Skip to main content

Dan: 23. studenoga 2012.

Ben UFO mješa novi FabricLive 67

Iako se već neko vrijeme zna za ovu informaciju, službeno priopćenje Fabrica je stiglo tek jučer. Mnogi pozdravljaju ovo izdanje s obzirom da poznaju Ben UFO-a kao momka s dubokim znanjem i poznavanjem muzike, ne samo vezanog za jedan žanr, i s hrabrošću da publici predstavi i nešto van norme.

{soundcloud}https://soundcloud.com/platform/br-47-ben-ufo-1{/soundcloud}

'FABRICLIVE 67: Ben UFO' trebalo bi izaći 21. siječnja, a predstavlja UFO-a na razmeđi dnevne sobe i plesnog podija. 'Izdanje poput ovoga čini se kao dobra prilika za kontekstualizaciju glazbe ljudima u vremenu kad se informacija prenosi prilično kaotično, a ovaj miks, nadam se, dobro predstavlja muziku koju izdajemo i sviramo u klubovima.', kaže UFO.
{youtube}KNq6WsKMw0A{/youtube}

Kompilacija predstavlja tipičnog Ben UFO-a koji vodi kroz različite žanrove s dozom eksperimentalnosti, i čini se kako će biti još jedno odlično izdanje iz serije. Ben UFO-a možete poslušati sljedeće ljeto na Hideout festivalu.

FabricLive 67

Tracklista:

1. Mix Mup – Dub
2. Delroy Edwards – Feelings
3. Pev & Kowton – Raw Code
4. Tim ‘Love’ Lee – The Tortoise (Sex Tags Mania NYC Mix)
5. Elgato – Zone
6. Gesloten Cirkel – Twisted Balloon
7. Chicago Skyway – It's OK
8. K Hand – Project 5 (Untitled B1)
9. Fluxion – Pendoulous
10. Minimal Man – Consexual
11. Jam City – Club Thanz
12. Herbert – Take Me Back
13. Lowtec – Looser
14. Pearson Sound – Clutch
15. Mr. Fingers – I'm Strong (Instrumental)
16. Shackleton vs Kasai Allstars – Mukuba Special
17. Kyle Hall and Kero – Zug Island
18. Circuit Breaker – Ping
19. Osborne – Bout Ready to Jak (Shake Remix)
20. Juniper – Jovian Planet
21. A Made Up Sound – Malfunction (Despair)
22. Grain – Untitled
23. Bandshell – Perc
24. Blawan – And Both His Sons
25. Pangaea – Release
26. Joe – Studio Power On
27. Floating Points – Danger (Locked Groove)
28. Grown Folk x Main Attrakionz – I.C.E. (Kuedo Remix)

Debata ‘pritisni i sviraj’ i dalje ne jenjava!

'Na neki način, da, pritisneš gumb, ali si i dalje tamo i izvodiš svoje stvari.', kaže drugi član Swedish House MafijeAxwell, i dodaje, 'Možda je onda DJ-ing rezerviran samo za one koji puštaju s vinila. Mi koji koristimo CDJ ili Ableton, nazovimo nas onda samo artistima, ako je tako lakše. Možda tako debata prestane, jer to je jedna vrlo nezdrava debata.'
{youtube}lSB0XWiA3As{/youtube}

Calvin Harris, koji se ugurao među trenutne top EDM producente i DJ-e, rame uz rame Guetti i Skrillexu, također odobrava puštanje nasnimljenog materijala. 'Mislim da to nije problem. U klubu želite čuti produciranu stvar, želite čuti bass, i to najbolje moguće. Nekad sam nastupao s bendom izvodeći raznorazne stvari u live šouu, ali su reakcije bile gore nego kad DJ-am.'

Urednik MixMag-a, Nick Decosemo, također se uključio u debatu. 'Ako ste pravi čistunac live sviranja, onda želite vidjeti talent pri upotrebi instrumenta.', pojašnjava. 'S druge strane, možda posjetite taj šou jer ste čuli sve stvari, volite 'izvođača', i želite vidjeti odličan light šou, sretni ste što ste tamo, izgubljeni u trenutku.'
{youtube}wd9qkBBPjdc{/youtube}

DJ/producent koji je slavu stekao prije kroz kritiziranje svojih kolega nego kroz glazbu je definitivno Kanađanin Deadmau5, koji je ovu temu na svom blogu započeo sa 'We All Hit Play'. 'Sigurno neću dopustiti da ljudi misle kako neki lik na laptopu, gore za binom, producira stvari u letu, jer to nitko ne radi, uključujući mene.'

