Skip to main content

Summer 4 Revolution otvara sezonu na Fort Punta Christo


Nakon što su se prošle godine održala tri Summer 4 Revolution partyja i zavrijedili nominaciju za nagradu Ambasador u kategoriji Najbolji Outdoor Party, Fort Punta Christo ove godine otvara ljetnu sezonu upravo s novim velikim Summer 4 Revolution partyjem.


Photo: MarlenLu_ph

Nakon plesa unutar utvrde tijekom zime, ove subote 6. svibnja, četvrto izdanje Summer 4 Revolution donosi plesnjak pod zvjezdanim nebom s gotovo 20 DJ-eva na četiri pozornice – Christo’s House, Bass Floor, Psychadelic Garden i Techno Floor.


Photo: MarlenLu_ph

Za ples na Christo’s House pozornici zaduženi su Laseech, Damian, Peaceful i XXL. Psihodelične ritmove koji će odzvanjati iz Fort Punta Christo na Psychadelic Garden pozornici zaslužni su Magica – Mami’s Magic, Too Far, Intone Syndrome, Rio Dario, Nesho i Freakitza dok će za vizualnu produkciju biti zadužen VJ Zeko.

Bass Floorom drmaju Mauro, Junior T, Ben Tubby te Munchies Sound System. Bogatu postavu za otvaranje sezone zaključuju Glocke, Shish Mish, Kizo, DJD i Dani na Techno Flooru.

Kako je bilo na prošlogodišnjem, posljednjem Summer 4 Revolutionu pročitajte u izvještaju naše suradnice Lucije Ćurković.

FB EVENT: Summer4Revolution #4

 

Poznati nizozemski DJ otkriva koliko zapravo DJ-evi zarađuju

 

Iskusni nizozemski DJ s više od dva desetljeća karijere, u svom posljednjem vlogu objavljenom na YouTubeu otvorio je tematiku zarade DJ-eva i otkrio kako se novac od honorara dijeli.

Ovisno o razini na kojoj DJ nastupa, zavisi honorar, ali i naravno tko dobiva dio zarade. Prva razina DJ-eva je kada se izađe iz vlastite sobe i krene raditi prve nastupe po svom gradu. U početku DJ-evi, ovisno o državi mogu zaraditi 50€, 100€ koje nerijetko odmah poslije nastupa dobiju na ruke i ne trebaju previše razmišljati što dalje.

Nakon što se neki DJ probije do razine da je prepoznat u vlastitoj državi, honorari su često u rangu oko 500€, ali od tog honorara se treba platiti prijevoz, smještaj, hrana ukoliko to promotori ne osiguravaju te naravno porez. Ovi troškovi se znaju nakupiti od početnih 500€, nerijetko ostane manje od polovice novaca kao “čista” zarada.



Sljiedeći korak za DJ-a je izlazak van granica svoje države, iako taj korak često znači veće honorare, to podrazumijeva i veće troškove. U ovom segmentu Laidback Luke otkriva da honorar na nekim nastupima ovisi o tome koliko ime nekog DJ-a može prodati karata. Nadalje, na ovoj razini, podrazumijeva se da DJ ima makar booking agenta ili menadžera, koji uzimaju svoj postotak koji može varirati od 10% do 20%.



Također u današnje vrijeme bitno je imati i čovjeka za društvene mreže, fotografiju i video kojeg također treba platiti od honorara. Neki DJ-evi čak ulaze i u minus kada nastupaju van države, ali dugoročno to im se isplati zbog vidljivosti, promocije i svih ostalih pozitivnih aspekata.

Razinu iznad, otkriva nam Laidback Luke da se on sam nalazi. To znači da promotori često znaju pokriti dio troškova, no kada oni to ne rade od nekog hipotetskog honorara od 2000€, on mora platiti cca. 10% booking agenta, 20% menadžera, prijevoz, smještaj i hranu te mu nerijetko ostane samo 200€ zarade.

