Skip to main content

DMT: -Domaća d’n’b scena trenutno doživljava novi procvat-


Iz svih krajeva hrvatske u zagrebačkom Aquarius klubu okupiti će se preko 80 DJ-eva svih generacija kako bi rasplesali brojne partijanere na prvom D‘n’B United partyju. Ususret najvećem okupljanju domaće d’n’b scene razgovarali smo s čovjekom iza projekta, Davidom Tešićem poznatijim kao DMT.

Prvi ozbiljni doticaj s glazbom ste imali još u osnovnoj školi, no kako je došlo do ljubavi prema hip-hopu te naposljetku drum ’n’ bassom i srodnim žanrovima?

Od malih nogu sam okružen glazbom i instrumentima. Mama mi je profesorica klavira i uporno se trudila da i mene nauči svirati, ali su me više privlačili bubnjevi. Pa sam već u osnovnoj školi krenuo na satove udaraljki i solfeggia, da bih nekoliko godina kasnije počeo nastupati s lokalnim limenim orkestrom. Negdje u to vrijeme sam počeo slušati rap glazbu i interesirati se za puštanjem glazbe, a pred kraj osnovne škole sam s članovima grupe Connect pokrenuo radijsku emisiju Ruff Beats Rap Show koja se emitirala nekoliko godina na Radio Zaprešiću, a nakon toga još par godina na Radio Studentu.

Početkom 2000-tih sam se bacio i u klupski DJing i organizaciju partyja, a do punoljetnosti sam već organizirao na desetke uspješnih klupskih programa i koncerata u raznim zagrebačkim klubovima. Sredinom 2004. sam otišao u Los Angeles na studij pa sam i tamo nastavio puštati glazbu u klubovima i na privatnim eventima u Los Angelesu i Las Vegasu. Nakon što sam diplomirao televizijsku produkciju na Pepperdine Universityju, odlučio sam se vratiti u rodni Zagreb. Dok sam boravio u SAD-u, počeo sam istraživati druge žanrove kao što su new rave (npr. Justice, Simian Mobile Disco, MSTRKRFT…) i breakbeat (npr. Krafty Kuts, A-Skills, Staton Warriors…), a još od srednjoškolskih dana sam bio simpatizer drum’n’bassa i redovito sam posjećivao d’n’b partyje od ranih 200.-tih.

No nakon povratka sa studija sam počeo razvijati interes za puštanjem bass žanrova kao što su dubstep, grime, drum ’n’ bass i jungle pa sam se i bacio u organizaciju evenata koji su promovirali te žanrove. Neki od njih su bili Chew the Fat! Croatia i Tuborg Open Fair na kojima smo ugostili drum ’n’ bass velikane kao što su Goldie, Sigma,DC Breaks,Friction, TC i mnogi drugi.

Jedan dio života proveli ste studirajući “preko bare”, tada ste odradili i brojne gaže, kakav ste zvuk tamo vrtili? Kako su partyji izgledali u usporedbi s onima na našem području tih godina? Koje su bile glazbene preference tadašnjih partijanera?

Za vrijeme boravka u Los Angelesu najčešće sam puštao rap i r’n’b, ali sam najviše posjećivaonew rave partyje i festivale jer me taj žanr jako zaintrigirao. Pošto je new rave u to vrijeme (2004.-2009.) doživljavao svoj vrhunac, eventi su bili fenomenalno isproducirani i to me je jako inspiriralo kad sam nastavio organizirati partyje u rodnom Zagrebu. Pa su tako VJ-ingi dekoracije postali sastavni dio gotovo svakog događanja kojeg sam organizirao nakon povratka u Hrvatsku. Nikad nisam bio osoba koja prati trendove pa iskreno ni ne znam koje su bile glazbene preference tadašnjih partijanera.

Ali s obzirom da smo nakon nekoliko godina upornog rada uspjeli redovito puniti veliki pogon Tvornice, Klaonicu, Jedinstvo i hale na Velesajmu, mislim da su dubstep i drum ‘n’ bassu to vrijeme (2012.-2016.) definitivno bili neki od najpopularnijih alternativnih žanrova u Hrvatskoj. Veliku zaslugu za to definitivno moramo pripisati najdugovječnijem domaćem festivalu Seasplashu te kasnije dolasku međunarodnih festivala kao što Outlook i Hideout. To je defitivno smjestilo Hrvatsku na svjetsku kartu bass glazbe i omogučilo domaćoj sceni da doživi svoj vrhunac popularnosti. No negdje 2017. godine taj hype nekako počinje jenjavati i ubrzo se bass glazba vratila u podzemlje.