Axwell

I polovica dua Duck Sauce, i peterostruki DJ šampion, A-Trak, odlučio je odgovoriti na ovu temu. 'Pitanje autentičnosti se podiglo na novu razinu. On (Deadmau5) ne razumije u potpunosti, ili ga nije briga, što je DJ-ing u srži, ali to ne umanjuje njegov talent.'

A-Trek dodaje kako su danas očekivanja drugačija. 'Ekipa je dolazila poslušati DJ-a koji bi ih odsveo na glazbeno putovanje. Danas žele čuti točno određene stvari, i uživati u šouu, i bljesakvoj produkciji.'
{youtube}lTNjrrfKpLI{/youtube}

Često se pitamo ima li uopće smisla u ovim raspravama. Jedni će raspravljati o tome treba li u miksanu koristiti Traktor ili Serato, nekad se raspravljalo o tome treba li u miksanju koristiti CD-e, il isključivo vinil. Danas se raspravlja o tome je li dovoljno pustiti play, ili treba i izvoditi čuda s miksetom. Na kraju krajeva – tko zna što se pola vremena dešava gore iza pulta, pogotovo na ovim EDM masovkama gdje je DJ ionako kilometrima odvojen od ekipe.

La Fleur – fatalna balerina za miks pultom

Sanni La Fleur je glazba u genima, a to govori i činjenica da je Sannin predak iz 18.st., afrički rob prisilno doveden u Švedsku, svirao kao udaraljkaš u švedskom kraljevskom orkestru. Dok je odrastala, svirala je flautu i klavir, a potom sviranje zamijenila plesom kao glazbenim izričajem. Orijentalni, latino i klasični plesovi obilježili su joj tinejdžerske dane, no mračni plesni podiji i ritmovi elektroničke glazbe potpuno su je osvojili dok je studirala farmaciju u Stockholmu.
{youtube}kGhgMHOHpcs{/youtube}

Iako je većinu sati na plesnom podiju tada odradila u Stockholmu, zanimljivo je da je tek po povratku u rodni Orebro pokazala interes za vještinu Dj-inga i to upravo dok je pripremala diplomski rad. Preko jednog poznanika dogovorila je premijernu gažu na nekom festivalu na sjeveru Švedske, a to ju je dovelo do prve gaže u Stockholmu. And the rest is history, kako kaže izreka…

Od 2003. do 2007. Sanna obavlja svoj dnevni posao kao farmaceut, a vikendima sve češće DJ-ira. Ovakav intezivan tempo dodatno će opteretiti i prva inozemna gostovanja i sve popularnija radio emisija, koja je u nekoliko godina Sanninog uređivanja i vođenja postala najslušanija takva emisija u čitavoj skandinavskoj regiji. Napokon 2007. potpuno se posvećuje glazbenoj karijeri, a posljednji korak desit će se 2 godine kasnije preseljenjem u Berlin, gdje i danas živi i radi.

{soundcloud}https://soundcloud.com/lafleur/adana-twins-strange-la-fleur{/soundcloud}


Osim što je vrlo talentirana DJ-ica i odlična plesačica atraktivnog izgleda, karijeru će joj dodatno pogurati i njen debitantski singl “Flowerhead” na vlastitoj etiketi Power Plant. Uspjeh “Flowerheada” postaje ključan za njenu afirmaciju u novoj sredini, epicentru DJ kulture Berlinu i otvara joj vrata svih klubova i donosi brojne inozemne bukinge. Zagreb je tako bio jedna od tih stanica prošle godine, u režiji Jogardea i Freilaufa u Mastersu, koji će joj se pridružiti i u subotu 24.11. u Sirupu pored rezidenta Felvera.

Jogarde: Sirup i Masters su prijatelji!

Sirup je za ovaj vikend pripremio nastupe dviju djevojaka u DJ svijetu. Danas na novom izdanju Rave and Roll gostuje Brazilka Candy Cox, a sutra se vraća La Fleur, koju smo imali prilike slušati na jednom od izdanja Freilaufa.

Povodom toga, Josip Hubzin aka Jogarde aka Pepi, domaćin Freilaufa i uz Felvera domaćin sutrašnje subotnje večeri u Sirupu, odgovorio je na nekoliko pitanja Arsenu Pavešiću Arszeniku.

