Dubrovnik je tijekom 2000-ih bio tihi svjedok jednog od najživljih razdoblja domaće elektroničke glazbene scene.
Danas, više od desetljeća kasnije, ta glazbena arhiva postaje dragocjeno svjedočanstvo jedne ere i nezaobilazna glazbena riznica za sve koji žele osjetiti duh tadašnjih noći pod dubrovačkim zvijezdama.
Možete preslušati mikseve imena kao što su Ian Pooley, Pascal F.E.O.S., Westbam, Kyoto Jazz Massive, Gideon Jackson, Funk D Void, Marco Bailey, Circulation, Tyler T-Bone Stadius, Asad Rizvi, Silicone Soul…
Od domaćih tu su setovi koje potpisuju Seraphim Codex, Citizen Simm, Tino, Eddy & Dus, Torres, Gunch, Haris, Luka Jakir, Dejan Milićević, Brothers Yard, Crazy Lemon, Petar Dundov, Jogarde, Ivan Komlinović, Lane, Tino, M@tisse, Mony, Jake.
Party lokacije na kojima su snimani ovi setovi su kultna mjesta kao npr. Exodus, Lazareti, terasa hotela Belvedere, boat partiji itd. Arhivi možete pristupiti na ovom linku.
Od slučajnog prvog nastupa na plesnom podiju u Miamiju, osvajanja nagrada i prvih mjesta na top ljestvicama, do odabira kultnih vokala Sophie Ellis-Bextor, semplova i nastupa u Top of the Pops, ovo je priča o ‘Groovejetu’.
Povijest elektroničke glazbe bogata je nezaboravnim i bezvremenskim klasicima, a DJ Mag istražuje priče koje stoje iza nekih od omiljenih svjetskih pjesama, ispričane od strane ljudi koji su ih stvorili.
Talijanska ikona house glazbe Spiller stiže sa Groovejetom 14.6. u Peti Kupe, a za kompletan šaroliki line up i ulaznice kliznite ovdje.
Po struci informatičar i stručnjak za preciznu mehaniku, švicarski producent razvio je specifičan umjetnički izričaj baziran na spoju tehničkog znanja, ljubavi prema zvuku i fascinacije elektroničkim i analognim uređajima.
U lokalnoj zajednici prepoznat je kao predani promotor elektroničke glazbe i veliki oslonac umjetnicima u usponu. Pored toga, ponosni je vlasnik etikete Nahstescu Records.
Tijekom 15 godina duge karijere, Nahste je nastupao diljem svijeta te nanizao izdanja na poznatim labelima, poput Fantastic Friends Recordinga, Clock’Art Recordsa, Miniclic Recordsa, Modulam Recordsa, Moza Recordsa i Rocket Audija.
Čuli smo da si već neko vrijeme u kontaktu s Matom Čekom. Kako ste se vas dvojica upoznali i što ti se kod njega posebno istaknulo?
Prije nekoliko godina mi je pisao i pitao me može li kupiti jednu pjesmu od mene. Odmah sam imao jako dobar osjećaj prema njemu i bio sam presretan što netko želi svirati nešto od mog “čudnog” minimala. Provjerio sam kako svira na SoundCloudu, a zatim sam mu poslao nešto od svoje glazbe. Uvijek je inzistirao da mi plati – to stvarno poštujem kod njega. Zaista dobra osoba.
Kako ti ide ova godina? Gdje si bio, na čemu radiš i kakvi su ti planovi za ljeto?
Ove godine završavam audio školu usmjerenu na akustiku i elektroniku, a u lipnju ću imati priliku raditi u nevjerojatnom studiju u Lausanneu u Švicarskoj. Tijekom protekle godine i pol provodio sam manje vremena u studiju, a više vremena učeći. Ali ovog ljeta, vraćam se u studio svaki tjedan – i super sam motiviran zbog toga!
Tvoj brat te inspirirao da se baviš glazbom. Reci nam više o tome.
Kad sam bio mlađi, gotovo svaki dan kad sam mogao, sjedio bih pored brata u njegovoj sobi i samo ga gledao kako stvara glazbu na računalu. Nisam imao pojma kako to radi, ali malo po malo, počeo sam shvaćati. Na kraju mi je dao svoje staro računalo i počeo sam i sam stvarati malo glazbe.
Zatim sam se potpuno posvetio videoigrama – posebno Counter-Strikeu 1.6. Postao sam jako dobar u tome: bio sam švicarski prvak, igrao sam na Svjetskom prvenstvu u Seattleu i Parizu, Europskom prvenstvu u Njemačkoj i osvojio sam mnoge turnire u Švicarskoj.
Kad sam prestao igrati, uložio sam sve na Ableton Live i od tada nisam stao. Moj brat mi je pokazao da kada se u nešto uložiš sve – s pravom strašću – možeš istinski uživati. To je vjerojatno najvažnija stvar koju sam naučio.
