Nakon prošlogodiđnjeg uspjeha s projektom Secret 7”, projekt se vraća i ove godine, a finalno riješenje biti će otkriveno 20. travnja, kada se obilježava i World Record Store Day.
Ova inicijativa, koja je kolaboracija između Universal Music-a i Talenthousea, ujedno je i humanitarnog karaktera, jer se prikuplja novac za Art Against Knives, humanitarnu udrugu koja financira kreativne inicijative i ideje u zajednicama gdje su mladi ljudi u opasnosti da ih vrbuje neka od lokalnih bandi ili da na neki način sudjeluju u nasilju.
Projekt od umjetnika i dizajnera traži da osmisle košuljice za izdanja sedmero umjetnika: Elton John, Jessie Ware, Nas, Laura Marling, Nick Drake, Haim ili Public Enemy. Finalne košuljice biti će izabrane od strane publike između tisuće pristiglih dizajnova, a prije nego li isti budu odštampani i potom izloženi u Mother’s kreativnoj agenciji u Londonu.
Izložba će krenuti 13. travnja, a kako smo rekli, izdanja će se moći kupiti 20. travnja, kada će biti Svjetski dan prodavaonica ploča, a nećete znati što se zapravo kupili dok vam ista ploča ne dođe u ruke. {youtube}-cuZn_p-ZGs{/youtube}
Jedan od prošlogodišnjih pobjedničkih dizajna bila je skroz pletena košuljica, stoga se nemojte ograničavati u vašoj kreativnosti.
Hop, ovdje ćemo izostaviti pet komada jer će tu biti vrata, ili pardon, brakedown. Idemo dalje…Miks kao kreativno-znanstveni dio procesa ovdje gotovo da i nije potreban, budući da su upotrijebljeni elementi u pravilu potpuno isproducirani i treba samo odabrati one koji međusobno “rade”.
S mog osobnog aspekta, nema istu “težinu” glazba (konkretno govorim o techno glazbi) nastala isključivo na bazi naslaganih komercijalno dostupnih i u potpunosti isproduciranih loop library-a i ona glazba čiji su autori ulagali sate i sate rada kako bi kreirali (snimili mikrofonom, sintetizirali hardware-ski ili pak software-ski, ekstremno isprocesirali…) autentičan i samo svoj zvuk. Upravo su ovi drugi nositelji razvoja i održivosti kako žanra tako i scene. Ne pravim razliku temeljem odabranih alata i smatram kako je individualni odabir svakog producenta hoće li stvarati glazbu koristeći digitalne ili analogne izvore zvuka, ili će eksperimentirati sa fuzijom sinteva i akustičkih instrumenata. Sve je to super i sve to kao posljedicu daje jedan autentičan “sound”.
Nemojte me krivo shvatiti: Neće svijet propasti ukoliko producent upotrijebi komercijalno dostupan element s vremena na vrijeme. I to je alat. Ali, kolekcija istih samo naslagana u jednu pjesmu, not my cup of tea…
Krajnji je rezultat svakako važan, ali instant glazba (sastavljena od gotovih „sirovina“), može se direktno usporediti sa instant hranom. S druge strane postoje chefovi koji svoje specijalitete kreiraju na neusporedivo višem nivou i od vrhunski probranih namirnica stvaraju gastronomska remek-dijela koja znalci itekako prepoznaju i spremni su platiti. Instant klopa je OK za napuniti želudac. Nekad nam je i fina, a nema sumnje da se prodaje ko luda. U glazbenom kontekstu, instant se pokušava progurati u vrhunsku gastronomsku kategoriju. Ovdje su razlike manje primjetne nego u kulinarstvu (hranu konzumiramo svakodnevno više puta, dok je glazba periferni dio života, koliku joj god mi važnost u vlastitim životima pridavali…), no kuhari i ozbiljni konzumenti i dalje znaju razliku između vrhunski pripremljenog pjetla u vinu i mješane pizze. Očiti problem je najezda instant kuhara koji nas žustro pokušavaju uvjeriti kako je njihova „fini-mini“ juha iz vrećice jednako gastronomski vrijedna poput nekog stvarnog kulinarskog postignuća čiji je tvorac godinama izučavao zanat kako bi u svakoj fazi pripreme jela mogao vladati namirnicama i alatom, te uz svoj vlastiti „touch“ kreirati jedinstveno gurmansko iskustvo.
Afirmacija kao rezultat ne veže se nužno niti uz jedan od spomenutih procesa stvaranja glazbe ili hrane (na kraju krajeva, upravo su lanci restorana sa instant-hranom stalno rastuće megakompanije sa bilijunskim zaradama…), no ostavimo se ekonomije i marketinga i vratimo se u sferu stvaranja nečeg osobnog i jedinstvenog u glazbenom svijetu.
