati vikendom od 21 sat. Cijeli raspored predstava možete provjeriti na poveznici.
27. PagArtFestival @ otok Pag
Ovog ljeta sve do 20. kolovoza, PagArtFestival ulazi u svoje 27. izdanje, nastavljajući tradiciju povezivanja visokovrijednih umjetničkih sadržaja s autentičnim ambijentima otoka Paga. Program 27. izdanja festivala ponovno okuplja renomirane domaće i inozemne umjetnike, donoseći glazbene večeri u prostore izvan tradicionalnih koncertnih dvorana: I magazin Solane Pag, ledino podno Staroga Grada Paga, na palubu turističkog broda Festini, stvarajući time jedinstveni doživljaj glazbe u dijalogu s prostorom. Svi detalji o programu PagArtFestivala se nalaze ovdje.
HRT kreće u repriziranje dokumentarnog serijala “Grafiti“, prvog takve vrste u domaćoj produkciji koji sustavno istražuje fenomen grafita, street arta i drugih oblika likovnog izražavanja u javnom prostoru. U pet edukativno-zabavnih epizoda, voditelj Luka Tokić vodi gledatelje kroz šareni svijet supkulture koja balansira između umjetnosti i nezakonitog djelovanja. Serija kroz razgovore s grafiterima, likovnim umjetnicima, građanima, odvjetnicima, arhitektima i kulturnjacima propituje granice dozvoljenog u javnom prostoru i poziciju Hrvatske u kontekstu globalne grafiti scene. Prva epizoda emitira se u utorak, 5. kolovoza u 18 sati na Drugom programu HRT-a, a serija je dostupna i na multimedijskoj platformi HRTi.
*Članak je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske
Dovoljno je da se sjetite svog života prije najviše deset godina i shvatiti ćete koliko se stvari promijenilo. Od tehnologije, rada, ljudskih prava, globalne politike do lokalnih problema, pogleda na život i same zabave.
U današnjem daleko dinamičnijem okruženju a nakon proživljene pandemije izazvane COVIDOM-19, potresa te aktualnim osjećajem da će svaki čas započeti Treći svjetski rat, klupska zabava poprimila je jednu sasvim novu dimenziju.
Pandemija je izazvala neviđen val zatvaranja brojnih klubova širom Europe dok je paralelno gentrifikacija odnosno postupak kojim se starije zgrade u lošem stanju ruše kako bi se izgradili novi, luksuzni stanovi ili poslovni prostori dodatno potaknula brojne vlasnike klubova da odustanu od tog biznisa.
Istovremeno, prema dostupnim istraživanjima nova generacija zabavlja se na jedan posve drugi način od na primjer generacije koja je odrasla uz rave kulturu devedesetih. Manje izlaze noću, manje se druže, više žive online nego uživo i manje konzumiraju alkohol.
Međutim koliko god gentrifikacija izaziva ozbiljne probleme za opstanak brojnih klubova širom Europe, Zagreb konkretno proživljava jedan prilično neobjašnjiv fenomen koji traje unazad tridesetak godina.
Čak bi i gentrifikacija bila pametnija od aktualnog statusa tih nekad važnih klubova za noćni život Zagreba
Nekad iznimno popularni klubovi poput Kulušića, Lapidarija, Saloona, KSET-a itd. zatvorili su svoja vrata i dan danas zjape prazni. Nitko ništa novog nije na tom mjestu sagradio ili otvorio neki fensi restoran, poslovni prostor. Prilično neobjašnjiv fenomen i stanje u kojem baš nitko nema nikakve koristi. Čak bi i gentrifikacija bila pametnija od aktualnog statusa tih nekad važnih klubova za noćni život Zagreba.
Kulušić – Foto: M. Bajić
2024. godine je po prvi puta u Hrvatskoj održana konferencija o ekonomiji noćnog života pod nazivom ‘Rejvitalizacija’ upravo s ciljem ukazivanja na ekonomske održivosti klupske scene i jačanjem kapaciteta kreativaca koji se bave clubbingom i drugim bliskim kulturnim aktivnostima. Konferenciju je organizirala Tena Šarčević koja je tim povodom u intervjuu za tjednik Nacional izjavila:
„Stvari se konstantno mijenjaju, pa nisam uopće sigurna da išta treba održavati na silu. Ipak, uvijek sam za to da se ono što imamo i što postoji pokuša učiniti što boljim i kvalitetnijim. Ništa nije crno-bijelo. Elektronička glazba je, kad se tek pojavila, bila masovni pokret, dok ona danas na klupskoj razini funkcionira u puno manjem obujmu, pa je to promjena kojoj se često čudimo i pokušavamo nešto ‘spasiti’. Ipak, vjerujem da novije generacije – a i sama sam od onih koji su većinski odrasli uz tehnologiju – imaju načine druženja i upoznavanja i mimo vatrica u inboxu.
Iako možda, kolektivno gledano, ne posjećuju toliko klubove s elektroničkom glazbom, možemo vidjeti da su trap koncerti i komercijalniji festivali poput Ultre prepuni klinaca. Premda možda glazba koja se tamo reproducira i izvodi nije vrhunac umjetnosti, ona može biti dobar uvod za kasnije dublje profiliranje glazbenog ukusa. Osim toga, ne smijemo zaboraviti narodnjačke klubove koji drže kontinuitet i primat, privlače između ostalog brutalnim produkcijama, a upravo tamo se najviše troši i zarađuje”.
Tena Šarčević – Foto: Alma Drnovac
Voditi klub u današnje vrijeme, kada se životne navike mijenjaju preko noći doista nije lako. Međutim postoje i odlični primjeri koji govore koliko je važna poslovna politika vođenja kluba. Tako je na primjer klub Jabuka nakon promjene vodstva kluba i samog imena u Dva Osam promijenio program do te mjere da umjesto jednog ili najviše dva dana u tjednu, koliko se održavao program u Jabuci, Dva Osam danas radi šest dana u tjednu nudeći uz klasičan ‘jabučni’ dark repertoar i reggae, bass soundsystem, Hip hop, K-pop itd. Ukratko prilagodili su poslovanje kluba novim generacija.
Kao uostalom klub Boogaloo koji je živnuo do te mjere da je praktički postao jedan od najposjećenijih klubova danas u Zagrebu zbog iznimno velikog broja probranih stilski različitih koncerata za sve generacije. Močvara je također pametnom programskom politikom zadržala specifičan status oaze za pripadnike svih supkultura pa ne čudi da je njihov program poznat i do šest mjeseci unaprijed.
U velikoj mjeri isplativ. Na sličan način radi i jedan od najboljih klubova u Hrvatskoj – Azimut u Šibeniku dok se Split može pohvaliti novim koncertnim prostorom Porat Club Split koji bi pametnom programskom politikom i te kako mogao podići klupski život grada Splita.
Početkom ove godine provedeno je istraživanje pod nazivom “Zagreb Night-Time Economy: Hit or Myth“, koje se temeljilo na anketama i intervjuima provedenima s vlasnicima i voditeljima koncertnih prostora a s ciljem integriranja noćnog života u kulturnu i ekonomsku strategiju grada.
David Morales u Boogaloo klubu
Tom prilikom je detektirano šest ključnih problema koji otežavaju razvoj urbane noćne scene pa smo za mišljenje o tim problemima potražili kod Mate Škugora, jednog od najpoznatijih organizatora koncerata u Hrvatskoj, glazbenim promotorom i organizatorom brojnih festivala, te osobe koja je dobro upoznata upravo s detektiranim problemima vezanim uz rad klubova i ekonomiju noćnog života u gradovima. Šest navedenih problema odnose se na:
1. Nedovoljnu promociju i vidljivost događanja 2. Probleme s bukom 3. Lošu prometnu povezanost 4. Ekološke probleme 5. Sigurnosne izazove 6. Birokratske prepreke za organizatore
Stoga smo pitali Škugora zbog čega se po njegovom mišljenju brojni klubovi vrlo slabo oglašavaju, oslanjajući se prvenstveno na svoju stalnu publiku dok istovremeno velik broj građana grada Zagreba i turista nema nikakva uvid u dnevni i tjedni program klupskih događanja?
