Otvoren 2016. godine u King’s Crossu u Londonu, od strane Paula Noblea, Spiritland je kafić, bar, radio postaja i produkcijska kuća u jednom prostoru, a stvoren je zbog ljubavi prema dijeljenju glazbe.
Foto: SpiritlandFoto: SpiritlandFoto: Spiritland
Prostor je sastavio kolekciju vrhunskih komponenti po mjeri koje je Living Voice izgradio u svojoj tvornici u Long Eatonu.
S DJ setovima većinu večeri i vikenda, uz redovito puštanje albuma, Spiritland je mjesto koje se može doživjeti gotovo u bilo koje doba dana i tijekom tjedna.
Komponente sustava
Zvučnik: Living Voice zvučnici i skretnice Pojačalo: Atelier du Triode pojačala Mikser: Isonoe rotacijski mikser s mesinganim panelima CD playeri: 2 x Pioneer CDJ-2000NXS2 Gramofoni: 2 x Isonoe modificirani Technics 1200 gramofoni, Kuzma XL DC gramofon
Ružičasti delfin, crveni Ferrari, mitski Mitsubishi, srce, Alien, PlayStation logo, smiley… male tablete velikih priča. Projekt Dutch Candy iz Amsterdama istražuje ovu pojavu kroz visokorezolucijske fotografije tableta te pristupa dizajnu ecstasya kao kulturnim artefaktima.
Dutch Candy – Alien
Isto tako ih tretira kao kulturne artefakte koji pričaju priče o vremenu i mjestu svog nastanka čuvajući ih kao što se čuvaju stripovi, vinili ili stari flyeri.
Svaka forma, boja i utisnuti simbol nisu samo tragovi jednog hedonističkog trenutka, već emotivni suveniri ere, scene i ljudi. Ovo nije glorifikacija, već arhiva osjećaja, mjesta i identiteta rave generacija koje su plesale prije nego što je iPhone snimio prvi after.
Tablete često nose logotipe poznatih brendova poput srca, Batmana, Aliena, Supermana, Spidermana, Mickey Mousea, Netflixa, Applea ili Hello Kitty, ne zbog njihove povezanosti s proizvodom, već kao simboli kulturne relevantnosti i prepoznatljivosti.
Dutch Candy – Tomorrowland
Nizozemska, kao proizvođač oko 80% svjetskog MDMA-a, postala je epicentar ove neformalne industrije dizajna
U ovom kontekstu, dizajn tablete služi trima osnovnim svrhama:
1. Prepoznatljivost
Jedinstveni izgled omogućuje korisnicima da zapamte i preporuče određenu tabletu.
2. Percepcija kvalitete
Detaljan i profesionalan dizajn sugerira pažnju i kvalitetu u proizvodnji.
3. Estetska privlačnost
Kao i kod modnih dodataka, atraktivan dizajn povećava želju za konzumacijom.
Dutch Candy – Skull
U svijetu ecstasy tableta brendiranje postaje mjerilo kulturnog statusa
Ironično, ovi principi odražavaju strategije legitimnog brendiranja, iako se odvijaju u ilegalnom kontekstu. U svijetu ecstasya brendiranje postaje mjerilo kulturnog statusa; prisutnost logotipa na tableti signalizira da je brend dosegao određeni nivo kulturne važnosti.
Međutim, ovaj fenomen nosi i rizike. Ista vizualna obilježja mogu prikrivati različite kemijske sastave, što može dovesti do opasnih posljedica za korisnike. Na primjer, tablete s istim dizajnom mogu sadržavati od 202 mg do 477 mg MDMA-a, što ukazuje na nedostatak standardizacije i potencijalne opasnosti.
Dutch Candy ne glorificira niti osuđuje upotrebu ecstasya, već potiče na razmišljanje o ulozi dizajna i brendiranja u noćnoj ekonomiji. Kroz objektiv ovog projekta, tablete ecstasya postaju više od sredstava za zabavu; one postaju ogledala društvenih i kulturnih struja koje oblikuju našu svakodnevicu.
Za više informacija i vizualni uvid u projekt posjetite dutchcandy.art
Dok se festivalska sezona zahuktava, International Music Summit (IMS) donosi svoje godišnje izvješće koje detaljno secira stanje globalne elektroničke glazbene industrije.
Među brojnim uvidima koji se tiču ekonomije, tehnologije i ponašanja publike, ovo izvješće otkriva ogroman rast klupske kulture, a najviše pažnje kao i svake godine privlači pregled najpopularnijih žanrova.
Na vrhu ljestvice i dalje uvjerljivo stoji Tech House, kao najstreamaniji i najtraženiji žanr na globalnoj razini, što potvrđuje njegovu snagu kako na velikim pozornicama, tako i u underground klubovima. No, dok kralj čvrsto sjedi na prijestolju, Afro House, Drum & Bass, pa čak i Amapiano bilježe snažan rast, pogotovo među mlađom publikom i na društvenim mrežama poput TikToka.
IMS izvještaj za 2025. otkriva i zanimljive regionalne razlike, utjecaj umjetne inteligencije na produkciju, te kako se glazbeni ukusi brzo mijenjaju pod utjecajem globalne povezanosti, kulture remiksa i novih platformi za distribuciju. Afro zvukovi i DnB nisu više rezervirani za nišne entuzijaste jer osvajaju sve širu publiku i ulaze u glavne tokove.