Naravno posljednju razinu DJ-eva, čine svjetski poznate zvijezde čiji honorari idu u vrtoglave brojke, ali ipak dobar dio tog kolača uzima tim oko njega. Tu su booking agenti, menadžer, tour menadžer, čovjek za društvene mreže, fotograf, VJ, posebni efekti poput CO2 i vatrometa, sve se to plaća od honorara DJ-a…

Koje je još detalje iskusni nizozemski DJ Laidback Luke podijelio kroz svoj vlog, pogledajte na njegovom YouTubeu.

Andrea Ljekaj je pokrenuo novi koncept i vlastitu izdavačku kuću Atje

 

Andrea Ljekaj je pokrenuo Atje, novi koncept i glazbenu etiketu usmjerenu na revolucioniranje suvremene glazbe u Hrvatskoj. Etiketa je osnovana pod američkom distribucijom uz podršku istomišljenika s ciljem stvaranja novog kanala za interesantne nadolazeće umjetnike, ali i kao outlet za slobodu u vlastitom kreativnom stvaralaštvu.


Foto Vladimir Velickovic

Rođen u Beogradu, “odgojen” u Berlinu, baziran u Zagrebu, Andrea Ljekaj pruža širok glazbeni stil koji obuhvaća žanrove od downtempa i dubstepa do housea i techna, a svojim glazbeni potpis Andrea najviše voli opisati “višebojnim”. Do sada je imao prilike objavljivati svoju glazbu i remixe na etiketama kao što su Get Physical, Oddity, Elrow i Endangered, a sada ćemo slušati njegove stvari i na Atjeu.

Nakon godinu dana provedenih fokusirano stvarajući novu glazbu, Andrea je mudro odabrao “Sapore Puro” kao premijerno izdanje na novoosnovanoj glazbenoj etiketi i konceptu Atje. "Sapore Puro" spaja elemente ambienta, downtempa, housea i bass glazbe, predstavljajući preokret u raznolikom i zanimljivom novom smjeru. Naslov izdanja, koji se prevodi kao "čisti okus", sugerira poseban i jedinstveni zvuk.

Sapore” upečatljivo otvara s ritmičkim, dubokim elektroničkim vibracijama i suptilnim, slojevitim  filmskim osjećajem koja ostavlja dojam da se radi o savršenoj glazbi za film koji još nije snimljen. Elementi bluesa donose pulsirajuću soulful emociju, dok zajedno, sve komponente stvaraju jedan veći, isprepleteni glazbeni narativ koji gradi napetost i izaziva kozmički mood.

"Puro" je putovanje kroz tamne kutove multiverzuma bass glazbe, s napetim psihodeličnim trenucima, autentičnim perkusijskim zvukovima i tajanstvenom atmosferom. Ovaj energični spoj drum'n'bass, junglea i footworka, s diskretnom melodijskom podlogom i distorziranim vokalom, stvara jedinstvenu teksturu.

Andrea Ljekaj je dugi niz godina, kroz razne projekte, istraživao ove zvukove i s uzbuđenjem ih je konačno objedinio u debitantskom Atje izdanju koji na sjajan način predstavlja stilsku smjernicu nove izdavačke kuće.

Poznati festivalski brend želi zaštiti izraz PLUR i uzeti pod svoje


Početkom veljače, festivalski brend Insomniac je potiho podnio zahtjev prema Američkom uredu za patente i intelektualno vlasništvo da prisvoji, zaštiti i isključivo koristi izraz “PLUR”, dobro poznat svim ljubiteljima elektroničke glazbe.



Kako je vidljivo u njihovoj prijavi, Insomniac želi zaštiti riječ “PLUR” kako bi mogli pokrenuti odjevnu liniju te prodavati proizvode s tom popularnom kraticom.

Prije nekoliko dana, kada su redditori otkrili da je Insomniac u tišini pokušao zaštiti riječ “PLUR”, pokrenuli su peticiju kako bi zaustavili festivalski brend u tom procesu. U svega par dana, više od 10 tisuća partijanera potpisalo je peticiju, a željena brojka je 15 tisuća potpisnika. Peticiju možete potpisati klikom na poveznicu.


