Proteklih nekoliko dana, Carl Cox je proveo nastupajući diljem Italije, a svoju mini-turneju Apeninskim poluotokom je završio u Palermu. Tijekom svojih nekoliko dana u Italiji, legendarni britanski DJ je nastupio u Phi Beachu, Space Riccioneu, na Panorama Festivalu i Unlocked Music Festivalu.
Na samom početku svoje mini turneje na velikom partyju na plaži u Phi Beachu na sjeveru Sardinije, legendarni britanski DJ je zavrtio i remix hrvatskog DJ-a i producenta Matrode za traku “Let’s Go Dancing” koju su u originalu napravili Tiga i Audion.
Video Coxa kako je raspametio partijanere u Italiji s obradom našeg DJ-a i producenta pogledajte na trećem slajdu Instagram objave.
Što se tiče same obrade, Matroda je svoju verziju “Let’s Go Dancing” objavio početkom godine te se često može čuti u njegovim setovima. Osim što je remix “amenovan” od strane velikog Coxa, partijaneri diljem svijeta imaju pozitivne reakcije na njega pa je tako Matroda s njim otvorio svoj veliki set na EDC Las Vegasu nešto ranije ove godine te ju je uključio i u svom debiju na Ultra Europeu.
Prošlog vikenda, u uvali Jablanova u Baškoj poznatijoj kao “Kutak za mutak”, održano je posljednje izdanje festivala elektroničke glazbe Thru The Bushes na ovoj lokaciji. Više od 500 posjetitelja okupilo se kako bi svjedočili završetku desetogodišnjeg ciklusa ovog festivala, koji je stekao status jednog od omiljenih ljetnih događaja na sjevernom Jadranu.
Deseto izdanje Thru The Bushes bilo je obilježeno jedinstvenom atmosferom, naglašenom emotivnim rastankom s lokacijom koja je godinama pružala utočište ljubiteljima elektronike. Program je započeo nastupom Kell Klesingera, mladog talenta kvarnerske scene. Klesingerov energičan nastup privukao je pažnju publike i stvorio čvrstu podlogu za sljedeće izvođače. Sven Nalis, pionir hrvatske broken beat scene, nastavio je s energičnim i raznovrsnim setom, što je dodatno potvrdilo njegov status jednog od vodećih imena na sceni. One n, član renomiranog RNDM kolektiva, također je ostavio značajan utisak, a njegov nastup bio je poseban i zbog činjenice da je sudjelovao i na prvom izdanju festivala 2014. godine, što je dodatno naglasilo njegovu dugogodišnju povezanost s ovim događajem.
Vrhunac večeri bio je nastup talijanske house legende Paola Barbata, čiji je set oduševio i najzahtjevnije posjetitelje, a posebno su uživali stariji posjetitelji koji pamte njegove legendarne nastupe kao rezidenta Ambasade Gavioli. Večer je zaključila Ana Antonova, koja je svojim setom ostavila publiku u ekstazi. Vizualni aspekt festivala sjajno je upotpunio umjetnik Damjan Šporčić, poznat kao OBLIK 3.
Iako je ovo bio oproštaj s uvalom Jablanova, organizatori najavljuju nove projekte na drugim lokacijama. “Thru The Bushes završio je jedno poglavlje, ali njegova priča se nastavlja, pa već sad možemo najaviti da ćemo kod publike nastaviti graditi neke nove uspomene, doduše na nekom novom mjestu. No svakako, još uvijek, kao jedno od najistaknutijih ljetnih događanja elektroničke glazbe na Kvarneru”, kazao je organizator festivala Marko Jovanović.
Nakon nešto laganijeg trećeg dana Sonusa, koji je odlično došao na polovici najluđeg party tjedna u Europi, četvrti festivalski dan je već započeo u poslijepodnevnim satima s programom u Papayji gdje se moglo plesati uz kupanje i sunčanje.
