Skip to main content

Glazba je poput porno industrije

Možda već zbog činjenice da je glumila u toliko porno filmova u razdoblju od 2006.-2011. Sasha u startu ima puno više fanova od obične početnice u glazbenoj industriji.  Bend Telecine je svoj premijerni nastup izveo na nedavnom Unsound festivalu u Poljskoj gdje su Sasha i kolega Ian  Cinnamon jezivi psihodelični zvuk uz improvizaciju, upotrebu analognih synthova ili digitalni plug-inova za limenke i mikrofone.

Nikad se nismo smatrali tradicionalnim bendom, snimamo kad možemo, nemamo kontinuirani proces.“ Ranije je im je padalo na pamet da kombiniraju porno izričaj s glazbom, to bi se ujedno i očekivalo od njih, neki live performance, kojim bi zadobili fokus publike, no pitanje je kako bi to ljudi preveli u pet minuta njihovog nastupa.

{youtube}-lzZrask5F0{/youtube}

S druge strane Grey je puštala svoj glas i improvizirala dijaloge, koje su joj redatelji znali i zabranjivati te ju pokušavali ušutkati i prikazati kao seksi školarku ili babysitericu, ali ljudi vas mogu obući u što žele, našminkati kako žele, ali vam ne mogu oduzeti glas, objašnjava Grey. „Nisam toliko glasna i antipatična da bi se samo smješkala. Naravno ne pišem te dijaloge kad sam u svojim intimnim situacijama.

sasha grey

Istraživanje ljudskih odnosa u skladu je s istraživanjem glazbe, problem je samo u ljudima koji imaju iskrivljenu sliku onoga što bi trebala biti maštarija i ostvarenje istih. Pornografija je u toj mjeri slična glazbenoj industriji, jer je također pod opsadom piratstva i pada proračuna, a u isto vrijeme je „američki san“. Puno je onih koji rade jedan posao preko dana, a ovim drugim se bave noću kako bi mogli platiti račune.

{youtube}h2SpT5ZhPvw{/youtube}

Kronika LCD Soundsystema u fotoknjizi

Dylan Southern i Will Lovelace režirali su film koji je ljetos prikazivan u kinima Amerike i šire, a koji se uglavnom vrti oko posljednjeg koncerta LCD Soundsystema održanog u Madison Square Gardenu prošlog travnja, odnosno događajima koji su prethodili istom.
{youtube}t0-s1XkvWzM{/youtube}

Nakon tog filma, vrijeme je i za jednu fotokroniku, jednostavnog naziva LCD. Ruvan Wijesooriya je newyorkški fotograf koji je godinama (od 2004.) pratio rad i djelo Jamesa Murphya, prvo kao fan, a onda i kao 'dio benda', i to sažeo u jednu knjigu, koja daje još dublji uvid u povijest LCD-a. Knjiga je tvrdog uveza i ima čak 216 strana, a unutra je uvod koji je napisao Murphy, album art, kao i intervjui s bandom.

'Ruvan mi se unosio u facu godinama.', započinje Murphy u uvodu, 'Slikao je doslovno tisuće slika LCD-a tijekom zadnjih nekoliko godina, a izdvojio ih je nekoliko stotina za ovu knjigu.'

Neke od tih slika izašle su u spomenutom filmu, kao i u cijenjenim magazinima Rolling Stone, Spin, The New York Times Magazine, i The New Yorker, ali većina nikad nije nigdje prikazana, tako da se ima što za vidjeti i gledati.

alt

All of Ruvan’s pictures remind me of that feeling: that you’re geographically fucked, and its all happening right now, somewhere else, without you. There’s an enormous amount of intimacy in them, and promise, and intrusion…

'Bili smo band, a ove slike jasno pokazuju da smo bili band.', završava Murphy.
{youtube}BUecSR_kCQs{/youtube}

Ne mora vam se sviđati Armin van Buuren

Amsterdam Dance Event protutnjao je nizozemskom prijestolnicom tijekom prošlog tjedna i ugostio tisuće DJ-a, producenata, promotora, vlasnika labela, publicista i drugih ljudi iz industrije uključujući i Klubsku Scenu naravno. Jedna od najznačajnijih vijesti tog tjedna bila je i ta da je trance icona Armin Van Buuren vratio titulu najboljeg svjetskog DJ-a prema DJ Mag ‘Top 100’ izboru, a i ranije je tog tjedna Armin bio u fokusu panela nazvanog “The World according to Armin van Buuren” koji je istražio njegov utjecaj na nizozemsku dance scenu i dalje na svijet.