No da se vratimo na područje lijepe naše. Imate staž na sceni od preko dva desetljeća. Kako je izgledao razvoj drum ‘n’ bass scene u Hrvatskoj od početka 2000-ih, još tamo od Stereo Studio dana?

Iako u startu nisam puštao drum’n’bass, posječivao sam gotove sve partyje od početka 2000-tihi  proživio sve oscilacije koje su se događale na sceni. Od najranijih d’n’b partyja u organizaciji Stereo Studija pa do prvih rasprodanih partyja u organizaciji Dirty Beatza, CFSN-a i bassinvadersa, zapravo i nije prošlo toliko vremena. Ali tada je postojala nekakva sinergija među svim tim kolektivima i međusobna podrška je jako pomogla sceni da se tako brzo razvije. Nažalost, desetak godina kasnije je došao moment kada je komunikacija među organizatorima nekako zahladila i često se u istom gradu u istom danu odvijalo i po nekoliko d’n’b partyja, a posjećenostje sve više opadala.

Takva polarizacija na sceni je bio i jedan od razloga zašto sam odlučio uzeti pauzu od klupskog života i organizacije evenata. No u posljednjih par godina se opet vratila ta međusobna podrška raznih kolektiva i to je zapravo razlog zbog kojeg sam se odlučio organizirati prvi D’n’B Uniteda. Iako se u prošlosti održavao sličan event po nazivu DNB Konferencija, nikada u povijesti nije došlo do ovakvog fenomena gdje su gotovo svi akteri na sceni ujedinili snage i omogučili realizaciju ovog spektakla.



Kakva je situacija danas sa d’n’b scenom? Gdje je scena najaktivnija? Jesu li stigli novi naraštaji DJ-eva, producenata, organizatora, naravno i partijanera?

Iako je posljednjih nekoliko godinadomaća d’n’b scena bila pomalo uspavana, mislim da trenutno doživljava novi procvat i da ćemo u narednim godinama opet svjedočiti tome da će d’n’b postati jedan od najpopularnijih alternativnih žanrova. To se već sada može vidjeti na primjeru osječke i riječke scene gdje je posjećenostpuno veća nego na eventima u Zagrebu.

Iako u Zagrebu ima velik broj d’n’b DJ-a i producenata, mislim da kod mnogih nedostaje angažiranost u promociji. Može netko biti vrhunski DJ i/ili producent, ali ako ne promovira sebe i scenu oko sebe onda nikad neće doći do nove publike koju bi eventualno mogao zanimati. Zato se trudim kroz svoje evente što više angažirati lokalne izvođače i dati priliku mlađim naraštajima. Također bih volio vidjeti još više žena za mix pultom, jer trenutno muškarci čine preko 90% d’n’b izvođača.
 

Elektroničkom scenom dominiraju, techno i house klupske večeri. Koliko je teško organizirati i pronaći prostor za drum ‘n’ bass, dubstep, bass partyje?

Iako techno i house dominiraju klupskom scenom, još uvijek postoje klubovi koji podržavaju bass glazbu iako to možda nije najprofitabilnije za njih. Svakako moram istaknuti klub Dva Osam u kojem se minimalno jednom mjesečno održava neki dubstep ili drum ’n’ bass party te Aquarius koji je oduvijek bio otvoren za suradnju s promotorima drum ’n’ bassa.

Prošle godine pokrenuli ste novu klupsku večer DROP koja je naposljetku izrasla u istoimeni kolektiv…

Za vrijeme pandemije sam redovito pratio nova drum ’n’ bass izdanja koja su izlazila i to me je motiviralo da se opet počnem baviti DJ-anjem i organizacijom partyja. Kako se u to vrijeme činilo da pandemiji nikad neće doći kraj, unatoč rigoroznim mjerama organizirao sam prvi DROP u novootvorenom klubu Dva Osam na kojem sam ugostio britansku grime legendu Killa P-a te lokalne starosjedioce 207-a iz Pule i zagrebačkog Rofellosa. Nakon rasprodanog premijernog izdanja nastavio sam s redovitom organizacijom DROP-a na kojem sam do sada ugostio preko 20 različitih izvođača.

