Skip to main content

Drago Vukelić: “Hrvatska publika je itekako dobro educirana, imamo dobru povijest…”

Slavljenički vikend BSH X B-DAY u znaku je jednog od najpopularnijih DJ-a današnjice Dennis Cruza koji će zabavljati publiku u Boćarskom domu u subotu, 16. prosinca u Zagrebu. Dan iza u nedjelju, 17. zabava se seli na impresivan plesni podij unutar Tornja na vrhu Sljemena na kojem će posjetitelji doslovno plesati među oblacima s pogledom na grad Zagreb i zagorsku stranu.

Velika obljetnica bila je povod za razgovor s jednom od osnivača BSH Events Dragom Vukelićem koji nastupa pod imenom Pablo Panda. “Slavimo 10. obljetnicu uspješnog rada BSH Events. Od početka smo vjerovali u svoje mogućnosti i svoju ideju. Prije desetak godina u Zagrebu je postojala jedna rupa između devedesetih i dvijetisućitih godina kada je glazbena scena bila izrazito jaka, a nakon toga došlo je do zatišja te mladi urbani ljudi jednostavno nisu imali mjesta za izaći niti kvalitetne sadržaje tog tipa. S prvim partijima krenuli smo u Zagrebu, u početku je bilo trnovito kao i u svakom poslu, međutim kroz godine rada smo razvijali i unaprjeđivali naše poslovanje, od povećanja tima, in house organizacije ugostiteljstva, pronalaska dodatnih sponzora i ostalog, te se na kraju ustrajnost isplatila i BSH je postao mogu reći prepoznatljiv brend elektronske glazbe u svijetu!” – otkriva Drago i dodaje:

“Naša misao vodilja bila je da BSH partiji budu na lokacijama koje nisu uobičajene za ovakva druženja. Dakle ne u klasičnim disco klubovima već na povijesnim lokacijama i slično. U posebnom sjećanju ostalo mi je jedno od prvih naših događanja na Medvedgradu. Tada su nastale legendarne fotografije sa Zagrebom u pozadini koje su obišle svijet i BSH dale jednu potpuno novu dimenziju. Kroz ovih desetak godina možemo reći da je više od 500 tisuća ljudi plesalo na našim eventima, imali smo više od 150 glazbenih događanja na nesvakidašnjim lokacijama kao što su Terminal Pleso na Zagrebačkom aerodromu, Rimski kamenolom Cave Romane, tvrđava Fortica na ulazu na otok Pag, Trsat iznad Rijeke, Tvrđava Revelin u Dubrovniku, Medvedgrad u Zagrebu, teniski Centar Šalata u Zagrebu pa sve do zadarskog Pozdrava suncu i drugih!”

Hrvatska scena urbane disco glazbe se promijenila. “BSH eventi su postali prepoznati i od strane naših europskih ali i američkih partnera. Ove godine po prvi put smo imali Gates of Agartha koji smo radili zajedno s američkom tvrtkom koja se bavi organizacijom glazbenih događanja. Također blisko surađujemo s globalno popularnim klubom Amnesia Ibiza. Tu su i pozivi za organizaciju partija u regiji. Radimo na takvom iskoraku. Mogu reći da smo se pozicionirali kao partner u organizaciji važnih događanja, to je bilo neophodno kako bismo na naše događaje mogli dovesti svjetske zvijezde kao što su Marco Carola, Honey Dijon, Hot Since 82, Jamie Jones, Deborah De Luca i drugi. Ono što razlikuje BSH od drugih su definitivno lokacije, vrhunska produkcija. Kad dolaziš na BSH event znaš da će te dočekati vrhunska lokacija, vrhunska organizacija, produkcija i uređenje samog prostora od plesnog podija, pozornice, video wallova do VIP i backstage prostora. Ljudi s povjerenjem dolaze na partije, vjerujem da i roditelji znaju da je sigurnost zajamčena i nama na prvom mjestu!”

BSH je krenuo kao projekt koji daje jednu veliku platformu hrvatskim DJ-ima. “To nam je izuzetno važno. Na svakom eventu su minimalno dva domaća glazbenika, drago mi je da su nove generacije stasale, da se pojavljuje sve više kvalitetnih imena, da su mladi glazbenici vidjeli da je Hrvatska postala tržište zabave prepoznato u svijetu. Drago mi je da uz BSH i na ostalim eventima su organizatori shvatili koliko je važno razvijanje lokalne scene. Bez podrške lokalne zajednice ne možemo kvalitetno razvijati glazbenu industriju. U budućnosti nam je to cilj, pružiti mladima da se upoznaju sa svijetom glazbe i da imaju platformu na kojoj mogu razvijati svoj talent!” – govori Drago Vukelić.

