Skip to main content
  • Damir Cuculić Cannes
  • 22.12.2011.

Intervju: Damir Cuculić

U susret Božićnoj Dance Koridi koja se održava ovog Božića u Spaladium Areni porazgovarali smo s  Damirom Cuculićem, čovjekom koji je još devedesetih godina u suradnji s Irenom Šćurić pokrenuo prvu TV emisiju elektroničke glazbe Top Dj Mag i tako utjecao na razvoj hrvatske elektronske scene.

Naslovna foto

Damir Cuculić Cannes

Ukorak sa svjetskim događanjima iz manjih parti projekata, Cuculić je napravio i prvi Under City Rave te nezaboravne Future Shock partije. Nakon pet godina izbivanja sa scene, na nagovor prijatelja odlučio se vratiti i organizirati povratničku turneju u sklopu koje će na Božićnoj dance koridi nastupiti po prvi put u Splitu Ludvig i Go Cut, osnivači projekta Astralis, Petar Dundov i Mr. Dj Dario.

U posljednjih par mjeseci svjesni smo pokušaja vraćanja starih klupskih programa, različitih reuniona, vratio se Body & Soul i Kontrapunkt, a evo sad uz tebe i povratnička Top DJ Mag turneja. Jesmo li previše nostalgični i pokušavamo vratiti naše stare uspomene ili jednostavno ne možemo prihvatiti ono što danas elektronska glazba predstavlja?

Scena u zadnjih 10 godina  znatno promijenila, sklona je promjenama kao i svaka druga umjetnost…ili ti se nešto sviđa ili ne sviđa, ekipa koja je u 90-ima dolazila na naše partije svakako je krenula u ozbiljnije sfere života, ali nisu zaboravili na izlaske i došlo do trenutka i želje da se stare stvari ponove, jer nova glazba toj starijoj ekipi nije ispunila njihove zahtjeve.  No to ne znači da ne podržavam nove projekte, ima jako puno mladih koji rade elektronsku glazbu, produciraju DJ -iraju, žive ju onako kako sam i ja svojevremeno, samo je bitno da ne dođe do zasićenja na sceni, bitno je stvarati novu glazbu.

Što si radio u međuvremenu, dok te nije bilo u javnosti?

Ne bih sad pričao o nekom svom privatnom djelu života. Od 1992. – 2002. je redovno išla Top DJ Mag emisija, u koju smo Irena i ja uložili svoj maksimum, putovali smo svijetom i donosili informacije, živili svaki trenutak za tu našu emisiju i cijelu jednu kulturu življenja koja se oko svega toga odvijala. Nakon toga sam jedno vrijeme bio generalni menadžer u Bestu sve do 2004. Živio sam od toga, elektronska glazba i organizacija raznih evenata bili su moj posao i život. No onda sam se jednostavno zasitio svega toga, bilo mi je dosta, nastupila su i određena razočarenja i sve je teže bilo raditi kvalitetne partije, sve me to iscrpilo. Poželio sam napraviti rez i napravio sam prekretnicu, totalno sam se maknuo i odmaknuo od toga, čak i kad sam 2006. – 2007. organizirao Future sound of Zagreb već tada sam bio svjestan da mi nedostaje izazova, entuzijazma i volje.

{youtube}KjnAM6aUZkw{/youtube}

Uz Future Shoc k 2001 (1994.) i Top DJ Mag emisiju kao jedne od najbitnijih stavki uz koje se veže tvoje ime zaslužan si za obilježavanje cijele palete doživljaja, te stasanje cijele jedne generacije, je li taj adrenalin utjecao da pokreneš današnji povratnički tulum i je li to najava nekih novih rejvova ili pak najava za emisiju koja će uslijediti?

Kad sam nedavno otvorio tri svoje grupe na Facebooku shvatio sam koliko se ljudi svega toga s veseljem sjeća, a koliko mladih je čulo priče o tom nekom našem dobu najboljih partija, druženja i zajedništva. Ljudi su se počeli javljati i shvatio sam zbog njih i zbog ljudi koji su me nagovarali duže vrijeme da se vratim želim izaći iz tog nekog virtualnog svijeta i raditi stvarne događaje opet. Svakako da u sklopu turneje namjeravam ponovno pokrenuti Top DJ Mag emisiju u suradnji s mladim stručnim ljudima koji bi radili na sadržaju i prilozima.

Emisija bi išla kao internet kanal ili preko komercijalnih ili javne televizije?

Bio bi to svakako Internet TV kanal. Očigledno je to budućnost, a mladima koji nažalost nemaju priliku gledati glazbene emisije na televiziji je i tako postalo uobičajeno preko you tubea i društvenih mreža istraživati, tražiti svoju muziku i stvarati neki svoj stil. Sadržajno bi se radilo na promociji domaće scene, dok bi strani sadržaji uredno stizali kao gotova produkcija.

Izlaziš li još na partije? Koji je bio zadnji?

Ne, nisam, zovu me ljudi naravno, ali jednostavo nakon svega što sam čuo i obišao pola svijeta, vidio sam sve što me zanimalo, ne mislim da nešto propuštam pa se teško nagovorim na neki izlazak. Ali evo organiziram sebi stvari i sad kad sam radio Body & Soul u Groveu i Sirupu mogu reći da mi je baš bilo ugodno, ekipica, ljudi koji su sa mnom prošli sve još od 90-tih, ali i nove face, ljudi, ples.