Program je otvorio slovenski veteran Veztax, koji je u jednom trenutku palicu predao svom sunarodnjaku i kolegi Umeku. Omiljeni techno div je uzavrelu temperaturu na plaži Zrće dodatno podignuo svojim energičnim setom i odabirima među kojima je bilo i nekih novih tek objavljenih produkcija, kao i pokoji ID. Set uz zalazak sunca i priliku da privede poslijepodnevni program kraju je pripao Lilly Palmer. Popularna njemačka DJ-ica je nastavila tamo gdje je Umek stao te je dodatno podigla razinu energije i eksplozivno otpratila sunce na počinak.
Potaknut ritmom s kojim je završen poslijepodnevni program i željom za nešto tvrđim ritmovima večernji dio programa sam započeo s Lee Ann Roberts i Clarom Cuve koje su na glasu kao predvodnice novog vala tvrdog techno zvuka. Taj glas daleko ide, jer me je u Kalypsu zatekla slična situacija kao i za vrijeme seta I Hate Modelsa da prostora na plesnom podiju gotovo i nije bilo. Nove generacije partijanera uživaju u hard techno zvuku što će i sami ostatak ove večeri potvrditi jer su ih u nastavku još čekale Indira Paganotto i Sara Landry.
Ipak, nakon dva sata drmanja uz hard techno ritam, trebao mi je kratki predah uz nešto mirnije BPM-ove, a za to je odlično poslužio set Kölscha. Danski techno vizionar uvijek oduševi, a njegove melodične i emocionalne produkcije uvijek pašu. Upravo na taj način, Kölsch uspije zadržati pažnju partijanera tako da se ni ne okreneš, njegov set je već gotov, a vrijeme je proletjelo.
Za finiš četvrte večeri izbor je bio između legendarnog Svena Vätha te dviju mladih senzacija Sare Landry i Johna Summita. S obzirom da je Papa Sven nastupao odmah poslije Kölscha, ostao sam poslušati barem djeličak njegove čarolije koju je spremio za svoj novi dolazak na Sonus.
Ipak, trebalo je vidjeti i u čemu je “kvaka” kod popularnosti Sare Landry i Johna Summita, tako da sam odlučio poslušati po sat vremena od svakog seta. Sara je svakako dostavila energičan set u kojemu su svi prisutni jako uživali, dok je kod mene probudila pitanje – gdje je granica između hard techna, hard dancea i hardstylea. Četvrta večer je bila zaključena s Johnom Summitom, koji iako ima u pravilu nešto komercijalniji zvuk, za Sonus se pošteno pripremio te je svoje hitove ostavio za posljednih 7-8 minuta seta kao “točku na i”.
Večeras je na rasporedu, poslijedni peti dan Sonusa koji će biti zaključen uz Ricarda Villalobosa, Vintage Culturea, Adama Beyera, Dax J-a, Ellen Allien i druge. Ulaznice su u pretprodaji rasprodane, ali su dostupne na ulazu u festival.
Po prvi put od 2011. još uvijek ima ulaznica za kultni festival koji će trajati do 2. rujna u Black Rock Cityju u Nevadi.
The Man, 2018 (Photo by Mark Hammon)
Što uzrokuje ovu promjenu interesa i kako će to utjecati na festival?
Ekstremni vremenski uvjeti posljednjih godina mogu umanjiti privlačnost festivala. U 2022. posjetitelji su izdržali intenzivnu vrućinu, s temperaturama koje su se penjale iznad 38 stupnjeva. Prošle je godine jaka kiša pretvorila pustinju u teško blato, što je dovelo do zatvaranja cesta i blokade posjetitelja festivala. Čini se da će mnogi potencijalni posjetitelji ove godine ostati kod kuće, vjerojatno zbog sjećanja na ove teške uvjete.
Ekonomski čimbenici također bi mogli pridonijeti padu prodaje karata. S cijenom svake ulaznice od 575 USD i propusnicama za vozila od 150 USD, ukupna cijena sudjelovanja, uključujući letove i kostime, može biti prilično visoka.