Što vam je najbliže srcu – DJ-anje, produkcija ili nastupi uživo?
Jamiranje u studiju mi je najbolji osjećaj – mogu to raditi satima i jednostavno se osjećati sjajno. Ali moram reći, sviranje pred ljudima je sasvim drugačija razina dobre energije. A kada to radim s nastupom uživo, to je zaista nevjerojatno. Dakle, ako bih to morao rangirati, rekao bih: produkcija, DJ-anje i nastupi uživo – ali iskreno, volim ih sve.
Kakva je švicarska scena? Postoji li nešto što je izdvaja od ostalih i koji trendovi trenutno dominiraju?
Moram reći da se nisam osjećao baš povezanim sa švicarskom scenom od Covida. Kad sam prestao ići u klubove svaki vikend, počeo sam se osjećati prilično nepovezano. Ali s nekim prijateljima ovdje u mom gradu, još uvijek radimo stvari za scenu i za kulturu.
Jako uživam u organiziranju malih, privatnih događaja koji su svi u znaku glazbe. Ovdje imamo nevjerojatne klubove – neke s masivnim zvučnim sustavima i nevjerojatnim postavama, a tu su i manji klubovi u kojima se jednostavno možete osjećati dobro i plesati cijelu noć.
Od svih zemalja u kojima ste svirali, koja ima najbolju publiku?
Svaka zemlja ima svoju vibru, ali moram reći da su mi najbolja publika i dalje moji prijatelji – oni koji me podržavaju od početka. Jedno od najnevjerojatnijih iskustava bilo je sviranje na Waha festivalu u Rumunjskoj – energija i publika bili su jednostavno nevjerojatni.
Imate li neke skrivene talente?
Ja sam super, super smiren i nikad se ne stresiram. Je li to talent? Neka to zasad ostane tajna :)
Kad biste mogli odsvirati bilo koju pjesmu upravo sada, koja bi to bila?
Mt Saint Michel + Saint Michaels Mount – Aphex Twin
Ljeto je na vratima, a glazbeni raspored sve gušći. Ovog vikenda scena vibrira u svim smjerovima od spektakularnih povrataka i debitantskih izdanja do probranih gostovanja i lokalnih heroja. Ljubitelji klupske intime, open-air ekstaze, plemenitih ciljeva i tvrdih ritmova pronaći će svoje mjesto pod zvjezdanim nebom, svjetlima reflektora ili u magli podruma. U nastavku izdvajamo najzanimljivije događaje, a još više otkrijte u našem kalendaru.
Do nedjelje, Flows festival se po treći put održava na otoku Ugljanu, mirnoj jadranskoj oazi gdje glazba, pokret i prisutnost postaju jedno. Ovdje nema gužvi, nema stresa, nema pretjerivanja. Umjesto toga, čeka vas pet dana uranjanja u progresivni i melodični house i techno, uz cjelodnevni program meditacije, joge, zvučnih putovanja i više od 30 radionica koje hrane dušu. Glazbeni program pažljivo je oblikovan s razumijevanjem zajednice i njenog pulsa uz lokalne kolektive iz Hrvatske, Slovenije, Mađarske, Njemačke i Španjolske, koji poznaju publiku, prostor i trenutak. Vrhunac festivala svakako je Roy Rosenfeld, izraelski umjetnik poznat po emotivnim setovima i izdanjima na etiketama poput All Day I Dream, Kompakt i Lost & Found.
Gardence2025 @ Arheološki park Mirine, otok Krk
Nakon prošlogodišnjeg jubilarnog petog izdanja koje je privuklo brojne ljubitelje elektroničke glazbe, Gardence Open Air seli na nevjerojatno atraktivnu i dosad neiskorištenu lokaciju za ovakva događanja – arheološki park Mirine Fulfinum na otoku Krku. U petak se tako održava najveće riječko događanje posljednjih godina za ljubitelje house, techno i drum ‘n‘ bass glazbe, zamišljeno da lokalnoj publici priušti doživljaj festivalskog iskustva u kojem se brojna renomirana DJ imena izmjenjuju na više pozornica u prekrasnom ambijentu povijesnih lokacija na riječkom lokalitetu. Ove godine nastupa petnaest DJ-eva iz vodećih lokalnih kolektiva Liminal, Press Play, RNDM i Shabby Kicks Connection te jedno od trenutačno najtraženijih hrvatskih DJ imena Elena Mikac.
