Skip to main content

House ritmovi iz podzemlja u režiji perspektivnog beogradskog DJ-a i producenta Dakmana

Igor Tobžić poznatiji kao Dakman je beogradski DJ i producent koji je se bavi glazbom već neko vrijeme, ali se s njom ozbiljno bavi tri godine. Dobitnik je trećeg izdanja Let’s Mix It! DJ natjecanja s kojim se njegova priča na elektroničkoj sceni ozbiljno zakotrljala.

Dakman za sebe kaže da je po prirodi veseo i sklon šalama, što se odlikuje i njegovim setovima koji su uvijek obojeni dobrom energijom i atmosferom. Njegovi setovi odlikuju zvukom 80-ih i 90-ih koji su ključni za njegovu inspiraciju, što se odraža kroz glazbu koju pušta u ritmovima deepa, housea, techna sa primjesama elemanata minimala.

Kakvu glazbu pušta, takvu i stvara, doduše tu ideje crpi iz čikaškog deep housea, underground housea i garagea 90-ih godina prošlog stoljeća. Govoreći o produkciji za koju kaže da mu je jača strana, Dakman je jednom prilikom istaknuo: “DJ-ing i produkciju uopće ne razdvajam, ali prednost je to što na taj način mogu da budem jedinstven. Veza s publikom je bolja, jer ipak nešto što ja napravim je moja energija i još ako publika to prihvati, dogodi se najjači osjećaj. Osim toga, i današnja industrija to zahtjeva od nas.”

Dakman iza sebe ima nekoliko izdanja. Izdao je EP prvijenac na headroom recordsu, kao i pokoji singl na Let’s Mix It! etiketi.

No singl koji je pridobio najviše pažnje je izdan samostalno, a zove se “Noćni Život” te danas broji preko 125 tisuća pregleda na YouTubeu. Singl je inspiriran legendarnim srpskim filmom “Mi nismo anđeli” te koristi samplirane vokale glumca Zorana Cvijanovića.

U kratko vrijeme, karijera perspektivnog beogradskog DJ-a i producenta našla se na uzlaznoj putanji. Postao je dobro poznato ime na beogradskoj sceni, a ni u Novom Sadu nije stranac. Svirao je u važnim elektroničkim klubovima poput 20/44, Barutana, Dot, Kult, Half, Tunnel

Posljednja godina posebno je bila zaposlena, osim nastupa u renomiranim beogradskim i novosadskim klubovima gdje je imao prilike dijeliti pult i sa internacionalnim imenima poput Jamesa Zabieala, Matadora i Stefana Noferinija, Dakmanova kvaliteta je prepoznata te ga je plasirala do velikih događaja i festivala.

Nastupao je na događajima poput Disconnection w/ Nat Wendell, Ritmik w/ Toman i EXIT Dance Arena Belgrade Takover s Hot Since 82, kao i na važnim festivalima poput EXIT-a gdje je svirao na Urban Bug pozornici, Lovefesta gdje je zatvarao 99 Stage te Central Dance Eventa.

Kada nije solo za pultom, društvo mu pravi njegov kolega i prijatelj Dakissa s kojim čini ozbiljan b2b tandem. Duo je pokrenuo serijal partyja Mindless, od kojeg bi u budućnosti trebala nastati i izdavačka kuća s kojom bi promovirali novi zvuk i ideje koje dijele.

Osim u DJ-ingu i produkciji, Dakman se okušao u još jednom poslu elektroničke glazbe. Proteklog ljeta radio je kao host za artiste u beogradskoj Barutani. Iskustvo je opisao kao intezivno i nezaboravno, a tijekom ljeta, imao je prilike upoznati i raditi s Jeff Millsom, Sashom & John Digweedom, DJ Tennisom, Jamesa Zabielom, Petrom Dundovom, Kristijanom Molnarom

Nakon kratkog predaha koji je uslijedio nakon Nove godine, Dakman će se ponovno naći za pultom ovog petka s Dakissom u novosadskom nagrađivanom klubu Tunnel.