Kao odgovor na to, Burning Man Project, neprofitna organizacija koja stoji iza festivala, u posljednjem trenutku pokušava prodati ulaznice. Oni organiziraju “OMG Ticket Sale” na svojoj web stranici, nudeći ulaznice čak i onima koji se nisu predregistrirali. Ovo je značajna promjena u odnosu na uobičajenu proceduru i uključuje 3000 karata i 1500 propusnica za vozila.
Festival, koji je započeo u San Franciscu 1986. i preselio se u pustinju 1990., obično privlači oko 80.000 ljudi godišnje
Mjesta za preprodaju također bilježe aktivnosti, s ulaznicama koje se prodaju po sniženim cijenama. Na primjer, neke su u ponudi po otprilike upola nižoj cijeni od izvorne, s općom ulaznicom od čak 268 USD.
Lokalne tvrtke koje opskrbljuju sudionike Burning Mana također osjećaju posljedice. David Carr, koji vodi Kimono Dave, trgovinu specijaliziranu za festivalsku odjeću, primijetio je sporije trendove kupovine u usporedbi s prethodnim godinama. Međutim, i dalje se nada zbog nedavnog porasta prodaje, vjerojatno povezanog s hladnijim vremenskim prognozama za festival.
City designed by RodGarrett – Burning Man iz zraka 2023. – photo credit Jamen Percy
Carr, koji je dolazio na Burning Man zadnjih 14 godina, vjeruje da bi slabija prodaja ulaznica mogla stvoriti bolji ugođaj za dugogodišnje entuzijaste.
Festival, koji je započeo u San Franciscu 1986. i preselio se u pustinju 1990., obično privlači oko 80.000 ljudi godišnje. Od 2011. rasprodan je svake godine, ali taj se trend možda mijenja.
I drugi veliki glazbeni festivali kao što su Coachella i Lollapalooza također se suočavaju sa sličnim izazovima s prodajom ulaznica, nagovještavajući da bi ekonomski čimbenici mogli utjecati na širi festivalski krajolik prenosi portal Outlook India.
Elektronička glazba je od svojih samih početaka pomicala granice, kako u glazbi, tako u društvu i svijetu. Još u 1968. sa svojim albumom “Switched On Bach” izvedenim na Moog sintesajzeru, Wendy Carlos je osvojila tri Grammy nagrade te je među prvima na svijetu spojila klasičnu glazbu i elektroničku.
Album je inspirirao generacije i ostavio veliki trag u povijesti, a sama Wendy Carlos osim što je pomicala granice u glazbi, to je radila i u društvenoj svijesti prema seksualnim slobodama i identitetu. Iako će kasnije otkriti da je trans, u to vrijeme trans identitet nije bio razumljiv, a kamoli prihvaćen u mainstream kulturi.
Desetljećima kasnije, elektronička glazba se razvila, kao i stavovi prema rodu i seksualnosti. Trans umjetnici su postali utjecajni, privučeni slobodom izražavanja koju elektronička glazba omogućava, kao i osjećajem podrške zajednice obožavatelja elektroničke glazbe, trans, nebinarni i rodno nekonformni umjetnici danas imaju svoje mjesto na sceni.
foto: Recording Academy
RUI HO
RUI HO utjelovljuje elektronički podžanr poznat kao maksimalizam. Kao i mnogi zapadni glazbenici, prvo je uronila u pop glazbu kao oblik bijega i suptilne pobune protiv strogog djetinjstva. Navodeći nedostatak vidljive queer kulture u Kini, Ho kaže da nije mogla prihvatiti svoj identitet kao trans žena sve dok nije započela studij u Parizu.
Izrazito iskrivljeni vokali na njezinom albumu iz 2020., Lov3 & L1ght, odražavaju umjetničino prilagođavanje novom rasponu oktava nakon što je prošla kroz feminizaciju glasa tijekom svoje tranzicije. Ipak, lakoća koju Ho osjeća u svojoj koži ogleda se u samopouzdanju zvučnog krajolika albuma; pomno osmišljeni svijetli sintesajzeri pokazuju neustrašivu radost koja istovremeno djeluje strano i snažno povezano s modernim životom na Zemlji.
