Skip to main content

Pepi Jogarde o Freilaufu: “Želio sam spojiti ljude kroz dobru glazbu, ples, ukusnu hranu i pjenušce”

Pepi Jogarde je dugogodišnje ime na hrvatskoj elektroničkoj sceni, a osim što je poznat kao vrsni poznavatelj glazbe, tvorac je renomirane klupske večeri Freilauf te priznate radijske emisije Adriatic Coasting. U vikendu ispred nas, Pepija će se ponovno moći uhvatiti za pultom Petog Kupea gdje stiže na proslavu drugog rođendana, a prije nego li se uhvati pulta, porazgovarao je s nama o svojoj glazbenoj evoluciji, glazbi koja prođe kroz njegove prste, Freilaufu, receptu za savršen party…

Pozdrav Pepi, na sceni si aktivan dugi niz godina te si stvorio renome iza svog imena. No, kako je izgledala tvoja glazbena “evolucija” od kad si prvi put stao za pult pa sve do danas. Koliko si mijenjao, filtrirao i polirao svoj zvuk i odabire? Odakle crpiš inspiraciju za glazbu?

Bok Toni! Počeo sam 1991. intenzivno kupovati ploče u “Import Recordsu” i “UpBeatu” u Stuttgartu, visio tamo satima nakon škole i počeo raditi usput u gastronomiji te noćne smjene kako bi si mogao priuštiti iste. Tada sam kupovao hip-hop i r’n’b, nakon toga electro boogie te italo disco, a zatim je došao deep house, većinom uvoz iz Amerike stoga je naziv dučkasa “Import Records”.

Moj filter se dijeli na nule i jedinice, dobra i loša, sa sobom na gaže i radio uzmem stvarno samo ono što mi se sviđa i što bi svirao u tom trenutku. Informiram se prije negoli idem negdje što ljudi vole jer nam je profesija “zabavljač” manje je više. Nemam na sticku 50 tisuća stvari pa se gubim tražeći onu pravu na gaži. Liste od 50 stvari su dovoljne, toliko bi i ploča uzeo sa sobom da ih još sviram, ali sve me manje pegla taj “vinyl only” đir, osim na mjestima gdje znam da neću naići na pivsku bocu na gramofonu i da igla ne skače ili da uzemljenje radi kako treba. Postala je to rijetkost. Vinil je i dalje seksi, ali onda set i setting moraju biti kak Bog zapovijeda.

Ne selektiraš glazbu samo za pultom u klubovima, već i kroz radijsku emisiju “Adriatic Coasting” na Yammat FM-u. Koliko glazbe prođe tjedno kroz tvoje prste? Kako izgleda proces istraživanja i “zaranjanja” u bespuća interneta kako bi pronašao novu glazbu?

Svaki dan provedem barem sat, dva vremena slušajući glazbu, većinom u autu ili dok kuham, a kuham često. Kroz moje prste prođe otprilike stotinu stvari tjedno. Glazba je uvijek tu, lakše se diše, biva, koraći kroz dan uz nju. Bez nje je tugica i svijet se čini preozbiljnim mjestom za nas emotivce.

Tvorac si dugogodišnje klupske večeri Freilauf. Kako je uopće došlo do stvaranja vlastite klupske večeri? Koja je ideja iza Freilaufa tijekom svih ovih godina postojanja? Jesi li očekivao da će toliki niz godina biti prisutna te ostaviti utjecaj na sceni?

Freilauf je nastao 2006. u želji za brendiranjem neprofitne klupske 4/4 večeri bez ograničavanja na jedan žanr. Široka paleta glazbenih smjerova koji imaju “slobodan hod” što u prijevodu sa njemačkog i znaći sama riječ su ploče srednje brzine, disco, boogie, deep house, afro, balearica, leftfield, detroit i klasici. Želio sam stvoriti prostor gdje bi ljubitelji glazbe i plesa mogli uživati u autentičnom klupskom iskustvu. Ideja iza Freilaufa tijekom svih ovih godina bila je jednostavna – želio sam spojiti ljude kroz dobru glazbu, ples, ukusnu hranu i pjenušce. Nisam nužno očekivao da će Freilauf trajati toliko dugo ili imati toliki utjecaj na klupsku scenu, ali predanost kvalitetnom iskustvu vjerojatno je doprinijela dugovječnosti i utjecaju klupske večeri.