Kraftwerk slavi 50 godina “Autobahna” s rezidencijom u Los Angelesu

Od 21. do 30. svibnja, njemački pioniri elektroničke glazbe će za svaki od devet koncerata odsvirati drugi album iz njihove bogate diskografije uz pokoju popratnu kompoziciju. U sklopu njihove nadolazeće rezidencije u Los Angelesu, Kraftwerk će tako odsvirati “Autobahn” iz 1974., “Radio-Activity” iz 1975, “Trans Europe Express” iz 1977., “The Man-Machine” iz 1978., “Computer World” iz 1981., “Techno Pop” iz 1986., “The Mix” iz 1991. te “Tour de France” iz 2003.

Uz kultni njemački elektronički bend, nastupit će i Losanđeleška filharmonija koja će retrospektivno svirati glazbu Kraftwerka koju su skladali njeni osnivački Ralf Hütter i Florian Schneider.

Snimku njihovog posljednjeg nastupa u koncertnoj dvorani Walt Dinesy u Los Angelesu, poslušajte na YouTubeu.

Ovog vikenda u Sinju se održava Festival novog zvuka

Festival nove klasične i eksperimentalne glazbe zamišljen je kao mjesto podrške i promocije mladih skladatelja, s daljnjim ciljem popularizacije i približavanja suvremene glazbe široj publici, a održat će se u petak i subotu, 19. i 20. siječnja, u multimedijalnoj dvorani Palacina u Sinju.

U dva dana festivala zainteresirana publika moći će prisustvovati dvama klasičnim koncertima, jednom koncertu improvizacijske glazbe, slušaonici suvremene eksperimentalne glazbe i koncertu eksperimentalne elektroničke glazbe.

“Prve večeri slušat ćemo najnovija djela sedmoro mladih autora iz hrvatske i BiH, u izvedbi mahom lokalnih profesionalnih glazbenika. U subotu nas kroz krajolike suvremene klasične glazbe vodi nadareni violončelist Vid Veljak, prezentirajući djela za za violončelo i elektroniku, nakon čega će nas producent i kompozitor elektroničke glazbe Nikola Krgović (N/OBE) povesti na glazbenu vožnju najbitnijim točkama svog rada.” poručuju organizatori.

Osim koncerata, tu festival donosi i niz radionica: “Polaznici glazbene škole Jakova Gotovca u Sinju prisustvovat će radionici improvizacije i sound paintinga koju će voditi klarinetistica Ivana Bandalo Benzon, a srednjoškolci iz tehničke škole Ruđera Boškovića izrađivat će jednostavne sintesajzere pod mentorstvom Tina Dožića.”

Svi detalji o Festivalu novog zvuka, kao i sami raspored možete provjeriti ovdje.

Luton & Šćepa – jedinstveno glazbeno putovanje kroz jedinstvenu galaksiju

Luton & Šćepa, još uvijek u usponu, ali već apsolutne zvijezde i glavna klupska atrakcija balkanske scene. Jedan je basist i DJ, a drugi je DJ, obojica su iskusni u svom poslu, čak i u relativno kratko vrijeme koliko su na sceni. Glavna karakteristika ovog dvojca je njihov inovativan pristup svakom nastupu – od pjesama, do outfita.

Možda ste već čuli za Šćepine dinamične roadtrip priče, a neki od klubova u kojima smo ga do sada mogli čuti su: KC “Grad”, zatim na nizu partija u klubu “Rokanje”, “20/44”, gdje je “Scepa’s Devils” su nastupili zajedno s Markom Milosavljevićem i Janom Kinchilo, kao i na Festivalu “dev9t”.

Luton je, pak, obilježio sve festivale koje je mogao, čuli smo ga na “dev9t”, “No Sleep”, “Exit” i “Outhide Festival”. Lutona smo imali prilike slušati premijerno u Hrvatskoj na Endorphin festivalu gdje je napravio vrhunsku atmosferu u sklopu house floora Boogalooa. A evo i što nam je Luton ispričao u intervjuu uoči premijere u Hrvatskoj.

Inicijativu za zatvaranje Pločnika pokrenula je predstavnica stanara zgrade

Nakon posljednjeg ispijenog pića u subotu i nekoliko dana zatišja, ekipa Pozitivnog Ritma objavila je detalje oko situacije koja se događa Pločniku te su otkrili kako su njihovih vjerni posjetitelji pokrenuli peticiju za nastavak rada Pločnika, koju možete potpisati ovdje.

