Red Section etiketa sa sjedištem u Berlinu, iza koje stoji hrvatski DJ i producent Mechanic Slave, ugostila je dobro poznato ima deep sounda – Funk D’Voida koji nakon pet godina izdao svoj novi produkcijski uradak “Pheonix“.
S karijerom koja traje više od dva desetljeća, Lars Sandberg stekao je reputaciju cijenjenog producenta i DJ-a. Klasici kao što su “Diabla“, “Emotional Content” i “Jack Me Off” priskrbili su mu mjesto povijesti elektroničke glazbe. Njegovo novo izdanje “Pheonix” osim što dolazi s originalnim mix inspiriran zvukom Detroit techna, stiže i u aranžmanima još nekolicine DJ-eva i producenata, među kojima je hrvatska i regionalna kolonija u Berlinu.
Zagrepčanin s berlinskom adresom Thian zaranja u dubine i donosi atmosferičnu verziju “Pheonixa” ispunjenu perkusijama. Mechanic Slave, čovjek iza etikete i Slavonac koji živi u Berlinu, je složio nemilosrdnu industrial techno verziju trake. Dok srpski DJ i producent Der Køch, koji također živi u glavnom gradu Njemačke, “Pheonix” s hipnotičkim notama pretvara traku u moderni techno zvuk.
Originalni mix “Pheonix“, kao i popratne obrade izlaze 11. travnja, a dotad se na Beatportu mogu poslušati i prednaručiti.
Internetskim forumima i njemačkim medijima kruže priče o tome kako su turisti postali sve češća pojava u Berghainu. Naime, preko Airbnba jedan čovjek koji se krije pod imenom “Isus” nudi “jedinstveno iskustvo” berlinskog noćnog života i ulaske u “ekskluzivne” klubove u koje inače turisti teško da bi mogli ući.
Turistički vodič, ture po berlinskim noćnim klubovima naplačuje od 200€ pa sve do 500€, a za tu vrtoglavu cifru se dobije ulazak u kutlne berlinske klubove poput Berghaina te kompletan “kinky” outfit. U opisu njegovog vodičkog oglasa, tvrdi da je s njim mogućnost ulaska “ekskluzivne” klubove 99% te da neće morati čekati u redu kao ostali posjetitelji.
Sudeći po recenzijama i ocjenama na Airbnbu, kojih je preko 120, “Isus” zapravo odradi svoj posao i uvede turiste u željene klubove i pruži im iskustvo berlinskog noćnog života kakvog su sanjali. No, dok je kod turista oduševljenje na vrhuncu, redovni posjetitelji berlinskih klubova, a posebice Berghaina su nezadovoljni. Na društvenim mrežama te redditu su podjelili komentare u kojima smatraju da je ethos kluba narušen te ističu da “Berghain nije ZOO!”
Oduvijek ste maštali postati DJ i svirati na najpoznatijim partijima i festivalima u Hrvatskoj? Kako se rade glazbeni hitovi kroz beatove najpoznatijih producenata? Hvatate li korak s trendovima i koristite li umjetnu inteligenciju u vizualnoj umjetnosti i dizajnu? Pretrpani ste informacijama o održivosti i zanima vas što ima smisla raditi, a što ne?
Od travnja sve to možete naučiti i saznati kroz Radioničar – seriju nišnih kreativnih radionica za koje ne postoji ili manjka formalnih edukacija na različite teme i izazove iz kreativne industrije. Bilo da se radi o području glazbe, filma, kreiranja sadržaja, upotrebe umjetne inteligencije, organizacije evenata, produkcije i slično. Radioničar će kroz svoje radionice dijeliti konkretno znanje iz prakse, davati uvid u nove trendove i alate te služiti kao platforma za dijeljenje znanja te networking među polaznicima. Voditelji svake radionice su renomirane osobe s bogatim iskustvom, prepoznate u području u kojem djeluju.
Prva u seriji Radioničara je Lori Brnčić, vlasnica zero waste coffee shopa s radionicom ZERO WASTE(ish) na kojoj će polaznici u subotu 6.4. od 18-20h moći saznati koje zero waste navike apsolutno imaju smisla, a koje imaju i još bolje alternative. Uz edukaciju o različitim aspektima održivosti, dobit će konkretne alate i isplativa rješenja za svoju svakodnevicu.