„Klubovi u pravilu raspolažu ograničenim programskim budžetima i posluju na samom rubu egzistencije, pa je razumljivo i da su dostupna im sredstva za oglašavanje prilično skromna. Ali pitanje je koliko bi se postiglo i bitno većim sredstvima bez odgovarajućih komunikacijskih kanala kojima bi se došlo do željene publike. Pritom mislim na nepostojanje specijaliziranih medija koji bi pokrili dovoljno širok spektar domaće publike, kao i nepostojanje dobro osmišljene kvalitetne platforme putem koje bi se turisti mogli na odgovarajući način informirati o događanjima u Zagrebu. Takvu online platformu imaju brojni gradovi i vrlo je često početna točka mnogima, pogotovo mladim ljudima koji i jesu glavna klupska publika, pri planiranju putovanja.“
Mate Škugor
Više je nego intrigantna činjenica da dobar dio klubova, unatoč dobivenim dozvolama svih nadležnih gradskih tijela još uvijek vode bitku sa stanarima u okolnim zgradama zbog buke na koju se stanari žale, zbog čega sami klubovi imaju problema zbog učestalih pritužbi stanara. Škugor se naravno susreo nerijetko s tim problemom dok je vodio klub KSET.
„Dugo sam vodio „borbu“ sa stanarima zgrada u susjedstvu KSET-a, pa sam dobro upoznat s tom vrstom problema i frustracija koje sa sobom nose. Susjedima daleko više smeta publika koja se zadržava oko kluba u odnosu na eventualnu buku koja iz njega dolazi, budući da su u Zagrebu klubovi većinom usklađeni s rigoroznim zakonskim uvjetima koji, između svega ostalog, diktiraju i razinu buke koja se smije čuti izvan kluba. Bojim se kako za takav „problem“ jednoznačnog rješenja nema. Kao i inače u životu, rješenje i u ovom slučaju predstavljaju kompromisi, odnosno pokušaji dogovora sa stanarima koji bi ih barem donekle zadovoljili.
Ja sam se, primjerice, dan nakon prvog gostovanja grupe De Facto, iz koje će kasnije nastati The Mars Volta, koje je zbog zadržavanja na granici započelo u vrijeme kad je koncert trebao završiti, s predstavnikom stanara zgrade u Zelinskoj, koji se na nas došao požaliti vodstvu fakulteta, dogovorio da ćemo raditi najkasnije do ponoći, s tendencijom da koncert završe do 23 sata, a subotom do 3 ujutro. Nakon toga je krenuo razvoj programa kluba, a probleme su nam tek povremeno stvarali friško doseljeni stanari.“
KSET
Jedan od problema koji je oduvijek prisutan u noćnom životu Zagreba je javni gradski prijevoz odnosno otežani dolazak i odlazak na kasnonoćna događanja osobama bez vlastitog prijevoznog sredstva. Osim noćnih tramvaja koji prometuju od 23:50 do 04:40, te taxi službe, građani bez osobnih automobila imaju velik problem odlaska i ostanka na brojnim noćnim događanjima.
Pitali smo Škugora što misli o uvođenju neke vrste party busa?
„Ideja mi djeluje zanimljiva, ali smatram da bi se njome trebale baviti privatne inicijative a ne Grad. U pitanju je nešto što bi moglo imati komercijalni potencijal i ne vidim razloga zašto se netko, kome je takvo nešto palo na pamet i očito ima poduzetničkog duha, ne bi upustio u organizaciju takvog party prijevoza.“
Iako zvuči dosta nevjerojatno ekološki problem jedan je od šest detektiranih problema. Vrlo često posjetitelji noćnih klubova iza sebe ostavljaju velike količine otpada i to izvan mjesta održavanja zabave. Zanimalo nas je kako Škugor vidi rješavanje tog problema i kako smanjiti onečišćenja izazvana posjetiteljima noćnih klubova u Zagrebu.
„Ljudi su nažalost samo ljudi, pa kad konzumiraju alkohol ili neka druga opojna sredstva ne vode računa o stvarima o kojima bi u normalnoj situaciji vjerojatno vodili. Jedino što mi pada na pamet su strateški postavljene i jasno istaknute lokacije za prikupljanje otpada, te dodatan angažman zaposlenih koji bi se pobrinuli za tako nastali otpad. Mi smo, recimo, prije dvadesetak godina redovito skupljali tako nastali otpad oko KSET-a, ali i u parku pokraj dvorane Martinovka gdje se naša publika znala okupljati za ljepših dana. Dobrodošla bi bila i koordinacija s gradskom čistoćom, koju bi se putem odgovarajućeg internetskog servisa obavještavalo o planiranim događanjima i koja bi prema tome planirala svoje aktivnosti.“
Još jedan problem koji je iskrsnuo u spomenutom istraživanju je sigurnost za posjetitelje noćnih klubova ali ne u samim klubovima već na putu do njih ili oko samih klubova. Iako je MUP bez sumnje najviše nadležan zanimalo nas što poduzeti za sigurnost građana i posjetitelje noćnih klubova u sitnim noćnim satima?