Freilauf je ugostio brojna zanimljiva elektronička imena u Zagreb, neka od njih su se i više puta vratila. Što ti je važno kod DJ-eva koje biraš i dovodiš na Freilauf?

Kada biram i dovodim DJ-eve na Freilauf, važno mi je da se fokusiraju na kvalitetu glazbe i stvaranje atmosfere koja će potaknuti ljude na ples i uživanje. Tražim umjetnike koji dijele moju strast prema glazbi i koji su sposobni prenijeti tu strast publici kroz svoje nastupe. Također, cijenim DJ-eve koji su otvoreni za suradnju i koji su spremni prilagoditi se atmosferi i raspoloženju publike kako bi svaki nastup bio jedinstveno iskustvo. Povratne informacije i reakcije publike također igraju važnu ulogu u mom odabiru DJ-eva za Freilauf, jer želim osigurati da svaki gost ima nezaboravno iskustvo.

Tijekom godina tu su bili naravno i drugi programi koje si radio s kolegama, prijateljima i partnerima. Koliko su se oni razlikovali od Freilaufa?

Tijekom godina sam surađivao s različitim kolegama, prijateljima i partnerima na različitim programima koji su se donekle razlikovali od Freilaufa. Iako su svi ti programi dijelili istu strast prema glazbi i stvaranju ugodne atmosfere, različiti su koncepti i ciljevi svakog događaja.

Neki od tih programa možda su se fokusirali na određene žanrove glazbe ili tematske večeri, dok su drugi možda imali naglasak na eksperimentalnim ili alternativnim pristupima klupskoj sceni. Također, neki su možda bili više usmjereni na intimnije okruženje ili su imali drugačije lokacije i prostorne koncepte.

Unatoč tim razlikama, zajedničko svim tim programima je bila želja za pružanjem kvalitetnog iskustva posjetiteljima, poticanje plesa i dobre energije te promicanje raznolikosti i kreativnosti u glazbi i klupskoj kulturi. Svaki od tih programa donio je svoj jedinstveni pečat i doprinio raznolikosti klupske scene u Zagrebu.

Imao si dijeliti pult s brojnim poznatim imenima, često bi te uhvatili u b2b kombinacijama. No s kim ti je najdraže biti za pultom? Ima li neki DJ s kojim s posebno “kliknuo” kad je u pitanju glazba?

Kristian iz Ame-a na InMusic Festivalu, s Brkom na 20/44, s Felverom u Mastersu, s Vladimirom Ivkovicem na Hvaru te s Theo Parrishem na Kontrapunktu.

Kako po tebi izgleda savršeni party? Što se sve treba dogoditi da kažeš “to je to”?

Kvalitetna glazba: Glazba je srce svakog dobrog partyja. Savršeni party uključuje širok spektar glazbenih žanrova koji su pažljivo odabrani kako bi zadovoljili ukuse različitih gostiju. Od početka do kraja, glazba treba biti dovoljno raznolika da potakne ljude na ples, ali i dosljedna u održavanju energije i atmosfere.

Plesna atmosfera: Atmosfera na partyju treba biti opuštena, pozitivna i poticajna za ples. Prostor za ples treba biti dovoljno prostran i udoban, a rasvjeta i dekoracija trebaju doprinijeti stvaranju ugodnog ambijenta. Većinom su to plavo/crvene kombinacije svijetla ili statično narančasto uz dim mašine.

Društvenost i interakcija: Savršeni party potiče druženje i interakciju među gostima. Različite aktivnosti poput ljubljena, grljenja i zabavne komunikacije mogu doprinijeti stvaranju ugodne društvene atmosfere. Ako svi uzmu k tome slične narkotike atmosfera zna biti užarena. Nije bezveze Mitsubishi uživao svoj kultni status u devedestima. O duplom da ne pričam. Jedan od razloga je visoki postotak Mrme u njemu a Mrma je služila za spašavanje brakova u sedamdesetima.

Ukusna hrana i piće prije plesa: Kvalitetna hrana i piće su neizostavan dio svakog partyja. Ponuda hrane treba biti raznovrsna i ukusna, prilagođena različitim prehrambenim preferencijama gostiju. Također, širok izbor pića, uključujući osvježavajuće koktele i kvalitetna vina, doprinosi opuštenoj atmosferi i uživanju.

