• 5.09.2022.

Ni skromniji lineup nije spriječio partijanere da produže ljeto uz Sea Dance

Buđenje ljeta i EXITove festivalske sezone je krenulo još krajem svibnja u Umaškoj Plavoj laguni s povratničkim Sea Starom

Ples na festivalskim podijima se nastavio u Novom Sadu na Petrovaradinskoj tvrđavi s još jednim izdanjem EXITa. Dok za sami finiš festivalske sezone svoja vrata je još jednom otvorio Sea Dance na plaži Buljarica, nedaleko od Budve.

Iako se osmo izdanje Sea Dancea najavilo ranije nego inače, tijekom ljeta uslijedili su problemi vezani uz podršku Ministarstva ekonomskog razvoja i turizma Crne Gore i samog financiranja festivala. Održavanje samog festivala dovedeno je pod upitnik svega mjesec dana prije njegovog početka, no rješenje se ipak našlo i plaža Buljarica je još jednom ugostila partijanere koncem kolovoza.

Gotovo dva kilometra duga plaža Buljarica i ove godine je partijanere, opravdano, dočekala u nešto skromnijem izdanju. Tri dana, tri pozornice i nekolicina prepoznatljivih regionalnih izvođača su upotpunili lineup na kojem su se nalazili kako elektronski radijski hitmejkeri tako i tražena techno imena.

Iako je ovogodišnja postava izvođača nešto siromašnija od onoga na što su posjetitelji Sea Dancea navikli, odmah pri ulasku na festival se moglo vidjeti da je zainteresiranost za osmo izdanje EXITovog festivala u Crnoj Gori velika. Za razliku od prošle godine, pozornice su bolje postavljene te je na samom ulazu masu partijanera čekao Together. Always! Powered by Guarana stage na kojem je nastupilo gotovo 30 lokalnih DJ-eva kroz tri dana. Mainstage je drugu godinu za redom postavljen tik uz tirkizno plavo more na plaži, dok je nasuprot njega postavljena bila Tuborg Silent Dance pozornica.

Prva festivalska večer je dovela najviše elektronskih imena na glavnu pozornicu. Pola sata nakon ponoći Mainstage je preuzeo turski DJ i producent, Mahmut Orhan poznat po svojim radijskih hitovima. Iako su ga proslavile stvari kao “Feel” ili “6 days” koje su namijenjene za širu publiku, turski hitmejker je publiku dočekao u nešto drugačijem izdanju. Na svom Instagram profilu je najavio iznenađenjem, a to je i potvrdio sa svojim setom. Kroz dva sata je publiku vodio progresivnim, melodičnim house zvukom i poslužio kao prava uvertira za ostale DJ-eve.

Nešto kraći set je imao veteran regionalne scene, Marko Nastić koji je izvlačio trake iz naftalina. Old school vibe i odlično kombiniranje house zvuka s technom je publiku nabrijavalo za glavnu zvijezdu prve večeri – Anfisu Letyago. Tražena techno zvijezda s rezidencijom u Napulju, imala je svoj premijerni nastup u Crnoj Gori. Dan nakon svirke na zadnjem danu Sonusa, stigla je na plažu Buljarica s jako energičnim i nabrijanim setom.

Dva sata publika je imala priliku pratiti ne samo techno beatove, već i zvuk srodnih nabrijanih žanrova koji se kreću od 130 BPM-ova na više. Highlight večeri je bio završetak Anfisinog seta uz njen novi singl “Haze” koji zrači zvukom trancea iz 90ih godina prošlog stoljeća te se savršeno uklopio uz prve sunčeve zrake. Neumorne partijanere, skoro do osam sati ujutro je peglao Ilija Djoković i još jednom potvrdio zašto ga smatraju sljedećom velikom stvari u regiji.

Nakon osmosatnog elektronskog programa u petak, subotu je čekao nešto kraći, ali ništa manje zanimljiv program namijenjen ljubiteljima elektronskog zvuka. Tvorci viralnog hita “Love Tonight” – Shouse su prvi preuzeli Mainstage i prezentirali svoj “weirdo house”. Iako su svoja dva planetarno poznata hita ispucali na početku i kraju seta, ostatak je bio ostavljen za ugodno putovanje house beatovima.

Hitova s Billboard ljestvice nije bilo, a često se mogao vidjeti i mobitel u zraku, jer je ekipa shazamirala ID-jeve. Velika zainteresiranost se stvorila oko dua koji je slijedio iza. Riječ je o braći Alessandru i Federicu Fogniniju koji se kriju iza imena Mind Against. Jedna od perjanica Afterlife etikete je publiku vodila savršenim balansom energičnog i melodičnog techna. Subotnju večer, točnije nedjeljno jutro je zatvorioHuman Rias, poznat po tome što je imao priliku otvoriti i zatvoriti u istom danu EXITovu Dance Arenu u Novom Sadu.

Posljednje festivalske večeri partijanere je čekalo najzvučnije elektronsko ime festivala – Nina Kraviz. No prije nego što je Ruska DJ-ica preuzela kormilo Mainstagea nastupio je Coeus. Beogradski DJ i producent čije trake izlaze na Afterlife etiketi je ovog ljeta imao priliku nastupati na gotovo svim velikim regionalnim festivalima. Svoj nastup je obilježio vlastitim singlovima i ID-jevima koji su osvojili publiku, a sve je to povezao s prepoznatljivim hitovima objavljenima na pod izdavačkom kućom Afterlife.

Prijelaz iz progresivnih i melodičnih house i techno ritmova na set Nine Kraviz se nije ni osjetio. Kultna Ruska DJ-ica i producentica je u svoj dvosatni set krenula lagano, tamo gdje je Coeus stao. Kako su minute odmicale, tako se tempo pojačavao i Nina je odradila točno ono zbog čega je dovedena na Sea Dance – da odvede partijanere u drugu dimenziju. Samo zatvaranje ovogodišnjeg Sea Dance je pripalo vjernom predstavniku crnogorske scene – Proximusu, koji je posljednje partijanere ispratio do kraja festivala.

Usprkos mnogim problemima na koje je Sea Dance festival naišao ove godine, jedno je sigurno – publika je prepoznala festival i njegovu važnost. Preko 40 tisuća ljudi je prošlo kroz festivalska vrata, za velik broj posjetitelja ovo je bilo prvo festivalsko iskustvo, ali sigurno ne i zadnje. Nakon dva intimnija i siromašnija izdanja, vrijeme je za povratak na staro –  a to se već može očekivati sljedeće godine organizatori se nadaju.