• maschine-jam
  • 7.12.2016.

Native Instruments Maschine Jam recenzija

Native Instrument nedavno je predstavio novi Maschine Jam uređaj.

maschine-jam

Maschine Jam je prilagođen za live nastup, ali i za kreiranje beat-a i melodije. Uređaj je savršena nadopuna na ostale uređaje iz Maschine obitelji (Maschine, Maschine Mikro i Maschine Studio), ali i vrlo svestran uređaj za samostalno korištenje.

maschine-jam-unboxing

U kutiji se nalazi Maschine Jam uređaj, usb kabel, instalacijski kod i nastavak koji se montira ispod uređaja, tako da je Maschine Jam nagnut pod kutem kao kod ostalih Maschine uređaja. Uz registraciju uređaja na Native Instruments stranici dobiva se Maschine software i Komplete 11 Select paket, koji inaće zasebno košta 199 eura, a sadrži pregršt kvalitetnih programa za izradu i oblikovanje zvuka, uz Maschine Jam dobiva se besplatno.

maschine-jam-layout

Na uređaju se nalazi grid od 8 x 8 padova, multifunkcionalan Touch strip sa led indikatorima, led indikator koji pokazuje glasnoću mastera, te se sa svih rubnih strana uređaja nalaze razni izbornici. Ovisno u kojem izborniku trenutno radimo, prema njemu se prilagođava Pad grid i Touch strip. Uređaj se napaja pomoću usb kabla, tako da nije potrebno dodatno napajanje. Sa stražnje strane uređaja se nalazi ulaz za Footswitch pedalu, što je iznimno korisno na live nastupu. Sam uređaj nije niti prevelik, niti pretežak, tako da je idealan za transport na nastup. Iznimno je stabilan i čvrst uređaj tako da ostavlja dojam sigurnosti da će dugo potrajati.

Tipke su jako ugodne za korištenje, mnogo bolje nego na prijašnjim Maschine uređajima, nema se onaj "gumeni osjećaj" i poprilično dugo trajanje od kada se pritisne tipka, pa do same reakcije. Tipke Maschine Jama brže reagiraju, mnogo su stabilnije i čvršće, tako da se ne "udube" previše kada se pritisnu.

Na uređaju se umjesto knobova i fadera nalazi multifunkcionalan touch strip. To je mnogim proizvođačima dosta rizičan potez jer su mnogi producenti dosta skeptični kontrolirati komande pomoću Touch stripa, jer su više navikli koristiti fadere i knobove. Moram priznati da sam i ja sam bio skeptičan oko toga, ali nakon kratkog korištenja vrlo brzo sam se priviknuo na taj oblik rada, što više postalo je vrlo ugodno i zabavno. Također, testirao sam Touch strip na mnogim drugim kontrolerima i naviknut na kontroliranje softwarea pomoću iPada sa aplikacijama kao što su TouchAble ili Lemur i moram konstatirati da Maschine Jam ima najbolji Touch strip koji sam do sada isprobao, materijal je vrlo ugodan, tako da prst ne zapinje kao kod nekih drugih touch materijala. Led indikatori sa desne strane Touch stripa poprilično pomažu u snalaženju. Kada se nalazimo u modu za kontroliranje glasnoće kanala boja ledica se prilagođava boji tog elementa, tako da još bolje vizualno dočara koji kanal kontroliramo. Udaljenost između Touch stripa je taman da se može bez ikakvih poteškoća sa nekoliko prstiju istovremeno upravljati, što je opet prednost nad knobovima ili faderima.

maschine-jam-scene

Kada se selektira izbornik Song nalazimo se u modu za aranžiranje materijala, gdje se pomoću padova uključuje ili isključuje određeni sample, a pomoću tipki od 1 do 8 biramo u kojoj sceni će ti sample elementi svirati. Ispod mreže padova nalazi se tipke abecednim redom od A do H pomoću kojih biramo kanal u kojem se trenutno nalazimo. Svaki kanal je oznađen druge boje za još bolju pregledljivost i lakše snalaženje.

maschine-jam-seq1

Kada selektiramo tipku Step otvara nam se sekvencer, u ovom slučaju imamo paket sa zvukovima Roland 909 ritam mašine. U donjem desnom uglu se nalazi 16 sample elemenata ritam mašine, a u gornjem djelu nam se nalazi sekvencer u kojemu programiramo gdje će pojedini element svirati. Naravno svaki taj element možemo odsvirati uživo i snimiti pomoću Rec tipke i kasnije ispraviti greške i quant-azirati. Valja spomenuti da padovi nisu velocity sensitive, tako da producenti koji žele određene oscilacije u glasnoći elemenata, beat-ove mogu odsvirati na Maschine, Maschine Mikro ili Maschine Studio uređajima, koji imaju velocity sensitive padove i kasnije urediti elemente pomoću Maschine Jama.

maschine-jam-seq2

Osim ovog klasičnog načina programiranja sekvencera gdje se selektira određeni element npr. kick i programira u sekvenceru, na Maschine Jamu se može istovremeno programirati do različitih 8 sample-a.

maschine-jam-seq3

Step sekvencer možemo koristiti i za kreiranje melodije, pomoću Piano Rool opcije sa nekim od VST programa kao što je npr. Massive. Na mreži horizontalna linija označava trajanje, odnosno kada će se nota odsvirati, a korizontalna linija označava pitch note koju programiramo na sekvenceru.

maschine-jam-melody

Kada selektiramo Keyboard opciju otvara nam se cijela mreža 8 x 8 padova gdje možemo svirati melodije, princip isti kao što je to i na Ableton Pushu. Sa knobom možemo mijenjati skalu i akorde. Kada pritisnemo Notes tipku možemo svirati sa Touch strip-om, pomoću te opcije otvara se potpuno novi i zanimljiv način kreiranja melodije.

Sa Browse tipkom, knobom i strelicama pretražujemo i odabiremo željenje instrumente i sampleove za odabrani kanal.

maschine-jam-massive

maschine-jam-control

U Control opciji koristeći Touch strip kontroliramo virtualne knobove u Massive programu. Sa strelicama ispod Touch stripa biramo različite stranice sa različitim funkcijama prema kojima se onda prilagođava Touch strip i omogućuje upravljanje istih.

maschine-jam-performance-fx

Maschine Jam ima nove efekte posebno napravljene baš za Touch strip koji se zovu Performance Fx. Sa knobom se bira željeni efekt, a pomoću Touch stripa modulira efekt. Ova opcija je idealna za live nastup.

Također opcija koja je jedinstvena za ovaj uređaj i odlična za live nastup je Lock opcija. Kada napravimo određene modulacije na pojedinom elementu kao što je recimo melodija i zadovoljni smo sa time što smo napravili, možemo pritisnuti Lock opciju da sačuvamo modulacije koje smo napravili, i dalje improvizirati, možda na break-u pjesme raditi i određene nepravilnosti i kada dođe drop, isključimo Lock opciju i sve modulacije se vraćaju na trenutak kada smo pritisnuli Lock da ih sačuvamo.

Ovo je samo kratak uvid u ono što Maschine Jam pruža, stvarno je multifunkcionalan uređaj, sa pregršt mogućnosti za ne previše novaca. Još kada se uzme u obzir da se uz njega dobiva i Komplete 11 Select paket u vrijednosti 199 eura, ovo je stvarno super ponuda. Odličan je izbor za producente kojima će ovo biti prvi Maschine uređaj, ali i odlična nadopuna kontrole svima onima koji već posjeduju neki od Maschine uređaj.

Maschine Jam

Recenziju napisao
Phoenix Kraundler