U studenom 2022. sam bukirao mladu DJ-icu Elu koja me blago rečeno “izula iz cipela” svojim nastupom, pa sam ju pozvao da mi se pridruži kaorezident DJ-ica na DROP eventima. Nakon toga smo skužili da se odlično upotpunjujemo pa smo počeli puštati skupa (back2back) i do sada smo odradili nekoliko zajedničkih nastupa koji su bili fenomenalni. Krajem prošle godine nam se u kolektiv priključuje moj dugogodišnji prijatelj Robert Čanak koji je odgovoran za dizajn DROP logotipa te D’n’B United vizuala. Na prvoj godišnjici DROP-a smo bukirali mladog DJ-a Frisa koji nas je sve oduševio, pa smo odlučili i njega pozvati da nam se pridruži u rezident postavi. Tako je u samo godinu dana  DROP izrastao u kolektiv koji već sada broji čak četiri člana.

U pripremi imate najveće okupljanje domaće drum ’n’ bass scene. Više od 70 imena iz svih krajeva Hrvatske dolazi svirati na njega…Kako je došlo do ideje stvaranja događaja ove veličine? Koliko teško ga je bilo realizirati s obzirom na količinu izvođača?

Neposredno prije svojeg nastupa na prvoj godišnjici DROP-a, Fris mi je predložio ideju da se napravi event na kojem će nastupati svi akteri domaće drum ’n’ bass scene. Na prvu sam mislio da će to biti neizvedivo, no znatiželja je bila prevelika pa sam odlučio kontaktirati kolege iz drugih gradova. Kad se pokazalo da postoji zajednička želja za takvim eventom, onda sam se bacio u realizaciju. Iako sam na početku mislio da će na eventu sudjelovati maksimalno pedesetak izvođača, ubrzo se taj broj popeo na više od 80 imena iz svih krajeva Hrvatske pa čak i nekolicine iz inozemstva.

Bilo je dosta zahtjevno doći do svih tih pojedinaca, ali na kraju sam uspio. Jako sam zahvalan svim sudionicima koji su bezuvjetno pristali biti dio ovog događaja i to je ono što me je najviše motiviralo tokom realizacije. Posebno se zahvaljujem svojim prijateljima Robertu Čanku i Maji Gujinović koji su mi svojim znanjem i iskustvom još više olakšali ovaj proces organizacije. Također se zahvaljujem svojim partnerima i prijateljima iz osječke udruge “Koturaljke” i riječkog kolektiva “Shabby Kicks Connection” koji su također dali svoj doprinos.

 

Što možemo očekivati od D’n’B Uniteda?

Na prvom izdanju D’n’B Uniteda koje će se održati 13. i 14. svibnja u zagrebačkom Aquariusu, planiramo ugostiti preko 80 izvođača iz svih krajeva Hrvatske te neke čak i iz inozemstva. Ono što će ovaj događaj učiniti još posebnijim je činjenica da će svi izvođači nastupati u paru (back2back). U subotu i nedeljupopodne održati će se dnevni party na terasi kluba koji će trajati od 14h pa do kasnih večernjih sati. Centralni dio događanja koji će se održati u subotu od 21h, odvijat će se na dva floora i trajat će do ranih jutarnjih sati. Nakon što održimo prvi D’n’B United u Zagrebu, iduće stanice su nam Osijek i Rijeka. A nakon toga, tko zna što nas sve čeka u budućnosti. :)

Riječi za kraj čitateljima…

Hvala svim čitateljima što su izdvojili nekoliko minuta da pročitaju ovaj intervju i pozivam vas da u što većem broju podržite D’n’B United, kao i domaću drum’n’bass scenu općenito.

Ovog petka, DMT-a također možete poslušati i na radiju kroz emisiju Bubanj i Bass na Radio 808 gdje će se emitirati njegov drum ‘n’ bass mix of 17 sati.

FB EVENT: D’n’B United – najveće drum’n’bass okupljanje u Hrvatskoj

 

5 studijskih savjeta Petra Dundova


Petar Dundov je apsolutni prvak elektroničke glazbe u Hrvatskoj. Svojim radom, talentom, glazbenim stažom i diskografiji kroz godine prometnuo se u najplodonosnije hrvatske glazbene autore te je u samom vrhu glazbenih izvoznih proizvoda.

Još od ranog djetinjstva zaluđen je sa glazbom i konceptom stvaranje novih zvukova. U 1989. je kupio svoj prvi sintisajzer te je krenuo s kompoziranjem glazbe pod utjecajem Kraftwerka, Jean M. Jarrea i Depeche Modea. Od prvih traka pa sve što je skladao do danas, ostaje zapisano u povijesti.

Petar Dundov nedavno je objavio svoj novi ambijentalni albumIn Expectation of Dawn”, potom nastupao sa švicarskim orkestrom u fuziji klasike i elektronike, ali također podijelio i 5 studijskih savjeta koje mogu primijeniti producenti svih razina znanja

1. Provjerite prijelaze u mixu

Nekad kada koristite sample ili synth element, oni imaju glasni početni prijelaz. Zvuk udaraljki kao što su mali bubanj, rimshotovi, kongo bubanj, tamburin, pljesak ili bilo što, što je snimljeni s mikrofonom visoke osjetljivosti može imati glasni skok u glasnoći u prvih nekoliko milisekundi. Tijekom mixdowna, takve stvari mogu zbuniti vaše uši, što će stvarati problem u pronalasku prave glasnoće za miks. Često se dogodi da bude ili preglasno ili pretiho. Kako bi se riješio ovaj problem koristite osciloskop kako bi vizualno pogledali gdje su najveći skokovi u glasnoći ili renderajte određeni segment i pogledajte u waveform vieweru. Pokušajte koristit limitator poput Waves L2 ili FabFilter Pro-L2 kako bi ublažili početne skokove u glasnoći. Također poslušajte ponovno i probajte koliko možete sami stišati bez da se zvuk promijeni. Nakon ovoga, trebali bi ste lagano naći željenu glasnoću koja će odgovarati mixu kako spada. Nemojte zaboraviti u finalnoj fazi mixdowna, još jednom provjeriti sve prijelazne elemente.

2. Mix balance

Produkcija trake ome uzeti dosta vremena, stoga je dobra praksa, periodično provjeriti kompletni balans mixa koristeći FFT spectrum analyzer. Provodeći dugo vremena miksajući traku, može dovesti do umora te manjka koncentracije kod sluha te naposljetku da ne čujete točno je li ima možda previše visokih frekvencija ili previše basa. Ako ima previše visokih frekvencija, vaše uši će kompenzirati te će vas navesti da mislite da je sve u balansu, no onda može biti previše visokih frekvencija kojih niste svjesni. Tako možete završiti cijeli proces mixa, samo da bi ste zaključili da je sve snimljeno “tanko”. U tom trenutku je teško popraviti, jer ako ostavite traku kod audio inženjera on će trebati kompezirati na čistoći zvuka u visokim frekvencijama. Dok radite na kompoziciji, aranžmanu ili finalnom mixu, s vremena na vrijeme provjerite kako kompletna traka izgleda na spectrum analyzeru. To će vam sačuvati mnogo vremena u završnoj fazi mixa te olakšati željeni rezultat dobro balansiranog mixa.

3. Prirodni tok aranžmana

Ovo je jedna od tehnika koje ja koristim od prvog dana kako bi imao prirodan tok u aranžmanu. Jednom kad ste završili sa “skladateljskom” fazom, vrlo vjerojatno ćete imati trake koje se vrte u loopovima od 16 ili 32 bara. U tom trenutku, otiđite u aranžerski prozor i loopajte ih do kraja, zatim traku stavite naend maker na 10 minuta. Uzmite bilo koji kontroler i “naoružajte” traku tako da bi ste mogli snimiti automatizaciju za sve fadere na svim trakama u isto vrijeme. Zatim, sve trake stavite na bešumno te započnite automatsko snimanje te dodajte elemente kako ih osjećate i imate viziju. Ne gledajte na sat, vrijeme ovdje nije problem, samo pokušajte napraviti live mix da imate traku s kojom imate dobar osjećaj. Trebat će vam nekoliko pokušaja da pronađete dobar “flow” za traku. Jednom kad ste zadovoljni, možete izmijeniti automatizaciju s pravim objektima, kako bi ste ju izbrusili s dodatnim editima koje nije moguće napraviti u trenutku snimanja. S ovim procesom ćete dobiti prigodan aranžman za željenu traku s prirodnim tokom.