U četvrtak 11.4. od 17:30 do 22h na Radioničara stiže Koolade, legendarno ime hip hop i glazbene scene, producent i beatmaker koji se proslavio suradnjama s najvažnijim glazbenim imenima kao što su Tram 11, Bolesna Braća, Edo Maajka, svjetskim legendama hip hopa Masta Ace, Ghostface Killah (Wu-Tang Clan) i Sean Price (R.I.P.). Koolade će održat radionicu glazbene produkcije i beat makinga za početnike “Make it ’till you break it” na kojoj će podijeliti svoje bogato znanje i iskustvo koje je stekao u više od 25 godina rada u glazbenoj industriji.
Već tjedan iza, u utorak 16.4. te četvrtak 18.4. od 18-20h naša najpoznatija DJ lica koji svaki vikend pune plesne podije, DJ Rea i DJ Indy održati će radionicu o osnovama DJ-inga. Ovaj DJ duo će polaznike upoznati s raznim tehnikama miksanja, uključujući pravilno spajanje pjesama i prelaze između različitih žanrova, a najtalentiraniji će dobiti i priliku za svoju DJ svirku na RNB Confusion eventu, najuspješnijem klupskom projektu u Hrvatskoj te mogućnost sviranja pred brojnom publikom na Zrću.
U svibnju slijede radionice Olivera Linzbauera “Oslobođanje majmunskog dijela mozga”, stručnjaka u razvijanju novih vještina na kojoj će svi oni koji se bore s kreativnom blokadom naučiti kako se osloboditi i izraziti kroz vizualni kanal. Za sve željne karijere u grafičkom dizajnu, Slavuj, dizajner u čijem su portfelju klijenti kao što su Rimac Automobili, Uber, Kaufland, Russell Brown i drugi, će pokazati kako stvoriti zadivljujuća umjetnička djela koristeći se umjetnom inteligencijom.
Točno vrijeme održavanja radionica saznajte na službenim kanalima Radionice 32, a kupnja ulaznica moguća je na CoreEvent platformi.
Iza Radionice 32 stoji 4:AM agency, event, PR i digital agencija poznata i po Spotlight serijama izložbi i svojim brojnim projektima kao što su RNB Confusion, Sutra je subota, Blue hours, Food Truck Festival i drugi.
Drugo izdanje Gates of Agartha u antičkom kamenolomu Cave Romane u istarskom Vinkuranu je na rasporedu od 7. do 9. lipnja. Glazbena odiseja koja prati mistično kraljevstvo Agarthe označava početak ljetne sezone u Istru stiže sa sedam headlinera – Adriatique, Avangart Tablot, Bedouin, Dixon, Seth Troxler, TSHA i Vintage Culture.
Podršku traženim zvijezdama će pružiti Ace Brothers, Felver, Jamie S, Miguelle & Tons i Yakka. Regionalne ulaznice za Gates of Agartha su dostupne kroz sustav Entrio.
Adrian Shala i Adrian Scweizer, više petnaest godina čine atraktivni švicarski duo Adriatique. Tijekom više od desetljeća zajedničkog rada konstantno razvijaju svoj futuristički zvuk koji se nalazi između housea i techna.
Bedouin čine enigmačini glazbenici Tamer Malki i Rami Abousabe koji svojim zajedničkim projektom dijele soničku viziju. Iako dolaze iz različitih glazbenih pozadina, Abousabe i Malki su spojili svoje raznolikosti u jedan dinstiktivni zvuk koji nadilazi žanrovske granice te osvaja svjetske pozornice.
Iza imena Avangart Tabldot se kriju tri cijeloživona prijatelja Ata, Aytek i Semih koji spajaju svoje multidisciplinarne interese u modi, kinematografiji, slikarstvu, vizualnim umjetnostima i glazbi unutar unutar jednog projekta. Zahvaljujući jedinstvenoj inspiraciji, donose široku glazbenu paletu s jednim pravilom – samo da je groovy.
Malo koji glazbenik može plesati po tankoj liniji prošlosti i budućnosti kao Dixon. Od samog početka svoje glazbene karijere je inovator koji pomiče granice, što se naposljetku danas vidi kroz njegovu cijenjenu eitketu Innervisions.
