Skip to main content

BSH slavi 11. rođendan u jedinstvenom ambijentu Hrvatskog prirodoslovnog muzeja

Više od desetljeća BSH stvara nezaboravne trenutke, a sada je vrijeme da 11. rođendan proslave sa stilom. Ovog puta, u subotu 7. prosinca, spremaju ekskluzivan događaj na posebnoj lokaciji u Zagrebu. Riječ je o Hrvatskom prirodoslovnom muzeju gdje za pult dovode Aney F.-a, Pabla Pandu i Yakku.

Smješten u srcu Zagreba, Hrvatski prirodoslovni muzej poznat je po svojoj zadivljujućoj arhitekturi i kulturnom značaju. Ovo izvanredno mjesto spaja povijest i eleganciju, pružajući spektakularnu kulisu za proslavu. “Zamislite ples među izlošcima i pod raskošnim interijerom muzeja – savršeni spoj glazbe i umjetnosti,” BSH je poslao svojim najvjernijim pratiteljima mailom u najavi događaja.

Za ovu posebnu priliku BSH je pripremio vrhunsku postavu regionalnih i lokalnih talenata počevši s DJ-om i producentom iz Ljubljane koji je ostavio trag na europskoj elektroničkoj sceni svojim dubokim, groove zvukom. Aney F. je dobro poznat gost BSH-ovih događaja, a ove je godine već nastupio uz Chrisa Stussyja u Zagrebu.

Rezident BSH-a i omiljeno lice među publikom, Pablo Panda uvijek oduševi jedinstvenim setovima koji drže plesni podij živim. Poznat po svojim zarazno energičnim beatovima, Yakka će ovoj posebnoj večeri donijeti nevjerojatnu atmosferu. Uz ova tri najavljena DJ-a na proslavi možemo očekivati još pokoje iznenađenje za pultom od prijatelja i članova BSH obitelji.

Ovo nije samo još jedan party – ovo je ekskluzivni događaj u čast 11 nevjerojatnih godina ispunjenih nezaboravnim trenutcima. Zbog intimne atmosfere muzeja broj mjesta je vrlo ograničen. Osigurajte svoje mjesto na plesnom podiju i postanite dio povijesti BSH-a,” poručuju organizatori.

Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.

U knjižare je stigao hrvatski prijevod knjige “Hip-hop je povijest”

Objavljen je hrvatski prijevod knjige “Hip-hop je povijest” u kojoj Questlove, bubnjar benda The Roots, redatelj, DJ i glazbeni novinar donosi insajderski uvid o jednom od najvažnijih glazbenih pokreta našeg doba.

Knjigu otvaraju autorove osobne anegdote, među kojima je ključna bila ona kada je prvi put čuo “Rappers Delight” grupe Sugarhill Gang 1979. godine. Trenutak kada se rodila njegova strast prema hip-hop poslužio je kao temelj za istraživanje evolucije žanra kroz ključne momente, poput utjecaja Rakima u kasnim 1980-im ili revolucionarnog albuma “The Chronic Dr. Drea iz ranih 1990-ih.

foto: Igor Maračić

Questlove na 270 stranica prati kronološki razvoj hip-hopa, od njegovih početaka u Bronxu do trenutka kada je postao globalna kulturna sila. Analizira ključne momente žanra, uključujući regionalna rivalstva, promjene unutar stila i širu dinamiku hip-hop kulture.

Svako poglavlje donosi uvid u određeno razdoblje, povezujući ključne trenutke, pjesme, izvođače i producente koji su oblikovali žanr — od zaboravljenih dragulja i revolucionarnih sampleova do pjesama koje su definirale generacije.

Poseban element knjige su playliste koje Questlove priprema za svako razdoblje, birajući pjesme koje najbolje oslikavaju duh vremena, što knjigu čini informativnom i interaktivnom. Istovremeno, ovo djelo nije samo povijesna kronika već i osobno putovanje autora, koji kroz priče i anegdote nudi intiman uvid u evoluciju hip-hopa. Njegova strast prema glazbi osjeti se u svakom retku, dok svojim osobnim perspektivama i detaljnim analizama otkriva koji su ključni trenuci oblikovali hip-hop kakav danas poznajemo.

Magazin Uncut uvrstio je “Hip-hop je povijest” među deset ključnih djela 2024. godine.

Ljubitelji trancea dolaze na svoje jer Cosmic Gate stiže u Zagreb

U subotu 15. veljače Cosmic Gate dolazi u Boogaloo! Ovaj legendarni njemački trance duo, koji više od dva desetljeća osvaja publiku diljem svijeta, poznat je po hitovima poput “Exploration of Space“, “Fire Wire“, “Nothing to Hide” i “Hear Me Out“.