Sigurnost i udobnost: Sigurnost i udobnost gostiju su apsolutni prioritet. Osiguravanje sigurnog okruženja bez incidenata ili neugodnih situacija te pružanje udobnih prostora za odmor i opuštanje doprinose pozitivnom iskustvu svih prisutnih.

Kada su svi ovi elementi usklađeni na način koji potiče pozitivnu energiju, zabavu i povezanost među gostima, tada mogu reći “to je to” i znati da sam sudjelovao u kreiranju nezaboravnog partyja.

Van glazbe, baviš se vinarstvom, uzgojom CBD ulja i još ponekim poslom. Neke su stvari povezane, a neke totalno različite. No, to zapravo otvaranja pitanje – imaš li vremena za odmor i predah te na koji način se opuštaš?

Meni je multitasking u krvi, međutim kroz razgovor s prijateljima spoznao sam da sam aktivan na previše strana i onda stanem u nekim sektorima na 70% i ne dovedem priče do kraja. Manje je više i nastojat ću se zapravo fokusirati na maksimalno tri stvari i smanjiti opseg zadataka. Moja metoda zasad je bila učenje putem pokušaja i pogrešaka. Volim se buditi rano, biti u akciji, promatrati promjene kroz djela. Puno pričati mogu na radiju. Sve stvari se daju spojiti kao kad ideš kuhati s namirnicama koje su u frižideru pa dobiješ ideju, a sam obrok nema konkretno ime. Tak je meni u životu. Žongliram s tim što imam i kreiram. Ispadne nekad jako fino.

Za vikend, ponovno te možemo uhvatiti za pultom i to na proslavi drugog rođendana Petog Kupea zajedno s cijenjenim Gerdom Jansonom, Sedef Adasi te Zuzom…

Mislim da će to biti jedan od top evenata ove godine i jako se veselim što nam uz Gerda koji je uvijek zicer po prvi puta nastupa Sedef Adasi, Turkinja sa njemačkom adresom i rezident Blitza i Panorama Bara.

Ritam vikenda: Rasplesan ulazak u proljeće

Zagreb

Petak je u Dva Osam rezerviran za FrenkyBoyja koji predstavlja svoj debitantski album “Taste Buds LP”, a za pultom će mu se pridružiti United Noise, re:tro Flava, Shulah, DMT, Ela i Fris. Roots na čelu s DJ Jockom premijerno stiže u Boogaloo, gdje će ugostiti Marca Baileyja, A.D.H.S.-a i Davida Askoa. Depo klub ugošćuje Metaphonic x TNT koji okupljaju Synsane, Lebronxu, Pusmus i Matana. U AKC Attacku, Volta slavi šesti rođendan uz CCL, Kasju i rezidente. U Masteru je na repertoaru VHS večer uz Fantastic Mana, Rolanda, Vladu Kaponju, sliPa i Jogurta. Planet Srijeda, ovog puta pada na petak i dolazi u klub Željezničar s Bashkkom, Salomeom, Roi perezom, Kӣr i Tadijem, Felverom i Tijanom T.

U subotu u Dva Osam za pultom je Kiki. Peti Kupe slavi svoj drugi rođendan uz Gerda Jansona, Sedef Adasi, Pepija i Zuzu. U Željezničaru je na repertoaru Happy Eastek – Half Alive Edition uz Sin23, DoubleTrouble, Fr3nki, Tek Off, Orah i Carla. U Galleryju je na rasporedu nova Program večer na kojoj gostuje Fred Lenix uz kojeg sviraju Dancelectric i Einfakinn.

Osijek

Temptation slavi 20 godina uz gostovanje Marca Baileyja u EPIC-u gdje će ga dočekati Tom Spock i Omke.

Rijeka

U petak, Nemo klub predstavlja novu večer, riječ je o Boogie’s Garageu na kojoj najbolji bass DJ prema nagradi Ambasador vrti uz Demu & Mecenu. U Crkvi gostuje Sassja, dok u Pogonu Kulture svira Pocket Palma.

Subota u Crkvi je u znaku ritmova iskusnog techno ratnika Ramona Tapie uz kojeg još sviraju Life4Funk, Katarina G. & Leclerc i Zopester. Greenlight kolektiv sa svojim 360º konceptom preuzimaju Pogon Kulture i dovode Amaliah.

