Skip to main content
  • 1.11.2024.

Soulfreq: “Teško mi je opisati svoj zvuk. To je miks utjecaja iz raznih era housea uz težnju da napravim nešto svoje”

Razgovarali smo s talentiranim riječkim DJ-om i producentom koji je upravo izdao svoj najveći EP do sad za etiketu iza koje stoji kultni londonski Fuse

Piše: 

Naslovna foto

Šime Bilić

Ivana Mladenića, poznatijeg kao Soulfreq, mnogi ističu kao jako kvalitetnog producenta, što potvrđuju i brojna izdanja koje potpisuje ovaj talentirani riječki glazbenik. Sa Soulfreqom smo popričali o njegovom otkrivanju elektroničke glazbe, počecima za pultom i u studiju te, naravno, izdanjima koja su uslijedila.

Njegova avantura s elektroničkom glazbom je počela postepeno – prvo s komercijalnijim zvukovima, manjim lokalnim događajima, a zatim i prvim odlaskom na plažu Zrće gdje je mogao osjetiti energiju elektroničke glazbe na velikom razglasu. Svi ovi trenutci su malo po malo Soulfrequ otvarali vrata prema otkrivanju underground housea, kao i buđenju interesa za DJ-ingom, a samim time i produkcijom. 

foto: Šime Bilić

Prve korake u svijetu DJ-inga je napravio igrajući se u Virtual DJ-u, a zatim je stigao i prvi kontroler na kojem je učio osnove, a najveća škola Soulfreq ističe mu je bila prva rezidencija.

Zahvalan sam kumu Mateu koji me je upoznao s vlasnikom jednog beach bara i gurnuo u tu priču. To ljeto sam skupio puno sati DJ-inga. Nešto kasnije uslijedili su prvi nastupi uz Liminal ekipu gdje sam se počeo uvlačiti sve više u underground minimal house zvuk. Sve to me je potaklo da se okušam u produkciji. Prvi koraci su bili FL Studiju koji mi nikad nije sjeo, a kroz neko vrijeme sam odlučio probati Ableton koji sam s vremenom jako dobro naučio i koji i danas koristim. Gledao sam sve moguće tutoriale i producirao sam gotovo svaki dan. To je s vremenom urodio i prvim smislenim produkcijama. Baby steps…

Malo po malo, kako je vrijeme odmicalo Soulfreq ne samo da je sve dublje istraživao underground house zvuk, već je razvijao svoje produkcijske vještine i vlastiti zvuk s kojim se danas itekako može ponositi.

Neke prve smislene produkcije bile su na tragu minimal i micro housea. Tada sam bio zaluđen zvukom Fusea, Moscow Recordsa i sličnih etiketa. Dakle Archie Hamilton, Enzo Siragusa, Mariano Mateljan, Rossko, Seb Zito i ostatak ekipe. Dan danas volim te trake. Kasnije za uho mi je zapeo nešto brži i življi bouncy Locus zvuk, a zatim 90’s house revival pa “pravi” tech-house s kraja 90-ih. Zadnje vrijeme posebno na mene utječu UK i US house, kao i speed garage što se posebno čuje u novom EP-ju. Teško mi je opisati svoj zvuk… To je svakako miks raznih utjecaja iz raznih era house glazbe uz težnju da napravim nešto drugačije i svoje.

foto: Valerio Baranović

Soulfreq je iza sebe već skupio podosta izdanja i kako nam otkriva svako sljedeće mu je najdraže, ali ipak ima nekoliko posebnih izdanja koje vrijedi izdvojiti.

Izdvojio bih moje prvo ikad izdanje na Dobrom Houseu. Takvi trenuci se posebno pamte i zbog toga shoutout Tom Bugu i Eleni Mikac što su mi dali šansu i motivaciju za daljnji rad. Također volim i zadnje izdanje na Dobrom Houseu, singl “Bass 4 Love” koji mi je jedan od najuspješnijih i koji je dobio jako lijepu podršku.

Prošle godine talentiranom riječkom producentu se ostvarila jedna od najvećih želja, a to je da nakon niza digitalnih izdanja napokon dobije svoje prvo vinyl izdanje.

“Prvo izdanje na Gene on Earthovom Nug-Netu mi je također posebno. Stvarno je poseban doživljaj imati fizički primjerak svoje produkcije. To izdanje je stvorilo i prvi kontakt s Enzom Siragusom, što je kroz vrijeme dovelo do stvaranja EP-a za Locus. To je za mene bio “full circle” moment koji me jako veseli i motivira.”

Upravo objavljeno izdanje “Not So Serious” na londonskoj Locus etiketi je i bio povod našeg razgovora sa Soulfreqom koji nam otkriva cijelu priču iza njega.

Ovaj EP je bio u nastajanju zadnjih deset mjeseci. Slao sam traku po traku Enzu Siragusi i njegovom A&R-u. On je jednu po jednu podržao te mi je prije nekoliko mjeseci ponudio EP na Locusu, što sam ja naravno objeručke prihvatio i kompletirao u narednim mjesecima. EP se sastoji od četiri trake u kojima se snažno osjeti utjecaj garage housea i speed garagea s nekim mojim touchom. Naziv “Not So Serious” je dobio po istoimenoj naslovnoj traci, a zanimljivo je da sam tad imao neke sumnje u svoj zvuk. Pitao sam se zvuči li dovoljno ozbiljno. Baš zato sam odlučio nazvati tako tu traku, a kasnije i EP. Stvarno je bilo super biti u kontaktu i surađivati s cijelim timom iza Fusea i Locusa.

Osim velikog izdanja koje je upravo izašlo na londonskom Locusu, Soulfreq je nedavno na društvenim mrežama objavio kratke isječke još nekolicine traka na kojima je radio kako bi vidio kakve su reakcije. Ono što nam otkriva jest da je većina tih traka pronašla svoj dom te da će biti izdane do kraja godine ili početkom iduće. Do tad, Soulfreq nastavlja s produkcijom, napretkom i užitkom u tom procesu te kratko poručuje:

Nešto sam rjeđe za pultom zadnjih mjeseci jer sam nedavno dobio kćerkicu, ali svakako se brzo opet vidimo!

boogaloo web
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano