Skip to main content
  • 8.02.2024.

Runy: “Publika ide uvijek za velikom većinom, a sve manje muzikom i nečim iskrenim”

Stefan Rončević poznatiji kao Runy je DJ, producent, promotor s novosadskom adresom. Tvorac je CMOK-a te važna figura nagrađivanog kluba Tunnel.

Piše: 

Naslovna foto

V. Veličković

Posljednjih godina dobrano je etablirao svoje ime u Srbiji i regiji, svojom pojavom i radom djeluje na širenju alternativne glazbene kulture plesne-klupske glazbe.

Runy za vikend stiže u Zadar, a prije nego što stane za pult Opere, porazgovarao je s nama o svojim projektima, suradnji za pultom s Brkom, istraživanju glazbe…

fotografije: V. Veličković

Pozdrav Runy! Već si neko vrijeme na sceni i dobrano si etablirao svoje ime i van granica Srbije. Nastupao si u brojnim klubovima i festivalima, no redovno te možemo vidjeti da sviraš “na domaćem” terenu. Koliko su ti važne svirke doma u Tunnelu i na Crvenki?

Pozdrav društvo. Žurke na domaćem terenu su mi izuzetno važne (još uvijek), kao što je važno redovno prisustvo i drugih kolega na domaćoj sceni. Neki su uspjeli da se malo više etabliraju u svijetu ili regiji, ali i dalje dolaze da sviraju u Tunnel i to je za klub i održivost klupske scene jako bitna stvar, isto tako kao i nekolicina kvalitetnih artista koji su još uvijek aktivni na lokalu (ništa manje muzički vrednih).

Crvenački Potok je priča koja je izgleda iza nas, nakon dvije godine korone klabing u manjim sredinama se polako, ali sigurno gasi i mogu samo da kažem da sam zahvalan na prelijepom vremenu koje sam proveo tamo i zajedništvu koje sam osjetio tijekom svih ovih godina.

Odakle sve “kopaš” glazbu? Kako izgleda tvoja priprema za setove? Oslanjaš li se na reakcije publike ili ih pak vodiš prema istraživanju novih zvukova i glazbe?

Muzika je vrlo intimna stvar, to je kao kada odemo u prodavnicu sebi izabrati donje rublje ili cipele. Pripreme uglavnom teku sa uživanjem, par sati dnevno odvojim čekirajući svoje omiljene izdavačke kuće, producente i kontakte širom svijeta sa kojima razmjenjujem muziku, mnogo je lijepo da nas ta jedna stvar vrijedna divljenja povezuje.

To je zaista stvar u kojoj najviše uživam, i dalje djeluje onako dječački i bezazleno. Svoje osobne mnogobrojne osjećaje uvijek pokušavam kanalizirati kroz muziku, to im daje značenje, to ih oživljava i daje smisao. Nisam ni sam skroz siguran kakva se tu kemijska reakcija događa, ali je zasigurno blagotvorna po dušu.

Često te možemo uhvatiti u all nighter izdanju…koliko je po tebi potrebno trajanje seta da ispričaš neku “glazbenu priču”?

Zavisi koliko ste vješti u tome. Sve to zamišljam kao jedan krug koji počinje, prolazi kroz razme faze gradacija, dinamične, izlomljene, mračne, svijetle i na kraju se završava bez naglih atrakcija, lagano i elegantno. Taj zamišljeni krug je moja orijentacija u setu, ona mi daje slobodu i spontanost, dozvoljava mi da griješim, ispravljam se, dopunjujem i uživam u njegovim čarima.


Kada ne nastupaš u solo izadnju, često te za putlom možemo vidjeti s DJ Brkom, kako funkcionira vaša dinamika?

To sam Brkom je posebna priča koju prati dugogodišnje prijateljstvo nakon čega se dogodila i ta spontana kemijska reakcija za miks pultom. Sreli smo se negde u istraživanju crnačke house kulture, emotivne-duboke muzike, rasvirane i muzike jakim karakterima. Nije da smo to dogovarali, ali sve je otišlo samo od sebe u tom smeru.

