“Sjećate se kad je ples značio pokretati noge, a ne palčeve?” stoji na početku istraživanja provedenog od strane Heinekena koji se priključio borbi za plesni podij bez mobilnih telefona u “akciji”.
Prema istraživanju, 60% pripadnika generacije Z i milenijalaca koji koriste pametne telefone u Velikoj Britaniji, SAD-u i Nizozemskoj smatra da bi više uživali na koncertimakada bi se mogli odvojiti od svojih uređaja. Još zabrinjavajući podatak jest da je 55% ispitanika priznalo da im je važnije snimiti nastup nego biti prisutan u trenutku, iako je 13% njih reklo da rijetko ponovno gledaju snimke koje su uhvatili.
Novo istraživanje bilo je provedeno ususret Amsterdam Dance Eventa i partyja na kojem je škotski DJ i producent Barry Can’t Swim zabranio korištenje mobitela.
“Kada glazbu slušaš uživo, naravno da si prisutniji na plesnom podiju i uživaš u trenutku ako nastupu posvetiš punu pažnju, umjesto da snimaš video na mobitelu. Kada se mobiteli na partyju ne koriste, energija je definitivno drugačija – ljudi su povezaniji na plesnom podiju,” zaključuje Barry Can’t Swim nakon svog prvog partyja bez mobitela.
Više puta ove godine smo pisali o tematici mobilnih telefona na plesnim podijima. Čak 90% naših čitatelja odgovorilo je u anketi da podržava zabranu mobitela na plesnim podijima, a oni nisu jedini jer se taj problem prepoznao i šire tako da smo ovog ljeta imali prilike vidjeti DJ-eve, partyje i klubove koji su otvoreno govorili o korištenju mobitela na plesnom podiju te pozivali na njihovo smanjenje te zabranu korištenja.
Kao osnivač amsterdamskog legendarnog Rush Hour Musica, desetljećima je posvećen kuriranju, očuvanju i dijeljenju glazbe diljem kontinenata. Kroz svoje DJ setove i brend Rush Hour, Antal stvara osjećaj zajedništva koji povezuje globalnu publiku, pjesmu po pjesmu.
Počeci Antalove fascinacije house muzikom sežu u sredinu 1990-ih. Sa samo 15 ili 16 godina prvi je put naišao na house glazbu, zvuk koji mu se tada činio “čudnim”. Nadahnut energijom klubova i vlastitom željom za DJ-ingom, Antal je pronašao put do legendarnog nizozemskog kluba De Waakzaamheid, gdje je upijao setove ikona poput Derricka Maya, Carla Craiga i DJ Rusha. Prisjećajući se svoje mladenačke upornosti u razgovoru za Resident Advisor kaže: “Na kraju večeri bih otišao do menadžera kluba i rekao: ‘Kad mogu zagrijati publiku?’ Pitao bih ga to svaki tjedan. Sramim se kad se toga sjetim.”
U tim ranim godinama Antalova strast prema glazbi proširila se i na potragu za pločama. Često je putovao u londonske slavne prodavaonice ploča kao što su Fat Cat i Reckless – putovanja su bila intenzivna, jer bi noćnim autobusom stigao, cijeli dan kopao po pločama i vratio se istu večer s novim otkrićima u Amsterdam. Ta opsesija postavila je temelje za Rush Hour, prodavaonicu ploča i izdavačku kuću koju će kasnije osnovati s Christiaanom Macdonaldom.
Rush Hour Records, koji je skromno započeo 1997. godine, ubrzo je postao epicentar za ljubitelje glazbe, utjelovljujući Antalovu filozofiju: da velika glazba nema granica. “Svi smo odrasli u sceni gdje smo slušali različite stvari,” objašnjava Antal za magazin Rolling Stones. Rush Hour je prihvatio ovaj pristup, izdajući sve, od opskurnih reizdanja do napredne elektroničke glazbe, pa čak i afričke i brazilske glazbe. “Totalni nogomet je dobra usporedba,” kaže Antal o toj filozofiji bez žanrovskih granica, uspoređujući ga sa stilom u kojem su sve pozicije u nogometu fluidne – koncept koji se također savršeno uklapa u njegov stil DJ-inga.
Antalov pristup DJ-ingu predstavlja osjetljivu ravnotežu između pripreme i spontanosti. “Stavljam stvari u određene skupine prema tempu ili stilu, ali svejedno moram improvizirati,” opisuje Antal intuitivni proces slaganja seta. Njegova sposobnost da spoji različite stilove – bilo da se radi o afro-funku, discu ili deep houseu ključna je značajka njegovog umijeća DJ-inga.