Njegov razvoj kao DJ-a pod nazivom Pablo Panda tekao je usporedno s razvojem BSH Eventsa. “Drago mi je da dobivam pozive za gostovanja na inozemnim događanjima. Tekuće godine sam dobio poziv za nastupe u Španjolskoj, Turskoj, Njemačkoj, Švicarskoj. Drago mi je da je publika prepoznala moj zvuk i glazbeni put koji se sastoji od house i techna. Hrvatska publika je itekako dobro educirana, imamo dobru povijest od kada su stasali partiji kao što su Astralis, Futuro Scope i drugi!” – zaključio je Vukelić.

Uz Dennisa Cruza na dvodnevnom spektaklu nastupit će i BAGGI, MENE, Aldo Morro, Yakka te Pablo Panda. Ulaznice za slavlje na Tornju rasprodane su u samo nekoliko sati, dok se one za Boćarski dom mogu kupiti u sustavu Entrio.

EXIT lansirao prvih 24 imena za 2024. Stižu Carl Cox, Bonobo, Klangkuenstler…

EXIT se vraća na Petrovaradinsku tvrđavu od 10. do 14. srpnja s temom “EXIT Starseeds” i sloganom “Probudimo naše supermoći zajedno“. Za nadolazeće izdanje EXIT-a “lansirano” je 24 imena koja će se naći na glavnoj Tesla Universe pozornici, mts Dance Areni i Visia Fusion pozornici.

Prvi val imena glavne pozornice predvode pop-rap ikone Black Eye Peas i traper Gucci Mane. Dok “eksplozivan start” Dance Arene predvode Carl Cox, Bonobo, Klangkuenstler, Franky Wah, Sama’ Abdulahi i Mene.

Carl Cox se vraća na mts Dance Arenu nakon pet godina, a prilikom jednog nastupa u Novom Sadu je rekao “„Ovdje moraš puštati glazbu direktno iz duše, biti ono što jesi i to je zaista posebno kod Exita!“ Njegova završnica na mts Dance Areni 2009. i nastup desetljeće kasnije, ostali su upamćeni kao jedni od najupečatljivijih događaja u povijesti festivala.

Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.

M-Run ima novo izdanje, obradio je kultni francuski psy band Total Eclipse

Mario Matković poznatiji kao M-Run je objavio obradu trake kultnog francuskog psytrance benda Total Eclipse – “Waiting For a New Life” na japanskoj eti keti Matsuri Digital.

M-Run nam otkriva kako je francuski bend bio jedna od inspiracija da se krene baviti tim zvukom, a njihovi uradci su imali veliki utjecaj na njegov razvoj kao mladog entuzijasta koji je krajem 90 – ih počeo otkrivati beskrajni svemir produkcije zvuka i glazbe.“Zbog bendova poput Total Eclipse sam se zapitao, kako se to radi?” prepričava nam M-Run .

Obradu “Waiting For a New Life” karakterizira melankolična introspektivna atmosfera, koja u kombinaciji sa glasovnim samplovima iz filma Frankenstein (1931.) daje prepoznatljiv osjećaj. M-Run je pokušao zadržati šarm originala, ali i dodati svoju osobnu perspektivu i potpis.

M-Run nam je također spomenuo da trenutno blisko surađuje sa članovima benda, Stephaneom Holweckom iz Francuske i Mariosom Makarom iz Grčke te da ih nerijetko sretne na inozemnim nastupima. Drugačija verzija, ove obrade bi se u budućnosti trebala naći na nadolazećem albumu samog Total Eclipsa.

M-Run je ljetos imao priliku okruniti svoju karijeru nastupom na portugalskom Boom Festivalu, gdje se za pultom našao sa Goasiom te je premijerno zavrtio svoje novo izdanje, a reakcija publike je bila odlična.

Iskusni hrvatski DJ i producent nam najavljuje, kako je “Waiting For a New Life” tek jedan od mnogih tribute remixeva koje je napravio, tako da možemo očekivati još njegove verzije Astral Projectiona, Dogme, X – Dreama, Prane, Slinky Wizarda, Colorboxa, UX – a i mnogih drugih.

