U danima prije i poslije jubilarnog izdanja Time Warpa u Mannheimu, od 3. do 7. travnja, muzej Reiss-Engelhorn organizira besplatnu multimedijalnu izložbu “30 Years of Time Warp” koja prikazuje povijest festivala kroz fotografije, videosnimke i filmove na 25 ekrana.
Izložba prati put Time Warpa od samih početaka u 1994. pa sve do njegovog razvoja prema globalnom fenomenu elektroničke glazbe. “30 Years of Time Warp” također pruža uvid u samu evoluciju elektroničke glazbe, posebice techna, kao i samog utjecaja legendarnog festivala na kompletnu kulturu.
Neke od izdvojenih fotografija koje će se naći na multimedijalnoj izložbi povodom 30 godina Time Warpa pogledajte u galeriji.
Najveća postava u povijesti povodom proslave 30 godina
Time Warp5. i 6 travnja slavi 30. rođendan, a nadolazeće jubilarno izdanje se vraća u Maimarkt Mannheim sa simboličnih 30 sati glazbe tijekom dva dana. Slavljeničko festivalsko izdanje dovodi imena koja su uz Time Warp od samih početaka, kao i nove uzbudljive talente. Listu od preko 50 DJ-eva predvode ARTBAT, Adam Beyer, Adriatique, Dax J, Honey Dijon, Indira Paganotto, Jamie Jones, Joseph Capriati, I Hate Models, Kobosil, Marco Carola, Nina Kravitz, Ricardo Villalobos, Richie Hawtin, Sam Paganini, Sven Vath i mnogi drugi.
Omiljeni zagrebački Peti Kupe, proslavio je svoj drugi rođendan uz gostovanje cijenjenog Gerda Jansona te Sedef Adasi, a podršku su pružili Pepi Jogarde i Antonio Zuza.
U Dubrovniku kreće desetotjedni ciklus “DJ radionica” koje vodi Haris Čustović, a realizira s Kino Video Klub Dubrovnik u suradnji sa Zajednicom tehničke kulture Dubrovnik.
DJ radionica, koja kreće 6. travnja te traje do 8. lipnja, je namjenjena pojedincima zainteresiranim za glazbenu umjetnost. Cilj je opremiti vještinama potrebnim za kvalitetnu selekciju glazbe i samouvjereni nastup pred publikom.
Sadržaj uključuje razvijanje temeljnih vještina, savladavanje DJ opreme i kontrolera koristeći besplatni Mixxx program, kao i NI Traktor i Rekordbox, te podučavanje u svrhu dubljeg razumijevanja glazbe, razvoj glazbenog uha i kritičkog slušanja, nadgradnju glazbene kolekcije, usklađivanja ritmova, kombiniranja žanrova, razumijevanje publike i energije prostora za izvedbu, te slaganje selekcije glazbenog materijala za različite lokacije, žanrove, bilo da si DJ podrška ili imaš glavni nastup.
Tijekom tečaja učit će se kako se učinkovito promovirati – proizvesti i dijeliti svoje promocijske audio ili video mikseve, dobiti posao i ostati ispred konkurencije, kao i saznati što promotori i menadžeri noćnih klubova stvarno traže od DJ-a.
Tečaj će kulminirati završnim projektom: stvaranjem 30-minutnog snimljenog miksa. Neki od sudionika također će imati priliku održati nastup uživo na večeri DJ Radionice u dubrovačkom klubu Lazareti.
Potvrda o završetku radionice se dodjeljuje studentima koji pohađaju sate i snime svoj miks. Prijave i više informacija možete dobiti na email adresi [email protected] ili na broj 095 5572850.
“DJ radionicu“‘ organiziraju Kino Video Klub Dubrovnik i Laus Music u suradnji sa Zajednicom tehničke kulture Grada Dubrovnika, i sufinancira se kroz program javnih potreba u tehničkoj kulturi Grada Dubrovnika za 2024. godinu.