Nic Chagall i Bossi su započeli svoje partnerstvo krajem 90-ih godina u Kölnu, a od tada su stekli kultni status na svjetskoj elektroničkoj sceni. Njihov prepoznatljiv zvuk oblikovao je i osnažio trance žanr kroz godine, s bezvremenskim hitovima koji su obilježili više od 20 godina njihove karijere.

Ovaj put dolaze u Zagreb s najnovijim albumom “MOSAIIK“, koji je osvojio milijune slušanja i pohvale zbog inovativnog spajanja techno, house i progressive trance zvuka. Ovaj album ih je odveo na veliku svjetsku turneju s više od 60 nastupa diljem 20 zemalja. S obzirom na to da je album prikupio izuzetne kritike, i publiku i glazbene kritičare očekuje pravi spektakl na ovom nastupu.

Cosmic Gate su nastupali na najvećim svjetskim festivalima poput Tomorrowlanda, EDC-a, Ultra Music Festivala, ASOT-a i Transmissiona, a sada je i Zagreb na redu za ovaj nezaboravan trance doživljaj! Ovaj duo nije samo poznat po svom zvuku, već i po nevjerojatnoj energiji koju prenose na publiku svojim live setovima. Njihovi Sunset Livestream setovi postali su pravi online fenomen, a sada će tu energiju podijeliti s partijanerima u Zagrebu.

Uz Cosmic Gate klupsku će atmosferu zagrijati hrvatsko-njemački trance duo Corti Organ, a energičnu večer dodatno će podići Shipe, omiljeni rezident Boogaloo kluba i voditelj programa Future Scope.

Osigurajte svoje mjesto na vrijeme i uživajte u pravoj post-Valentinovo trance poslastici u Boogaloo klubu,” poručuju iz “hrama sreće”.

Ulaznice u pretprodaji dostupne su kroz sustav Entrio.

FB EVENT: COSMIC GATE (Zagreb, 15.02.2025.)

The Orb slave 35 godina od prvog singla. Ovo je priča o redefiniranju granica elektroničke glazbe

Engleska elektronička družina The Orb pioniri su ambijentalne house glazbe koji su od kraja 1980-ih do danas ostali sinonim za kreativnu slobodu i inovaciju. Pod vodstvom Alexa Patersona, jedinog stalnog člana od osnutka, The Orb su izgradili jedan od najraznovrsnijih i najutjecajnijih kataloga u povijesti britanske elektroničke glazbe. Njihov neograničeni pristup sempliranju, specifičan humor i spoj dubokih ambijentalnih zvukova s pop elementima učinili su ih legendama elektroničke scene.

Od chillout soba do ambijentalne revolucije

Krajem 1980-ih, Alex Paterson živio je u londonskom kvartu Battersea s prijateljem Martinom “Youth” Gloverom, basistom benda Killing Joke. Kroz zajedničko druženje s Jimmyjem Cautyjem (koji će kasnije osnovati The KLF), nastao je prvi koncept The Orba. Njihov pionirski stil razvio se kroz DJ rezidenciju u chillout sobi kultnih Land of Oz partyja u klubu Heaven, gdje su eksperimentirali s miješanjem različitih žanrova — od 808 Statea i progresivnog rocka do duba i new age zvukova.

Prva značajna prekretnica bila je stvaranje singla “A Huge Ever Growing Pulsating Brain That Rules from the Centre of the Ultraworld” (1989.), koji se smatra prvom velikom pjesmom ambijentalne house glazbe. “Ideja je bila ukloniti ritam i stvoriti nešto što će zvučati poput glazbene meditacije,” prisjeća se Paterson.

Ovaj je pristup kulminirao na debitantskom albumu “The Orb’s Adventures Beyond the Ultraworld” (1991.), hvaljenom remek-djelu koje je spojilo ambijent, dub i sempleove u kompleksne zvučne pejzaže. Slijedio je jednako uspješan “U.F.Orb” (1992.), čiji je singl “Blue Room” dospio na osmo mjesto britanske top-ljestvice, dok su na Top of the Pops Paterson i Kris Weston (poznat kao Thrash) nastupali igrajući šah, umjesto da sviraju.

Ključne pjesme i utjecaj na elektroničku scenu

The Orb su poznati po odvažnom sempliranju, što se najbolje vidi u njihovom najvećem hitu “Little Fluffy Clouds”. Pjesma spaja naraciju Rickie Lee Jones o djetinjstvu, fragmente Stevea Reicha i Pat Methenyjeve Electric Counterpoint te zvukove poput kukurikanja pijetla i BBC-ovog izvještaja o ljetnom vremenu u Engleskoj. Iako je pjesma odmah po izlasku ranih 1990-ih postala hit, ona nije prošla bez kontroverzi.