Kažeš obišao si stvarno jako puno i izlazio svuda po svijetu, koji ti je veliki masovni parti ostao u sjećanju i zašto?

Izlazili smo Irena i ja svugdje gdje smo čuli da se događa nešto neponovljivo, putovali smo i u Ameriku na njihove underground partije i klubove još '94., londonski Fabric u svom punom jeku će mi također ostati odlična uspomena. Ipak izdvojio bi Love Parade, to je ono nešto, milion ljudi, pozitivna energija, more ljudi koji plešu dan i noć bez ijednog incidenta, kamioni, nešto posebno, teško je to ponoviti. Šteta što se više ne održava i šteta zbog propusta koji im se dogodio i bacio sjenu na tako velik i jedinstven događaj.

{youtube}_evsI0KWq-U{/youtube}

Evo jedno uobičajeno, moraš izabrati nadražeg ili najboljeg Dja?!

Inače kad sam i sam postavljao takva pitanja velikim DJ facama uvijek im je to bilo najteže pitanje, ali evo  Ritchie Hawtin na prvom mjestu i Sven Vath jer je luckast i inovativan.

Kad bi u sljedećoj godini organizirao neki mega  party tko bi nastupio i bi li ga uopće bilo moguće danas uspješno organizirati?

Kako ne! Kad sam nedavno na svojoj FB stranici napravio istraživanje što ljudi misle o toj ideji  dobio sam povratno oko 180 komentara, ljudi apsolutno podržavaju  ideju. No u tom slučaju bi jakim programom privukao i okupio publiku iz cijele regije i da to bude mega spektakl. Za sad istražujemo tržište, za jedno mjesec dana odlučit ćemo ide li se ili ne u projekt. U tom slučaju bila bi to zagrebačka Arena, 10-15 tisuća ljudi, izvođači tipa Underworld, Chemical Brothers, Daft Punk, Carl Cox, Laurent Garnier …ali i imena elektronske scene koja su prodefilirala posljednjih godinu-dvije.

Od kad je krenula povratnička turneja jesi li promatarao publiku, što ti se čini?

Mješana je publika, sviđa mi se taj spoj poznatih faca s kojima sam svojevremeno izlazio i ekipice DJ-a s kojima je stasala scena ali i novih znatiželjnih lica u istom klubu kao npr. posljednji put u Sirupu. Sirup je klub koji izuzetno cijenim, a kako stvari sada stoje jednom mjesečno ćemo raditi takve programe.

Damir Cuculić NacionalAstralis ekipa, Dundov i Dario, moram priznat dobar odabir za Božićnu Dance Koridu u Splitu, jesu li odmah pristali? S kim još tijekom turneje namjeravaš surađivati?

Koliko čujem splitska premijera Astralis filma je pošla dobro, pa je i meni i Astralis timu čast i izazov po prvi put nastupiti u Splitu.  Da bi se ipak nešto napravilo potrebni su mediji pa je povratak na male ekrane neminovan kao i promocija evenata i same emisije. Namjeravam proširiti suradnju s ljudima s kojima bih napravio nešto jako veliko na proljeće, ali za sad ne želim još uvijek previše o tome.

Koliko pratiš mlade Dje, koga bi izdvojio?

Pratim i slušam jako puno. Preslušavam redovno nove materijale, sviđa mi se kako o produkciji razmišljaju mladi Dji. Ivica Petak je jedan od njih kojeg bi izdvojio.

U vrijeme kad smo mi slušali elektronsku glazbu ona je bila potpuni underground, danas ona zadire u sve glazbene žanrove od popa do dubstepa, što ti misliš o tome?

I ranije su se stvari djelile na podžanrove house, tech-house, techno, nikad se nisam svrstavao, nikad nisam odabirao neki stil koji je u tom trenutku popularan. U tolikom broju mladih kojima je svejedno što svira u klubu i koji spajaju nespojivo moram priznati da me ne fasciniraju ni ti današnji trendovi. Slušam sve i volim samo dobru glazbu ma kakvom žanru ona pripadala. Naravno da je sada veći izbor, Internet je napravio čudo, a hiperprodukcija trendove i glazbu kratkog vijeka i upitne kvalitete. Bitno je da svatko nađe ono što mu odgovara, a mislim da se današnjom tehnologijom uspije svačiji ukus zadovoljiti.

I za kraj što očekuješ od Splita i zajedničkog Božića u Spaladium Areni?

Zaista nemam neke pretpostavke, nadam se da je isplitska pubika željna velikog partija, mogu samo reći da prvi put u Splitu organiziram nešto i da mi je čast da smo za Božić skupa, da se svi dobro provedemo i razveselimo.

sea star desk
brejcha 1
Uspon i pad plesne glazbe iz ere 70-ih u New Yorku koji nudi blistav, propulzivan pogled na živahnu, ali osuđenu na propast njujoršku kulturnu eksploziju
soul gravity mobile
Uspon i pad plesne glazbe iz ere 70-ih u New Yorku koji nudi blistav, propulzivan pogled na živahnu, ali osuđenu na propast njujoršku kulturnu eksploziju