Skip to main content

Ne radite remix samo zbog novca

Debatu je tijekom prošlotjednog Amsterdam Dance Eventa vodio poznati bloger, novinar, DJ i producent i moderator Jonty Skrufff i svi su složili u jednom – oni rade samo remixe stvari koje im se zaista sviđaju i ne rade ih isključivo za novac, iako je Josh Wink priznao da pokušava balansirati između remixeva koje treba i onih koje mora raditi, tj. onih koje radi za dušu i onih koji mu plaćaju račune.

Svi su imali i primjer remixa kojeg su odbili napraviti, tako je Wink odbio prije nekoliko godina remiksirati "Poker Face" Lady Gage, jer nikad dotad nije čuo za nju. Još uvijek nije siguran jel mu to bila najbolja ili najgora odluka u životu.

{youtube}W1J1bxZi6V8{/youtube}

Između ostalog Martyn je istaknuo kako se kod remixiranja tuđih stvari imao priliku opustiti, odvažniji je i sklon eksperimentiranju što katkad rezultira odličnim idejama.

Stacey Pullen je pak na debati dao dobar savjet svima: "Kad god radite remix budite sigurni da ste sve dijelove spremili i sačuvali". Jednom se njemu nažalost dogodilo da ništa nije spremio i morao je cijeli posao raditi iz početka.

{youtube}vM821ckDHSU{/youtube}

Mi bi ovoj temi nadodali i činjenicu da remixi često zvuče bolje od orginala, štoviše interpretiraju pjesmu na sasvim drugačiji način, unose novu energiju i spajaju različite žanrove, povezuju glazbenike i ruše barijere među žanrovima. Remixi su često prijeko potrebni na plesnim podijima, a omogućuju glazbeniku da na različitim stvarima ostave autentičan potpis.  

 

Will Ferrell u dubstep reklami za pivo

Kako Will od svega pravi šalu, serija reklama koje je snimio za pivo Old Milwaukee i koje se trenutno prikazuju u Švedskoj sadrže niz situacija koje je Will snimio ne zato što je to netko tražio od njega nego zato što mu je tako „došlo“. Nama se svidjela ova s dubstep pozadinom koja je ujedno i najpopularnija na internetu i gdje na kraju reklame Will sam sebi daje „peticu“.

{youtube}UlwSu6_uJRI{/youtube}

{youtube}QCyErIoN9OI{/youtube}

Funk D’Void: Prototip sam lijenog umjetnika


Naš suradnik Angus Thomas Paterson porazgovarao je telefonski s glazbenikom i otkrio koliko mu je dugo trebalo da sastavi jednu takvu bezvremensku kompilaciju, što misli o današnjoj konzumaciji glazbe i kako nađe vremena za glazbu s obzirom da mu je najvažniji posao ipak biti otac.

Kad ti je došla ponuda od Balancea, o čemu si razmišljao u glazbenom smislu?

Bio sam kreativno prazan, nisam nalazio nikakvu inspiraciju već mjesecima. Takvo nešto mi se dogodi s vremena na vrijeme, tad opće ne radim glazbu, bavim se drugim stvarima, što je također u redu. DJ sam već gotovo 25 godina i još uvijek nastupam na redovitoj bazi stoga nemam brige oko toga kao ni oko novca. Radim ono što volim i volim način na koji radim. Ali ne mogu uvijek biti kreativan ili inspiriran, nije to gumb koji se pritisne, nisam od onih tipova koji mogu izbaciti po jedan house hit svakog tjedna. Moram biti inspiriran i imati razlog da napišem novu glazbu. To može trajati mjesecima, čak i godinu dana, šest ili dva mjeseca, svejedno. Svaki put je drugačije. U posljednje vrijeme sam se više posvetio djeci, proveli smo prekrasno ljeto skupa i mogu reći da su me oni dosta inspirirali.

Balance projekt je velika stvar koja mi se dogodila. Velika je čast što su mene odabrali za jednu toliko posebnu seriju izdanja. Time sam se bavio posljednjih par mjeseci, a pokušao sam se proširiti na više deep, underground zvuk. Svakako je to bio taj  inspirativan trenutak.