Inzistiranje na zadovoljavanju sigurnosnih uvjeta pri otvaranju klubova, jedna je od meni dražih posljedica članstva Hrvatske u EU
„S obzirom na to da MUP raspolaže ograničenim resursima teško je za očekivati njihovu učestaliju prisutnost oko klubova, ali bi se možda mogao složiti zajednički plan rada klubova s planiranim vremenima početaka i završetaka programa, prema kojemu bi onda policija mogla usmjeravati svoje redovite, i eventualno aktivirati dodatne noćne patrole kojima bi se učestalije „zahvatili“ sami klubovi.“, istaknuo je Škugor.
I na kraju, birokracija je mnogima jedan od najvećih problema s kojima se susreću pri radu klubova no Škugor smatra da je upravo birokracija i te kako važna za kvalitetan i siguran rad klubova. „Birokratski zahtjevi su raznoliki i sigurno je da ima i onih koji su bespotrebni, ali s druge strane brojni zahtjevi koji se na prvu možda i ne čine toliko neophodni, a u samo startu od vlasnika kluba iziskuju znatna ulaganja, postaju itekako važni kad do nas dopru vijesti o požarima i stampedima u klubovima koji se nalaze u zemljama s lošijim zakonskim regulativama. Inzistiranje na zadovoljavanju sigurnosnih uvjeta pri otvaranju klubova, jedna je od meni dražih posljedica članstva Hrvatske u Europskoj uniji.“
Svih ovih šest problema bilo je u fokusu istraživanja koje su proveli Sanja Tišma, Iva Tolić Mandić i Daniela Angelina Jelinčić s Instituta za razvoj i međunarodne odnose a između ostalog istraživanje je obuhvatilo tri ključne inicijative ovog projekta a to su: razvoj strategije noćne ekonomije kroz suradnju s ugostiteljima, glazbenicima i organizatorima događanja, povezivanje noćne scene s turističkim sektorom radi bolje promocije i rasta lokalne ekonomije, te rješavanje problema buke i sigurnosti uz podršku gradske uprave i lokalne zajednice.
Peti Kupe – Foto: Emil Varga
Između ostalog istraživanja su pokazala da kvalitetno reguliran i podržan noćni život može imati veliki pozitivan utjecaj na ekonomiju grada, stvarajući radna mjesta, privlačeći turiste i jačajući kulturnu scenu. Neki pozitivni pomaci ipak su prisutni.
Krajem 2023. godine na sjednici Gradske skupštine Grada Zagreba usvojen je prijedlog za osnivanje Centra za kulturno-društveni razvoj “Novi prostori kulture” kao odgovora na nedostatak adekvatne kulturne infrastrukture i potrebu za koordinacijom kulturnih programa u različitim gradskim četvrtima. Osnivanje te nove ustanove u kulturi najavljeno je još na predstavljanju Programa razvoja kulture Grada Zagreba 2024. – 2030, u čijoj izradi je sudjelovalo više od 50 umjetnika, kulturnih djelatnika i stručnjaka za kulturu, uz podršku Instituta za međunarodne odnose (IRMO).
Centar će, između ostaloga, upravljati različitim prostorima za kulturnu namjenu s ciljem da u njima organizira glazbene, galerijske, književne i druge kulturne programe, kao i programe za sve uzraste, ali i pruži organizacijske, tehničke i druge povezane usluge za ostale korisnike prostora kao što su udruge, organizacije, umjetnici, lokalne inicijative. Sjajna inicijativa i mudar potez gradske uprave da se ne prepusti klupski život klasičnom tržišnom natjecanju pa tko opstane opstane već da se brojni prostori pretvore u svojevrsne male oaze kulture i zabave.
