U subotu 3. lipnja, srednjovjekovni kaštel Petrapilosa smješten svega 6 kilometara zapadno od Buzeta postaje plesni podij za party uz zalazak sunca. Terra Divina events organizira Organic Sunset na kojem gostuje Toni Ter Wonder kao glavni gost te Juha kao podrška.
Toni Ter Wonder je hrvatski DJ i producent sa adresom na španjolskoj Ibizi. Na sceni je aktivan gotovo 20 godina, nastupao je na brojnim eminentnim događajima i festivalima uz svjetski poznate izvođače.
Dobar dio svoje karijere je vrtio isključivo disco, funk i klasični house zvuk dok se nije preselio na Ibizu i pronašao u organskom, progresivnom, afro, tech zvuku što ga je potaknulo na promjenu stila. Za ovu godinu ima brojna izdanja u najavi, koja će predstaviti publici na kaštelu Petrapilosa.
Uz Toni Ter Wondera, na Organic Sunsetu na kaštelu Petrapilosa nastupa i zagrebački DJ Juha. Zagrebački DJ kroz svoju glazbu spaja eterične meditativne zvukove s organskim ritmovima i umirujućim frekvencijama.
Partijanere očekuje sedam sati glazbene poslastice usred prirode, a organizatori poručuju posjetiteljima da dođu što ranije podno tvrđave kako bi na vrijeme ušli u kaštel jer do ulaza vozi besplatni minibus. Ostvarena je i vrijedna suradnja sa Ibiza Live Radio koji se uključio u projekt, te će prenositi audio preko interneta.
Broj ulaznica je ograničen, a ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.
Odrasli u relativno siromašnoj zemlji kojoj još uvijek nije potpuno priznata neovisnost, prištinski lokalni dj Uran Badivuku (Uran B) i promotor Arbnor Dragaj prepoznali su važnost izgradnje nezavisne scene koja će mladima ponuditi prostor slobode i zajedništva.
Kosovo se s kvalitetnom elektronikom upoznalo još 80-ih g. kada su mnogi mladi Kosovari išli živjeti u London pa su od tamo donosili ploče i kazete. Kažu kako je tada situacija bila povoljnija jer za putovanje u ostatak Europe nije bila potrebna viza, dok je danas mobilnost dj-eva znatno otežana – kako za dolazak stranih izvođača u Kosovo, tako i za odlazak lokalnih vani.
Ranih 2000-ih, nakon rata, underground scena se ubrzano razvijala u kultnim klubovima Underground 2000 i Spray-u. U maloj i siromašnoj zemlji postojanje alternativne i nezavisne kulturne scene bilo je od izrazite važnosti jer je ona pružala utočište mladima koji su se u svakodnevnom životu borili za zaposlenje i ostale egzistencijalne potrebe. Nakon zatvaranja Spraya, underground scena je zamrla, a ljubitelji elektroničke glazbe nisu imali prostor za okupljanje.
Situacija se mijenja 2015.g. kada Dragaj, bivši promotor Spraya, i Uran B počinju s aktivnim djelovanjem kroz Hapësira kolektivčiji se projekti danas ubrajaju u neke od najvažnijih kulturnih inicijativa na Kosovu. Oni su prepoznali logistički potencijal propale jugoslavenske tiskare Rilindje, svojedobno jedne od najvećih na tom prostoru, a za Kosovo izrazito važne zbog tiskanja novina na albanskom, zbog čega je i danas jedna od kulturno i povijesno najznačajnijih građevina u zemlji.
Foto: Anyla Ademaj
Foto: Anyla Ademaj
Nakon zatvaranja 2002.g., osim velikog broja nezaposlenih, ostao je i zapušteni prostor koji kasnije postaje mjesto za Hapësirine techno partije. Tako je nastao projekt Rilindja Warehouse, najpoznatije skladište na Kosovu pretvoreno u pravi postindustrijski rave hangar koji je ugostio imena poput Daniela Averyja, Etappa Kylea i Stephanie Sykes.
Foto: Anyla Ademaj
Entuzijastični dvojac nije stao samo na glazbi, već ju je iskoristio kao poveznicu za alternativnu scenu i njene aktere u Prištini, usmjeravajući se prema tome da upravo elektronička glazba povrati perspektivu u živote generacija odraslih u zemlji u kojoj je otprilike polovica mladih bez posla. S tim ciljem su 2016.g. osnovali „Social Responsibility Fund“ kojim potiču posjetitelje da u zamjenu za sniženu cijenu ulaznice donesu 1 kg hrane za najsiromašnija područja Prištine. Iako su mnogi bili skeptični oko povezivanja partijanera i ove vrste društvenog aktivizma, fond po eventu uspijeva skupiti i po nekoliko stotina kila hrane.
Foto: Anyla Ademaj
Foto Elmedina Arapi
Zbog nedostatka klubova u kojima se dj-evi i producenti mogu razvijati, članovi kolektiva kao cilj ističu i stvaranje prostora koji će im dozvoliti da pokažu svoje talente. Sam naziv Hapësira na albanskom znači „prostor“, a ne odnosi se samo na klupski prostor, već i na kulturni prostor u kojem se kreativci iz različitih područja mogu izraziti.
Rilindja pak znači „ponovno rođenje“, a postala je simbol nade za izgradnjom kulturnog identiteta grada. Rilindja Warehouse partiji se održavaju svaka dva do tri mjeseca, a projekt je bio odskočna daska za realizaciju festivala Visions of Beyond. Smješten u srednjovjekovnoj utvrdi, festival podiže svijest o važnosti kulturnog naslijeđa i potiče razvoj turizma i kulturnih aktivnosti u ruralnim područjima.
Umaška laguna Stella Maris četiri je dana bilo mjesto moćne simbioze fanova iz više od 40 zemalja svijeta s najvećim svjetskim i regionalnim glazbenim imenima.
Pogledajte kako je bilo na nastupu The Prodigya u video prilozima
Događaj kojim se lansira nova turistička i festivalska sezona nadmašio je prošlogodišnje brojke posjete već prve večeri uz nastupe Robina Schulza, da bi u subotu navečer otišao nekoliko koraka dalje uz svjetske velikane The Prodigy i techno superzvijezdu Indiru Paganotto.
Čast da zatvori festival pripao je 17-godišnjoj elektronskoj senzaciji – Lanni iz Novog Sada! Najveći electro punkeri svih vremena “oteli” su Tesla Main Stage i isporučili nastup koji će fanove držati još danima, a snažne dojmove oduševljenja brzo su podijelili i na svojim društvenim mrežama. Kao i svih godina dosad, osim zadatka pokretanja turističkog ljeta Sea Star je u potpunosti izvršio i drugu misiju – onu mira, ljubavi i jedinstva, pokazavši koliko skladno se mogu zabavljati mladi sa svih strana svijeta.
Apsolutno se s nestrpljenjem iščekivao trenutak kada će na pozornicu sa svojom nezaustavljivom energijom stupiti jedna od najtraženijih svjetskih turneja današnjice, ona electro-punk velikana The Prodigy! Već s prvim taktovima svoje furiozne setliste, ovi svjetski glazbeni velikani moćno su lansirali plejadu svojih bezvremenskih klasika, popraćeno spektakularnim audio-vizualnim showom koji je iznijela jedna od najboljih produkcija festivala viđenih na Jadran.
“Croatia Sea Star festival, u were massive” dojmovi su koje su The Prodigy podijelili odmah nakon nastupa na svom Instagramu, ne krijući oduševljenje ponovnog dolaska na festival koji su jednako snažno lansirali i prije šest godina!
Mnogima omiljena Nautilus Arena prve je večeri bila u znaku moćnih b2b techno setova koje su priredili Daria Kolosova, Etapp Kyle, Marko Nastić, Dejan Miličević, DJ Jock i Shipe. Prvi dan festivala obilježio je i panel “Razvoj turističke ponude van sezone”, fokusiran na jednu od glavnih misija festivala.
Više pogledajte u video prilozima u nastavku na Instagramu
Engleski DJ Hot Since 82 dobro je poznat hrvatskoj i svjetskoj publici. U Zagrebu će nastupiti prvi put i to u petak, 26. svibnja od 17 do 02 sati na središnjem terenu Teniskog centra Maksimir.
Ovaj karizmatični Englez iz Leedsa prve svirke imao je za društvo već s 14 godina. Sa 17 je već počeo puštati u open air klubovima, da bi već godinu kasnije njegovi after partiji postali najposjećeniji. Danas je redoviti gost i rezident na Ibizi, kao i na brojnim svjetskim festivalima. Njegov nastup na dubrovačkoj tvrđavi Revelin u sklopu Cercle zauzima središnje mjesto na njegovim društvenim mrežama.