Seth Troxler je jedno od najprepoznatljivijih elektroničkih imena. Američki umjetnik od sredine 2000-ih na elektroničku scenu donosi osvježenje kroz prizmu suvremenog pogleda na glazbu. Njegov rad je fokusiran na house i techno ritmove, a njegovo ime je neizbježno na svim važnim elektroničkim destinacijama.
TSHA je jedno od najvrućjih talenata britanske elektroničke scene. Bazirana u Londonu, TSHA je u svega nekoliko godina karijere dobila hvalospjeve svojih kolega, ali i glazbenih kritičara. Svojim nastupima diljem svijeta, oživljava bezvremenske house klasike kojima pridodaje vlastite produkcijske uratke.
Vintage Culture je brazilska elektronička zvijezda, 10. DJ na svijetu prema DJ Mag top 100 ljestvici te jedan od najprodavanijih glazbenika na Beatportu. Poznat je po svojim dugometražnim setovima koji često mogu trajati od zalaska do izlaska sunca, ispunjeni houseom, tech-houseom i melodičnim house ritmovima.
Platforma entuzijasta i zaljubljenika u underground elektroničku glazbu Olive Session i koturaljkaški klub BROSKVA su pokrenuli crowdfunding kampanju za izgradnju skateparka u vodnjanskim Fondolama.
“Želimo stvoriti idealno mjesto za alternativce, ljubitelje skejtanja, rolanja i glazbe. Od tamo, planiramo uživo prenositi DJ setove te promovirati naše DJ-eve, a osim njih bit će prilike za gledati skejtere i rolere.” stoji u objavi Olive Sessiona na Instagramu.
Olive Session i BROSKVA su već prikupili jedan dio sredstava, ali kako bi mogli realizirati svoju viziju obratili su se široj javnosti. Mlade istarske entuzijaste možete podržati skenirajući QR kod na posljednjem slideu Instagram objave uz opis plaćanja “skatepark“.
“Techno je izum kulturnog i glazbenog napretka, pretežno afro-američke mladeži u Detroitu sredinom 80-ih. Tih godina se u Chicagu i New Yorku, rađali house te hip-hop. To su bili novi pokreti, koji su redefinirali popularnu glazbu i noćne klubove krajem 20. stoljeća. Iako je hip-hop svoj najveći utjecaj stekao u Sjevernoj Americi, techno i house su isprva bili objeručke prihvačeni i hvaljeni u Europi” piše novinar RA Tajh Morris koji objašnjava povijest techna te proziva UNESCO što nigdje u službenom priopćenju nisu spomenuli Detroit ili utemeljitelje žanra već samo da se “techno temelji na različitim glazbenim razvojima, da je proistekao iz DJ kulture i da je zvučni zapis optimizma nakon njemačkog ponovnog ujedinjenja”.
U svom daljnjem osvrtu UNESCO-ove odluke, novinar RA spominje kako su afro-amerikanci i afrička dijaspora zaslužni za najveći dio glazbenih inovacija 20. stoljeća, ali da to nikad nebi znali ako se pogleda lista kulturne baštine. Ipak, napominje kako dio problema leži u tome da Sjedinjene Američke Države nisu ratificirale UNESCO-ovu konvenciju o materijalnoj baštini iz 2003. te da se SAD ponovno pridružio UNESCO-ou tek 2023. Što naposljetku znači, sve dok političari u Washingtonu ne potpišu konvenciju, detroitski techno možda nikad neće biti priznat od strane UNESCO-a.
Kako novinar Tajh Morris tvrdi, nespominjanje Detroita u priopćenju UNESCO-a i njemačke komisije je nepravda, koja nije izolirani incident jer su i drugi mediji poput BBC-a zaboravili na Detroit i njegove osnivače. Nadalje, u osvrtu provlači se teza negiranja korijena brojnih žanrova, među kojima je i techna jer mnogi ljudi tvrde da on nebi preživio bez Europe.
Na samom kraju osvrta na Resident Advisoru, stoji zaključak. “Gdje bi bio berlinski techno da nije bilo Underground Resistancea, Mikea Huckabyja ili Jeff Millsa? Kako se tako očigledno zanemarivanje afričkog čovječanstva može prikazati u imenu kulturnog središta poput Berlina? Zašto je tako teško za Europljane da budu empatični i daju zasluge tamo gdje treba?
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.