Hoina misija da unese tradicionalne kineske zvukove u eksperimentalnu elektroničku/pop glazbu možda je dobila na važnosti tijekom neočekivanog boravka u Kini tijekom karantene 2020. godine. Iako tehnički još uvijek živi u Njemačkoj, ironično je da, baš kao što joj je nekada glazba bila bijeg od mjesta gdje je odrasla, sada je glazba način na koji se ponovno povezuje sa svojim korijenima.
Kìzis
“Ljubav je ono što me održava na životu,” glasi refren pjesme “Side of the Road,” treće pjesme na Tidibàbide / Turn, drugom albumu transrodne glazbenice Kìzis iz Montreala. Otvoreno govoreći o svojim borbama za opstanak kao umjetnica i član marginaliziranih zajednica, ovaj stih nije samo poslovica, već stvarna izjava.
Album, koji traje tri i pol sata i sadrži 36 pjesama, predstavlja ambiciozno djelo koje prkosi žanrovima i konvencijama glazbene industrije. Kao i na svom prvom albumu, Kìzis kombinira organske ritmove sa sintesajzerskim zvucima, pjevajući na engleskom i anishinaabemowinu, jeziku naroda Algonquin. Njezin izbor jezika pridonosi očuvanju kulture, ali i omogućava širi raspon samoizražavanja.
Kìzis također proširuje granice elektroničke glazbe na Tidibàbide / Turn, dodajući analogne instrumente svom osnovnom sintesajzeru, uključujući klavir, violončelo i ručni bubanj koji je izradila njezina sestra, te surađujući s raznolikim umjetnicima poput Owena Palletta, Tima Nelsona iz Cub Sporta i trans legende Beverly Glenn-Copelanda.
Octo Octa
Kao Octo Octa, Maya Bouldry-Morrison stekla je reputaciju jedne od najtraženijih DJ-ica na klupskoj sceni istočne obale u Americi. Iako je svoju karijeru započela kao dio uspješne underground scene u Brooklynu, Octo Octa i njezin partner, DJ/producentski kolega Eris Drew, napustili su grad i preselili se u New Hampshire 2019. godine. Tamo oboje uživaju u zvucima prirode i zajedno vode izdavačku kuću T4T LUV NRG.
Octo Octa je počela stvarati glazbu prije nego što je prošla tranziciju, a prisustvo na sceni joj je uvelike pomoglo sa samopouzdanjem i samoprihvaćanjem. Kroz svoju karijeru redovno otvara raspravu o sistemskim predrasudama koje pogađaju trans zajednicu, a prihode sa svoje izdavačke kuće donira brojnim udrugama koje podržavaju transrodnu ravnotežu.
Iako je otvoreno politična, Octo Octa naglašava da je njezin rad u osnovi proslava ljubavi, što je objasnila u jednom intervjuu “ova glazba je tehnologija za isceljenje i želimo da se razumije da trans ljubav pomaže u toj energiji.”
Tygapaw
Za Dion McKenzieja, umjetnika iz Brooklyna poznatog kao Tygapaw, prosvjedi na početku ljeta 2020. godine imali su poseban značaj. Samo nekoliko dana u lipnju, objavili su EP “Ode To Trans Black Lives”, koji sadrži melodični techno i spoken word autora i aktivista D-L Stewarta, usmjeren na podršku crnim trans i nebinarnim glasovima koji su nedostajali u raspravi.
U studenom 2020., Tygapaw je otišao korak dalje, objavivši svoj debitantski album “Get Free” za meksičku izdavačku kuću NAAFI. Album, koji je pravovremen i politički nabijen konceptualni rad koji izravno odgovara hitnosti trenutka, također je umjetnikova oda povijesti detroitskog techna.
Kao promotor noćnog života, Tygapaw je poznat po stvaranju prostora koji su postali akti otpora za marginalizirane osobe, obogaćujući događaje osjećajem osnaživanja inspiriranim elementima jamajkanskog dancehalla. Kao producent, Tygapaw stvara glazbu kao čin otpora, ali još važnije, kao čin oslobođenja.
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.