“Često su najbolje večeri one u kojima osjećam da mogu pustiti bilo što, bez obzira na to koliko je moj odabir oštar,” otkriva Antal te dodaje da je za njega tajming ključan: “Ako započnem večer i ne otkrijem previše na početku, mogu lijepo graditi atmosferu.”
Unatoč ljubavi prema DJ-ingu, Antal se uvijek vidio kao nešto više od samog DJ-a. “Nikada nisam htio zarađivati puno novca kao DJ,” kaže. “Zato sam otvorio prodavaonicu ploča.” Za Antala je uvijek glazba bila ta koja ga je pokretala, a ne komercijalni uspjeh. Ta iskrenost pomogla je Rush Houru da prebrodi teška vremena 2000-ih, kad je vinil bio u opadanju. Dok su mu drugi savjetovali da se diverzificira u lifestyle proizvode, Antal se još više posvetio istraživanju glazbenih rariteta. “Više me zanimala glazba, i shvatio sam da… samo se treba ozbiljnije posvetiti onome što radiš,” prisjeća se. Rush Hour je u tim trenucima postao oslonac amsterdamske glazbene zajednice, odražavajući Antalovu filozofiju bez žanrovskih granica kroz eklektična izdanja i događaje. “Ideje s plesnog podija prenosim u tvrtku,” kaže Antal u razgovoru za 180 Fact. “Svaki dan koji provedem u Rush Houru završi s novim trakama za puštanje na partyjima.”
Na kraju, Antalov rad s Rush Hourom i njegova umjetnost DJ-inga odražavaju zajedničko uvjerenje: glazba je univerzalni jezik koji nadilazi granice. Od setova koji prkose žanru do njegove posvećenosti stvaranja sve većeg nasljeđa Rush Houra, Antal nastavlja inspirirati, inovirati i povezivati.
Zagrebačka publika će u subotu 30. studenog imati prilike doživjeti “totalni nogomet” u obliku DJ-inga kroz b2b set Antala i još jednog vrsnog znalca Danila Plessowa u sklopu nove Discoton večer u Petom Kupeu. Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.
Azimut je popularno okupljalište šibenske alternativne i nezavisne kulture. Klub je osnovan je s ciljem promoviranja raznih kulturnih sadržaja neopterećenih formom i zadanim sadržajem već s apsolutnom slobodom izražavanja. Glazbeni repertoar Azimuta s koncertima i programima iz vikenda u vikend donosi široki spektar alternativne, elektroničke i urbane glazbe.
foto: Valerio Baranović
Udruga Oksid (Šibenik)
Udruga Oksid je još jedno mjesto u kojem se njeguje alternativna i nezavisna kultura u Šibeniku. Oksid je pokrenut s ciljem utemeljenja i razvitka trajne kulturne i umjetničke institucije. U prostoru udruge se održava šaroliki glazbeni program među kojim svoje važno mjesto ima i elektronička glazba. Sljedeći najavljeni party je 23. studenog uz Mr. D-ja i Foxyja.
Tunel (Šibenik)
U klubu Tunel program kreira kulturna udruga RatCat, a od samog početka djelovanja naglasak je stavljen na elektroničku glazbu.
foto: Valerio Baranović
Opera Club (Zadar)
Opera tijekom ljetnih mjeseci radi svakodnevno, dok se zimi na njena dva plesna podija pleše vikendom. Tijekom zimskih mjeseci Opera proširuje glazbenu lepezu u kojoj elektronička glazba i dalje čini sastavni dio programa. Sljedeći najavljeni party je u subotu u sklopu Fortica večeri na kojoj gostuje Mariano Mateljan.
Svarog Bar (Zadar)
Tijekom ljeta Svarog Bar radi svakodnevni program na otvorenom, dok se u zimskim mjesecima prebacuje u unutrašnji, zatvoreni prostor gdje se pleše vikendom. Glazbeni raspon večeri u Svarogu je od hip-hopa i r’n’b-a preko housea pa sve do techna. Sljedeći najavljeni party je u subotu uz nagrađivani duo Groove Masters.
Uz navedene lokacije, tu je i niz organizacija, kolektiva i programa koji djeluju na području Šibenika i Zadra poput AfterEga, Fortice, Selected Croatia, Rave or Die kolektiva, Ritmike, Project Vojarne i drugih.