Interes za njegov zagrebački nastup idućeg petka je ogroman. Neke od posljednjih ulaznica mogu se kupiti u sustavu Entrio.hr.
Brend BSH ponovno postavlja ljestvicu više. Ne samo da su sjajno započeli godinu glazbenim gostovanjima, već i širenjem partnerstva s inozemnim brendovima najavljuju nabolje ljeto do sada.
Nakon Zagreba, Hot Since 82 još će samo jednom nastupiti ovog ljeta u Hrvatskoj i to 12. kolovoza u Cave Romane u Vinkuranu, Medulin.
Naime, BSH tim sklopio je suradnju s poznatim američkim brendom Gate čije je sjedište u Los Angelesu, pa tako Hrvatska postaje drugo mjesto u svijetu u kojem će se 23. i 24. lipnja održati dvodnevno glazbeno događanje „Gates of Agartha“ na kojem će nastupiti neki od najpoznatijih svjetskih DJ-a. Gate je posljednjih šest godina postao jedan od najperspektivnijih globalnih brendova kad je organizacija drugačijih događaja u pitanju.
Također, jedan od odlično posjećenih festivalskih događaja u srcu Dalmacije, Zadar Sunset Festival, najavljuje do sad najveće, treće izdanje. Nakon dvogodišnjeg ogromnog uspjeha i više od deset tisuća zadovoljnih gostiju iz cijelog svijeta, otkriven je ovogodišnji popis dosad najjačih DJ imena u čijim ćemo nastupima od 31. srpnja do 2. kolovoza uživati na zadarskom Pozdravu Suncu. Ovo su samo neka od događanja koja nas uskoro očekuju u BSH režiji.
Pjesma 'Think about u' Minelli i Sickotoy-a, sinergija je oba glazbena talenta, originalno izašla u veljači ove godine, a do sada broji više od 3 milijuna streamova na platformama, dok je sama izvođačica Minelli prozvana je globalnom 'kompozitorskom i produkcijskom mašinom' uz hitove 'Rampampam' i 'Nothing Hurts' koji su do sada akumulirali više od 185 milijuna streamova i više od 350 milijuna pregleda.
Za Ariena, ovo nije prva od važnijih glazbenih suradnji tijekom protekle godine, počevši od službenog singla'All Night' s Alessiah, izdanog pod okriljem Universal Music-a, a koji je zasjao na Top 20 radio chartovima u Americi, te službenog remixa pjesme 'Clap Clap' za popularne izvođače Gran Error, Elvanu Gjatu i Antoniu.
Kao što je na društvenim mrežama naveo, Arien je prije 3 dana objavio i novi single 'Focus' koji će biti u seriji ovogodišnjih autorskih singlova.
Remix pjesme 'Think about u' možete poslušati ekskluzivno na službenom Youtube kanalu Minelli, a kroz nekoliko dana i na svim ostalim streaming platformama.
Već smo pisali o najpopularnijim žanrovima elektroničke glazbe, rastu elektroničke glazbe na brojnim internetskim platformama te rekordnom vrijednosti industrije koja premašuje 11 milijardi dolara.
Važan dio istraživanja, IMS je posvetio angažmanima
Tako je otkriveno da se elektronička glazba zastupljena na 39% festivala, što je povećanje bookiranja za 6% u odnosu na 2021. Kada se sagleda Top 100 DJ-eva, ženske predstavnice top ljestvice svega su bookirane na 15% festivala i događaja, što je pad od 6% u usporedbi s 2021.
No gledajući ukupnu brojku bookiranja, ženske DJ-ice su doživjele rast od 199% kad je broj gaža u pitanju. Iako je to rekordan rast, ipak se ne može mjeriti s muškim DJ-evima koji su ostvarili rast od 344% po pitanju bukiranja i broja gaža. IMS napominje da je dobivanje angažmana kao DJ jako izazovan posao no da su ove brojke zabrinjavajuće iako je rast u pitanju.
IMS također otkriva kako ženski DJ-evi imaju pritisak da moraju izgledati dobro dok sviraju, što osjeća 67% žena u industriji. Također, 56% žena u industriji nema dovoljno financijskih sredstava što im koči put do uspjeha.
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.