Skip to main content
  • 21.03.2024.

Pepi Jogarde o Freilaufu: “Želio sam spojiti ljude kroz dobru glazbu, ples, ukusnu hranu i pjenušce”

Razgovarali smo prekaljenim DJ-om, radijskim voditeljom, promotorom i vinarom.

Piše: 

Pepi Jogarde je dugogodišnje ime na hrvatskoj elektroničkoj sceni, a osim što je poznat kao vrsni poznavatelj glazbe, tvorac je renomirane klupske večeri Freilauf te priznate radijske emisije Adriatic Coasting. U vikendu ispred nas, Pepija će se ponovno moći uhvatiti za pultom Petog Kupea gdje stiže na proslavu drugog rođendana, a prije nego li se uhvati pulta, porazgovarao je s nama o svojoj glazbenoj evoluciji, glazbi koja prođe kroz njegove prste, Freilaufu, receptu za savršen party…

Pozdrav Pepi, na sceni si aktivan dugi niz godina te si stvorio renome iza svog imena. No, kako je izgledala tvoja glazbena “evolucija” od kad si prvi put stao za pult pa sve do danas. Koliko si mijenjao, filtrirao i polirao svoj zvuk i odabire? Odakle crpiš inspiraciju za glazbu?

Bok Toni! Počeo sam 1991. intenzivno kupovati ploče u “Import Recordsu” i “UpBeatu” u Stuttgartu, visio tamo satima nakon škole i počeo raditi usput u gastronomiji te noćne smjene kako bi si mogao priuštiti iste. Tada sam kupovao hip-hop i r’n’b, nakon toga electro boogie te italo disco, a zatim je došao deep house, većinom uvoz iz Amerike stoga je naziv dučkasa “Import Records”.

Moj filter se dijeli na nule i jedinice, dobra i loša, sa sobom na gaže i radio uzmem stvarno samo ono što mi se sviđa i što bi svirao u tom trenutku. Informiram se prije negoli idem negdje što ljudi vole jer nam je profesija “zabavljač” manje je više. Nemam na sticku 50 tisuća stvari pa se gubim tražeći onu pravu na gaži. Liste od 50 stvari su dovoljne, toliko bi i ploča uzeo sa sobom da ih još sviram, ali sve me manje pegla taj “vinyl only” đir, osim na mjestima gdje znam da neću naići na pivsku bocu na gramofonu i da igla ne skače ili da uzemljenje radi kako treba. Postala je to rijetkost. Vinil je i dalje seksi, ali onda set i setting moraju biti kak Bog zapovijeda.

Ne selektiraš glazbu samo za pultom u klubovima, već i kroz radijsku emisiju “Adriatic Coasting” na Yammat FM-u. Koliko glazbe prođe tjedno kroz tvoje prste? Kako izgleda proces istraživanja i “zaranjanja” u bespuća interneta kako bi pronašao novu glazbu?

Svaki dan provedem barem sat, dva vremena slušajući glazbu, većinom u autu ili dok kuham, a kuham često. Kroz moje prste prođe otprilike stotinu stvari tjedno. Glazba je uvijek tu, lakše se diše, biva, koraći kroz dan uz nju. Bez nje je tugica i svijet se čini preozbiljnim mjestom za nas emotivce.

Tvorac si dugogodišnje klupske večeri Freilauf. Kako je uopće došlo do stvaranja vlastite klupske večeri? Koja je ideja iza Freilaufa tijekom svih ovih godina postojanja? Jesi li očekivao da će toliki niz godina biti prisutna te ostaviti utjecaj na sceni?

Freilauf je nastao 2006. u želji za brendiranjem neprofitne klupske 4/4 večeri bez ograničavanja na jedan žanr. Široka paleta glazbenih smjerova koji imaju “slobodan hod” što u prijevodu sa njemačkog i znaći sama riječ su ploče srednje brzine, disco, boogie, deep house, afro, balearica, leftfield, detroit i klasici. Želio sam stvoriti prostor gdje bi ljubitelji glazbe i plesa mogli uživati u autentičnom klupskom iskustvu. Ideja iza Freilaufa tijekom svih ovih godina bila je jednostavna – želio sam spojiti ljude kroz dobru glazbu, ples, ukusnu hranu i pjenušce. Nisam nužno očekivao da će Freilauf trajati toliko dugo ili imati toliki utjecaj na klupsku scenu, ali predanost kvalitetnom iskustvu vjerojatno je doprinijela dugovječnosti i utjecaju klupske večeri.

Freilauf je ugostio brojna zanimljiva elektronička imena u Zagreb, neka od njih su se i više puta vratila. Što ti je važno kod DJ-eva koje biraš i dovodiš na Freilauf?

Kada biram i dovodim DJ-eve na Freilauf, važno mi je da se fokusiraju na kvalitetu glazbe i stvaranje atmosfere koja će potaknuti ljude na ples i uživanje. Tražim umjetnike koji dijele moju strast prema glazbi i koji su sposobni prenijeti tu strast publici kroz svoje nastupe. Također, cijenim DJ-eve koji su otvoreni za suradnju i koji su spremni prilagoditi se atmosferi i raspoloženju publike kako bi svaki nastup bio jedinstveno iskustvo. Povratne informacije i reakcije publike također igraju važnu ulogu u mom odabiru DJ-eva za Freilauf, jer želim osigurati da svaki gost ima nezaboravno iskustvo.

