Skip to main content

Riječ, dvije – Quasimodo klub, Split


Svake večeri tamo možete poslušati neki dobar nastup bilo benda uživo ili DJ izvođača. Tako večeras je na programu electroclash by Beybitza a puštat će se omiljeni uratci Miss Kittin. U petak, 05.02. pleše se i sluša nu jazz, funk, hip-hop, breaks, house uz DJ kid VA. Fankster svira 10.02., a DJ M.I.L.E. član poznatog zagrebačkog audio vizualnog kolektiva Groodanje dolazi u petak, 12. veljače. Svira funk, breakbeat, funky groove i dnb. 26. veljače stiže DJ Itch. Već desetak godina nastupajući po najrazličitijim partijima stekao je poklonike u najširoj paleti glazbenih interesa. Ovaj put nastupa s rezidentom programa 4Real – DJ Reom.

Winter Music Conference u brojkama


Lani je na WMC-u nastupilo 1910 umjetnika i DJ-a, 3228 delegata iz 62 države a preko 70,000 ljudi posjetilo je oko 500 događaja u 5 dana. Glazba je svjetski najdostupnija kulturna forma te je istodobno dala priliku da se WMC kroz godine pretvori u jedinstveni skup profesionalaca bez ekonomskih, zemljopisnih i socijalnih granica. Prosječno preko 1.3 miljuna posjetielja iz 183 zemlje svijeta godišnje gleda službenu web stranicu WMC-a.

Uz razne seminare, prezentacije, radionice WMC organizira i godišnje vrlo popularne sajmove i priredbe. Vrlo atraktivan je i WMC VJ Challenge koji se održava drugu godinu zaredom. Nezaobilazne manifestacije su definitivno izbor najboljih glazbenika International Dance Music Awards, kao i festival Ultra Music.

King Britt – Intricate Beauty (Nervous Rec.)


Album će se naći u prodaji točno 20 godina nakon prvog nastupa King Britta na glazbenoj sceni uopće. Ovaj umjetnik svoj glazbeni put započeo je u hip-hop grupi Digable Planets koja je osvojila Grammy nagradu. Poslije toga Britt je postao renomirani DJ i inovator elektronskog zvuka u New Yorku. Tamo je osnovao Ovum Recordings sa Josh Winkom. Radio je remixe za mnoge od Yoko Ono do Donne Lewis a izdanja imao za etikete Rapster, Slip n' Slide i Ropeadope Records.

Intricate Beauty je izgleda posljednji Kingov rad u modernoj plesnoj glazbi. Nakon ovoga planira se fokusirati na eksperimentalnu glazbu i improvizirane elektronske performanse. U produkciji ovog albuma Britt je sakupio kolekciju od stotine "mikro zvukova" s drugih produkcija, zatim koristio Ableton Live da bi ih spojio u jednu cijelinu. Te mikro zvukove također planira izdati kao "Live paket" u idućim mjesecima.

01. Love What You Have feat. Rucyl Mills
02. Now feat. Astrid Suryanto
03. Nightlife feat. Kim English
04. Try Love feat. Lady Alma
05. Keep It Movin
06. Los feat. Carlos Izaguerre
07. Blackhand Side
08. Get Up feat. Byron Stingly (King Britt Old School Dub)
09. Peak Inside
10. Inner Self
11. The Intricate Beauty feat. Ryat

Dial Records 2010


Plan je da izađe 22. ožujka. Debi produkciju potpisuje Isolee, a od poznatih tu još smo naišli na Efdemina. Launch party je 20. ožujka u berlinskom Berghainu.

01. Phantom Ghost – My Secret Europe
02. John Roberts – Lines
03. Efdemin – Time
04. Lawrence – Treacle Mine
05. Kassian Troyer – Tourist
06. Isolee – Black Lodge
07. Rndm – No Beginning
08. Christian Naujoks – New Heaven & Earth
09. Pigon – Koto
10. Pantha Du Prince – Fountain Drive
11. Carsten Jost – Days Gone By
12. Dominique – He Said

Intervju: D and G





Otkuda ideja za „house music your music“ i koji su elementi odličnog partija?
To je već, evo ove godine obilježavamo deset godina borbe za nešto da bi se napravio brand, ovoga puta smo došli do „house music your music“. Ideja je nekako jednostavno pala, inspirirana prije desetak godina noćnim životom koji tada nije bio prisutan u hrvatskom clubbingu, mada smatram da ni danas takav entertainment nije etabliran u Hrvatskoj jer jednostavno Hrvatska nema klubove na razini svjetskih standarda. Naravno, postoji nekoliko iznimaka, Byblos je 2009. ušao u izbor „Best Clubs in the Planet“. Nakon dvije godine postojanja uči među prvih 100 na 71. mjesto iz Hrv. je jedan jako veliki uspjeh i to je jedna nagrada za sav uloženi trud i rad u posljednjih 10 godina počevši od Haciende, Gallerya pa do Byblosa.


