Skip to main content

Fotografije koje oduzimaju dah: Cybernetička opera Anyme u četiri čina

Las Vegas i The Sphere svjedočili su mnogim spektakularnim događajima, ali Anymina opera “The End of Genesys” pomaknula je granice imerzivnih iskustava, piše Billboard. Ova četveročinska cyberkinetička opera, koja spaja melodični techno s vizualnim spektaklom, robotikom i egzistencijalnom pričom, publici pruža uvid u budućnost gdje umjetnost i tehnologija postaju jedno.

Od trenutka ulaska u dvoranu počinje iskustvo, tvrdi The Groove Cartel. Retrofuturistički dizajn The Spherea i holografski prikaz Anyminog zaštitnog robota pripremaju publiku za noć nadrealne senzorne avanture.

Opera u četiri čina: Susret čovječanstva i tehnologije

The End of Genesys” razvija se kroz četiri pažljivo osmišljena čina, istražujući odnos čovječanstva s tehnologijom i egzistencijom.

1. GENESYS: The Birth – Zapanjujuće istraživanje spoja čovječanstva, prirode i umjetne inteligencije, simbolizirajući rođenje novog postojanja bez granica.

2. HUMANA – Duboko emotivan čin fokusiran na ranjivost i taktilnu esenciju ljudskog iskustva, pozivajući publiku da se zamisli nad time što ostaje istinski ljudsko u digitaliziranom svijetu.

3. END OF GENESYS – Klimaktični čin propituje sposobnost čovječanstva da koegzistira s ubrzavajućim razvojem AI-ja, postavljajući važna pitanja o kontroli i evoluciji.

4. QUANTUM – Finale donosi viziju postljudske budućnosti gdje svijest postoji u oblaku, istražujući božanski potencijal opće umjetne inteligencije.

Roboti, melodični techno i tehnološka čuda The Spherea

Tehnološke mogućnosti The Spherea dodatno naglašavaju Anyminu viziju. Sa svojim 16K LED ekranom i HOLOPLOT zvučnim sustavom, dvorana se pretvara u potpuno imerzivno platno. Robotske ruke sviraju violončela uz Anymine prozirne CDJ-ove, dok hologrami vanzemaljaca i anđeoskih bića komuniciraju s publikom, stvarajući izvedbu koja briše granicu između digitalnog i organskog.

Svake večeri poseban gost pojavljivao se na pozornici, njihova lica transformirana su u božanstva na ekranu The Spherea dok su se pridruživali Anyminoj cybernetičkoj simfoniji. Ipak, sam Anyma ostao je u pozadini, dopuštajući vizualima, naraciji i glazbi da obuzmu publiku svijetom filozofskih i umjetničkih čuda.

DJ Jock otvorio 2025. eksplozivnim EP-jem “Goa”

DJ Jock otvorio je 2025. godinu s eksplozivnim EP-jem “Goa” s kojim je debitirao na Set About Musicu. Ova bugarska izdavačka kuća, koju su krajem 2015. osnovali Metodi Hristov i Gallya, predstavlja novi Jockov EP kao “dvotračni techno uradak koji savršeno prikazuje njegov prepoznatljivi zvuk.

Riječ je o EP-ju koji dolazi s dvije trake – “Goa” i “Resonate” koje kako Set About opisuje “donose duboko i energično iskustvo, spremno osvojiti plesne podije diljem svijeta.” Na društvenim mrežama splitski DJ i producent otkrio je kako su ove trake već bile dio njegovih setova te je izrazio zadovoljstvo što ih napokon može podijeliti s publikom.

Podsjetimo, krajem 2024. DJ Jock osvojio je titulu DJ-a godine glasovima publike na VIII. izdanju nagrade Ambasador. Nakon novog uspjeha, splitski as odradio je niz energičnih nastupa u Splitu i Ljubljani, dok je Novu godinu je dočekao u Dubrovniku.