Ovogodišnje izdanje Ultra Music Festivala osim po glazbi, ostat će zapamćen po nevremenu. Prijetnja tornada, pa gromovi, kiša i jaki vjetrovi su prekinuli prvu večer Ultre u Miamiju te postavili veliki upitnik hoće li se festival uopće moći nastaviti. Usprkos lošim vremenskim prilikama te malo odgodu drugog dana, Ultra je dočekala izlazak sunca i privela uspješno privela 24. izdanje kraju, koje će zbog svojih okolnosti sigurno ostati zapamćeno.
Novitet kojeg je Ultra donijela u 2024. je live stream s još dvije pozornice, tako su partijaneri diljem svijeta imali priliku pratiti atmosferu i glazbu iz Miamija s Mainstagea, Worldwide stagea te dvije Resistance pozornice – Megastructure i The Cove. Što će naposljetku rezultirati još većim brojem objavljenih setova za naknadno preslušavanje.
U kojem smjeru ide elektornička glazba u 2024.?
Nakon što je prošle godine techno napokon zagrmio na mainstageu Ultre, ove godine nije bilo glazbenih iznenađenja po pitanju izvođača, ali je po pitanju zvuka.
Uz tradicionalni zvuk EDM-a koji prati velike pozornice mijenja svoj smjer. Ono što brojni partijaneri pamte kao EDM s početka 2010-ih, ovog puta je doziran na svega nekoliko hitova i akapela. Big room, big room/mainstage techno, dubstep, hard dance i trance, trap su obilježili veliku pozornicu u Bayfront parku, a u brojnim setovima moglo se čuti i pregršt drum ‘n’ bass traka, a posebice d’n’b dropova u mashupovima.
Osim što je drum ‘n’ bass bio ugodno iznenađenje Mainstagea, nekolicina d’n’b ikona je nastupilo na drugim pozornicama Ultra Music Festivala poput Andy C-ja, Chase & Statusa i Sub Focusa o čijim se setovima uvelike pričalo na internetu.
https://www.youtube.com/watch?v=ZfzpKW9veO8
Resistance je ove godine bio bez Carl Coxa, ali Ultra se pobrinula da ništa manje ne bude zanimljivo na dvije pozornice posvećene house i techno glazbi te su tako osigurali brojne ekskluzivne nastupe koji su se proteklog tjedna mogli čuti samo u Bayfront parku.
Sami zvuk koji je drmao Resistance pozornice je bio na tragu prošlogodišnjih – melodic techno i hard techno. Pojedini DJ-evi poput Erica Prydza, Sashe i Johna Digweeda su donijeli progresivne note, a Dubfire i Ilario Alicante nešto probranije house i techno ritmove.
https://www.youtube.com/watch?v=LnElstGnhEg
Možda najveće iznenađenje na samom festivalu je bilo stavljanje Klangkuenstler i njegov divlji industrijski. hard techno zvuk na Worldwide stage između drum ‘n’ bassa i dubstep DJ-eva.
Iz Miamija u svijet
Ultra sada pakira svoju mašineriju te kreću na put svijetom. Sljedeće inačice Ultra festivala su na repertoaru u Australiji, Koreji te Europi. Na splitskom Parku mladeži, Ultra Europe je na rasporedu od 12. do 14. srpnja, a prvi potvrđeni izvođači su Armin van Buuren, Adam Beyer, Boris Brejcha, Eric Prydz, Hardwell, Martin Garrix i Timmy Trumpet.
Uvertira je klub Manual gdje nastupa Zarkoff, a publika će moći uživati i u posebnom izdanju jednog od najdugovječnijih klupskih programa: Mile voli Disko.