Rickie Lee Jones je podigla tužbu zbog korištenja njezina glasa bez dopuštenja, što je rezultiralo financijskim nagodbama. No, ova je pjesma označila prekretnicu u elektroničkoj glazbi, pomaknuvši granice sempliranja i otvorivši vrata novim generacijama producenata da eksperimentiraju s postojećim materijalom.

Njihova odvažnost u stvaranju glazbenih kolaža dolazi iz vremena kad su sempleovi bili tehnološka novost, a kreativnost u njihovom korištenju mogla je potpuno redefinirati pjesmu. Paterson je uvijek branio ovakav pristup: “Glazba je jezik sam za sebe, a uzorkovanje je poput učenja novih riječi. Za mene je to prirodni dio stvaranja.

Utjecaj The Orba daleko je nadmašio granice ambijentalne glazbe. Inspirirali su mnoge izvođače i žanrove, od trip-hopa i duba do chillout glazbe i post-rocka. Njihov rad imao je odjek na sceni kroz bendove poput Massive Attacka, koji su kombinirali ambijentalne zvukove s dubom te čak i u mainstream popu, gdje su zvučni kolaži postali uobičajeni. The Orb su također bili pioniri u stvaranju iskustva kroz glazbu, često uključujući multimedijske elemente u svoje nastupe.

Nadahnjujuća lekcija iz njihove karijere jest kako spoj humora, vizije i tehničke inovacije može stvoriti ne samo hitove, već i cijele glazbene pokrete. Pjesme poput “Toxygene”, koja je prvotno bila remix za Jean-Michela Jarrea, postale su simbol njihova odvažnog pristupa. Čak i kad su radili s velikim imenima, poput Lee “Scratch” Perryja, zadržali su svoj autentični duh, istovremeno odajući počast legendama koje su ih inspirirale.

Pogled u budućnost

Iako su The Orb već ostavili neizbrisiv trag u povijesti elektroničke glazbe, njihova priča daleko je od završene. Alex Paterson, unatoč zdravstvenim problemima koje je doživio poput moždanog udara i srčanog udara 2020. godine, neumorno radi na novom materijalu. Njihov posljednji album “Prism“, objavljen 2023., pokazao je da bend i dalje istražuje nove zvukove, ostajući vjeran svojim korijenima, ali s pogledom u budućnost. Trenutno je u procesu stvaranja novog albuma koji, prema njegovim riječima, slavi samu činjenicu života.

Biti živ dovoljan je razlog za stvaranje novog albuma. reživio sam teška iskustva posljednjih godina i to želim proslaviti kroz glazbu.

Dugovječnost The Orba leži u njihovoj sposobnosti spajanja eksperimentalnog i popularnog, humora i ozbiljnosti. Njihov utjecaj proteže se od ambijentalnih zvučnih pejzaža do mainstream hitova, inspirirajući generacije glazbenika i slušatelja. Osim što su pomaknuli granice onoga što elektronička glazba može biti, postavili su temelje za mnoge današnje live nastupe u žanru.

Antonio Zuza o Sound Circuit konceptu: “Poseban je osjećaj kad su ti ljudi na dohvat ruke”

Glazbeni čarobnjaci Antal i Danilo Plessow ove subote u sklopu Discoton večeri gostuju u Petom Kupeu gdje će ih dočekati novi koncept zvuka i prostora. Riječ je o posebnom Sound Circuit konceptu s DJ pultom u sredini kluba u razini plesača. Nešto više o njemu, kao i o trenutačnoj klupskoj sezoni u Petom Kupeu, u razgovoru nam je otkrio Antonio Zuza.

Od rujna kada smo krenuli s programom vidimo velike pomake i povećanje dolaska publike na većini događaja. Zadovoljni smo kako se stvari razvijanju i sretni smo zbog reakcija publike koje su uglavnom pozitivne,” komentira nam voditelj Petog Kupea, osvrćući se na prvih nekoliko mjeseci nove klupske sezone.

Osim što se Peti Kupe može pohvaliti da iz vikenda u vikend ugošćuje te priprema niz zanimljivih klupskih večeri i programa, mogu se pohvaliti i osvježenim interijerom te novim svjetlosnim dizajnom koji ove sezone krasi klub.

Uložili smo dosta u cijelu rasvjetu u klubu. To nam je bila intencija od početka, ali se nismo htjeli zaletavati nego vidjeti koje su zapravo prave potrebe te da light predstavlja i sami identitet kluba, bez da moramo stavljati logotipe iza DJ-a. Svakako smo htjeli izbjeći LED ekrane koji, po meni, ubijaju vibe partyja i emitiraju previše svijetla. Što se tiče samog interijera kluba, mislim da je jako važno da je prilagodljiv i da ga možeš prilagođavati različitim potrebama. Tako se ostaje duže zanimljivim,” objašnjava nam Zuza na pitanje o važnosti interijera kluba i njegovog dotjerivanja, ušminkavanja te osvježavanja.