Ako znate za neki party ili pak mjesto u Šibeniku i Zadru na kojem se može čuti elektronički ritam, javite nam na [email protected] kako bi mogli ažurirati vodič.
Punog imena Glazbeno-scenski centar Kulušić svoja vrata je otvorio daleke 1968. u Hrvojevoj ulici 6 u Zagrebu. Kultni status stekao je krajem 70-ih i tijekom 80-ih godina prošlog stoljeća, a smatra ga se i najvažnijim mjestom “Novog vala”.
Preko vikenda na društvenim mrežama inicijative “Zagreb Te Zove” objavljene su prve fotografije demontaže kultnog kluba, a posljednji vlasnik Mladen Mitak u kratkom razgovoru za Jutarnji list otkriva: “Krenuo sam s čišćenjem kluba, to je sada državni prostor, a za početak iznosimo stvari koje želim sačuvati.“
HRT prenosi da nakon sudske presude prostor Kulušića uskoro prelazi u ruke države, a glasnogovornica Državnih nekretnina ističe da će se nakon primopredaje nekretnine donijeti adekvatna odluka o aktivaciji imovine, što znači da se prema dosadašnjoj praksi Državnih nekretnina može očekivati da se Kulušić nađe na natječaju za najam početkom sljedeće godine.
foto: M. Bajić
Objava o demontaži kultnog kluba izazvala je brojne reakcije građana na društvenim mrežama, od kojih su se mnogi prisjetili lijepih uspomena iz Kulušića. Iz inicijative “Zagreb Te Zove” u subotu u 18 sati pozivaju građane na mirno okupljanje u Hrvojevoj ulici da bi saznali je li to ujedno i oproštaj kluba.
U Kulušiću su tijekom godina svoje albume snimili renomirani bendovi poput Filma, Bijelog Dugmeta, Azre, Ekatarine Velike, Električnog orgazma i drugih, a onamo su nastupili i danas veliki svjetski bendovi poput Sonic Youtha, GBH-a, Pixiesa i UK Subsa. Iako je prvenstveno poznat po svom rock programu, nezaboravne su bile i disco večeri, a krajem 80-ih je u Kulušić ušao i DJ program. Kulušić je svoja vrata, na žalost mnogih, zatvorio početkom 2000-ih.
Love International sljedećeg ljeta od 9. do 15. srpnjaslavi deseti rođendan, a osim toga se 2025. slavi i 20 godina od originalnog Garden Festivala koji je bio prethodnik ovog cijenjenog festivala.
U prvom valu otkrivenih imena potvrđeno je preko 40 svjetskih gostiju među kojima su Ben UFO, Bonobo, Crazy P, John Talabot, Objekt, OR:LA, Palms Trax, Soichi Terada, Vladimir Ivkovic i drugi.
Sljedeće izdanje Love Internationala će tako programom odati počast svojim korijenima nizom gostiju koji su bili ključni u formativnim godinama festivala i samog The Gardena. Kompletan program bit će zaključen početkom 2025.
Za deveto festivalsko izdanje na hrvatskom tlu Defected je otkrio preko 80 imena u prvoj fazi predstavljanja izvođača. Među potvrđenim imenima su Barbara Tucker, Carl Craig, Catz ‘n’ Dogz, Darius Syrossian, David Penn, Dennis Ferrer, Kerri Chandler, Nic Fanciulli, Riva Starr, Sam Divine, SG Lewis, The Shapeshifters i drugi.
Tijekom sljedeće godine, do početka samog festivala, Defected najavljuje da će otkriti još imena, kao i iznenađenja koja će 4 tisuće ljubitelja house glazbe čekati u The Garden Resortu.
Dimensions je i sljedeće godine posljednji festival sezone u Tisnom, a na rasporedu je od 28. kolovoza do 1. rujna.
Za svoje peto izdanje u The Gardenu otkako se preselio iz Pule, Dimensions predstavlja 75 izvođača koji donose cijelu glazbenu lepezu elektroničke glazbe. Među potvrđenim imenima su Coast 2 Coast, DJ Stingray 313, Gabrielle Kwarteng, Gene On Earth, Helena Hauff, Lola Haro, Ogazon, OK Williams, Soichi Terada pres. Sumo x Apes (live), THC, Vlada, Zip i mnogi drugi.
Kompletan popis izvođača koji će nastupiti na festivalu, after partyjima u kultnoj Barbarelli te ploviti boat partyjima bit će poznat tijekom sljedeće godine.
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.