Ekipa Pozitivnog Ritma se kratko osvrnula na rad Pločnika u proteklih sedam i pol godina. Omiljeni kafić, klub, kreativni hub i dnevni boravak je bio poprište oko 150 događaja godišnje poput koncerata, DJ programa, promocija glazbenih izdanja i knjiga, filmskih projekcija, pjesničkih večeri, pub kvizova, stand upa, predstava i drugih događaja od kulturne važnosti. Njihov rad je prepoznat od strane Ministarstva kulture, Grada Zagreba, kao i same gradske četvrti, ističu u objavi u kojoj je najveći dio posvećen trenutnoj situaciji u kojoj se Pločnik našao.

Kako su u priopćenju otkrili, razlog zatvaranja su nerazriješeni pravno-vlasnički odnosi prostora iz kojeg Pločnik djeluje na adresi Međimurska 21, prostor je u likvidacijskom postupku i taj postupak ima pravni tijek te dodaju “Grad Zagreb nije utjecao na ovu situaciju, no činjenica je da je odluku o ukidanju MTU-a donio upravo Gradski ured za gospodarstvo. Na istu odluku smo se žalili u postupku koji je trajao posljednjih nekoliko mjeseci, a istu je potvrdila viša instanca pod Ministarstvom turizma, što je tijelo Vlade, i nad kojim Grad Zagreb također nema ingerenciju” te ističu kako su u komunikaciji s Gradom Zagrebom i Gradskom četvrti Črnomerac.

Sama inicijativa za zatvaranja Pločnika pokrenuta je prije godinu dana i nju provodi predstavnica stanara zgrade u kojoj se Pločnik nalazi, stoji u objavi. “Otkad je Pločnik otvoren do sada su se na istoj adresi, izmijenila tri predstavnika stanara poslovne zgrade u kojoj je isti smješten. S prethodnima nismo imali nikakvih problema, nego smo razvijali ugodnu suradnju i suživot u kvartu. No sadašnja predstavnica, umjesto da štiti interese stanara zgrade, zapravo štiti isključivo svoje interese i nalazi se u sukobu interesa, a o nama širi klevete i laži” ističu iz Pozitivnog Ritma.

Prostor u kojem je Pločnik radio je odabran zbog toga što su u toj zgradi bili i isključivo poslovni prostori, jer bi zgrada u večernjim satima i vikendom bila prazna. No, problematika je krenula nastajati otkrivaju iz Pozitivnog Ritma, kada je nova predstavnica stanara počela otkupljivati poslovne prostore i prenamjenjivati ih u apartmane za kratkoročni najam.

Zahvaljujemo Gradu Zagrebu na podršci i prepoznavanju da bi eventualno zatvaranje Pločnika predstavljalo velik gubitak za kulturnu scenu grada” zaključuju iz Pozitivnog Ritma te napominju kako dućan ploča PDV i dalje radi na istoj adresi Međimurska 21.

Kompletno priopćenje Pozitivnog Ritma o situaciji u kojoj se Pločnik nalazi pročitajte ovdje, dok peticiju za nastavak rada Pločnika možete potpisati ovdje.

Šarolikim elektroničkim putovanjem, Feel Pleasure će ugoditi raznovrsne okuse u Crkvi

U subotu 20. siječnja, Feel Pleasure priprema šaroliko elektroničko putovanje riječkom Crkvom. Šaroki spektar elektroničkih ritmova koji će ugoditi raznolikosti glazbenih okusa će servirati glavni gosti Moringlory Crew iz Francuske te Lilson iz Slovenije kao i domaća ekipa – Tech Rule, Robert Matt, Shish Mish i Sone.

Morninglory je pariški kreativni kolektiv, kojeg čine članovi opsjednuti stvaranjem jedinstvene umjetnosti i iskustva. Fanatično su posvećeni izvrsnosti te su nezasitno znatiželjni.

Lilson je slovenski DJ i producent, čija je glazbena priča krenula 2010. kupnjom prvog kontrolera. Glazbeno se smješta u hardgroove i hard-techno niši što se najbolje čuje kroz njegove produkcije izdane na Techstrubation i Vezotonik etiketama.

Postavu Feel Pleasure plesnjaka u Crkvi zaključuju labinska techno uzdanica Tech Rule, iskusni Robert Matt, Artnote rezident Shish Mish te nadolazeća riječka snaga Sone.

Upad do ponoći iznosi 10€, a iza ponoći 13€.

FB EVENT: Feel Pleasure @ Crkva