Armin se dotaknuo svog novog albuma tijekom razgovora te našalio kako mu je menadžer odredio krajnji rok za završavanje posla u studiju do kraja siječnja iduće godine. Otvoreno je porazgovarao o svom odnosu s fanovima te priznao da katkad taj odnos zna biti jako zahtjevan.

Ne mogu zadovoljiti svakoga, ne možeš uvijek 100% udovoljiti svima” – objašnjava Armin. “Prvo i najvažnije, imam odgovornost prema sebi kao glazbeniku da budem ono što jesam. Ponekad mi ljudi znaju povratno odgovoriti “Ovo nisi ti Armin”. Ali to jesam ja I morat ćete me naučiti prihvaćati takvog. Odrastam, idem naprijed, stoga se i moja glazba mijenja. Stariji sam, otvoreniji prema različitim glazbenim utjecajima I stilovima I to je normalno. Ako vam se ne sviđa ugasite zvuk. Ne mora vam se sviđati Armin van Buuren, ja vam svakako neću reći da vam se mora svidjeti to što radim.”- zaključuje glazbenik.

{youtube}ulDcFjY6mM4{/youtube}

Armin ostaje najpopularniji svjetski trance DJ/producent, redovni headliner masivnih festival diljem svijeta, organizira svoju večer na Ibizi, kao i slavne ‘A State of Trance’ partije.

Njegov glazbeni izraz kaktkad ovisi o vremenu u kojem živimo, poput himne za ovogodišnje Europsko nogometno prvenstvo “We Are Here To Make Some Noise”.
Htio sam napraviti tu himnu, jer sam znao da će to biti nešto drugačije i da će mi pomoći krenuti naprijed. – rekao je Armin na ADE-u. “Bez obzira što sam možda tako izgubio dio fanova na drugu se stranu nadam da sam dobio neke nove.”

Nastavljajući u istom tonu Armin se sve ima svoje granice. “Izvukao sam pouke iz prošlosti i iskustva znam da ne trebam odmicati predaleko sa svog puta. Armin van Buuren je trance. U jednom trenutku mi je bilo zaista teško, jer sam shvatio da zainteresiranost za trance opada, što je poražavajuća čnjenica za zvuk koji mi je toliko blizak srcu, ali morao sam to prihvatiti; znao sam tada da ako budem želio nastupati na glavnoj pozornici da ću biti primoran promijeniti svoj zvuk, ali to onda ne bi bio ja.

{youtube}VRiHUWWcR98{/youtube}
 

Poslušajte cijeli album Calvina Harrisa

No to već znate od prije, a iako je do izlaska albuma ostalo još nekoliko dana (29.10. –  Europa, 30.10. –  SAD), već danas možete poslušati cijeli album škotskog producenta i DJ-a Calvina Harrisa – 18 months.

Izdano je već hrpa singlova, pa ovaj album zvuči pomalo poput greatest hits kompilacije, a sigurno znate da na novom albumu gostuju brojne pop zvijezde –  “Bounce” (s Kelis), “Feel So Close,” (nagrađeno za najbolji elektronski dance video) “Let’s Go” (s Ne-Yom), “We’ll Be Coming Back” (s Exampleom) i “Sweet Nothing” (s Florence Welch) ¬— plus globalni crossover hit “We Found Love” (s Rihannom), s kojom je osvojio i nagradu za najbolji video godine.
{youtube}17ozSeGw-fY{/youtube}

No tu su i Dizzy Rascal, Ellie Goulding i dr…. Poslušajte cijeli album na njegovoj STRANICI.

Depeche Mode ipak na Maksimiru

Menadžment Depeche Modea ipak je odlučio da se veliki spektakl održi 23. svibnja na stadionu Maksimir s obzirom na to da su svi koncerti na europskom dijelu turneje smješteni na velike stadione. Ulaznice za koncert na kojem morate biti viđeni u prodaji su od petka 26. 10. 2012. u 10 sati na svim prodajnim mjestima sustava Eventim.

Sukladno promjeni mjesta održavanja koncerta došlo je i do promjene u cijenama ulaznica.

{youtube}NihMVuspKQw{/youtube}

Za najveće i najbrže fanove – prvih 2000 ulaznica prodaju se s popustom od 50 kuna (Tribina: 450, Fan pit: 400, Stajanje: 300).