Poznato je 80 članova stručnog žirija nagrade Ambasador 2023.

Članovi stručnog žirija uključuju različite aktere, poput promotora, organizatora, DJ-eva, novinara, izdavača, vlasnika klubova, urednika radijskih emisija te nezavisnih istraživača scene i kreativnih radnika u kulturi.

Pravilnik nagrade, kao i način predlaganja kandidata, nominacija i odabira pobjednika u nagradama struke i publike možete pronaći ovdje.

Ove godine žiri je brojao 80 aktera pripadajuće industrije Hrvatske i regije, s tim da smo imali i stručne suradnike u kategorijama “Likovno oblikovanje godine u regiji”, te “Kreativna event fotografija godine u regiji”.

ČLANOVI STRUČNOG ŽIRIJA

Paško Gaćina

Nenad Đorđević

Luka Jovica

Darko Petrušić

Denis Hodak

Marko Felinger

Vedran Šimunec

Deni Udorović

Iva Neljak

Dino Mudrić

Domagoj Jakić

Tomislav Šuflaj

Luka Turato

Mihael Maltar

Toni Jurić

Benjamin Mrakovčić

Mate Čeko

Toni Starešinić

Neven Šugar

Igor Dundara

Sven Nalis

Ivan Krnjić

Ivo T. Montina

Filip Sulić

Nick Colgan

Sandro Sane Pataki

Marijan Kiš

Juri Vuljan

Tea Hendija

Grgur Nikica Vuleta

Ivan Jurić

Ivan Petrić

Josip Milković

Ivo Balen

Marina Karamarko

Željko Pendić

Val Kurtin

Boris Bjelica

Filip Vrtarić

Andrea Ljekaj

Dubravko Jagatić

Ivana Tolić

Ante Dugopoljac

Zoran Pešut

Tonko Mikulandra

Mladen Živković

Vedran Semenić

Slavin Balen

Ilko Čulić

Vojko Dekanić

Stipe Vudrag

Zvone Majić

STRUČNI SURADNICI
(Likovno oblikovanje godine u regiji)

Montina Design (Sanja i Ivo T. Montina)

STRUČNI SURADNICI
(Kreativna event fotografija u regiji)

Impala Studio (Pavle Kaplanec i Iva Znaor)

BOSNA I HERCEGOVINA

Ahmedin Čengić

Robert Bukovac

Edib Dautović

Mersel Bujak

Ivan Zrno

Boris Boras

CRNA GORA

Slobodan Popović

Novak Radulović

KOSOVO

Ardin Badivuku

Andi Meka

Elisa Maxhuni

Visar Hoxha

Mirjana Radovanovic

Uran Badivuku

SLOVENIJA

Marjan Lopuh

Tim Urbanya

SRBIJA

Kristijan Molnar

Zorica Čanadanović

Miroslav Miletić

Miloš Vujović

Zlatana Pavlović

Dejan Milićević

Katarina Vlašak

Miloš Martinov

Runda Digital Day: Izazovi streaminga, primjena umjetne inteligencije, društvene mreže

Reforma streaminga koju planira globalno provesti Spotify, etička pitanja i pravna regulacija primjene umjetne inteligencije koja galopom ulazi u glazbeni ekosustav, važnost diskografskih kuća u digitalnom dobu te rastući interes za glazbena događanja u Hrvatskoj glavni su naglasci zabilježeni na zagrebačkom dijelu pe tog izdanja glazbene konferencije Runda Digital Day.

Važnost etičnosti u primjeni umjetne inteligencije

‘Radi se o istinski povijesnom trenutku kada ideje koje su nam se činile strane, postaju moguće’, rekao je dr. Martin Clancy predsjednik globalnog komiteta za etiku u primjeni umjetne inteligencije IEEE , na inspirativnom predavanju o Umjetnoj inteligenciji (AI) i njezinoj primjeni u glazbenom ekosustavu i naglasio: ‘Fundamentalne promjene, međutim, donose, izazove i probleme koje valja riješiti.’ Među tim izazovima su pravna regulacija odnosa prema dosez ima umjetne inteligencije, ali i etičko pitanje. Put razumijevanja ide od umjetničkog preko legalnog i etičkog do intervencije koja će omogućiti skladno korištenje napretka tehnologije.