IMPULSE FESTIVAL I LIMINAL
Satoshi Tomiie je svojim radom na house i techno sceni značajno utjecao na razvoj zvuka, žanra i kulture elektroničke glazbe. Ranih 90-ih je odlazio na turneje svirajući klavijaturu za poznatog skladatelja Ryuichi Sakamota, a kasnije se u potpunosti posvetio produkciji house i techno izdanja te profesionalnom DJ-ingu. Njegovo prvo EP izdanje “Tears”, koje spada u lektiru house glazbe, napravio je s Frankie Knucklesom za kojeg se smatra da je tvorac house glazbe. Uz glavnog gosta, nastupaju i etablirani domaći DJ-evi Marin Biočić, Marcel, one n, Roland, Grenco i Ian Staraj, koji su dio redovitog repertoara riječke klupske scene, ali i izvođači nekih od najvećih i najznačajnijih festivala u regiji kao što su Sonus, Butik, Lighthouse, Love International, Sea Star i dr.
KLUB MANUAL KAO OPASNA PLESNA ZONA
I ove godine klub Manual postaje plesnom zonom otvorenom za sve. U petak (26.4.) režiju nezaboravnog plesnjaka za one vičnije mračnim atmosferama preuzima Zarkoff. Riječ je o solo projektu iza kojeg stoji Saša Rajković, a koji je na sceni skoro 20 godina. U svom je stvaralaštvu prošarao kroz mnoge žanrove: od klupski orijentiranog electra i techna do post punka i darkwavea. S raznim je projektima kroz godine nanizao preko 30 izdanja za izdavače poput Dark Entries, Return To Disorder, Gooiland Elektro, Tripalium Corporation, itd. Na Impulse dolazi sa posebnim live actom!
Uvodni set pripada Moljcu, predstavniku post šišmiš wavea. Ovaj one-man kolektiv najavljuje eklektični kolaž koji spaja senzibilitete opskurnih diletanata 80-ih godina minulog stoljeća i recentnijih izvođača koji njeguju lo-fi estetiku melankoličnih analognih sintisajzera. Podij Manuala mami i u subotu (27.4.) kad je na programu posebno, svojevrsna proslava jednog od najdugovječnijih party programa u Rijeci: Mile voli Disko. Za sretnih 13 godina Mile Hund priprema šestosatnu plesnu listu underground disco hitova s kraja 70-ih i ranih 80-ih.
KAKO DO ULAZNICA Ulaznice po pretprodajnoj cijeni od 10€ za party u Pogonu kulture moguće je kupiti u Dallas Music Shopu Rijeka i u sustavu Entrio. Cijena na ulazu penje se na 14€. Za plesnu zonu u Manualu cijena za članove kluba za oba dana iznosi 4 eura. Svi ostali ulaznice mogu nabaviti po pretprodajnoj cijeni od 5€, odnosno za party Zarkoff&Moljac na dan cijena iznosi 7€. Svi studenti riječkog Sveučilišta uz važeću x-icu mogu kupiti ulaznicu po pretprodajnoj cijeni i na dan partya (na ulazu) ako party nije rasprodan.
Podsjećamo, 11. izdanje Impulse festivala održat će se od 22. do 28. travnja ponovno ulazeći u nove prostore, ostvarujući nove suradnje.
Osim poznate platja Den Bosse gdje je centrala hotela i klubova za one najraspoloženije partijanere, obavezno valja istaknuti centar oldtown. Predivne uske uličice pune raznolikih shopova, restorana i barova koje vode do uspona i ulaza u gornji grad poznatog kao Dalt Vila. To je stari dio grada, nalazi se na vrhu brda, i predstavlja UNESCO-vu svjetsku baštinu. Osim labirinta uskih ulica, bijelih kuća s cvjetnim balkonima, sa zidina se pruža predivan pogled na marinu Botafoc, Platja den Bossu i Sredozemlje. Jednom godišnje se gore na platou organizira event povodom zatvaranja IMS-a i redovito nastupaju samo najpoznatija svjetska imena.