{soundcloud}https://soundcloud.com/balanceseries/funk-dvoid-balance-22-cd1{/soundcloud}
Sad radim na sljedećoj fazi na labelu, slušam nove producente, par njih s kojima radim trenutno. Veliki sam bio fan njihove muzike i prije nego sam ju odlučio izdati na svom labelu. Oduvijek sam htio imati label na kojem ću izdavati stvari koje bih rado puštao u određeno vrijeme i određenim klubovima. To je u biti i definicija mog labela.

Način na koji doživljavamo i prihvaćamo glazbu se mijenja, postoje određena očekivanja od izvođača koji ne objavljuju često nova izdanja?

Definitivno postoji neka zlatna sredina. No kao samohrani roditelj koji se većinu vremena brine oko svoje dvoje djece, ne preostaje mi dovoljno vremena za stvaranje. Promijenio sam način rada na početku ove godine. Više sam zainteresiran za pisanje novih pjesama. Ali kad se dogodi, dogodi se u periodima, isproduciram onda 4-5 „traka“ u par mjeseci. Mislim da sam klasični lijeni umjetnik. Uživam u životu, obožavam provoditi vrijeme s djecom, na prvom mi je mjestu biti dobar otac, ali glazba je uvijek tu uz mene, u krvi mi je, ona je posao koji toliko volim.

Dobar je osjećaj preporoditi se. Kad od vas zatraže nešto tako veliko kao što je Balance CD, svakako sam motiviran i ulažem srce i dušu kako bih pružio što veći spektar svega onoga što volim u elektronskoj glazbi. Naravno teško je ugoditi svima, uvijek će postojati ljudi kojima se CD neće svidjeti, zato sam izanalizirao cijelu svoju kolekciju i pokušao složiti sjećanja uz svaku stvar koju sam odabrao. Za svaku sam se stvar prisjetio gdje sam bio kad sam ju stvarao, postoje uvijek one „trake“ koje zauvijek ostaju s vama. Teško je s elektronskom glazbom imati posebnu vezu, jer nisu to klasične pjesme pa da pamtite riječi još dugo. Zato je to za mene bio još veći izazov, odabrati singlove koji bude određene osjećaje i vidjeti jesu li ih i drugi na sličan način nekada negdje doživjeli.

{soundcloud}https://soundcloud.com/balanceseries/funk-dvoid-balance-22-cd1{/soundcloud}
Drugi problem bio je sastaviti te odabrane pjesme u cjelinu. Pola tih stvari su izgubljene u `90-ima i teško je uopće doći do njih. No uspio sam lincencirati sve pjesme koje sam želio i došao sam do brojke od 80 do 100 traka koje sam htio staviti na dvostruko CD izdanje, ali onda bi imao na svakom CD-u po 35 pjesama najmanje. To također nije bio lak posao, editiranje pjesama kako bi bile prikladne za CD izdanje, što se slaže s tvrdnjom da se danas drugačije konzumira glazba. Kad sam radio posljednju CD kolekciju za Somu još 2006. mogao sam umiksati pjesmu u cjelini, danas se očekuje više, živimo brže i glazbu slušamo brže, potrebno je neprestano držati pozornost, napetost i iščekivanje.

Nadam se da sam složio kompilaciju koja će odoljeti prolaznosti i trajati dugo vremena te da će izdanje zadržati moj identitet. Odabarao sam više klasični house i techno zvuk, melodije koje će se pamtiti. Nema puno melodija danas koje ostavljaju trag ili su napravljene da traju.

Ne želim zvučati kao stari prdonja, ponekad vrećica čipsa traje dulje od pola stvari koje se izdaju danas. Odlično zvuče u klubu, da me ne shvatite pogrešno, ali ne traju dugo. Zato kad izdajete fizičko izdanje poput CD-a, morate odabrati nešto posebno.

Koliko ovaj CD sadrži stvari koje su izdane u posljednjih šest mjeseci, a koliko ih je prije tog vremena?