Nekad iznimno popularna elektronička glazba danas je više odabir manjeg dijela publike sklone noćnim izlascima
Glazbeni žanrovi se mijenjaju. Nekad iznimno popularna elektronička glazba danas je više odabir manjeg dijela publike sklone noćnim izlascima. Rock klubova koji su orijentirani isključivo na rock glazbu također je sve manje dok vlasnici profiliranih narodnjačkih klubova trljaju ruke jer ta glazba i takav vid zabave ne izlazi iz trenda već godinama.
Zanimljivo je da se unazad tridesetak godina u Hrvatskoj nije otvorio ni jedan specijalizirani hip hop ili trap klub s obzirom na iznimnu popularnost tog glazbenog žanra kao i postojeća serija koncerata Drito koja je u pravilu rasprodana tjednima unaprijed a valja primijetiti da ni veliki gradovi poput Zagreba, Splita, Šibenika, Osijeka, Pule ili Varaždina nemaju niti jedan jedini jazz klub.
Nakon neviđene tragedije u Kočanima u Sjevernoj Makedoniji kada se zapalio klub Pulszbog čega je poginulo 59 mladih ljudi dok je preko 155 ozlijeđeno, vlasti Sjeverne Makedonije zatvorile su većinu klubova. Bez sumnje tragedija bez presedana. No zatvaranje većine klubova samo može potaknuti mlade da se druže na otvorenom lišeni bilo kakvog noćnog života i klupske zabave.
Voditi klub u kojem su zadovoljeni svi uvjeti za normalno funkcioniranje, plaćati sve potrebna davanja gradu i državi, organizirati kvalitetan program koji će privući što više ljudi i tako iz noći u noć doista ne može i ne zna svatko. No, ekonomija noćnog života je doista nešto o čemu treba razmišljati i na što bi svaka gradska vlast trebala obratiti daleko više pažnje nego što obraća danas. Kao uostalom svi postojeći i budući vlasnici klubova.
*Članak je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske
Na prepoznatljivoj pozornici gdje se susreću ritmovi elektroničke glazbe i mediteranski ugođaj Sunscape festival vraća se u punom sjaju od 10. do 13. kolovoza u Noa Beach Club.
Poznat po svojoj spektakularnoj lokaciji tik iznad mora, ekskluzivnim sadržajima i besprijekornoj produkciji, Noa Beach Club je postao omiljeno okupljalište ljubitelja elektroničke glazbe iz cijelog svijeta. Sunscape festival zauzima središnje mjesto u ljetnoj festivalskoj sezoni kluba, okupljajući snažan lineup i donoseći publici četiri nezaboravna dana i noći pod zvjezdanim nebom.
Festival prve večeri otvara Nicky Romero, globalni hitmaker i festivalima uvijek vjeran gost. Slijedi Kaaze, švedski producent koji donosi kombinaciju snažnih melodija i rock energije, dok trećeg dana stiže Plastik Funk, iskusni majstor groovea i veteran svjetske EDM scene. Kulminacija dolazi zadnje večeri s nastupom Afrojacka, jednim od najpoznatijih DJ-eva današnjice, dobitnikom Grammyja i autorom brojnih globalnih hitova, čiji dolazak označava jednu od najvažnijih glazbenih večeri u povijesti Noa Beach Cluba.
Program dodatno pojačavaju rezidenti Lorenzo, Monks, Noide i Vandal Steve, koji su zaslužni za stvaranje jedinstvenog glazbenog potpisa kluba i neprekidnu festivalsku atmosferu od dana do noći.
foto: Dino Ninković – Denine
Sunscape festival ne staje samo na glazbi. Posjetitelje očekuju after beach partyji, večernji nastupi pod otvorenim nebom, VIP usluga, party brodovi, plaža puna sadržaja počevši od baldahina preko vodenih sportova pa do bogate gastro ponude i sve to u impresivnom ambijentu kluba koji se doslovno nalazi iznad mora.
Svi ovi elementi su pridonijeli povijesnom uspjehu Noa Beach Cluba koji je zauzeo 10. mjesto na DJ Magovoj listinajboljih klubova na svijetu, čime je zasluženo stekao status najboljeg hrvatskog i regionalnog kluba, te petog najboljeg open-air kluba.