‘U posljednjih 14 mjeseci, razvoj i promjene na bazi umjetne inteligencije zbivajuse svakodnevno i svugdje’, rekao je Martin Clancy, ‘primjena inovacija je snažna izbiva se vrlo brzo. Usporedimo li je s prihvaćanjem primjene, primjerice, bubnjevaili saksofona u prošlosti, pa i kasnijih elektroničkih izuma, vremenski periodpočetka njihove primjene kraći je.’ Uz to, istaknuo je, alati umjetne inteligencije suzabavni, u konačnici manje koštaju, donose veću razinu diskusije, poboljšavajuznanje, donose iznenađenja, komercijalniji su i donose promjenu.

Rekordni interes publike za glazbena događanja

Interes za glazbene događaje kontinuirano se povećava i ove godine bismo mogli doseći novi rekord prodaje‘, istaknuo je direktor agencije Eventim Damir Vranić na panelu ‘Karta do uspjeha’ koji je za isti stol doveo i osnivača i direktora agencije Entrio Berislava Marszaleka uz moderiranje Lane Čulig iz Aquarius Recordsa. Među trendovima koji su istaknuti na panelu su povećanje onlin e prodaje ulaznica, značajan porast cijena ulaznica, ali i činjenica da još ima prostora za rast poslovanja. Kada je o ulaznicama riječ, naglašeno je da je njihove cijene, kada je riječ o domaćim koncertima, još uvijek imaju prostora za rast. Nove tehnolog ije i pristupi tim tehnologijama omogućuju dolaske novih publika u dvorane, jer je važno informacijom biti prisutan na digitalnim platformama na kojima se nalaze mladi ljudi. Rečeno je da se primjećuje eklektičnost iste publike koja posjećuje stilski i žan rovski različite vrste događaja.

TikTok je najvažnija platforma za praćenje izvođača

Antonino Šimić iz Menarta je naglasio kako način funkcioniranja industrije pretpostavlja zajedničku energiju diskografskih kuća i izvođača pri plasmanu njihovih novih radova. ‘Društvene mreže treba iskoristiti na najbolji način da ljudi mogu prepoznati rad izvođača’, pojasnio je, ‘tamo treba biti izrazito kreativan.’ Pavle Eftimovski dodao je da ‘svatko tk o se bavi glazbom mora prihvatiti činjenicu da je ‘social’ jednako važan kao i pjesma koju napiše’.

Važnost lokaliziranja sadržaja na Spotifyju

Na radionici Spotify Masterclass, Jennifer Masset, voditeljica odjela za suradnju sa indie sektorom Spotifya je predstavila mnogobrojne mogućnosti i korisne alate koje donosi aplikacija Spotify for Artists za povećanje vidljivosti izvođača i njihovih djela. Predstavila je brojke Spotifyja koje uključuju 574 milijuna pretplatnika na 183 teritorija i 40 milijardi dolara isplaćenih autorima, izvođačima i diskografskim kućama na ime prava od streamanja glazbe. Naglasila je važnost kontinuiranog rada na vlastitim profilima k ako bi se postigao veći uspjeh i dotaknula se reforme streaminga koju kani provesti Spotify. Pritom je istaknula da se radi o isplati na godišnjoj razini pri kojoj je prag od tisuću slušanja pjesme, istaknula je, malen jer se radi o svega 86 streamova pjes me mjesečno.

U raspravi nakon prezentacije istaknut je problem nedostatak lokalnih urednika Spotifyja u regiji, lokaliziranih naslovnica i playlista s lokalnim repertoarom na platformi.

Hospitality On The Beach predstavio posadu za 2024.

Hospitality On The Beach se vraća u The Garden Resort pored Tisna od 2. do 9. srpnja. Vodeći svjetski drum ‘n’ bass brend se četvrti put vraća u Hrvatsku, a ovog puta na četiri pozornice dovodi 12 d’n’b brendova i više od 100 DJ-eva.

Postavu Hospitality On The Beacha predvode imena poput A.M.C-a, Alixa Pereza, Camoa & Krookeda, DJ Markyja, Fabia & Grooveridera, Flava D-a, Kings of The Rollersa & Inja, Lensa, Metrka, Sub Focusa i mnogih drugih.

Iza Hospitality On The Beacha stoji UK autoritet Hospitality (Hospital Records) koji je poznat po svom podržavanju i pokrivanju svih podžanrova d’n’b-a koji sežu od liquida preko junglea do rollersa i minimala.