4. Poslušajte rad sljedeći dan

Ne mogu vam opisat i naglasit koliko je ovaj savjet meni pomogao između stvaranja dobrog izdanja i hit trake. Kada imate snimljen premaster, ostavite ga na miru jedan dan. Odspavajte, pustite mozak na paušu, zatim ga sljedeći dan presušajte.Uzmite olovku i papir te zapišite što čujete. Obično tako možete pronaći jedan zvuk, element koji vam je premekan ili glasan, a uvelike može popraviti kompletni mix trake. Zapišite bilješke o toku aranžmana. Nekad će te napraviti manje edite, možda je breakdown u 8 barova je predug. Možda ćete trebati skratiti 15 sekundi breaka i pojačati bas linije za 1 dB…Znat će te da je traka gotova, kad poslušate jedan neprekidni glazbeni tok gdje sve zvuči kaokoherentni signal – bez trenutaka u kojem nešto želite promijeniti.

5. Zabavite se

Najvažnija stvar u procesu glazbene produkcije je zabava dok radite. Nekad odmah imate ideju što želite napraviti, ali u većini slučajeva to je proces isprobavanja različitih stvari dok ne pogodite nešto što zvuči dobro. Nikad ne znate gdje će vas neka ideja odvesti, nekad sve ide jednostavno, a nekad možete zapesti u aranžiranju bez prave solucije i zaključka trake. Nemojte zapeti za jednu ideju, možda znate da imate nešto što može biti dobro, ali ideju ne možete razviti i to stvara frustraciju. To je trenutaka kada projekt spremite i ostavite za kasnije te krene na nešto drugo. Imao sam brojne situacije kao ove, gdje sam znao da imam odličnu melodiju, ali nisam znao kako razviti traku dalje. To je samo privremeno stanje. Nekad bih se sjetio poslije dvije godine da imam projekt spremljen te bi inspiracija došla s točnom solucijom koja mi je bila potrebna. Stoga, samo se sjetite ako ste imali trnce, to je dobro mjerilo. Samo uzmite vrijeme, ono nije bitno, ostavite sa strane i vratite se takvom projektu u nekom drugom trenutku.

Petar Dundov nalazi se na postavi izvođača koji stižu na 21. rođendan Future Scopea 12. i 13. svibnja na zagrebačkom Jarunu. Veteran hrvatske elektroničke scene nastupa prvog dana uz Jeff Millsa, Derricka Mayja i Kikija. Dok drugog dana nastupaju Paul Kalkbrenner, DJ Jock, Shipe i Neroa.

Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli

Jubilarni 10. Sonus u fokus stavlja predvodnike novog vala scene


Sonus je već objavio i potvrdio prvih 52 izvođača za svoje jubilarno deseto izdanje. Petodnevni festival na rasporedu jeod 20. do 25. kolovoza u klubovima na plaži Zrće na otoku Pagu i na jedno mjesto okuplja samu kremu svjetske elektroničke scene.



Uz već dobro poznata i renomirana imena, Sonus je u prvom valu potvrdio i predstavnike novog vala elektroničke scene poput Vintage Culturea, Patricka Masona i Mathamea čija popularnost strmoglavo raste.

Regionalne early bird ulaznice su rasprodane, te se sada u prodaji nalazi kontigent regularnih ulaznica, a možete ih kupiti putem web stranice organizatora www.we-love-sound.com. Osigurajte ih na vrijeme.


*Klikni ovdje za fotografiju u većoj rezoluciji

Vintage Culture je jedanaesti DJ na svijetu prema čitateljima DJ MAG-a te najbolje pozicionirani house DJ na ljestvici. U proteklih godinu dana pozicionirao se na sami vrh scene, no njegov uspjeh nije došao preko noći. Glazbom se počeo baviti prije više od 10 godina, a njegovi prvi produkcijski koraci su bili obrade najdražih bendova i pjesama. Obrada “Another Brick in The Wall” i “Blue Monday” su mu otvorile vrata za ono što je danas postigao. Važan začin u njegovom receptu za uspjeh je bila popularnost EDM-a u Brazilu sredinom 2010-ih, kada su brazilski DJ-evi dobili prostor za nastupe uz tada najveća elektronička imena. Danas Vintage Culture, uživa milijunsku praćenost i veliku popularnost ne samo na južnoameričkom kontinentu već i u cijelom svijetu, prvenstveno zbog svog modernog zvuka kojeg prožima kroz nekonvencionalno duge setove. Što se tiče njegove produkcije, ona je procvjetala za vrijeme pandemije koronavirusa kada je objavio 24 trake u jednoj godini, a u jednom intervjuu je otkrio kako na lageru ima sigurno 200 traka i obrada spremnih za setove i objavu.