DJ-evi su u modernoj glazbi neizostavni dio lanca. Pod pojmom DJ-a najčešće smatramo ljude koji u klubovima ili na nekim drugim tipovima masovnih okupljanja, uživo puštaju nečiju autorsku glazbu. U najnovije vrijeme DJ-evima je tehnologija omogućila i mnoge intervencije u samu strukturu pjesama, te dodavanje vlastitih ideja prethodno objavljenim materijalima. Iako je to po nekim općenitim pravilima ponašanja u sferi autorskih prava svojevrsna “siva zona” (u većini zemalja bilo kakvo narušavanje integriteta autorskog djela bez pristanka autora smatra se kaznenim djelom. Zakoni su očito pisani od strane ljudi koji su u potpunosti previdjeli profesiju DJ-a. DJ od prve sekunde seta do iskapčanja slušalica upravo to radi; mjenja formu i integritet, trajanje i estetiku originalnih djela, dodajući svoj autentični “touch”…).
Svaki DJ na prvome mjestu u opisu posla ima slušanje glazbe. Ono je esencijalno kako bi se stvorili kriteriji, razvili osobni afiniteti i vremenom stekao svoj vlastiti i prepoznatljivi pristup i sound koji u pravilu široko bježe izvan margina žanra i korištenih alata. Originalnost je nužna kako bi DJ bio prepoznatljiv. Alati su individualni odabir svakog Dja i razvojem preciznih beatgrid algoritama i uvođenjem SYNC-a kao „serijske opreme“ većine DJ programa, DJ-ing postaje potpuno dostupna aktivnost. Odjednom se stvorila prava vojska ljudi koji mixaju precizno kao Ritchie Hawtin. U strukovnoj hiperprodukciji gotovo je nemoguće biti originalan, a da zlo bude veće, vrlo se malo DJ-eva trudi dati neki originalni pečat svom radu. Afirmacija je najčešće prvi motiv i isti set „zicera“ friško izdanih na Beatportovih top 100 (ili nekom rumunjskom serveru…), savršeno se umiksava od strane onog sljedećeg. Čast izuzecima koji su samo iskoristili dodatne prednosti zatvorenih višekanalnih sustava i rade svojevrsni bootleg act kombinirajući autorske pjesme sa produkcijskim elementima, pametno dozirajući efekte i koristeći neke produkcijske finte koje oplemenjuju set.
U doba dok sam još puštao glazbu sa zatvorenog digitalnog DJ sustava, nerjetko sam kupovao loopove, DJ toolse i elemente mixa, te ih kombinirao sa isproduciranim autorskim pjesmama kako bi set imao još jednu autentičnu razinu (i kako bih popunio višak vremena uslijed procesa lišenih beat matchinga…), a glazba sa dominantnim muzikalnim elementima bila fino pretapana uz pomoć čistih ritmičkih komada…
To je bilo zgodno nadopunjavano raspoloživim efektima sustava koji sam koristio, a svaki puta kad bi jedan od 4 decka bio slobodan, upotrijebio bih ga za isplayavanje loopova (ili vlastitih ili određenih partova nekih možda već zaboravljenih stvari…)
No eto, danas u 2013., ponovno kupujem ploče. Razlozi su apsolutno osobne prirode…
Iz videa koje smo priložili tada, a niže ga još jednom ponavljamo većina nas donijela je zaključak da je netko iz publike tražio neku od glazbenih želja koje su uvrijedile house veterana do te mjere da je odlučio uzeti mikrofon u ruke i poručiti što misli.
{youtube}l8m_QI-_DFc{/youtube}
Međutim to nije bio slučaj. Kerri je odlučio na svom Facebook i Twitter kanalu objasniti kako ne bi bilo zabune da ga nitko nije tražio da pušta komercijalnu dance glazbu, ni DJ Deep koji je nastupao tamo pa ni osoblje Rexa, evo što kaže: „Želim samo razjasniti da me ni nije DJ Deep niti bilo tko drugi u klubu Rex tražio da puštam komercijalnu glazbu. Bilo je to pred kraj večeri i htio sam puštati više deep stvari. U Rexu mi je oduvijek bilo omogućeno da puštam što želim i jedva čekam ponovno nastupati tamo. Hvala svima na podršci“.
Očito je Kerri htio samo naglas izraziti svoju strast prema underground glazbi i održati kratki govor kojim poručuje što misli o trenutnim glazbenim trendovima.
No iz njegove izjave čitatelji su stekli dojam da je Rex klub u kojem se ograničavaju DJi ili da se pušta komercijalna glazbe, što nije točno, a ako je slučajno netko iz publike i naljutio Kerrija klub definitivno nije odgovoran za to.
Inače tu su večer s Kerrijem nastupali i DJ Deep, Joe Claussell i Jerome Sydenham, klub Rex je slavio 25 godina postojanja i party je trajao do 7 ujutro. Sasvim je moguće da će uskoro netko semplirati njegove riječi i eto hita.