Pula

U subotu, Klub Kotač preuzima Night Fishing #4 na kojem sviraju Adoo i Lancatech.

Split

Prevera Soundsystem u petak stiže u Kocku. Subota u Otiumu je u ritmovima Elements Nighta uz FranKa, Limu i Pusisa. U Adriatic Social Clubu gostuje Stellarcompanion.

Dubrovnik

U petak, Dubina organizira gledanje filma “Laurent Garnier – Off the record”, dok u Lazaretima svira MATTBUTT. Dan poslije, u Dubini svira Zookey.

Ljubljana

Petka u K4 je u ritmovima LEKKER večeri na kojoj sviraju Dvidevat, Raketa, Glorex b2b Pholia, dok u subotu je K4 Picnic Showcase uz Joa (Jos & Loa Szala), Pelle, Izza, Masa i Muk.

Beograd

U petak u Drugstoruu gostuje Elli Acula, uz koju sviraju Muhi, AM Hi i Micy Vid x ivv. U Kultu su na repertoaru Dejan Nedeljković, Kid Kimi i Marko Milosavljević, dok u subotu pult preuzimaju MENE i Nemax.

Novi Sad

U Tunnelu u petak gostuje Mihai Popoviciu, a podršku mu pruža Nemax, dok u subotu u sviraju Nexie i Isidor.

Sarajevo

Petak u Silver&Smokeu je u znaku Indiga, dok je subota u ritmovima Bonjaskyja. Trezor u petak preuzimaju Laine, Armin Zimic i Maheer, dok je u subotu edib d cijelu noć za pultom.

Među najpopularnijim zanimanjima na svijetu je i posao DJ-a

Svjetski poznati portal za zapošljavanje Jobseeker je objavio zanimljivu kartu na kojoj otkrivaju koji su najpopularniji poslovi na svijetu u 2024. Rezultati su dobiveni analizom podataka, odnosno istraživanjem koji su se poslovi najviše pretraživali na internetu.

Koja su najpopularnija zanimanja na svijetu?

Kako postati pilot” je najtraženija fraza na internetu, a u čak 55 zemalja na svijetu je to ujedno i najpopularnije zanimanje. Drugo najtraženije zanimanje je za stjuardesu. Veliki interes budi i posao modela, koji se našao na trećem mjestu najtraženijih, a između ostaloga to je top izbor po pitanju karijere u Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji.

U kojim državama ljudi žele postati DJ-evi?

Među popularnijim karijerama su one influencera, fotografa, pjevača ili pak YouTubera. Među najpopularnijim zanimanjima, posao DJ-a je top izbor u dvije države. Riječ je o afričkoj državi Burkini Faso i južnoameričkoj Ekvadoru.

Temptation slavi 20 godina uz Marca Baileyja u Osijeku

U subotu 23. ožujka, Temptation slavi 20 godina postojanja u osiječkom klubu EPIC uz Marca Baileyja te domaćine Tom Spocka i Omkea.

Marco Bailey je krenuo razvijati svoju karijeru još krajem 80-ih u rodnoj Belgiji. Tri desetljeća kasnije i dalje je poznat kao umjetnik koji se na sceni zadržava inovacijom i pomicanjem granica u techno glazbi – bilo kroz produkciju, menadžment labela ili putovanja svijetom da raspleše mase besprijekornom selekcijom i tehnikom miksanja. Tijekom karijere, Bailey je izdao podosta dobro prihvaćenih singlova, EP-a i albuma, a diskografija mu broji gotovo 200 izdanja – uvjerljivo demonstrirajući intuitivan i promišljen pristup stvaranju, ali i želju za razbijanjem šablone trendova u danom trenutku.

Ulaznice su dostupne kroz sustav Core-Event.

FB EVENT: Temptation 20th Anniversary with MARCO BAILEY @ Klub Epic, Osijek 23.03.2024.