Jedno od najbrže rastućih elektroničkih imena u posljednje vrijeme je Patrick Mason. Predvodnik novog vala berlinskih DJ-eva, nije samo DJ i producent, već i modna ikona te zaljubljenik u filmove ili kako on sebe voli nazvati filmaš. Na prvi pogled ekscentrična persona no zapravo Patrick Mason je sve ono najbolje što Berlin predstavlja, a to je sloboda izražavanja što sami Mason čini kroz svoju glazbu. Inspiriran detroitskom i čikaškom scenom, trake iz naftalina spaja s modernim odabirima techna i housea. Ono s čime je Patrik Mason osvojio publiku su zarazni, energični setovi koji utjelovljuju energiju Berlina. Na pitanje novinara gdje se vidi za pet godina – jednostavno odgovara – “planiram dominirati svijetom”.

Dugogodišnji predstavnici Afterlife etikete i predvodnici melodičnog techno zvuka su talijanska braća koja se kriju iza projekta Mathame. Matteo and Amedeo Giovanelli su glazbeno školovani, ali su prostor za svoj glazbeni izričaj pronašli u elektroničkoj glazbi. Dok produciraju glazbu imaju samo jedan cilj, a to je da partijaneri u prvi pet sekunda prepoznaju da je to njihova traka. Braća su ljubitelji tehnologije, što se može vidjeti i kroz njihove setove kada nastupaju u hybrid setupu. Osim po melankoličnom zvuku partijaneri pamte setove Mathamea po bogatoj vizualnoj produkciji koja iskustvo seta podiže u druge dimenzije. Mathame imaju fanove u cijelom spektru elektroničke glazbe, jer njihove trake su remixane od strane DJ-eva iz raznih podžanrova – od onih underground do onih komercijalnih.

Vikend u Dva Osam: Rejvnesansa i Art & Strategy

 

U četvrtak 27. travnja, zagrebački klub Dva Osam ugošćuje kulturno-umjetničku manifestacijuRejvnesansu. Grupa mladih zaljubljenika u glazbu i druge vrste umjetnosti publici predstavljaju neklasični, nadograđivani rave na višoj razini uz odabrane kvalitetne umjetnike i glazbenike.

Uz glazbene setove, Rejvensansu upotpunjuju izložbe, plesni performansi i vizualne produkcije koje plijene pažnju. Za svoj rad u 2022. nominirani su za Art produkciju godine u regiji na nagradi Ambasador. Cilj Rejvnesanse je povezati ljude dobre volje sa pozitivnom energijom, gdje postoji sloboda izražavanja pojedinca uz međusobno poštovanje.

Ovog četvrtka u za glazbu na Rejvnesansi zaduženi su Ishtva, Atrel, Hadzy i Sabina Sabija, dok je izložba u rukama Glitchboy2000-a, Flegmatea i Sabine Sablje. VJ je Mr. Molothov.

Ulaznice su dostupne u pretprodaji na stranicama kluba za 4€ te u dućanu ploča PDV na prvom katu kluba Pločnik. Upad na ulazu je 5€, a za studente uz X-icu 3€.

FB EVENT: REJVNESANSA: II VIII

U subotu 29. travnja, u Dva Osam na repertoaru je nova Art & Strategy večer na kojoj partijaneri uživaju u elektronici, acidu, new beatu, starom-novom EBM-u, electru, waveu i discu uz rezidenta Maryja te ovog puta i uz posebnog kosta KON:MED-a.



KON:MED, kao nom de musique Željka Luketića koji je Publicist, producent i suvlasnik izdavačke kuće Fox & His Friends Records na glazbenoj je sceni još od sredine 90-tih. Najprije kao glazbeni kritičar magazina Heroina Nova, a potom urednik na Radiju 101, gdje desetak godina uređuje emisiju Borderline Music u kojoj spaja eksperimentalnu i EBM, disco, wave i breakcore glazbu. Autor je kompilacije "Ex YU Electronica III", koautor "Electronic Jugotona", kustos brojnih izložbi koje se bave dizajnom glazbe i vinila. A sa partnerom Lerijem Ahelom, suvlasnikom kuće Fox & His Friends Records, izdaje rijetke i neobjavljene snimke koje su do sada izazvale pažnju brojnih kolekcionara ploča, ali i medija poput DJ Mag UK, Mix Mag UK i mnogih drugih.