Fatboy Slim šokirao svijet izjavom da je izgubio strast za stvaranjem glazbe

Prošlo je gotovo 15 godina otkako je Fatboy Slim izdao nešto što bi ličilo na cjelovečernji album. To je bio “Here Lies Love”, konceptualni album suradnje između elektroničkog glazbenika i bivšeg Talking Heada Davida Byrnea koji je na kraju postao brodvejski mjuzikl 2023.

Foto: Fatboy Slim Facebook

Njegov posljednji solo album bio je prije više od 20 godina; “Palookaville” je izašao u listopadu 2004. godine. Iako je bilo nekoliko pjesama tu i tamo, DJ (rođen kao Norman Cook) jedva da je zadržao rezultate koje je imao na prijelazu tisućljeća. Očigledno, on to jednostavno nije osjećao.

Stvar je u tome da ne možete stvarati glazbu osim ako niste apsolutno strastveni oko toga i ako vas to ne pokreće od trenutka kada se ujutro probudite“, kaže Fatboy Slim za The Sun u nedavnom članku . “Čini se da se više ne osjećam tako. Tako se osjećam u vezi s DJ-ingom i izvođenjem ovakvih stvari, ali pomalo sam izgubio strast za stvaranjem glazbe.

Nadam se da će se jednog dana strast vratiti

Pet godina sam se pokušavao opterećivati zbog toga i reći, ‘Trebao bi ovo raditi’. Ali onda sam pomislio: ‘Pa, svi vole moj DJ-ing i ja u tome više uživam, pa ću to raditi’. Nadam se da će se jednog dana strast vratiti.”

Nije jasno kada je točno Fatboy Slim dao citat The Sunu, ali on je upravo doživio još jednu osobnu tragediju – smrt svoje majke – na Božić, što bi moglo utjecati i na njegove osjećaje u stvaranju glazbe. Ipak, ne zvuči kao da ima namjeru prestati nastupati i otvoren je za glazbu koja dolazi na taj način. “Moja posljednja dva singla upravo su izašla iz koncerta uživo”, objašnjava DJ.

“Obje su bile stvari koje sam napravio samo da bih plesao sa strane. Imao sam u mom setu melodije koje nitko drugi nije imao”. Od sada, umjetnik još uvijek ima zakazane nastupe doslovno po cijelom svijetu – njegovi sljedeći datumi su u Indoneziji, Teksasu (SAD), Meksiku i Italiji – tako da još uvijek ima puno prilika da nešto novo nikne.

5 najslušanijih setova iz berlinskog Höra 2024. predvode moćne dame elektronike

U Hör Berlin su nastupali i brojni hrvatski i regionalni izvođači. U pregledu 2024. godine potražili smo najslušanije setove na ovom neobičnom mjestu, a Top 5 je dominantno pripao ženama s house i techno scene. Krenimo redom:

  1. Daisy Weweh – ukrajinska DJ-ica nigerijskog podrijetla, poznata po house setovima s elementima 90-ih. Nastupa u prestižnim klubovima poput PAL-a i Café Sode. Svojim energičnim miksevima privlači pažnju publike diljem Hamburga.
  1. Mindmistake je globalno prepoznata DJ-ica poznata po intenzivnim techno setovima koji spajaju emocije i energiju. Nastupala je u gradovima poput Amsterdama i Berlina, a njezini inovativni zvučni narativi transformiraju plesne podije. Kao umjetnica, ostavlja snažan pečat na techno sceni svojim besprijekornim miksanjem i nezaboravnim izvedbama.
  1. Isabelle Beaucamp – DJ-ica iz Berlina koja je stekla globalnu slavu nastupajući na velikim festivalima. Pokrenula je vlastiti brend “Bazar Sauvage” s glazbenom etiketom i modnom linijom. Poznata je po kreativnim miksevima koji spajaju tvrdi techno s raznim globalnim glazbenim utjecajima poput orijentalne glazbe, breakbeata i brazilskog tribala. Njezine karizmatične izvedbe pune energije transformiraju plesne podije u nezaboravna iskustva.
  1. Elen Payne, suvlasnica Kindcrimea i ljubiteljica berlinskog noćnog života, već 10 godina oblikuje estetiku Kindcrimea, spajajući mračni cyberpunk i futurističke vizije. Sa strašću prema glazbenoj kuraciji, stvara svestrani zvuk utemeljen na hardtechno, industrial i hardcore žanrovima. Inspirirana sci-fi zvučnim pejzažima, njezini setovi unose snagu u underground scenu. U Höru je predstavila zvuk etikete – očekujte neosporno glazbeno ludilo.
  1. Rebekah je globalno priznata DJ-ica, producentica i aktivistica, poznata po tvrdim techno setovima i inovativnom pristupu izvedbama. Odgojena na birminghamskoj sceni 90-ih, proslavila se nastupima i izdanjima za renomirane etikete poput Soma i Perc Traxa, te vodi vlastitu etiketu Elements. Kroz kampanju #ForTheMusic i mentoriranje mladih producenata, Rebekah je postala ključna figura za unapređenje techno scene i borbu za prava žena u glazbenoj industriji.

