Skip to main content
  • 31.10.2018.

Vrata Tresora u stalnom postavu berlinskog muzeja

Kulturni artefakt ono je što nastaje u kulturi, za kulturu, njenim trenutnim sredstvima i u njenom specifičnom trenutku u vremenu odražavajući jednu eru, sabijajući njene sentimente kao značajni fizički objekt koji stoji za imaterijalno značenje.

Piše: 

Naslovna foto

Tresor Berlin


Tresorova vrata čine baš ovo. Stoje kao ulazna točka, spomenik i monolitu nalik forma, čuvar prolaza u berlinsku nabujalu techno kulturu 90-ih. No, techno je imao zapravo poprilično uobičajenu krivulju kretanja slijedeći sudbinu svake inicijalno subverzivne kulturalne prakse koja preživi test vremena jer u sebi nosi nešto vrijedno za zajednicu –  pa od preuzimanja mračnih skladišta, napuštenih prostora kao novonastalih lokaliteta slobode i mladosti nakon pada berlinskog zida techno traži i specijalizirane klubove poput Tresora u kojima underground suobitava s mainstreamom grada, da bi naposljetku kada potreba za subverzijom nestane ustoličenjem prakse kao legitimne, techno postao sasvim sposoban migrirati s podija u muzejske anale koji ispituju i njegov širi politički, socijalni i kulturalni značaj.

Pa su tako svoj šešir raveu skinuli već i Muzej moderne elektroničke glazbe u Frankfurtu i izložba koja specifično cilja jedno bogato desetljeće "Nineties Berlin" u Alte Münze.

Sada je došlo vrijeme i da prestižni berlinski Humboldt Forum primi techno u svoja njedra kao jednako vrijednu liniju razvoja jednoga grada i njegove povijesti, rugajući se u lice staroj percepciji muzeja kao mjesta za mrtve stvari. No, umjesto uspavanih izblijedjelih eksponata, restauriranih starina, u svijetu impotentnih artefakata i ostataka značenja muzeji, posebice oni berlinski, sada gaze u stvarne tokove svog grada postajući njegovi suvremenici, a ne smireni starci koji gledaju svijet kako prolazi. Pa ovom linijom jedan od najpoželjnijih novih izložaka u trajnom postavu bit će vrata Tresora, kluba koji je oblikovao generacije ne samo berlinskih već i svjetskih ravera.

Pa nekoliko zanimljivih činjenica onoga što su sve vrata vidjela: U 20-im godinama prethodnoga stoljeća golema masivna vrata služila su kao bi štitila sefove s polozima koji su se nalazili u podrumu Wertheim robne kuće. Nakon što je robna kuća uništena 1955. vrata su stajala beskorisno sve dok prostor nije obnovljen i postaju razdjelnica i prag koja u ranim 90-ima odjeljuje panoramu urbanog Berlina od bujanja techna koje se odvija s druge strane. Humboldt Forum o vratima je rekao: "Danas nas vrata podsjećaju na pulsirajuću party kulturu 90-ih i stoje kao simbol slobodnih gradskih prostora, koji su omogućili rađanje žive kulturne scene. Ovaj objekt zaista reflektira događajima bogatu povijest Berlina". Za više detalja direktno s muzejske stranice skok ovdje.

Ako još nisi učinio ništa da te se upiše u kulturne pejzaže tvoga grada, opusti se, značenje se uvijek upisuje retroaktivno. Ni jedna vrata nisu znala da svojom škripom pišu povijest.

defected zagreb mobile
Vezani članci
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
sonus 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
defected zg desk