{soundcloud}https://soundcloud.com/jogarde/josip-hubzin-keep-it-deep{/soundcloud}

1. Budući da stojiš iza Freilaufa, jednog od najdugovječnijih klupskih programa u Zagrebu, kako vidiš trenutnu zagrebačku klupsku ponudu?

Pošto je sama srž ljudi koji redovno izlaze i prate događaje noćnog života u Zagrebu prilično mala – pričamo o nekih petstotinjak ljudi – lijepo je vidjeti da je svatko od njih našao svoje mjesto/gnjezdo u Zagrebu. Mislim da je masovkama došao kraj i da su se ljudi isprofilirali te imaju istančane ukuse. Tome su pridonijele društvene mreže, drukčiji pristup reklamiranju odn. oglašavanju te sloboda izbora. Zagreb nudi široku paletu zbivanja od indie glazbe, sve do cutting edge techna. Ima odličnih grupacija i ekipe koji se trude, ulažu svoje novce i slobodno vrijeme i privlače ljude, što je dobra stvar za Zagreb. No dok god ne shvatimo da smo periferijalna sredina nema stalnog napretka. Ne možemo se mjeriti s metropolama jer to nismo, ali furamo zasigurno dobar film, što nas je i postavilo na klupsku mapu jugoistočne Europe.

Jogarde

2. Freilauf se kroz godine izprofilirao specifičnim odabirom gostiju, koji baš i ne spadaju među najpoznatija dj imena. Po kojem principu odabireš goste za Freilauf?

Odabirem goste na taj način da ih zovem jer mi ih se zove, bez obzira na popularnost njihovih imena. Volim ono što rade, kako to rade i na koji način to prezentiraju. Po meni je bitna stavka da funkcioniraju na plesnom podiju, manje me zanima njihova produkcija. Poanta je u tome da ostaneš doslijedan u tome što radiš. Na taj način mogu pozvati i nepoznata imena jer sav trud ulažem u autentičnost i povjerenje posjetitelja. Takvu konstrukciju je puno lakše izgubiti nego izgraditi.

{soundcloud}https://soundcloud.com/lafleur/perpetual-prosperity-mix{/soundcloud}

3. Svirkom nakon Billa Brewstera i sad uz La Fleur razbio si mit o konfliktu izmedju Sirupa i Mastersa. Kako uopće vidiš relaciju ta dva zagrebačka kluba, koji jedini njeguju underground izričaj u gradu?

Preslika kodeksa da ukoliko sviraš u jednom klubu ne bi smio svirati barem 3 tjedna u drugom lokalnom klubu mi prvo pada na pamet, što se ovog pitanja tiče. No. kao što rekoh, mi smo periferijalna sredina koja to još ne može dovesti u red. Možda se to promjeni jednog dana. Meni nije u redu da DJ-i sviraju posvuda, u bilo kojem lokalu, bilo kad, pod bilo kojim uvjetima, samo da sviraju. Na taj način ne ostaju doslijedni i ubrzo dolazi do zasićenja – a i sam vlasnik kluba se osjeća posran. Rezidencijski pristup priči je puno efikasniji i zaista ima dobrih DJ-a u gradu koji bi redovnom svirkom, na samo jednom mjestu mogli privući pažnju zbog glazbe koja se tamo vrti. Pričam o tome da svaki tjedan svira po osam sati, ali na jednom mjestu. Tada bi ljudi počeli izlaziti zbog glazbe. To je u počecima bila ideja iza Mastersa i trebalo je godine, i godine truda, dok se ta uložena energija nije vratila na neki način. Danas su oba kluba popularna među noćnim pticama, no mislim da su nikla na različite načine i to ih nekako razlikuje. Suradnja sa anti-clash kalendarima je oblik kooperacije koji bi volio i dalje vidjeti što se njih tiče. Da koračamo zajedno, rame uz rame prema naprijed. Danas komunikacija i informacija imaju veću vrijednost od novaca. Spriječavalo me da odlazim svirati u druge klubove osjećaj privrženosti i premisao da ne treba tražiti kruha nad pogačom. No ukoliko se želiš afirmirati da djeliš glazbu i osjećaj s drugima moraš prvo djelovati lokalno, pa regionalno, pa međunarodno. Zaista sam bio lijepo primljen prvi puta u Sirupu na Billu Brewsteru što implicira ono najbitnije, a to je – prijateljstvo!