“Theatre Electrified”- susret sa neobičnim, mjesto gdje su se spojile muzika, umjetnost i tehnologija

Prije desetak dana, u 20 i 45 “Posljednji Tasmanijski Vuk” je tiho ušao na tehnički ulaz Narodnog Pozorišta u Sarajevu. U popunjenom kazalištu sa neizvjesnošću, čekao se izlazak na scenu William Rezéa, njegovog pijaniste i dugoročnog prijatelja Bravina Karunanithyja. Majstor svjetla i dizajner vizuelnog iskustva Favreau Jean-Antoine nije se vidio tokom nastupa, ali o njegovom potpisu iz te noći dugo će se prepričavati. Pet minuta iza 21 sata, izlaskom na stage, Thylacinea, uronili smo u noć u kojoj je jedino pravilo bilo očekivati nesvakidašnje.

Po prvi put na Balkanu, zrak je vibrirao u ritmu francuskog elektronskog-jazz maestra, Thylacinea, pretvarajući noć u simfoniju bezgraničnog istraživanja i sirove, hipnotičke energije. Posebno iskustvo je predstavljala i raznovrsnost publike, od mladih ravera do iskusnih diplomata, svi su bili znatiželjni. Samo dvanaest sati ranije tim Klabike je ušao u objekt i pripremio stage za ono što slijedi. Njih 11 je predano stvaralo iskustvo koje su 352 posjetitelja ponijela sa sobom nakon ove nezaboravne noći.

Theatre Electrified” nije bio samo događaj. To je manifest hrabrog i novog, noć u kojoj su se Thylacineovi odvažni ritmovi spojili sa pionirskim etosom KLABIKE, stvarajući odiseju zvuka, svjetlosti i sirovih emocija. Definitivno, iskustvo koje je razbilo uobičajeno, noć u kojoj su granice između umjetnika i publike, između muzike i električne energije zamagljene.

Thylacine je svojom karizmom odveo nastup u nepoznato, pozivajući publiku da se prepusti privlačnosti nekonvencionalnog te da posljednjih 10 minuta provede na nogama. Ovaj događaj obećavao je kemiju digitalnog i analognog, ali smo dobili proslavu koja nadilazi žanrove i očekivanja.

Peti Kupe u subotu slavi drugi rođendan uz DJ zvijezde Gerda Jansona i Sedef Adasi

Vrijeme je zato za veliku proslavu drugog rođendana 23. ožujka. U Kupe se tom prigodom u subotu 23. ožujka, vraća jedan od najcjenjenijih DJ-a u svijetu housea i techna te prijatelj kluba Gerd Janson, a slavljeničke note odašiljat će i Sedef Adasi, sjajna njemačka DJ-ica i protagonistica važnih svjetskih pozornica.

Već smo se mogli uvjeriti čime rezultira strast Gerda Jansona za traganjem po nepreglednom moru prvenstveno underground produkcije. Lajtmotiv “glazba bez žanra” okosnica je Gerdovih setova tijekom cijele karijere. House i techno su temelji od kojih polazi, ali redovito se mogu čuti mnogi, često na prvi pogled nepovezani stilovi: funk, synth pop, industrial… Uživa veliko poštovanje drugih DJ-a, ali i najokorjelijih muzičkih kritičara i cinika, kao osoba, ali i DJ koji niti jednu stvar u svom setu ne pušta olako, niti svoju publiku podcjenjuje prolaznim konfekcijskim hitovima.

Sedef Adasi svoju je reputaciju izgradila ne samo kao jedna od najboljih njemačkih selektorica klupske glazbe već i njegujući lokalnu zajednicu. Pokretanjem klupske večeri HAMAM Nights u rodnom Augsburgu, Sedef je u City Clubu uz dovođenje uglednih gostiju stvorila inkluzivno i sigurno mjesto potičući interkulturalnost i raznolikost. Usporedo s tim, gradila je globalnu karijeru i postala rezidentica minhenskog Blitza i berlinskog Panorama Bara, ali i sudionica događanja kao što su Glastonbury i Boiler Room. U svojim setovima elegancijom i lakoćom skače između euforičnog techna, nabrijanih house klasika, space disca i oštrog electra.

Euforična atmosfera, kakvu nam je već u dva navrata podario Gerd Janson, te jedinstven i energičan zvuk Sedef Adasi, jamstvo su savršene rođendanske proslave koju će zaokružiti i domaćini Pepi Jogarde i Antonio Zuza.

Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.

FB EVENT: 2nd Anniversary w/ Gerd Janson, Sedef Adasi, Pepi, Zuza