Kakva je bila 2009.?
2009. s obzirom na „kriznu“ godinu mi možemo reći da smo odradili ne bolje nego identično kao 2008. godine, ali feeling i vibe idu prema gore, ljudi se prije svega na naše evente dolaze zabavljati, ne pozirati. To smo napravili zadnjih deset godina, sad se zna da kad se ide na „house music your music“ da je to put your hands up non stop (smijeh…)


Što je s ovogodišnjim WMC-em u Miamiju, planiraš li biti tamo?
Neznam još, 90 posto da idem. Možda ćemo ić tek tolko da vidimo što se promijenilo jer se otvorilo dosta novih klubova pa da vidimo u kojem smjeru je otišao „nightlife entertainment“ mada svi DJ-i koji tamo sviraju dolaze u Byblos. U principu tražimo nove DJ-e, ne newcomere već one koji nisu poznati u Hrvatskoj, ali cijeli svijet ih prepoznaje.


Highlight prošle godine?
Highlight godine…jedan jedini David Guetta (smijeh…) jer za njega možemo reć da više nije DJ, nije producent on je postao ikona. Ikona u elektronskoj glazbi, jer kada dođe 12000 ljudi na event i pola ih ne može uči onda je to highlight…to treba vidjet, teško je opisat.
Počeo je radit crossover između housea, hip-hopa…
Hip-hop, house, electro, pop…stilski i glazbeno ni mi danas ne puštamo samo house ili deep, tu ima electra, tech-housea, ponekad sve zavisi od eventa do eventa čak uđemo u techno. Dakle široki spektar elektronske glazbe.


Na koji način je scena ovdje drugačija od one u Europi?
Ogromna je razlika. Mi možemo svi govorit da smo mi u vrhu, a i tako se može pročitat po medijima, ali ta cijela priča završava na hrv. granicama. Međutim dobiti nominaciju i biti izabran u svijetu, vratit ću se na Byblos, biti prepoznat, to je opet ponavljam veliki uspjeh, ali prva razlika je u ljudima i načinu zabave. Bilo gdje u svijetu kada osoba izađe ona se želi zabavit, odlučio je taj dan izaći u bilo koji klub, event, party, restoran…i tu večer odlučio se doć zabavit. Ovdje još nije opuštena atmsofera.
Važno je tko će mene vidjet, dal ću ja dignut ruke, dal ja neću dignut ruke, dal ću bit lijepo obučen (smijeh…) ali prije svega poanta izlaska je ići se van zabavit. Kod nas ima pomaka, ali daleko smo mi još od toga.


Što je „veliko“ trenutno na elektronskoj/house sceni?
Puno je novosti, pojavljuju se mladi DJ-i, producenti…moji favoriti su Dirty South, Chuckie, Afrojack, Arno Cost, Norman Doray…tu govorim o producentima, a od DJ-eva, uvijek je prisutna stara garda…David Guetta, Erick Morillo, Paul Oakenfold…svi znamo koji su vrhunski DJ-i (smijeh…) ali danas ako DJ nema produkciju, ne može se probit u sami vrh. Može bit bolji DJ od ostatka, ali nažalost ne može se probit u vrh, u taj top 50 DJ-eva svijeta.


Kako je danas svirat u klubu u odnosu na prvi puta (kad si svirao)?
O ogromna razlika (smijeh)…clubbing se potpuno izmijenio. Ja se sam sebi danas smijem kada preslušavam svoje vlastite setove od prije 5-7 godina. Ne mogu se sam sebi načudit da sam to vrtio. S godinama rada, sviranja, „proučavanja“ nightlifea čovjek jednostavno mora napredovat u svom poslu, ne možeš ostat u nekom soundu koji je te godine bio prisutan i onda taj sound i dalje forsirat iduće tri godine, a u međuvremenu se promijenila cjelokupna produkcija. Čovjek mora stalno pratiti što se događa na sceni i pokušavat bit up to date jer jednostavno ne može se ić naprijed. Znam nekoliko DJ-a koji i danas sviraju isti sound koji su svirali prije tri godine.


Tvoj idealni suradnik?
Produkcijski ne znam…ja i dalje favoriziram produkciju Axwella, nekako mi njegov sound strašno odgovara. Veseli, happy, nije underground, mračan…ima temu, Axwell recimo.


Što misliš o Lady Gaga?
Super…to je jedna čudna pojava (smijeh…), napravila je boom u pop industriji i respect. Mada ne sviram lady gaga, ali ko zna možda slijedeće godine se i ona odsvira u nekom boljem remixu.


Tvoja prva ploča?
Prva ploču koju sam kupio, to je bilo još davno i to u Italiji, 20for7 – I Can't Stand It No More. Imam ju i danas, to je žuta ploča s crnim slovima, bio sam sretan kao malo dijete kad sam prvi put vidio ploču. (smijeh…)


Neka nezaboravna svirka?
Svaka svirka je nezaboravna, svaki event nosi nove doživljaje. Nijedan nije isti, ima odličnih, dobrih, sve zavisi koliko su ljudi raspoloženi. Da li očekuju nešto spektakularno pa im se to ne dogodi, razlika od eventa do eventa, ali svaki nosi lijepu uspomenu bez obzira.