Mary je pionir elektronske, industrijske i alternativne scene u Hrvatskoj od njenih samih početaka, kraja 80-ih početka '90-ih, započeo svoju DJ karijeru u klubu KSET u Zagrebu '88-'92, kasnije i u svim drugim klubovima. Njegova duboka ljubav prema elektronici je izgradila jedinstveni glazbeni ukus, što je primarni izvor inspiracije za njegov rad. Tvorac i rezident je Art & Strategyja, koji se održavao i u Sirupu, Tvornici, Medici te KSET-u prije nego što se smjestio u Dva Osam.

Ulaznice su dostupne u pretprodaji na stranicama kluba za 5,50€ te u dućanu ploča PDV na prvom katu kluba Pločnik. Upad na ulazu je 7€, a za studente uz X-icu 4€.

FB EVENT: Art & Strategy w/ Mary + special guest: KON:MED

Garden of Dreams festival se vraća u lipnju, poznat cijeli lineup

 

Garden of Dreams se vraća u Sarajevo 9. i 10. lipnja s novim konceptom, novom glazbom i novom festivalskom lokacijom. Uz već dobro poznate elektroničke ritmove koji su drmali festivalom, ovog lipnja predstavljaju i novi live stage.

Prvog festivalskog dana, na open-air live stageu nastupaju Tom Odell, Vojko V, Artan Lili, Velahavle, Random. Drugi festivalski danu, u znaku je elektroničke glazbe, a podijeljen je na dnevni i noćni program.



Tijekom dana partijaneri će plesati uz hipnotične ritmove Chris Liebinga, Echonomista, Woo Yorka, After Affaira, Kristijana Molnara, Rajota i Luku Cikica. Dok za noćni program su zaduženi Âme, Recondite, Ruede Hagelstein, Goran Emkic, Ena Smajlic i Adnoir.

Nova festivalska lokacija za open air program, organizatori kažu biti će otkrivena uskoro, dok je noćni program smješten u sarajevskom Domu Mladih.

Ovo je 5 najznačajnijih nastupa tajlandske -kraljice techna- Nakadie


Ljubav na prvi pogled, ili u slučaju Nakadie prvo slušanje elektroničke glazbe dogodio se još u 2002. Od tog trenutka, svu svoju snagu i energiju usmjerila je prema glazbi.



U svojoj karijeri odradila je više tisuća nastupa u svim krajevima svijeta, a zaslužna je i za stvaranje i rast underground scene na Tajlandu. No, među brojnim nastupima tajlandske “techno kraljice” koji su bili najznačajniji?

1. Rave The Planet 2022.

Nakadia je sudjelovala prošlog ljeta na reinkarnaciji Love Paradea u tijelu Rave The Planeta pred 300 tisuća partijanera.

2. Tomorrowland 2018.

Tajlandska DJ-ica i producentica na popularnom belgijskom festivalu prvi put je nastupila 2018. s Fred Hushom u B2B kombinaciji. Od tog trenutka, Nakadia je redovna gošća Tomorrowlanda, a posljednji set koji je odradila za Tomorrowland je bilo na njihovoj zimskoj inačici festivala.

3. Waterzonic Festival Bangkok 2017.

Prije nekoliko godina, Nakadia je imala priliku nastupiti na najvećem techno festivalu u svojoj rodnoj državi. Kroz set u Bangkoku imala je priliku vidjeti rezultat njenog dugogodišnjeg truda, rada i ulaganja u tajlandsku scenu.

4. Zoo Project IBIZA 2019.

Od trenutka kada je svoje mjesto pronašla na Ibizi, Nakadia pruža nezaboravne setove. Iz ljeta u ljeto, na jedan serijal događaja se redovno vraća, a to je Zoo Project.

5. Green Love Festival 2017.

Nakadia je rado viđena gošća na našim prostorima, a nastup na kojeg je pohodio najveći broj regionalnih partijanera je vjerojatno bio na Green Love Festivalu u Srbiji.

Popularni riječki klub Crkva, dovodi Nakadiu ove subote 29. travnja i tako sprema svoje najveće ovosezonsko gostovanje. Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.

Dan poslije 30.04. u klubu nastupa kultno ime domaće techno scene Alen Sforzina koji priprema all-nighter.