Ulaznice za Sunscape festival dostupne su po iznimno pristupačnim cijenama već od samo 15€ za dnevne ulaznice, dok se cijene festivalskih paketa kreću do maksimalno 65€ za one koji žele puno VIP iskustvo. Svoj paket po mjeri osiguraj na službenoj web straniciNoa Beach Cluba i pridruži se brojnim partijanerima koji će prisustvovati “highlightu ljeta” na Zrću.
Album ‘The Essence’, koji izlazi 10. listopada putem Sony Musica, prvi je album ovog njemačkog umjetnika od izdanja ‘Parts of Life’ iz 2018., a najava je već prvi singl ‘Ninety – Two’.
„Mnoge pjesme nastale su u vrijeme kada nisam ni planirao album. U osnovi sam prestao stvarati albume, ali onda sam shvatio koliko je lijepo ponovno imati nešto s većim osjećajem kohezije.“
Ovaj Kalkbrennerov komentar došao je uz izlazak njegovog novog singla Ninety_Two i najavu da uskoro izlazi novi album pod nazivom The Essence. Ninety-Two je melodična, ali i energična techno produkcija, zamišljena kao da je snimljena 1992. godine.
Kako bi povezao temu s glazbom,Paul Kalkbrenner je koristio sample koji se uobičajeno koristio u 90-ima kao temelj za svoj rad. Spremna za uvrštavanje na The Essence, ova nova pjesma bit će dio njegovog prvog LP-a od 2018. godine, piše portal We Rave You.
8. kolovoza u sklopu Future Scopea i Rootsa, njemački producent nastupa u splitskom klubu Poratgdje će mu se pridružiti DJ Jock b2b Shipe, Toni Juranović, Miro, a ulaznice su dostupne u sustavu Entrio.
Priliku za čuti novu pjesmu tako će zasigurno imati i publika u Splitu.
Objavljen je Sonus Croatia 2025 detaljni festivalski raspored, kojeg ste svi nestrpljivo čekali. Manje od dvadeset dana je preostalo do 12. izdanja omiljenog ljetnog festivala elektronike – a festival ne bi bio potpun bez legendarnog closing partija i nezaobilaznih Boat partija koji stvaraju njegovu magiju.
Sonus Festival 2024. – Foto: Benny Gasi
U četvrtak 21. kolovoza, closing party u organizaciji Keep On Dancing brand partnera sa Ibize održat će se u klubu Kalypso i donijeti eksplozivan završetak tjedna, s izvođačima kao što su Cassy, Joseph Capriati (s posebnim 4-satnim završnim setom), Ohm Hourani, Ricardo Villalobos, Seth Troxler i Traumer.
Morska veselja počinju ranije u tjednu uz energične Boat Partije – FJAAK u nedjelju 17., Lilly Palmer i GLIA u ponedjeljak 18., Fatima Hajji i Dejan Milićević u utorak 19., te Enzo Siragusa i Ani. u srijedu 20. kolovoza.
Pripremite se za plesanje od izlaska do zalaska sunca – na moru i na plaži
Sonus Croatia nudi stručno kuriran miks globalnih zvijezda i najboljih regionalnih izvođača na osunčanim obalama otoka Paga od 17. do 21. kolovoza 2025. U suradnji s industrijskim velikanima Time Warp, jedinim od najpoznatijih regionalnih event brandova We Love Sound i globalnim event brendom Insomniac, Sonus pruža nenadmašan spoj underground glazbe, putovanja i produkcije koja oduzima dah.
Lineup za 2025. uključuje: Adam Beyer, ARTBAT, Ben Klock, Boris Brejcha, Deborah De Luca, Indira Paganotto, Joseph Capriati b2b Seth Troxler, Josh Baker, Mau P, Miss Monique, Nico Moreno, Reinier Zonneveld (live), Ricardo Villalobos, Richie Hawtin, Sven Väth, Vintage Culture i mnoge druge.
Među festivalskim partnerima su Decibel Open Air (Italija), The Bassement (Madrid), Kiesgrube (Düsseldorf) i Keep On Dancing (Ibiza), kao i Space Miami, Factory 93 (Los Angeles), FUSE (London) i Nordstern (Švicarska).
Festival se odvija u legendarnim klubovima na plaži otoka Paga – Aquarius, Papaya, Kalypso i Noa Beach Club, pri čemu će potonji ugostiti posebnu plažnu pozornicu – Noa Beach Stage. Festival službeno počinje 16. kolovoza uz Opening Party u Aquariusu, gdje nastupaju osnivač etikete Easternderz East End Dubs, nizozemska house zvijezda Franky Rizardo i domaća podrška Elena Mikac.
