Skip to main content

Vinyl bar Spiritland u London stvoren je isključivo zbog ljubavi prema dijeljenju glazbe

Otvoren 2016. godine u King’s Crossu u Londonu, od strane Paula Noblea, Spiritland je kafić, bar, radio postaja i produkcijska kuća u jednom prostoru, a stvoren je zbog ljubavi prema dijeljenju glazbe.

Prostor je sastavio kolekciju vrhunskih komponenti po mjeri koje je Living Voice izgradio u svojoj tvornici u Long Eatonu.

S DJ setovima većinu večeri i vikenda, uz redovito puštanje albuma, Spiritland je mjesto koje se može doživjeti gotovo u bilo koje doba dana i tijekom tjedna.

Komponente sustava

Zvučnik: Living Voice zvučnici i skretnice
Pojačalo: Atelier du Triode pojačala
Mikser: Isonoe rotacijski mikser s mesinganim panelima
CD playeri: 2 x Pioneer CDJ-2000NXS2
Gramofoni: 2 x Isonoe modificirani Technics 1200 gramofoni, Kuzma XL DC gramofon

Dutch Candy: U carstvu ecstasy tableta, logotip ima puno dublje značenje

Ružičasti delfin, crveni Ferrari, mitski Mitsubishi, srce, Alien, PlayStation logo, smiley… male tablete velikih priča. Projekt Dutch Candy iz Amsterdama istražuje ovu pojavu kroz visokorezolucijske fotografije tableta te pristupa dizajnu ecstasya kao kulturnim artefaktima.

Dutch Candy – Alien

Isto tako ih tretira kao kulturne artefakte koji pričaju priče o vremenu i mjestu svog nastanka čuvajući ih kao što se čuvaju stripovi, vinili ili stari flyeri.

Svaka forma, boja i utisnuti simbol nisu samo tragovi jednog hedonističkog trenutka, već emotivni suveniri ere, scene i ljudi. Ovo nije glorifikacija, već arhiva osjećaja, mjesta i identiteta rave generacija koje su plesale prije nego što je iPhone snimio prvi after.

Tablete često nose logotipe poznatih brendova poput srca, Batmana, Aliena, Supermana, Spidermana, Mickey Mousea, Netflixa, Applea ili Hello Kitty, ne zbog njihove povezanosti s proizvodom, već kao simboli kulturne relevantnosti i prepoznatljivosti.

Dutch Candy – Tomorrowland

Nizozemska, kao proizvođač oko 80% svjetskog MDMA-a, postala je epicentar ove neformalne industrije dizajna

U ovom kontekstu, dizajn tablete služi trima osnovnim svrhama:

1. Prepoznatljivost

Jedinstveni izgled omogućuje korisnicima da zapamte i preporuče određenu tabletu.

2. Percepcija kvalitete

Detaljan i profesionalan dizajn sugerira pažnju i kvalitetu u proizvodnji.

3. Estetska privlačnost

Kao i kod modnih dodataka, atraktivan dizajn povećava želju za konzumacijom.

Dutch Candy – Skull

U svijetu ecstasy tableta brendiranje postaje mjerilo kulturnog statusa

Ironično, ovi principi odražavaju strategije legitimnog brendiranja, iako se odvijaju u ilegalnom kontekstu. U svijetu ecstasya brendiranje postaje mjerilo kulturnog statusa; prisutnost logotipa na tableti signalizira da je brend dosegao određeni nivo kulturne važnosti.

Međutim, ovaj fenomen nosi i rizike. Ista vizualna obilježja mogu prikrivati različite kemijske sastave, što može dovesti do opasnih posljedica za korisnike. Na primjer, tablete s istim dizajnom mogu sadržavati od 202 mg do 477 mg MDMA-a, što ukazuje na nedostatak standardizacije i potencijalne opasnosti.

Dutch Candy ne glorificira niti osuđuje upotrebu ecstasya, već potiče na razmišljanje o ulozi dizajna i brendiranja u noćnoj ekonomiji. Kroz objektiv ovog projekta, tablete ecstasya postaju više od sredstava za zabavu; one postaju ogledala društvenih i kulturnih struja koje oblikuju našu svakodnevicu.

Za više informacija i vizualni uvid u projekt posjetite dutchcandy.art

IMS izvještaj 2025: Tech House i dalje dominira, Afro House i Drum & Bass u usponu

Dok se festivalska sezona zahuktava, International Music Summit (IMS) donosi svoje godišnje izvješće koje detaljno secira stanje globalne elektroničke glazbene industrije.

Među brojnim uvidima koji se tiču ekonomije, tehnologije i ponašanja publike, ovo izvješće otkriva ogroman rast klupske kulture, a najviše pažnje kao i svake godine privlači pregled najpopularnijih žanrova.

Na vrhu ljestvice i dalje uvjerljivo stoji Tech House, kao najstreamaniji i najtraženiji žanr na globalnoj razini, što potvrđuje njegovu snagu kako na velikim pozornicama, tako i u underground klubovima. No, dok kralj čvrsto sjedi na prijestolju, Afro House, Drum & Bass, pa čak i Amapiano bilježe snažan rast, pogotovo među mlađom publikom i na društvenim mrežama poput TikToka.

IMS izvještaj za 2025. otkriva i zanimljive regionalne razlike, utjecaj umjetne inteligencije na produkciju, te kako se glazbeni ukusi brzo mijenjaju pod utjecajem globalne povezanosti, kulture remiksa i novih platformi za distribuciju. Afro zvukovi i DnB nisu više rezervirani za nišne entuzijaste jer osvajaju sve širu publiku i ulaze u glavne tokove.

