Posljednji sati ovogodišnjeg Burning Mana prošli su u plamenu i refleksiji. Ritual paljenja hrama “Temple of the Deep” održan je noći s 31. kolovoza na 1. rujna po američkom vremenu, simbolično označivši kraj ovogodišnjeg izdanja festivala.
hram “Temple of the Deep” u plamenu – foto: YouTube screenshot / @BreezeOffroad
“Temple of the Deep” isok je 13,4 metra i promjera oko 32 metra, a dizajniran je u kombinaciji prirodnih i futurističkih elemenata, inspiriran drevnim vulkanskim stijenama. Hram je pružao prostor za zajedničku kontemplaciju, iscjeljenje i povezivanje, istražujući teme svjetla i tame, snage i krhkosti, osobnog i zajedničkog puta.
Završetkom rituala paljenja, započeo je masovni egzodus iz Black Rock Cityja. Očekivano, višesatne gužve nastavile su se na jedinoj cesti prema civilizaciji, s vremenima čekanja izlaska koja su dosezala i do šest sati. Organizatori savjetuju sudionicima da ponesu vodu i hranu te poštuju pravila “leave no trace” kako bi putovanje kući proteklo što sigurnije.
Nažalost, ovogodišnje izdanje nije prošlo bez tragedije. Tijelo jednog posjetitelja u lokvi krvi pronađeno je u jednom od kampova, u trenutku rituala paljenja skulpture čovjeka. Ured šerifa okruga Pershing potvrdio je da je u tijeku istraga ubojstva, a organizatori festivala poručili su da u potpunosti surađuju s policijom i pozvali posjetitelje da se ne miješaju u istragu.
Uz tragediju, posljednji sati Burning Mana su donijeli i jedan radostan trenutak. Jedna posjetiteljica, koja nije znala da je trudna i nije pokazivala nikakve znakove trudnoće, rodila je dijete u Black Rock Cityju, dodajući neočekivani, sretan završetak pustinjskom tjednu.
Dugogodišnji novinar, glazbeni kritičar i radijski voditelj Dubravko Jagatić prije nekoliko godina pokrenuo je emisiju Reality Check kako bi publici predstavio pravo stanje domaće i regionalne glazbene scene. Nakon dvije uspješne sezone, emisija ulazi u svoje treće poglavlje, a slušateljima obećava još više zanimljivih priča i novih imena.
„Radio je bio i ostao neko moje uporište jer sam karijeru započeo na Radio 101 dok je još bio Omladinski radio 1984. godine. Volim raditi na radiju i uvijek mu se rado vraćam,“ ističe Dubravko Jagatić te dodaje da je odlučio pokrenuti emisiju jer nije bilo gotovo nikakve emisije u eteru hrvatskih radio stanica i to istovremeno dok scena buja, bendovi pune klubove, bendovi odlaze na europske turneje, a ljudi ih nikada nisu čuli.
“Svi volimo čuti odlične nove bendove, ali se mnogi istovremeno pitaju gdje i kako da ih čuju. Zato sam pokrenuo emisiju Reality Check.”
Glavni cilj emisije je približiti ljudima stvarno stanje na sceni, drugim riječima predstaviti im čitav niz izvođača koji pune klubove, ali oni nikad nisu čuli za njih otkriva nam Dubravko Jagatić koji se ne ravna prema trendingu, top ljestvicama ili medijima, već sam prepoznaje nekog izvođača ili bend čije vrijeme tek dolazi.
Pjesme i izvođače bira isključivo po kvaliteti, a niti jedan žanr nije odbojan. “Niti jednom žanru ne dajem prednost. Pojavi se ponekad i odlična trap stvar ili neki žestoki metal, kao i vrhunski funk, jazz, reggae, dub itd. Glazbeni žanr nije važan, važna je isključivo kvaliteta. S obzirom na iskustvo, nije mi teško prepoznati nečiji potencijal.“
Reality Check je svojevrstan i edukativan vodič kroz glazbe scenu, a to potvrđuje i Dubravko koji nam ističe da nije ideja samo redati pjesmu za pjesmom, već i slušateljima dati neki okvir te pjesme, grupe i u krajnjem slučaju ih educirati o bogatstvu, sadržajnosti naše i regionalne scene.