Pola pola zapravo. Par stvari je čak staro 20 godina, stvari iz 80.-ih, no kad ih slušate teško možete reći iz koje su godine. Svidjele su mi se i Guy Andrewsove stvari koje zvuke vrlo moderno kao i nove Chymerine stvari. Kroz cijeli miksani CD proteže se deep zvuk, nije toliko techno koliko je oboje, a to sam u biti ja kao DJ i kao zaljubljenik u glazbu. Techno i house „s mudima“, ali i dalje s emocijom u središtu biti.

Riva Starr i X Press 2 u Zagrebu

Hemingway bar Zagreb Vas u petak 09.11. s ponosom poziva na veliki glazbeni događaj “Black & White Party” i donosi veliko osvježenje zagrebačkoj clubbing sceni. Budući da je ovo sezona u kojoj je Hemingway proslavio svoj jubilarni 10. rođendan, klub Vas časti ovim atraktivnim programom i omogućuje Vam besplatan ulaz preko popisa na isti.

Riva Starr je napuljski producent i DJ, koji se 2008. preselio u London i u samo dvije godine probio na sam vrh svjetske house produkcije. Hvalospjevi i priznanja stizali su od strane medija kao što su MixMag, Q Magazine i iDJ, od strane publike, ali i od kolega glazbenika s kojima je kasnije razvio i suradnju poput Fatboy Slim, Tiesto, Dennis Ferrer, Usher, Estelle, grupa Gosip i drugi. Riva Starr je danas neizostavno ime za gostovanje svih velikih festivala i eminentnih klubova u elektronskoj glazbi.

{youtube}4z9e8jeeyZ8{/youtube}

X-Press 2 je priznati britanski house dvojac, koji se proslavio poznatim melodičnim uratkom "Lazy" zahvaljujući gostovanju Davida Brynea iz Talking Headsa na albumu "Muzikizum". Publici na ovim prostorima najpoznatiji su nastupima na Exit Festivalu, na Valkana Beachu 7, a i dalje nastupaju na brojnim festivalima i uživaju u statusu jednih od legendi europske house scene.

{youtube}L0UJEBM9HDI{/youtube}

Pookie je producent i DJ iz Beograda, službeni Warm Up DJ globalno popularnih Shapeshiftersa i ujedno suvlasnik izdavačke kuće Floyd & Pookie, ali unatoč vlastitoj kući, izdaje uratke za jednu od najvećih u house glazbi, Nocturnal Groove iz Velike Britanije.

Joe 2 Shine, DJ, producent, glazbenik i glazbeni direktor mnogih prestižnih klubova i eventa, jedan je od najtraženijih hrvatskih DJ-a, sa zavidnom domaćom i internacinalnom karijerom. Nastupa neprekidno već 13 godina kao rezident najboljih hrvatskih klubova, te kao gost prestižnih događaja i festivala gdje je dijelio DJ pult sa največim DJ zvijezdama današnjice od kojih su Fedde Le Grand, Roger Sanchez, David Morales, Nicky Romero, Arno Cost, Sander van Doorn i Funkerman samo neki.

{youtube}jTthSDx2rbg{/youtube}

U proteklih 10 godina postojanja, Hemingway bar Zagreb ugostio je više velikih DJ imena, a i dalje nastoji dati što veći doprinos pravom clubbingu.

Svenov rođendanski rave u Cocoonu

Danas Sven Väth slavi svoj 48 rođendan, a zna se kad Sven partija da on to čini najbolje. Što znači da će večeras ekipa koja ima priliku biti u Cocoon klubu u Frankfurtu i slaviti sa Svenom biti dio još jedne divlje, nezaboravne večeri koja će se ne sumnjanmo nastaviti još dugo kroz sutrašnji dan. To je noć koja se ne propušta, jer osim slavljenika line up obećava jedinstven doživljaj uz Ricardo Villalobosa, Cassy, Adama Porta, Franka Lorbera i residente kluba C-Rocka i Katcha.

{youtube}wyKj8FEnsYE{/youtube}

Svenov su rođendanski partiji i dosad bili najprodavaniji jesenski događaji u Frankfurtu, stoga tko preživi pričat će. Sretan rođendan Sven.