Još jedan novitet kojeg će Peti Kupe predstaviti je Sound Circuit koncept u kojemu DJ pult dolazi na sredinu podija, među plesače.

Na početku, kada smo otvorili klub, imali smo već DJ-a u sredini i na neki način smo isprobali taj koncept, no nismo bili zadovoljni, zato smo od tog koncepta odustali na neko vrijeme. Sada kada su se posložili tehnički uvjeti i kada imamo dovoljno sounda da napravimo četiri tornja u svakom kutu kluba, stavljamo DJ-eve u razinu plesača. Na taj način želimo predstaviti zagrebačkoj publici nešto novo, a mislim da su Antal b2b Danilo Plessow pravi izbor za prvi Sound Circuit.

Kako je Antonio Zuza i sam DJ, iz prve ruke nam tvrdi da je poseban osjećaj kad su ljudi na dohvat ruke jer se možeš povezati više s njima. “Ne odgovara to možda svakom DJ-u, ali ako se pogodi dobar vibe, to može biti eksplozija pozitivne energije, čemu se iskreno i nadam,” priča nam Antonio te dodaje da će se ovaj koncept koristiti i u ostatku sezone, ali jako selektivno jer će ga čuvati za stvarno posebne prilike i goste.

Malo više od mjesec dana nas dijeli do kraja godine, a Antonio Zuza nam za kraj razgovora otkriva djeličak onoga što možemo očekivati u omiljenom zagrebačkom Kupeu u prosincu.

Imamo dosta događaja u drugoj polovici mjeseca gdje nam dolaze Tiger & Woods (live), Luton & Šćepa i naši rezidenti Pepi Jogarde te Elena Mikac. Dolazi i Traumer koji će odraditi petosatni set, tu je i već tradicionalni Dobar Božić, We Love Sound radi doček Nove godine, koji će uskoro biti objavljen, a tu je i još jedan koncert Hommage Collectivea krajem mjeseca. U svakom slučaju svašta zanimljivo :).

Ulaznice za nadolazeću Discoton večer uz Antala, Danilo Plessowa, Iliju Rudmana i Antonija Zuzu osigurajte kroz sustav Entrio.

Hausanje – elektronički program koji je nastao unutar osječke umjetničke platforme Slamanje

Priča ove umjetničke platforme počinje 2017. godine s bendom Harvo Jay, čiji su članovi u suradnji s Udrugom Slama pokrenuli seriju koncerata i izložbi. Malenu ekipu Slamanja čine članovi i ostalih osječkih bendova poput Čuvarkuće i Klaustrofonije, koji su svojim kreativnim djelovanjem u Osijek dovode bendove za svirke i umjetnike za izlaganje radova.

Prostor na adresi Kamila Firingera 3, smješten u osječkoj Tvrđi, nudi jedinstvenu atmosferu “dnevne sobe”, gdje posjetitelji mogu uživati u koncertima, izložbama i događajima koji spajaju glazbu i vizualnu umjetnost. Kroz prostor Slame u preko pedeset događaja prošlo je više od sto umjetnika koji su pomogli da Slamanje postane sinonim za nezavisnu umjetnost i glazbu u Osijeku.

@vremenski_putnik

U posljednje vrijeme je Slamanje proširilo svoj repertoar i na elektroničku glazbu kroz program Hausanje, zahvaljujući Robertu Soriću (pod umjetničkim imenom poznatim kao Problem) koji ga je pokrenuo. Hausanje je dosad doživilo nekoliko konkretnih iteracija na kojima su svirali Jelena Popowitch, Catalyst, KE.DC, Problem i Vladimir Božić. Svirke uz elektronički ritam bile su popraćene i digitalnim izložbama, poput one organizirane u suradnji s online glitch art festivalom Fu:Bar.

Hausanje će krajem mjeseca imati svoje novo izdanje na kojem gostuju Sven i Qasim iz Rijeke, a njih će za pultom dočekati Xtematic te Vladimir Božić i Problem koji puštaju zajedno pod imenom Melted. Svirka će biti popraćena novom digitalnom izložbom u kojoj će svoje radove izložiti osječki 3D umjetnici Davor Čupić i Igor Dešić.

Dakle, DIY umjetnost + glazbena priča u Osijeku koju stvara udruga s iskrenom ljubavi,” govori nam Problem objašnjavajući pobliže Slamanje i Hausanje za koje ističe kako vrijeme prolazi da rade sve bolje i bolje događaje. “U Osijeku stvarno ima glazbenog talenta na izvoz i genijalan je osjećaj biti dio svega toga.

foto: Tomislav Kovačević

Upad na događaje iznosi nekoliko simboličnih eura u iznosu mjesečne članarine, a svaki posjet ujedno je i podrška razvoju mladih umjetnika, glazbenika, organizatora i čitave nezavisne scene.