Osim glazbe, otok Pag i šira regija Novalje nude brojne avanture: od slikovitih planinarskih staza i kristalno čistih uvala do adrenalinskih aktivnosti poput bungee jumpinga, jedrenja na dasci i quad vožnji. Smještajni kapaciteti uključuju luksuzne hotele s 5 zvjezdica, privatne vile, glamping i apartmane uz more.
Ne postoji bolji spoj glazbe budućnosti, prirodnih ljepota i kulturnog bijega od Sonus Croatia – uz podršku Hrvatske turističke zajednice #InspiredbyCroatia #CroatiaFullOfLife.
Defected Croatia festival ovaj se tjedan vraća u Tisno. Defected Croatia, poznat je po vrhunskim house ritmovima, svjetskim izvođačima i jedinstvenoj jadranskoj atmosferi. Iako je rasprodan odavno, za građane Hrvatske osigurane su dodatne karte na ulazu.
U The Garden Resortu u Tisnom nastupit će više od 90 glazbenih umjetnika, a tu su i boat partyjima te wellness programom. Podsjetimo, na Oskarima elektronske glazbe, prestižnim DJ Awards hrvatski festival Defected Croatia osvojio je nagradu za najbolji Globalni festival 2024.
Festival počinje u srijedu 30. srpnja u 19 sati pre partyjem, a traje sve do ranih jutarnjih sati ponedjeljka 4. kolovoza. Defected Records, jedan od najutjecajnijih globalnih brendova elektronske glazbe, već gotovo desetljeće okuplja ljubitelje house glazbe u Hrvatskoj.
Tijekom pet dana i noći festivala, više od 90 izvođača nastupit će na glavnim pozornicama: Main Stage, Beach Stage i Olive Grove, kao i na brojnim boat partyjima te after-partyjima u legendarnom klubu Barbarella’s.
Među istaknutim imenima ovogodišnjeg izdanja su Groove Armada (DJ set), The Shapeshifters, Kerri Chandler, Dimitri from Paris, Mousse T., Fat Tony, Gorgon City, DJ Spen, Dennis Ferrer, Jellybean Benitez, Todd Terry, SG Lewis, Carl Craig, Stacey Pullen, Eliza Rose, MJ Cole, Mike Dunn, Catz ‘N Dogz, Sam Divine, Riva Starr, Nic Fanciulli, John Morales, Darius Syrossian, David Rodigan MBE OD, Rich Medina, TSHA, Melé, Aroop Roy, Todd Edwards, BVNQUET, Uncle Waffles, Atmos Blaq, Kitty Amor, Barbara Tucker, Julie McKnight, Dames Brown, Oden & Fatzo i Ben Westbeech.
“Defected Croatia nije samo festival, to je srce našeg ljeta, naš “Super Bowl”. Za mene osobno, to je trenutak za refleksiju i ponovno povezivanje s našom zajednicom. Profesionalno, to je mjesto gdje se Defectedova misija ostvaruje u svom najčišćem obliku: globalna obitelj ujedinjena house glazbom, kulturom i zajedničkim iskustvom!” – izjavio je ususret dolasku u Hrvatsku vlasnik Defecetd Recordsa Wez Saunders.
Uz glazbeni program, festival nudi i raznovrstan wellbeing sadržaj, od joga i mindfulness radionica do iznenadnih pop-up zabava i jedinstvenog iskustva plovidbe jadranskim morem. Defected Croatia poznat je i po visokoj produkciji, pažljivo kuriranom vizualnom identitetu te atmosferi zajedništva koja okuplja posjetitelje iz cijelog svijeta.
Defected Croatia u organzaciji je svjetskog glazbenog brenda Defected Records i The Garden Productions. On potvrđuje svoj status jednog od najvažnijih ljetnih događanja u regiji, nudeći spoj glazbene izvrsnosti, jadranske lokacije i iskustva koje se pamti.
Za građane Hrvatske i regije osiguran je dodatni kontigent tjednih i dnevnih ulaznica koje se mogu kupiti u sustavu Entrio.hr zaključno do srijede 30. srpnja.
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.