Gdje te glazba odvela, na koja mjesta?
Miami, St. Tropez, Pariz, Rimini, Riccione…odvela me u sve važne meke noćnog života. U neke po nekoliko puta, a negdje samo po jedanput.


Sviraš u Zagrebu, Poreču proteklih sezona…što možemo očekivat ovo ljeto?
Ljeto, Byblos…planira se, ali to ćemo još ostaviti u tajnosti. Music Management ne voli najavljivat evente i nešto što se neće dogoditi. Jednostavno čekamo da napunimo agendu i onda izlazimo van s full programom, nema natuknica bit će on ili on…nego kad sve bude gotovo kreće se s promocijom. U svakom slučaju krajem ožujka sve će biti najavljeno, mada je već 75% gotovo.


Pjesma koju voliš, a sramiš je se?
(smijeh…) imam često izlaze u neke komercijalne pjesme. Brooklyn Bounce prije deset godina, Sash – Ecuador, bend koji obožavam je Duran Duran. Katy Perry – I Kissed a Girl, to mi je bilo (smijeh…) jedva sam našao neko remix izdanje koje sam mogao odsvirat.


Kako bi opisao vlastiti stil?
Nema stila, pogotovo danas. Netko to zove underground, techno, house, deep…nema granica. Ja ću reć slobodno da sviram dance music. Dakle, globalizirana glazba za ples, dance music.


Kakvu glazbu produciraš trenutno?
Pop dance, ustvari electro pop-dance, s naglaskom na sve manje electro, jer ponekad produciraš track po onome kakve vokale dobiješ. Ja ne mogu „love song“ napravit u žestokom electro stilu, jer to po tekstualnom i po načinu pjevanja nema smisla. Trenutno su dvije pjesme u igri, Votchik – Would I Lie to You, obrada iz 1992. godine koja je bila megahit. Ne može bit electro jer jednostavno vokali su granica do koje brzine možeš ići i tako moraš producirat. Nakon toga dolazi Errol Reed & Hanna Hansen – Lovers, inače Errol je Axwellov vokal (Feel the Vibe) i Last Forever Normana Doraya, megahit prošle godine…znači jedan londonski crnački glas na ovoj idućoj ploči tj. digital downloadu. *(I naravno, Badura – The Game koja je obilježila ljeto i 2009. godinu.)


Smatraš se više DJ-em ili producentom?
Oduvijek sam bio DJ. Razlika između DJ-a i producenata, producenti su producenti i oni koji postaju DJ-i, ali kada DJ postane producent onda je to sasvim druga priča…

https://housemusicyourmusic.comOFFICIAL PAGE

https://vimeo.com/channels/dandgmusichouse music. your music. TV

https://twitter.com/dandgmusicTWITTER

https://dandgmusic.podomatic.comPODCASTS

https://www.myspace.com/dandgmusicMYSPACE

https://www.facebook.com/dandgmusicFACEBOOK


Words: Alen Špiler

Satoshie Tomiie aka MES – “Back To Basics” (Saw Rec.)


Rođen u Japanu, trenutno živi u New Yorku gdje posljednjih godina pronalazi odličnu inspiraciju za dobre produkcijske radove. To potvrđuje i ovaj novi rad, single "Back To Basics" napravljen pod pseudonimom MES u techno žanru. S druge strane nalaze se obrade od Motorcity soula u nekoliko verzija.

Back To Basics je pokušaj povratka u dubinu, potraga za onim osjećajnim momentima koji su ga inspirirali i poveli da zavoli glazbu. Za Satoshia ova produkcija označava ključne trenutke u glazbenoj karijeri s kojima kreira budućnost. Bez ograničenja, bez pravila ova produkcija je jednostavno nešto što se mora čuti i osjetiti.

Single izdaje Saw Recordings osnovan od strane Tomiiea 2001.g., a on sam ga naziva eksperimentom koji kreira poseban glazbeni stil. Do sada je za Saw izašlo oko 80 singlova, 4 studijska albuma a neki od producenata koji su izdavali za istu su Chab, Guy Gerber, Jim Rivers, Nick Chacona, Nathan Fake i Lexicon Avenue. Pjesma je podržana u setovima Danny Tenaglie, Ellen Allien, Garniera, Paula Moja, Radio Slavea, Seth Troxlera i dvojca Slam.

TRACKLISTING
 “Back To Basics (Satoshi Tomiie MES Original)”

“Back To Basics (Motorcitysoul Remix)”

“Back To Basics (Motorcitysoul Wildpitch Mix)”

“Back To Basics (Motorcitysoul Basic Mix)”

“Back To Basics (Motorcitysoul Acapella)”