Tech house ostaje najpreuzimaniji žanr na Beatportu, zadržavajući svoju vodeću poziciju

Prema IMS Business Reportu za 2025., elektronička glazba bilježi snažan globalni rast, s industrijom koja je u 2024. godini dosegnula vrijednost od 12,9 milijardi dolara, što predstavlja porast od 6% u odnosu na prethodnu godinu.

Najpopularniji žanrovi 2024.

Tech house ostaje najpreuzimaniji žanr na Beatportu, zadržavajući svoju vodeću poziciju.

Drum & bass je zabilježio značajan uspon, zauzimajući treće mjesto na ljestvici najpopularnijih žanrova, s pet pjesama koje su dosegle prvo mjesto na Beatport Top 100 ljestvici.

Afro house je doživio meteorski uspon, skočivši s 24. na 4. mjesto među najtraženijim žanrovima na Beatportu.

UK garage je doživio renesansu, s porastom od 100% u broju uploadova na SoundCloudu tijekom 2024. godine.

Amapiano, žanr koji potječe iz Južne Afrike, nastavlja svoj globalni uspon, pridonoseći rastu popularnosti afričkih elektroničkih zvukova.

Regionalni rast

Elektronička glazba bilježi značajan porast slušateljstva u različitim dijelovima svijeta:

Meksiko je zabilježio porast slušateljstva od 60%.

Ujedinjeno Kraljevstvo i Njemačka bilježe porast od 15%.

Južna Afrika ima gotovo dvostruko više slušatelja elektroničke glazbe nego što ima stanovnika, što ukazuje na snažnu lokalnu scenu.

Dođite sebi na dekici u parku

Vrijeme je da stisnete pause, raširite dekicu i jednostavno budete. Bez cilja, bez pritiska. Samo Vi, nebo i možda pokoji oblak.

(ilustracija) – Foto: Jennie Clavel on Unsplash

Minimalizam na maksimum: dekica, termosica s čajem (ili nečim jačim, ako ti paše), sunčane naočale i dobra knjiga, slušalice s chill setom ili tišina.

Bilo da ste u Maksimiru, na Marjanu, u Trsatskom parku, na osječkoj promenadi, uz Rijeku Dravu, ili bilo kojem zelenom kutku, u vašoj blizini park je uvijek tu kao nježna pozivnica za balans.

Ne morate ništa „raditi“. Dovoljno je da budete. Da se napunite sunčevim panelima, razbistrite glavu i vratite tijelo u neutralu. Možda Vam se i netko pridruži u tišini, u smijehu, u dijeljenju osjećaja da je sve upravo tamo gdje treba biti.

Dođite sebi. Zaslužili ste dekicu.

___

Članak je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske

House glazba: Kulturna revolucija – dokumentarac o pričama iz Chicaga

Ali ova elektronička plesna glazba rođena je iza zatvorenih vrata u underground prostorima. Početkom 80-ih, kolektiv uglavnom crnih, gej umjetnika stvarao je house glazbu u starim skladištima.

Predvođeni DJ-evima poput Frankieja Knucklesa, grupa umjetnika stvorila je mehanički zvuk s jakim basom koristeći bubnjeve i sintesajzere. Postao je soundtrack sigurnih prostora oslobođenih od rasizma i homofobije vanjskog svijeta.

Počeo je Sea Star festival: Pogledajte snimke Patricka Masona i Indire Paganotto sinoć iz Umaga

Na velikom mainstageu večer su obilježili svojim nastupima hrvatske trap zvijezde, nakon kojih su pozornicom zavladali junaci “Techno in Paradise” programa eklektični Patrick Mason i španjolska kraljica psytechna Indira Paganotto koji su publiku držali na nogama do jutra.

Patrick Mason – Foto: Marko Edge

Domaću elektroničku scenu na Electric Waves pozornici tik uz more su cijelu večer predstavljali Sven, Grenco, Marin Biočić, Elena Mikac, Mimi i Carnero.

Eklektični Patrick Mason u Umagu je servirao vibre berlinskog podzemlja, a posebno je oduševio svojom upečatljivom pojavom i savršeno uvježbanim plesnim pokretima koji su njegov nastup podigli na najvišu razinu. Osim toga, predstavio je i nove pjesme te posjetiteljima Sea Stara priuštio ekskluzivno iskustvo.

Mainom je zatim zavladala neponovljiva mama psytrancea Indira Paganotto koja je publiku održala na nogama do jutra! Dvoiposatnim setom i nevjerojatnom izdržljivošću povela je prisutne na jedinstveno putovanje, a plesni se podij pretvorio u njezin hram.

Festivalom je sinoć prošla oko 21 tisuća ljudi plešući na brojnim pozornicama sve do izlaska sunca. Večeras se čeka nastup jednog od najvećih hit majstora današnjice Lost Frequencies, vođa novog vala techna i kreator technometala Paolo Ferrara.

Jedan od najvećih hitmakera današnjice Lost Frequencies počastit će publiku najvećim ljetnim himnama, Nautilus Arenom dirigirat će Paolo Ferrara te heroji Techno in Paradise programa: Juno, Purple Mash, Gumja i DJ Jock, a valovima Electric Waves Stagea zaplovit će Minolta, Laseech, Antonio Zuza, Makarun b2b Rilejt, one n i Marcel.

Satnica i pravila festivala dostupni su na službenoj stranici Sea Stara.

ULAZNICE

U ponudi se nalaze jednodnevne ulaznice po cijeni od 40 eura te VIP Gold ulaznice. Sve informacije o ulaznicama dostupne su ovdje te na svim prodajnim mjestima sustava Entrio.