Planet srijeda Open Air w/ Perel @ The Garden Taproom, Zagreb
Na Planet srijedu, u petak u vrtu The Garden Taprooma, direktno iz dubina berlinske elektroničke scene slijeće Perel. Annegret, iliti Perel, čije ime na grčkom znači upravo perla – već je neko vrijeme dragulj koji krasi elektroničku scenu. Poznato nam je to i ovdje, jer Perel je već dvaput pokorila Zagreb, posljednji put na Stereotipu u TC-u Maksimir. Njezina zarazna energija i harmonična fuzija housea, disca i techna, obavijena neodoljivim zvukom 80-ih, hara i svjetskim klubovima i festivalima. Sazviježđe Planet srijede obasjat će i Leo Minor, dobro skrivena tajna beogradske scene. Plesnu sreću zaokružit će Pepi Jogarde, DJ bogate muzičke pozadine i bezgranične energije te onaj koji ih je sve okupio – Marijan Felver.
Miniwal 010 w/ Nahste Oner @ Masters, Zagreb
Miniwal sezonu zatvara u petak u društvu nerazvikanog glazbenog genijalca Nahstea Onera. Po struci informatičar i stručnjak za preciznu mehaniku, švicarski producent razvio je specifičan umjetnički izričaj baziran na spoju tehničkog znanja, ljubavi prema zvuku i fascinacije elektroničkim i analognim uređajima. U lokalnoj zajednici prepoznat je kao predani promotor elektroničke glazbe i veliki oslonac umjetnicima u usponu. Pored toga, ponosni je vlasnik etikete Nahstescu Records. Tijekom 15 godina duge karijere, Nahste je nastupao diljem svijeta te nanizao izdanja na poznatim labelima. Za zagrijavanje je zadužen rezident Mate Čeko.
Veselo na terasi, uz vrhunski zvuk u klubu! Formula je to za bogato novo izdanje programa Sequences ove subote. Cijeli dijapazon ritmova otvorit će na terasi Spiller, globalna ikona house glazbe i tvorac megahita “Groovejet”. Program u klubu nastavlja se u ozbiljnijem tonu. Iz Italije stiže i Sesto Senso – DJ dvojac kojeg čine Fabrizio Mammarella i Franz Scala. Sličan ambijent donosi i Black Dot, a tu je i domaćin Antonio Zuza. Ulaz na terasu slobodan je do 21 sat, a ulaznice za nastavak večeri dostupne su putem poveznice.
Ove godine navršava se točno 10 godina od posljednjeg događaja iz serije Schranz-Tanz Night, koja je bila najduži serijal događaja elektroničke glazbe u Sloveniji. Svih 36 izdanja održano je u nekada popularnom klubu Simfonija u Planini pri Uncu. Od 18. studenog 2006., kada je bio održan prvi event, do posljednjeg 27. ožujka .2015., Gumja je u Sloveniju doveo hrpu svježih i već establiranih imena sa schranz/hard techno scene. Tako će biti i u subotu u ljubanskoj Cvetličarni kada gostuju redom Alex TB, Fernanda Martins, Gumja, Skerli, Svetec i Viper XXL. Ulaznice su dostupne u sustavu Entrio.si
Loveroom 3.0 @ Palača Cedulin, Zadar
Nakon dva rasprodana i nezaboravna eventa, Loveroom se vraća – jači, veći i s još dubljom misijom. Ovoga puta preuzimaju čarobni ambijent Palače Cedulin, gdje će stvarati novu glazbenu i vizualnu priču. Loveroom 3.0 nosi snažan humanitarni karakter – cijeli prihod od prodaje promotivnih proizvoda ide za liječenje Zadranina Karla Magaša, koji se bori s teškom dijagnozom raka kostiju. Tijekom večeri za pultom će se naći Groove Masters, Tom Bug i Yakka.
ElektroTechnika ponovno udara i sprema povratak u srednjovjekovni dvorac u bržem, jačem i žešćem stilu. Nakon nezaboravnog prošlogodišnjeg izdanja, Beat Fort se ove subote vraća u magični ambijent starog frankopanskog dvorca Novigrad na Dobri, gdje ponovno okuplja raznolike snage hrvatske elektroničke scene – Cyph3r, DJGK, Getz, Ska i Shipe. Ulaznice su dostune u sustavu CoreEvent.
Hot Since 82 @ Porat, Split
Hot Since 82, pravim imenom Daley Padley, svjetsku je slavu stekao upravo nevjerojatnim talentom i energijom koju donosi na svaki nastup. Od svojih prvih nastupa u open air klubovima sa 17 godina, do statusa međunarodne zvijezde, njegova karijera ovjenčana je najvažnijim svjetskim pozornicama. Danas je redoviti gost i rezident na Ibizi te nastupa na najprestižnijim svjetskim festivalima. Osim toga, rado je viđen gost hrvatskih plesnih podija, a ove subote dolazi u Split gdje će pult dijeliti s DJ Jockom i Lutonom. Ulaznice za Hot Since 82-a nisu u slobodnoj prodaji, već do upada na gostovanje engleskog house velikana možete doći kupnjom ulaznice za veliki open-air spektakl Paula Kalkbrennera u Splitu početkom kolovoza.