No, dok sam živio u centru Ibiza Towna, pravi paradoks doživio sam izlazeći navečer u grad. Naime, novouređena 600 metara duga riva Port d’Eivissa, oduvijek je bila „warm up“ baza gdje se more ljudi skupljalo po barovima i restoranima. Na terasama su DJ-evi zagrijavali atmosferu odakle se kasnije u kolonama taxija odlazilo u klubove. Posljednje 3 godine na ulicama i rivi može se čuti samo žamor ljudi jer je vjerovali ili ne glazba strogo zabranjena. Nostalgično je vidjeti još u nekim barovima ugrađeni mini Dj pult koji zjapi prazan ili služi kao stalaža i čeka neka bolja vremena.
Na drugoj strani otoka nešto drugačija priča
San Antonio nema neku starogradsku jezgru i arhitektonsku ljepotu, već je to totalno turistički grad nakrcan visokim hotelima u prvom redu do mora. Tu je isfurana sunset priča i sve uz more poredani su barovi u kojima drma muzika već od podne pa do ponoć poput Ocean Beacha, Bam-bu-ku, Ibiza Rocks itd. Lošija starana medalje je što zbog jeftinijih cijena i ponude, ovdje boravi drukčiji profil razuzdanih turista koji već od jutarnjih sati teturaju gradom u neprimjerenoj odjeći. Iako su na toj strani lokali i noćni klubovi koji nisu na razini očekivanja Ibize, izdvojiti ću dvije adrese koje su posebne, a i dalje nisu globalno popularne ili posjećene koliko zaslužuju.
Eden je diskoklub u samom gradu San Antoniu i pri ulasku kao da prelazite prag u svijet čarolije. Već na prvim koracima drukčije osjećate pulsirajuću energiju koja struji prostorom. Ubrzo postaje jasno i zašto, sound sistem ovog kluba je toliko kvalitetan i naštiman da kad vam sve frekvencije prostruje kroz tijelo, zaista glazbu doživite na nekoj višoj razini. Ništa manje nije loš ni light show i sa kapacitetom od 5,000 ljudi sasvim je jasno zašto je upravo taj klub odabrao Defected Records kao dom svojih evenata na Ibizi.
Odmah do njega nalazi se klub Es Paradis koji je atraktivnog oblika staklene piramide, podsjeća na pariški muzej Louvre no to je sve čime se može pohvaliti. Druga lokacija o kojoj sam pisao ranije legendarni je Pikes Ibiza. Ikonični hotel i zabavni kompleks smješten u blizini San A. ima bogatu i turbulentnu povijest, poznat po svojoj ekscentričnoj atmosferi i legendarnim zabavama zahvaljujući osnivaču, nedavno preminulom Tony Pikeu.
Pikes je posebno poznat po svojoj povezanosti s glazbenom scenom i tijekom godina bio je omiljeno odredište za mnoge poznate ličnosti poput Freddie Mercury, Grace Jones, Julio Iglesias itd. što je pridonijelo njegovoj reputaciji kao mjesta za zabavu. S parkinga se kroz prekrasan vrt okičen raznim umjetničkim figurama dolazi na vanjsku terasu na kojoj muzika svira do ponoći te se samo u nastavku ulazi u tzv. Klub koji je više nalik na nečiju tavernu u koju stane 100-ak ljudi, a visina stropa malo je više od vašeg dnevnog boravka. Ali kakva energija vlada u tim prostorijama, poseban je osjećaj.
U kutu prostorije stoji mali DJ pult, no svakom je DJ-u posebna čast ako dobije priliku da stane iza njega, pa je tako i veliki Fatboy Slim prosle godine na njemu odvrtio cijelo-noćni set. Kroz utrobu hotela i hodnike dolazi se na treći floor koji je također pod vedrim nebom sakriven u atriju kompleksa i spojen sa bazenom koji je stekao popularnost 80-ih kad je tamo snimao spot George Michael.
Pročitajte prvi dio kolumne “Ibiza – simbol slobode” ovdje.
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.