“Ispričat ću kako je neki bend krenuo na veliku veliku europsku turneju, a oni nikada nisu čuli za taj bend. Pustiti pjesmu hrvatskog glazbenika koja se pojavila u nekom novom američkom film, a za to malo tko zna. Ponekad pustiti i nečiji novi singl koji po mom mišljenju nije dobar za karijeru te grupe što ću i naglasiti. Ili pak predstaviti neki bend iz susjedstva za kojim su svi ludi ali još nije stigao do Hrvatske. Jednostavno predstaviti scenu onakvom kakva je,” objašnjava Dubravko Jagatić.
Posebno mjesto u novoj sezoni zauzima elektronička glazba. “Žao mi je što se više pažnje ne posvećuje autorima elektroničke glazbe jer u Hrvatskoj imamo doista čitav niz sjajnih autora, ali su gotovo nevidljivi u mainstream medijima. Zato sam od treće sezone uveo rubriku ‘Electronic music – all around us’ u kojoj želim predstaviti brojna nova imena i singlove s elektroničke scene,“ naglašava Jagatić.
Uz postojeću rubriku “Ispod pulta” u kojoj predstavlja nove singlove u suradnji s portalom Muzika.hr, Reality Check će biti bogatiji i za rubriku “Fun facts” s detaljima iz povijesti domaće i regionalne pop-rock scene, a u planu je i uključivanje glazbenika da sami predstave svoje nove singlove ili albume.
Reality Check se premijerno emitira ponedjeljkom u 13 sati na Radiju 808, a potom i na YouTube i Mixcloud kanalima, te na čak 25 radio postaja u Hrvatskoj i regiji, među kojima su Radio 101, Radio Roža, Rovinj FM, Radio Student, Radio Apart i drugi.
“Nitko sretniji od mene da dogovorim još radio stanica i to ne samo u Hrvatskoj kako bi što više slušatelja moglo čuti što više odlične glazbe koja nastaje, raste i razvija se na ovim prostorima,” zaključuje za kraj Dubravko Jagatić.
Kada su izronili su iz synthpopa kasnih 80-ih na britansku rave scenu, Underworld je reinterpretirao opipljivost žanra, s neospornim nasljeđem koje živi do danas.
Pripremite se za noć vrhunske techno energije u Boogaloo jer u subotu, 6. rujna stiže jedan od najrespektabilnijih predstavnika europske techno scene Du’Art uz snažnu podršku domaćih i regionalnih DJ-eva.
Svoju glazbenu karijeru započeo je oko 2006. godine, a vrlo brzo postao jedan od najtraženijih i najomiljenijih techno umjetnika u Portugalu i šire. Inspiriran legendama kao što su DJ Rush, Carl Cox, Dave Clarke, Ben Sims i Umek, razvio je energičan i sirov zvuk koji balansira između groovea i hipnotičkih ambijenata.
Od 2009. nastupa na velikim festivalima poput Tomorrowlanda, Awakeningsa, Dance Valleyja, te u kultnim klubovima kao što su Tresor i Fabrik. Izdao je glazbu na mnogim labelima uključujući DJAX Upbeats, Naked Lunch, Techsturbation, Valvula Records, Subcult potvrđujući se kao producent nepopustljive kreativnosti i tehničke preciznosti.
Uz Du’Arta, za DJ pult stiže live act koji kombinira analogni pristup i industrijski groove. F.O.R.M. istražuje tamnije teksture techna, spajajući ritam i eksperimentalnu dubinu u intenzivno iskustvo uživo. Line up-u se pridružuje i DJ koji već godinama oblikuje klupsku kulturu regije, Shipe. Finalno ime koje ćemo poslušati je DJ i osnivač CMTD kolektiva, Fabian Freyer.
Freyer glazbeni entuzijast čiji setovi balansiraju između hipnotičnog groovea i energičnog, dubokog techna. Kroz CMTD večeri u Zagrebu i Rijeci, Freyer ne samo da je oblikovao scenu kao organizator, već i kao umjetnik koji pažljivo gradi priču svakim nastupom.
U objavi Burning Mana ističe se: “Putovanje Hrama od koncepta do izazovne gradnje priča je o nadi i otpornosti. Ohrabreni zajedničkim naporom, zajedno se uzdižemo.“
The Man Burns, ceremonijal na Burning Manu emitiran je u livestreamu na kanalima festivala. Uoči samog spaljivanja publiku je impresionirao vatromet koji na videu kreće od 23:51 minute, da bi pet minuta kasnije (29:01) počeo tradicionalni ceremonijal paljenja skulpture čovjeka koji su svi željno isčekivali. Pogledajte snimku!
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.