Foto Insomniac / Reddit

Kreator peticije Petar Ecomos objašnjava “Korištenje PLUR-a ne bi trebalo imati neko legalno vlasništvo ili zaštitu od strane brenda. Pokušaji određeni ljudi i kompanija da zaštite PLUR, čine upravo suprotno od onoga što taj izraz promiče.”


Foto Insomniac / Reddit

Fraza PLUR kruži svijetom elektroničke glazbe još od 90-ih godina prošlog stoljeća kada je riječi “Peace, Love, Unity and Respect” popularizirao newyorški DJ Frankie Bones.

 

Discotheque Vol. 3


Sa svim svojim audio inženjerima, remixerima i izvođačima uspjeli su napraviti čuda, te pomicati granice klupske glazbe.


Foto Dejan Hren

U prvom dijelu kolumne čeka Vas odličan video snimljen prije 5 godina, na kojem Dimitri From Paris i Francois Kevorkin pričaju o "Salsoul" etiketi, o tome kako je nekada izgledalo raditi u studiju, te kako su utjecali jedni na druge u radu. U ostatku nalazi se 5 vrhunskih klasičnih "Salsoul" izdanja. Uživajte!



First Choice – Let No Men Put Asunder (1983, Salsoul Records)

Odlična disco/soul stvar sa albuma "Delusions", grupe First Choice izdanog 1977. godine.



Jako je zanimljivo izdanje iz 1983. godine, na kojem mixeve B strane potpisuje Frankie Knuckles, dok na A strani ostaje originalni mix koji je odradio Shep Pettibone još 1977, poznati američki dj, producent i remixer, koji je između ostalih radio sa glazbenicima kao što su Afrika Bambataa i Loleatta Holloway. Legendarni "Shep Pettibone Mix" sempliran je preko 250 puta a neke od poznatijih stvari su:



Butch – No Worries, Rhythm on the Loose – Break of Dawn, Moby – Thousand, Steve "Silk" Hurley – Jack Your Body, Detroit Swindle – Under the Spell, Dajaé – Everyday My Life (Junior Jack Vocal Mix)… te lista ide dalje u nedogled.


Inner Life – Ain't No Mountain High Enough (1981, Salsoul Records)



Stvar su 1966. godine napisali Nickolas Ashford i Valerie Simpson. Prvo je stvar htjela snimiti britanska soul pjevačica Dusty Springfield, ali su je odbili jer su shvatili da imaju "zlatnu kartu" za ulazak na Motown label, što im je bila velika želja i cilj. Godinu dana kasnije postaje hit na Tamla Motown, podlabelu Motown-a, a izveli su je Marvin Gaye i Tammi Terrell. 1970. godine, Ain't No Mountain High Enough postaje hit po drugi put, a ovaj put je izvodi frontmenica grupe Supremes, Diana Ross.



Inner life je bend predvođen Jocelyn Brown, koja se kasnije pojavljuje na bezbroj house stvari. Larry Levan je odradio mix i dao joj klupsku magiju koja kao da najavljuje taj novi "house" zvuk koji će se roditi nekoliko godina kasnije.


Instant Funk – I Got My Mind Made Up (Special 12'' Disco Mix)(1979, Salsoul Records)

Još jedna stvar u kojoj je Larry Levan imao prste za mix pultom u studiju. Original je snimljen godinu dana ranije, na 8 kanala i bila je to jednostavna R&B stvar u trajanju 3 minute. Kasnije je završena kao stvar na 32 kanala, a s obzirom da su radili na konzoli koja nije automatizirana trebalo im je preko 60 sati da naprave finalne mixeve.



Jedna od nekoliko stvari koje su mi se urezale u sjećanje dok sam prije nekih 15 godina gledao dokumentarni film "Pump Up The Volume", jedan od najboljih dokumentaraca o House glazbi ikad snimljenih.




The Salsoul Orchestra – Ooh, I Love It (Love Break Version) (1983, Salsoul Records)

Originalna Izvedba nalazi se na albumu "Salsoul Orchestra" iz 1975, pod nazivom "Chicago Bus Stop (Ooh, I Love It)". Ovaj remix odradio je Shep Pettibone.