Tech house ostaje najpreuzimaniji žanr na Beatportu, zadržavajući svoju vodeću poziciju
Prema IMS Business Reportu za 2025., elektronička glazba bilježi snažan globalni rast, s industrijom koja je u 2024. godini dosegnula vrijednost od 12,9 milijardi dolara, što predstavlja porast od 6% u odnosu na prethodnu godinu.
Najpopularniji žanrovi 2024.
Tech house ostaje najpreuzimaniji žanr na Beatportu, zadržavajući svoju vodeću poziciju.
Drum & bass je zabilježio značajan uspon, zauzimajući treće mjesto na ljestvici najpopularnijih žanrova, s pet pjesama koje su dosegle prvo mjesto na Beatport Top 100 ljestvici.
Afro house je doživio meteorski uspon, skočivši s 24. na 4. mjesto među najtraženijim žanrovima na Beatportu.
UK garage je doživio renesansu, s porastom od 100% u broju uploadova na SoundCloudu tijekom 2024. godine.
Amapiano, žanr koji potječe iz Južne Afrike, nastavlja svoj globalni uspon, pridonoseći rastu popularnosti afričkih elektroničkih zvukova.
Regionalni rast
Elektronička glazba bilježi značajan porast slušateljstva u različitim dijelovima svijeta:
Meksiko je zabilježio porast slušateljstva od 60%.
Ujedinjeno Kraljevstvo i Njemačka bilježe porast od 15%.
Južna Afrika ima gotovo dvostruko više slušatelja elektroničke glazbe nego što ima stanovnika, što ukazuje na snažnu lokalnu scenu.
Minimalizam na maksimum: dekica, termosica s čajem (ili nečim jačim, ako ti paše), sunčane naočale i dobra knjiga, slušalice s chill setom ili tišina.
Bilo da ste u Maksimiru, na Marjanu, u Trsatskom parku, na osječkoj promenadi, uz Rijeku Dravu, ili bilo kojem zelenom kutku, u vašoj blizini park je uvijek tu kao nježna pozivnica za balans.
Ne morate ništa „raditi“. Dovoljno je da budete. Da se napunite sunčevim panelima, razbistrite glavu i vratite tijelo u neutralu. Možda Vam se i netko pridruži u tišini, u smijehu, u dijeljenju osjećaja da je sve upravo tamo gdje treba biti.
Dođite sebi. Zaslužili ste dekicu.
___
Članak je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske
Ali ova elektronička plesna glazba rođena je iza zatvorenih vrata u underground prostorima. Početkom 80-ih, kolektiv uglavnom crnih, gej umjetnika stvarao je house glazbu u starim skladištima.
Predvođeni DJ-evima poput Frankieja Knucklesa, grupa umjetnika stvorila je mehanički zvuk s jakim basom koristeći bubnjeve i sintesajzere. Postao je soundtrack sigurnih prostora oslobođenih od rasizma i homofobije vanjskog svijeta.
Na velikom mainstageu večer su obilježili svojim nastupima hrvatske trap zvijezde, nakon kojih su pozornicom zavladali junaci “Techno in Paradise” programa eklektični Patrick Mason i španjolska kraljica psytechna Indira Paganotto koji su publiku držali na nogama do jutra.
Patrick Mason – Foto: Marko Edge
Domaću elektroničku scenu na Electric Waves pozornici tik uz more su cijelu večer predstavljali Sven, Grenco, Marin Biočić, Elena Mikac, Mimi i Carnero.
Eklektični Patrick Mason u Umagu je servirao vibre berlinskog podzemlja, a posebno je oduševio svojom upečatljivom pojavom i savršeno uvježbanim plesnim pokretima koji su njegov nastup podigli na najvišu razinu. Osim toga, predstavio je i nove pjesme te posjetiteljima Sea Stara priuštio ekskluzivno iskustvo.
Mainom je zatim zavladala neponovljiva mama psytrancea Indira Paganotto koja je publiku održala na nogama do jutra! Dvoiposatnim setom i nevjerojatnom izdržljivošću povela je prisutne na jedinstveno putovanje, a plesni se podij pretvorio u njezin hram.
Festivalom je sinoć prošla oko 21 tisuća ljudi plešući na brojnim pozornicama sve do izlaska sunca. Večeras se čeka nastup jednog od najvećih hit majstora današnjice Lost Frequencies, vođa novog vala techna i kreator technometala Paolo Ferrara.
Jedan od najvećih hitmakera današnjice Lost Frequencies počastit će publiku najvećim ljetnim himnama, Nautilus Arenom dirigirat će Paolo Ferrara te heroji Techno in Paradise programa: Juno, Purple Mash, Gumja i DJ Jock, a valovima Electric Waves Stagea zaplovit će Minolta, Laseech, Antonio Zuza, Makarun b2b Rilejt, one n i Marcel.
U ponudi se nalaze jednodnevne ulaznice po cijeni od 40 eura te VIP Gold ulaznice. Sve informacije o ulaznicama dostupne su ovdje te na svim prodajnim mjestima sustava Entrio.
Patrick Mason – Foto: Marko EdgePatrick Mason – Foto: Marko EdgeIndira Paganotto – Foto: Matija BorbeljIndira Paganotto – Foto: Marko EdgeIndira Paganotto – Foto: Matija Borbelj
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.