Tijekom godina tu su bili naravno i drugi programi koje si radio s kolegama, prijateljima i partnerima. Koliko su se oni razlikovali od Freilaufa?

Tijekom godina sam surađivao s različitim kolegama, prijateljima i partnerima na različitim programima koji su se donekle razlikovali od Freilaufa. Iako su svi ti programi dijelili istu strast prema glazbi i stvaranju ugodne atmosfere, različiti su koncepti i ciljevi svakog događaja.

Neki od tih programa možda su se fokusirali na određene žanrove glazbe ili tematske večeri, dok su drugi možda imali naglasak na eksperimentalnim ili alternativnim pristupima klupskoj sceni. Također, neki su možda bili više usmjereni na intimnije okruženje ili su imali drugačije lokacije i prostorne koncepte.

Unatoč tim razlikama, zajedničko svim tim programima je bila želja za pružanjem kvalitetnog iskustva posjetiteljima, poticanje plesa i dobre energije te promicanje raznolikosti i kreativnosti u glazbi i klupskoj kulturi. Svaki od tih programa donio je svoj jedinstveni pečat i doprinio raznolikosti klupske scene u Zagrebu.

Imao si dijeliti pult s brojnim poznatim imenima, često bi te uhvatili u b2b kombinacijama. No s kim ti je najdraže biti za pultom? Ima li neki DJ s kojim s posebno “kliknuo” kad je u pitanju glazba?

Kristian iz Ame-a na InMusic Festivalu, s Brkom na 20/44, s Felverom u Mastersu, s Vladimirom Ivkovicem na Hvaru te s Theo Parrishem na Kontrapunktu.

Kako po tebi izgleda savršeni party? Što se sve treba dogoditi da kažeš “to je to”?

Kvalitetna glazba: Glazba je srce svakog dobrog partyja. Savršeni party uključuje širok spektar glazbenih žanrova koji su pažljivo odabrani kako bi zadovoljili ukuse različitih gostiju. Od početka do kraja, glazba treba biti dovoljno raznolika da potakne ljude na ples, ali i dosljedna u održavanju energije i atmosfere.

Plesna atmosfera: Atmosfera na partyju treba biti opuštena, pozitivna i poticajna za ples. Prostor za ples treba biti dovoljno prostran i udoban, a rasvjeta i dekoracija trebaju doprinijeti stvaranju ugodnog ambijenta. Većinom su to plavo/crvene kombinacije svijetla ili statično narančasto uz dim mašine.

Društvenost i interakcija: Savršeni party potiče druženje i interakciju među gostima. Različite aktivnosti poput ljubljena, grljenja i zabavne komunikacije mogu doprinijeti stvaranju ugodne društvene atmosfere. Ako svi uzmu k tome slične narkotike atmosfera zna biti užarena. Nije bezveze Mitsubishi uživao svoj kultni status u devedestima. O duplom da ne pričam. Jedan od razloga je visoki postotak Mrme u njemu a Mrma je služila za spašavanje brakova u sedamdesetima.

Ukusna hrana i piće prije plesa: Kvalitetna hrana i piće su neizostavan dio svakog partyja. Ponuda hrane treba biti raznovrsna i ukusna, prilagođena različitim prehrambenim preferencijama gostiju. Također, širok izbor pića, uključujući osvježavajuće koktele i kvalitetna vina, doprinosi opuštenoj atmosferi i uživanju.

Sigurnost i udobnost: Sigurnost i udobnost gostiju su apsolutni prioritet. Osiguravanje sigurnog okruženja bez incidenata ili neugodnih situacija te pružanje udobnih prostora za odmor i opuštanje doprinose pozitivnom iskustvu svih prisutnih.

Kada su svi ovi elementi usklađeni na način koji potiče pozitivnu energiju, zabavu i povezanost među gostima, tada mogu reći “to je to” i znati da sam sudjelovao u kreiranju nezaboravnog partyja.

Van glazbe, baviš se vinarstvom, uzgojom CBD ulja i još ponekim poslom. Neke su stvari povezane, a neke totalno različite. No, to zapravo otvaranja pitanje – imaš li vremena za odmor i predah te na koji način se opuštaš?

Meni je multitasking u krvi, međutim kroz razgovor s prijateljima spoznao sam da sam aktivan na previše strana i onda stanem u nekim sektorima na 70% i ne dovedem priče do kraja. Manje je više i nastojat ću se zapravo fokusirati na maksimalno tri stvari i smanjiti opseg zadataka. Moja metoda zasad je bila učenje putem pokušaja i pogrešaka. Volim se buditi rano, biti u akciji, promatrati promjene kroz djela. Puno pričati mogu na radiju. Sve stvari se daju spojiti kao kad ideš kuhati s namirnicama koje su u frižideru pa dobiješ ideju, a sam obrok nema konkretno ime. Tak je meni u životu. Žongliram s tim što imam i kreiram. Ispadne nekad jako fino.

Za vikend, ponovno te možemo uhvatiti za pultom i to na proslavi drugog rođendana Petog Kupea zajedno s cijenjenim Gerdom Jansonom, Sedef Adasi te Zuzom…

Mislim da će to biti jedan od top evenata ove godine i jako se veselim što nam uz Gerda koji je uvijek zicer po prvi puta nastupa Sedef Adasi, Turkinja sa njemačkom adresom i rezident Blitza i Panorama Bara.

sonus 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
sonus 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
defected zg desk