Brka je velika muzička enciklopedija i sveznalica, najveće divljenje prema njemu koje imam i dan danas (kad je u pitanju artistički pristup) jesu emisije koje redovno radi za Ponoćni Program radija D59B kao i Arcadia Radio Show. To su jednostavno za mene svete stvari, a on je kreator istih zajedno sa Gordanom Paunovićem. Urađeno je preko 230 emisija, u kojima sam također imao priliku da dam svoj mali doprinos.

Osim što te hvatamo za pultom, na sceni si aktivan i “behind the scenes”. CMOK-a ćemo se dotaknuti u sljedećem pitanju, ali prije toga – što nam možeš otkriti o programu koji se sprema Tunnelu u ostatku godine?

Ova sezona je dosta dinamična i malo sistemski kompleksnija u odnosu na protekle godine iz razloga što se događaji sve više centralizuju u velike betonske Hangare u Beogradu. Nije mi jasan skroz taj fenomen, ali izgleda da publika ide uvijek za velikom većinom i nekakvim vizualnim pojačivačima doživljaja, a sve manje muzikom i nečim iskrenim. Pre par tjedana smo imali sjajan doček srpske nove godine.

Marjan Felver je imao jako zanimljiv hipnotički set u Tunnelu, nakon čega se pojavio i Mathew Jonson i odsvirao dva sata liveaa i sve nas raspametio. Bila je tu i epska žurka sa Vladom Ivkovićem i još nekolicina sjajnih zabava. Ovog vikenda imamo Tijanu T i mladu nadu Vahicabija u koga polažem nade, a za ostatak sezone dogovorili smo buking za Steve Buga, Mihai Popoviciu i postoji takođe šansa da nam dođe u travnju i Andrey Pushkarev. Što se tiče ljetne sezone i dalje smo u špekulacijama, ali zasigurno nas očekuje par interesantnih zabava.

Pokretač si CMOK-a, od čijeg je nastanka i prvog partyja prošlo gotovo deset godina. Gdje je CMOK danas u usporedbi s prethodnim godinama? Što planiraš u budućnosti s projektom?

CMOK danas postoji sa istom idejom, a to je širenje alternativne muzičke kulture plesne-klupske muzike. Napravili smo malu pauzu sa podcastima, ali mislim da je polako vrijeme da se vratimo tome. Veliki dio ekipe se razbježao po svijetu ili iz nekog drugog razloga nisu više prisutni. Ali CMOK je tu i nastaviće sa svojim djelovanjem kroz bukinge, podcaste i možda koje izdanje u skorijoj budućnosti. Relativno smo najviše fokusirani na bukinge, a mislim da je došlo i pravo vreme da osvježimo kolektiv sa novim članovima. Nedavno smo imali mnogo lijep event u Zagrebu sa Ian Pooleyem i Felverom.

Već si nekoliko puta nastupio u Hrvatskoj, gdje te je publika objeručke prihvatila. Sada stižeš i u Zadar, što možemo očekivati od tvog seta u Zadru?

Kao i uvijek radujem se povratku u Hrvatsku! Izuzetno volim vašu publiku koja je vrlo ostrašćena i prisutna na žurkama, to je zaista rijedak fenomen. Imam osjećaj da su ljudi kod vas željni dobre zabava,a ja ću se sa zadovoljstvom potruditi da im to i omogućim.

Dok čekamo tvoj dolazak za vikend, preporuči nam neki set (bio tvoj, ili tuđi) da ga poslušamo!

Sa zadovoljstvom ću vam ostaviti link svog seta koji sam snimao za Radio D59B ponoćni program (gdje sam mijenjao DJ Brku). Ovaj set nije namijenjen u svrhe zabave, već za opuštanje, meditaciju ili uspavljivanje… Često kažem da me vraća na tvornička podešavanja, nadam se da će i nekoga od vas. Uživajte!

Runy zajedno s Dejanom Milićevićem stiže u Zadar gdje Selected Croatia i Rave or Die kolektiv spremaju ples pod maskama u Operi. Ulaznice su dostupne na web stranici organizatora.

soul gravity desktop
sonus 1
Uspon i pad plesne glazbe iz ere 70-ih u New Yorku koji nudi blistav, propulzivan pogled na živahnu, ali osuđenu na propast njujoršku kulturnu eksploziju
soul gravity mobile
Uspon i pad plesne glazbe iz ere 70-ih u New Yorku koji nudi blistav, propulzivan pogled na živahnu, ali osuđenu na propast njujoršku kulturnu eksploziju