{soundcloud}https://soundcloud.com/lafleur/winter-cabin-mix{/soundcloud}

Ulaz: 50kn, s flyerom Vox Feminae festivala 30kn. Tulum s La Fleur ujedno je i službeni afterhour party ovogodišnjeg Party Uniteda, a posjetitelji s narukvicom Party Uniteda ostvaruju popust na ulazu kluba od 10kn nakon 03h.

Nicole Moudaber remiksirala klasik svih vremena

Hit "Musik Xpress" koji je inače debi singl X-Press 2 objavljen na legendarnom Junior Boys Own labelu, Nicole je remiksirala još 2008., čak su joj i platili za taj remiks, no nikad nije ugledao svjetlo dana, jer tada njeno ime nije bilo prepoznatljivo u producentskom svijetu.

Dvadeset godina nakon objavljivanja orginala singl je još uvijek jedan od najvećih plesnih hitova današnjice, stoga je Nicole ubacila malo svog techna s dušom, ostavila orginalne vokale i pripremila hit za plesne podije diljem svijeta. Remiks "Musik Xpress" objavljen je za Skint Records i dostupan isključivo preko Beatporta.

{soundcloud}https://soundcloud.com/skintrecords/sets/skint252d-x-press-2-muzik-1{/soundcloud}

Kakve je sposobnosti Nicole imala još tada najbolje govore reakcije njenih kolega u nastavku:

"A classic, but of the new mixes its gotta be Nicole's for me, good rework. Thanks." – Stacey Pullen

"Hey Nicole, a remix [of this track] I didn’t have?! Very nice!!" – Adam Beyer

"In love with Nicole… Going to play this all the time." – Dosem
 
"Bomb remixes of this Classic! Got to be Nicole’s of the two newbies!" – Alan Fitzpatrick

"Bomb!! Finally got the original on my computer. My 3 copies of the record looking terrible. Too many plays. Great remixes from Eats Everything and Nicole. This is a perfect anniversary for this record!!!" – Karotte

Synthex – novi klinac u svijetu odraslih

Ovaj talentirani Nizozemac, klinac ‘stare duše’, odličan svirač klavijatura, sve je započeo pod utjecajem, a koga drugoga do Jean Michelle Jarrea i njegovog Aero albuma, i jednih Casio MT-70 klavijatura, a sve tamo prije nekih 8 godina, bar tako tvrde SLUŽBENI podaci. Uz te second hand klavijature, i klavir kod njegovih bake i dede imao je utjecaja, jer svaki slobodan trenutak Jeff je tipkao, i tipkao, i tipkao…

Iako klinci danas počinju sve mlađi, i imaju puno toga nadohvat ruke što im olakšava njihov uspjeh u sviranju, produciranju i DJ-anju, netko kao Jeffrey ipak mora imati i talenta, a ovaj klinac ga ima, i znanje o tehnologiji koje iznenađuje i puno starije, i iskusnije klavijaturiste.
{youtube}ICLNw5cgkJ4{/youtube}

Naravno da nije odmah počeo stvarati glazbu, ali koliko je tipkao, na kraju je i dotipkao. Uslijedio je i upgrade u klavijaturama, pa je Casio zamjenio s Yamahom CS1X, a tipkajući i dalje, s vremenom je uspio odsvirati stvar JMJ-a koju bi maloprije poslušao na CD-u. Kako je napredovao, tako je poželio i dodatnu tehniku s kojom bi pročeo producirati vlastite kompozicije i ekeperimentirati s novim zvukovima. Stigao je Roland XP80, a potom i računalo, a Jeff je upisao i školu klavira, te solfeggio kako bi naučio note i kompoziciju. Sve uz podršku njegovog oca…Synthex Pythagoras

Lima je dogurao i do svog prvog izdanja koje bi trebalo izaći 27. listopada. Pythagorus sadrži 9 stvari, od čega prve dve traju preko 10 minuta.

Tracklist:

1. Pythagoras part 1 (10:07)
2. Pythagoras part 2 (13:59)
3. Samos (4:28)
4. Waves (6:17)
5. The Shadow (4:36)
6. Mechanical Dream (3:59)
7. View From Above (10:26)
8. Visages (4:19)
9. Metapontum (8:57)