Bogati lipanjski vikend ispred nas nudi i još niz partyja van naših prijedloga, a gdje se sve oni održavaju otkrijte u našem kalendaru.
*Članak je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske
Godine 1989., kada je pao zid, Kalkbrenner i njegov novi grad zauvijek su se promijenili. 25 godina kasnije, Kalkbrenner je svirao na Brandenburškim vratima u Berlinu dok je 500.000 ljudi slavilo četvrt stoljeća ponovnog ujedinjenja Njemačke.
Te je večeri dobio i suvenir odnosno zahvalnicu od njemačke vlade, koju drži uokvirenu na zidu u svom domu.
Počevši s DJ-anjem sa samo 14 godina, Kalkbrenner bi svirao u lokalnim klubovima za mlade od 18 sati do ponoći subotom. Nakon toga bi on i njegovi prijatelji pokušali ući u legendarni techno rave Bunker iz 90-ih – podvig koji bi postigli „možda jednom od svaka četiri puta“.
Nije prošlo dugo do prelaska s DJ-a na live nastupe
Posudivši raznu opremu od prijatelja, Kalkbrenner je sam naučio svirati techno uživo i do 1999. godine je već prevozio kompletnu mašineriju po Berlinu na koncerte za “oko 300 njemačkih maraka”. Te formativne godine, iako nepraktične, bile su nužan korak na njegovom putu da postane vjerojatno najpoznatiji live techno izvođač na svijetu danas.
Nakon što je 2004. objavio svoj LP ‘Self’, Kalkbrennera je kontaktirao njemački redatelj Hannes Stöhr da producira soundtrack za njegov najnoviji film o izmišljenom berlinskom DJ-u. Film se zvao Berlin Calling, a Kalkbrenner je na kraju ne samo napisao soundtrack, već je i glumio naslovnog lika, Ikarusa.
Film i soundtrack postigli su ogroman uspjeh i ostavili neizbrisiv trag na berlinskoj klupskoj sceni, dokumentirajući je i ubrzavajući. „Sky & Sand“, producirana za film u suradnji s Kalkbrennerovim bratom Fritzom, postala je trajna techno himna, a film je proveo 145 tjedana u berlinskom kinu Kino Central.
Iako je dobio glavnu ulogu Ikarusa, ljubitelja ravea, Kalkbrenner je izjavio da u stvarnom životu ne može dalje od lika, radije se usredotočujući na glazbu nego na obilježja klupskog života. Doista, svijet može biti zahvalan na ovom pogledu jer je Kalkbrennerova predanost dovela do plodnog rada, s nevjerojatnih sedam studijskih albuma objavljenih uz mnoštvo EP-ova, remikseva i kompilacija.
Fader se emitira dvotjedno, i to tako da se nova emisija prikazuje svakog drugog petka na Radio Roži, dok je repriza tjedan dana kasnije na Radio Korzu.
Tijekom više od četiri godine postojanja, Fader se pozicionirao kao medijski prostor u kojem elektronička glazba nije samo soundtrack, već i tema razgovora – uz intervjue, selekcije noviteta i ekskluzivne DJ setove.
Emisiju od samog početka uređuje i vodi Marina Jakšić, a od 44. izdanja pridružio joj se Ivan Dragnić. Kroz Fader je prošlo desetine domaćih i inozemnih autora, a naglasak je uvijek bio na kvalitetnoj, autorskoj glazbi i zajednici koja je stvara i njeguje.
Povodom 100. epizode, Fader seli iz etera u fizički prostor – na plesni podij Manuala, uz četiri pažljivo odabrana izvođača čija je povezanost s emisijom i lokalnom scenom duboka i višeslojna:
Ana Antonova Sven Nalis dirty4mat Giovanni Tesoro
Glazbeni fokus večeri bit će na plesnom, underground zvuku – od suvremenih klupskih selekcija do starijih vinilskih rariteta. Eksperiment ostaje za eter, a Manual preuzima ono najuzbudljivije iz klupskog svijeta: ritam, groove i zajedništvo.
100. FADER Klub Manual, Rijeka Subota, 14. lipnja 2025. Početak iza 20:00 sati Ulaz: 6 € uz obaveznu besplatnu registraciju na www.manual.hr/login
Fader ostaje posvećen promociji nezavisne, autorima vođene glazbe, daleko od kratkoročnih trendova. Proslava 100. izdanja bit će večer okupljanja svih onih koji dijele strast prema glazbi, zajednici i slobodnom izrazu – onome što Fader predstavlja od samog početka.
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.