50 Cent – Candyshop, Eric B & Rakim – Paid In Full, te Madonna – Vogue su najpoznatiji primjeri sempliranja Shep-ovog remixa.




Carol Williams – Love Is You (1999, Salsoul Records)

Iako originalna stvar dolazi iz danas već poprilično daleke 1976. godine, fokus nam je na vinilu iz 1999. na kojem se pojavio tada još neizdani remix koji je odradio Tom Moulton, a mixao ga je i aranžirao Vincent Montana jr., čovjek kojeg su zvali "kum disco glazbe".



Uglavnom, ovo izdanje je zanimljivo jer se nova ploča našla u Spiller-ovim rukama. Čovjek je trebo rano ujutro putovati na "Miami Music Conference" i odlučio probdjeti noć pa spavati u avionu. Semplirao je "komadiće" sa ploče i u svega nešto više od sat vremena igranja sa semplovima došao do zanimljivog instrumentala. Na aerodromu ga je "pokupio" Boris Dlugosch, u čijem cd playeru autu mu je ostao cd sa stvari, koji nisu ni poslušali jer su se zapričali. Boris ga je pozvao na party te večeri u klub koji se zove "Groove Jet", i stisnuo play nakon što je "odbacio" Spillera, a ostalo je povijest. 

Membrain festival ovog ljeta uz 70 DJ-eva, a headliner leti čak iz Japana


U četiri dana programa na tri pozornice izredat će se tako preko 70 DJ-eva iz Hrvatske, Srbije, Slovenije, Velike Britanije, Belgije, Njemačke, Austrije, Španjolske, Mađarske, Poljske…



Jedan od headlinera festivala Goth-Trad dolazi čak iz Japana (Tokyo) po prvi put na ove prostore i to samo na Membrain festival u Šibenik. Žanrovski radi se o širokoj lepezi europske i svjetske elektronike podijeljene na DnB, Dubstep, Halftime, Minimal, Neuro, JumpUp, Liquid, Dub, Experimental, Electronica, Global i Tropical.


*Klikni ovdje za fotografiju u većoj rezoluciji

Goth-Trad, inače svjetski poznato ime, koji je reputaciju stekao svojim raznovrsnim produkcijama a koje se protežu od Dubstepa preko eksperimentalnih breakbeatova do Grimea i Techna. Nadalje, po prvi put u Šibenik dolazi i N-Type, jedna od glavnih britanskih figura Dubstepa i prepoznatljivo lice na svim velikim festivalima tog žanra koji je internacionalno poznat po svom doprinosu žanru i sceni od samih početaka do danas.



Nakon što je prošle godine bio spriječen privatnim razlozima, bristolski čarobnjak atmosferične elektronike Phaeleh na veliku sreću brojnih fanova ove godine dolazi na Martinsku. Isto toliko uzbuđenja donosi i Kimyan Law, mladić porijeklom iz Afričkog Konga s adresom u austrijskom Beču, koji se zadnjih godina prometnuo u jedno od najzanimljivijih imena na sceni svojim svježim i inovativnim pristupom ka DnB-u u live varijanti. Ostala imena koja su bitna svima koji prate ovu scenu zasigurno su M-Zine, Kolectiv, Taelimb, Creatures, Artilect i Sepia, a što se tiče crew-ova koji će se ove godine prezentirati na festivalu oni su Rebel Music (UK), P-Lab (A), Brussel Bassed (B), DrumObsession (PL) i Paranoised (D).



Besplatni kamp u gustoj borovoj šumi, dobra hrana, sunčane plaže i sjajna muzika, najveći su aduti Membrain festivala. Ulaznice po posebno povoljnim cijenama za domaću publiku mogu se pronaći online na Entrio sustavu i na njegovim prodajnim mjestima po cijeloj RH.

Isto tako, valja napomenuti da će se službeni šibenski party zagrijavanja za Membrain održati 6. 5. u Disko R-u u Ražinama. Jedan je to u nizu warm up Membrain OnTour  partija koji se održavaju po cijeloj Europi.