Iako autorska prava štite autora, ona u svojim monopolističkim načelima i osudama uvelike krše ljudska prava, što znači da od sada nitko više neće moći biti osuđen samo zbog kršenja autorskih prava.
Kad Europski sud za ljudska prava u Strasbourgu (ECHR) donese ovakvu odluku onda je ona zaista i nešto što se mora poštivati i primjenjivati u Europi. U članku 10. Europske konvencije o ljudskim pravima stoji: „Svatko ima pravo na slobodu izražavanja. To pravo podrazumijeva slobodu izražavanja mišljenja, primanja i širenja informacija i ideja bez uplitanja javnog nadzora i bez ograničavanja.“
Naravno to pravo ne podrazumijeva da će presuda za The Pirate Bay, jednu od najpoznatijih stranica za dijeljenje sadržaja sad odjednom biti poništena, isto tako ne podrazumijeva da su prema ovom zakonu autori nezaštićeni i da je kultura djeljena sadržaja ovom odlukom postala potpuno legalna.
Da pojednostavimo monopolistički savezi za autorska prava neće više imati mogućnost dobiti presudu protiv nekog tko je podjelio sa svojim prijateljem par pjesama ili koji je reproducirao sadržaj kako bi nekog educirao, jer su to osnovna načela demokracije, ali ako se utvrdi da su autorska prava narušavana u komercijalne svrhe onda se u tom slučaju nisu povrijeđena ljudska prava. Osude se neće više donositi tako lako samo zbog toga što je netko „skinuo“ nešto s interneta, no to ne znači da osuda za kršenje autorskih prava neće biti, samo će one biti donešene kada se utvrdi da ste tuđa autorska prava koristili za ostvarivanje zarade.
Vidjet ćemo što će ova odluka donijeti u skoroj budućnosti, u svakom slučaju veća je sloboda dijeljenja nezaštićenog sadržaja na internetu iz razloga zbog kojih većina „običnih“ građanja skida i dijeli sadržaje. Sankcioniranje ide kad se istim sadržajem pokušate okoristiti.
Ostaje nam svakako za vidjeti kako će na ovu odluku reagirati ZAMP?
U novoj reklami koja funkcionira i kao mali dokumentarac, a nalik je na one emisije u kojima se ljudima ispunjavaju želje, ili uređuju domovi, Ikea ima novo ciljno tržište, a to su DJ-i. Upravo u ovom kratkom videu pomažu DJ Harryu iz Engleske da urede njegov đumbus od sobe s pločama, kojih posjeduje oko 4500 tisuća, a u svom stanu u kojem živi sa ženom i djetetom.
Pogledajte video i saznajte kako je Ikea uskočila ovom problemu. {youtube}dMIYX_bNnF0{/youtube}
Ova etiketa osnovana je prije 20 godina u Kölnu u Gladbacher Straße 36, gdje su Voigt i njegov brat Reinhard (aka Sturm), Jurgen Paape i Jörg Burger, otvorili Delirium prodavaonicu ploča. Iako sa službenim radom nije počela do 1998. godine, ove se godine slavi 20 godina njenog rada, a ova obljetnica biti će obilježena i proslavljena na europskoj turneji, potom izdavanjem mini dokumentarnog filma, kao i s nekoliko kompilacija. {youtube}oDiNQ9D3oAY{/youtube}
Prva takva Kompakt 20 Jahre Kollektion biti će prva u nizu kompilacija koje će Kompakt izdati, a na kojoj će se naći mnoga izdanja iz bogate kolekcije Kompakta od čak više od 500 izdanja tijekom 20 godina, među kojima su izvođači poput Justusa Köhnckea, DJ Kozea, Guia Boratta, i naravno Voigt i Mayer. {youtube}0obIWPXc8Mg{/youtube}
18. ožujka izlazi Kompakt 20 Jahre Kollektion, a tracklista je sljedeća….
CD 1 01. Heiko Voss – I Think About You 02. Matias Aguayo – Minimal (DJ Koze Mix) 03. Dorau/Köhncke – Durch Die Nacht (Geiger Mix) 04. Matias Aguayo – Walter Neff 05. Justus Köhncke – 2 After 909 06. Voigt & Voigt – Vision 03 07. Leandro Fresco – Cera Uno 08. Michael Mayer – Lovefood 09. Pluxus – Transient 10. The Field – Over The Ice 11. Wighnomy Bros. – Wurz + Blosse 12. Mayer/Voigt – Transparenza 13. Dettinger – Totentanz
CD 2 01. Jonas Bering – Melanie 02. Kaito – Everlasting 03. Superpitcher – Happiness (Lawrence Mix) 04. Gus Gus – Within You 05. Scsi 9 – Morskaya 06. Thomas Fehlmann – Making It Whistle 07. DJ Koze – Mariposa 08. Gui Boratto – Arquipélago 09. John Tejada -Unstable Condition 10. Rex The Dog – Prototype 11. Partial Arts – Trauermusik 12. The Rice Twins – For Penny And Alexis
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.