Kapacitet stadiona bit će smanjen na 25.000 posjetitelja. Pozornica će biti smještena na istočnoj strani stadiona te je u prodaji samo zapadna tribina: gore i dolje, travnjak i fan pit.

 CIJENE ULAZNICA:
 Zapad dolje: 500 kn
Zapad gore: 400 kn
Fan pit: 400 kn
Stajanje: 350 kn

Cijene s popustom (prvih 2000*):
Zapad dolje: 450 kn
Zapad gore: 350 kn
Fan pit: 350 kn
Stajanje: 300 kn

Je*eš DJ-a koji charta nema

Nakon prve kolumne iskreno bio sam vrlo iznenađen povratnim informacijama, dosta mi se prijatelja javilo, komentiralo, predložilo neke nove stavove i teme, u svakom slučaju – izgleda da koncept može funkcionirati. Stoga evo me opet ispred kompjutora i pišem drugu kolumnu.

Držeći se naputka uredništva KS-a da se držim malo provokativniji ton pisanja, te na taj način obrađujem teme, ovaj put bih se osvrnuo na DJ chartove, odnosno njihov razlog postojanja, odnosno na žalost u hrvatskoj, ne poslovanja.

Šire sagledavajući, prvenstveno bih izdvojio jedan absurd u najmanju ruku, a to je da u Hrvatskoj ne postoji nacionalna ljestvica, koju izdaje nacionalna televizija. Nekada je to bio Hit Depo, koji je na žalost ukinut. O tome koliko je Hit Depo bio dobar i bitan mogao bih napisati čitav članak, ali kažu da ne valja dirati u prošlost, pa stoga niti nećemo. Samo ću reći da se Zvukbroda u jednom trenutku došao do samog vrha ljestvice, te se zadržao tamo dobrih par tjedana. Povukao bih paralelu da je u to vrijeme išao i Stereo Studio program u Tvornici, koji je na tjednoj bazi imao preko 1000 gostiju. Odmah da se ogradim nije samo Zvukbroda bio na vrhovima Hit Depoa, bilo je tu i drugih autora elektronske glazbe, ali osobno preferiram Zvukbroda pa i njega spominjem. Iz toga možemo zaključiti da postoji povezanost između popularnosti određenog glazbenog izričaja sa nacionalnim ljestvicama. Kada smo završili sam TV-om, možemo ući u analizu radio postoja, te bih tu kao absurd izdvojio da sa HRT-ovih web stranica možemo pogledati Air Play Radio top 100 chart – ni manje ni više nego u excelu. (opa autora; Ovim putem se javljam HRT-u da ako im treba stručna pomoć, mogao bih uključiti neke od svojih studenata, da umjesto seminarskog zadatka, predlože koncepte za malo bolju iskorištenost postojećih ICT tehnologija.)

zvuk broda
Kada smo apsorbirali TV i radio, sljedeće područje diskusije se javlja na prostoru liberalizacije načina konzumiranja glazbe. Velike diskusije se trenutno vode na temu treba li streaming glazbe ući na top ljestvice ili ne. Gdje je tu youtube, gdje su ilegalni downloadi, gdje je Spotify ili slični servisi u modelu generiranja top ljestvice. To su sve pitanja koja ostavljamo velikim magovima glazbene industrije, koji samo da se referenciram na RIIA iz amerike taman dok je uvela kontrolu na kazete početkom 80tih, dobila novog protivnika u obliku CD-a. Kasne jedno 20 godina, tako da slobodno bazirano na postojećim podatcima možemo predvidjeti njihovu spremnost na rješavanje tekućih problema.

Sve gore napisano je divno i krasno, ali te diskusije nas vode od samog glavnog razloga postojanja Music Charta. Preuzeti ću definiciju sa Wikipedije koja kaže da je glazbena ljestvica je mjerenje popularnosti glazbe u određenom vremenu. Interpretacija ove definicije na razne načine je dozvoljena i otvorena je diskusija oko istog – ali glavna zadaća je da se izmjeri popularnost, te na taj način pruži oslonac, odnosno neka vrsta reference za sve zainteresirane strane, odnosno za sve one koji imaju interes u glazbi, koji može biti financijski, ali i ne vezan za financije i brojeve prodaje. Znači svima kome je to interesantno. Vratit ću se na to malo kasnije.

vinyl records

E sada tko je DJ ? DJ je netko tko pušta glazbu koja je snimljena ranije nekoj publici, bilo da to radi na svadbama, radiju, klubu ili radio postaji. Po tome ispada da su DJ-i prvi koji prezentiraju gotove glazbene uratke javnosti, a samim time imaju i čast da prvi dobiju i povratnu informaciju od publike o tome koliko je stvarno neka glazba dobra ili loša te koliko ju slušatelji vole ili ne vole.