Arte TV istražuje: Trance i eurodance – od simbola kiča do velikog povratka u klubove

U novoj epizodi Arte Tracks, njemačko-francuska televizijska postaja bavi se jednom od najkontroverznijih pojava unutar trance i techno scene posljednjih godina – velikim povratkom glazbe 90-ih. Za ovu priliku razgovarali su s poznatim kolektivom Sachsentrance iz Leipziga i DJ-em te producentom Grand V-om iz Pariza.

Arte kroz ova dva razgovora istražuje povratak trancea i eurodancea na europske plesne podije, analizirajući kako su ovi žanrovi ponovno postali omiljeni u klubovima. Ekipa emisije uranja u razuzdanu atmosferu partyja kolektiva Sachsentrance poznatog po stavljanju euforije i kiča u prvi plan i raspravlja o tome koliko ozbiljnosti stoji iza njihove ekstravagantne estetike.

foto: @dito_bravo

Kolektiv Sachsentrance već nekoliko godina organizira partyje bez tvrdog techna, stavljajući u prvi plan trance i eurodance jer smatraju da mračan techno iz podrumskih prostora odlazi u prošlost, a na scenu stupaju šareni pop-editi i bezbrižne melodije.

Većina ljudi sa ‘štapom u guzici’ ionako ne dolazi na naše partyje

Emisija prati i pariškog DJ-a i producenta Grand V-a, koji otkriva nostalgične elemente svojih setova, a zatim vodi televizijsku ekipu kroz Pariz te ih uvodi u klub Trabendo gdje se publika redovito prepušta trance i eurodance ritmovima, potvrđujući koliko su ovi žanrovi danas ponovno relevantni. Iako su ovi žanrovi 90-ih za mnoge ravere predstavljali kič, danas ponovno vladaju europskim klubovima smatra Grand V.

Ljudi žele slaviti, zabavljati se i osjećati se bezbrižno. Svatko može donijeti nešto svoje, a rezultat je velika raznolikost.

Cijelu epizodu novog izdanja Arte Tracksa možete pogledati na YouTubeu.

Pregled godine: Ove lifestyle teme su vas najviše zanimale na Klubskoj Sceni u 2024.

Godina na izmaku donijela je mnoštvo zanimljivih priča u našoj lifestyle rubrici. Pisali smo o brojnim fascinantnim istraživanjima, zanimljivim knjigama, događajima na plesnim podijima klubova i festivala, tehnološkim inovacijama te globalnim fenomenima koji su obilježili 2024…

U pregledu godine izdvajamo teme koje su vas najviše privukle i koje ste najviše čitali:

1. Majka s 800 tetovaža očajnički traži posao jer je svi odbijaju zaposliti

2. Microlino Lite je električni “bubble car” koji mogu voziti osobe od 14 godina i bez vozačke dozvole

3. Istraživanje: Među mladima u Hrvatskoj i Europi sve popularnije “budno pijanstvo”

4. Blagdansko čudo: Policajac na ilegalnom partyju preuzeo DJ pult i zavrtio house!

5. Premijerligaš i poznata TV voditeljica odbijeni na ulazu u Berghain zbog “modnih odabira”