Iz gore navedenog DJ je netko tko stoji između autora ili izdavača i publike. Neka vrsta granice ili mosta, te prvi tko dobije informaciju od publike o novom glazbenom dijelu. Povukao bih paralelu sa izvještajima sa granica lijepe nam naše, kada tijekom ljetnih turističkih gužvi daju informacija u stilu, danas je u Hrvatsku ušlo xxx ljudi, ili na naplatnim kućicama bila je kolona od toliko i toliko kilometara. Stoga je to po meni najvažnija informacija, jer je dobivamo najbrže, odnosno najsvježija je, a istovremeno je i njen izvor najkredibilniji jer ju dobivamo iz samog kontakta dijela i publike. Napomenuo bih da iz svoje diskusije izostavljam ilegalne aktivnosti kao što su Payola, te oni nisu predmet rasprave, te se javljaju abnormalne situacije, koje ne utječu u situaciju u cijelom.

dj mix
Znači DJ je most između publike i glazbenog dijela. Stoga njegov input je najrelevantniji i najagilniji da sagledamo popularnost određenog glazbenog dijela.

E sada vraćam se na zainteresirane strane, odnosno tko sve može imati interesa o tome koliko je nešto popularno određenom vremenskom periodu. Evo nekoliko zainteresiranih strana, te koristi koje imaju od DJ chartova.

Glazbenici: mogu vidjeti koja je reakcija publike na njihove glazbene uratke, mogu koristiti chartove u svoju promociju, mogu dobiti uvid u popularnosti glazbenih stilova u različitim zemljama ili kontinentima, mogu saznati koji DJ puštaju njihovu glazbu te ih kontaktirati

Izdavačke kuće: slanje promoa je jedno, ali dolazak na chart je drugo. Kada djelo završi na chartu, znači da ga je DJ i puštao te dobio neku reakciju publike, istovremeno kao i glazbenici, izdavačke kuće imaju interesa u tome da promoviraju da su autori koji izdaju za njih došli na chartove DJ-a

Glazbeni dućani; kroz chartove vide što će tražiti kupci glazbe, poznataj je priča da pjesmu koju bi zavrtio Larry Levan u Paradise Garage-u prodala bi se sljedeći tjedan u 5000 kopija, isto tako kroz chartove dućani mogu komunicirati što se sluša, a digitalni dućani kroz chartove DJa mogu ponuditi i drugu vrstu selekcije glazbe. Evo kada je izašla moja zadnja pjesma na Beatportu, taj dan ih je izašlo još 300. Stvarno puno za preslušati da si uvijek u tijeku.

Mediji: analizirajući chartove DJ mogu biti sigurniji da glazba koju opisuju i rade review-e se stvarno i sluša, istovremeno objavljujući chartove dobivaju i dodatni sadržaj koji je sigurno zanimljiv čitateljima.

Drugi DJ-i: olakšano im je pronalaženje glazbe, mogu vidjeti koliko su orginalni, ali isto tako koliko su u trendu što se tiče zvuka. Tu naravno dolazi umjetnički izražaj, netko želi svirati ono što je in, a netko želi svirati ono što nitko ne svira.

Mjesta na kojima se glazba izvodi; radio chartovi, chartovi klubova, chartovi barova – sve su to neke kompilacije odnosno sukusi glazbe koja se na tim mjestima konzumira, te ta mjesta mogu koristiti u svrhe marketinga.

Konzumentima u današnje vrijeme kada je vani 15 M pjesama stvarno se teško orijentirati i pronaći glazbu koja im odgovora, pa stoga korištenje chartova daje neku vrstu orijentira kojim se lakše može kretati kroz more glazbe koja nam je na klik miša raspoloživa.

Stoga molim vas drage kolega, kao što sam sebe molio zadnjih par godina, da se svi malo potrudimo oko chartova te na taj način pokušamo približiti glazbu koju volimo i za koju živimo publici i ostalim zainteresiranim stranama.

Naprimjer 12 DJ-a iz Hrvatske je postalo chart na RA, što je obzirom na to koliko volimo komentirati o stanju na sceni vrlo u disbalansu. (op. autora – neki DJ-i objavljuju svoj chart na svojim stranicama).

sergej