Skip to main content

Elektronička glazba, urbana i alternativna kultura nisu bitne Porinu?

Održala se najveća i najvažnija hrvatska glazbena nagrada. Od nešto sitno iza 20 sati, na HRT se mogao pratiti prijenos Porina, no sami program i pretprijenos 31. po redu dodjele je krenuo u 17 sati.

S obzirom na broj kategorija, mjesta za dodjelu svih 35 nema na TV prijenosu, no svakako vrijedi istaknuti kako su alternativni, elektronički i urbani glazbenici “zaboravljeni”. Upravo glazbenim akterima koji dolaze iz tih “polja” nagrade su uručene pred sami početak TV prijenosa. Tako se primjerice na malim ekranima nije moglo vidjeti Vojka V i njegov tim pri preuzimanju prva dva (od ukupno četiri) osvojena Porina, repera Gršu i talentiranu Miach koji već neko vrijeme ozbiljno pariraju najvećim regionalnim glazbenim imenima kako na streaming servisima sa svojim milijunskim brojkama, tako i na samim top ljestvicama, ili pak Pocket Palmu koji su drugu godinu za redom osvojili nagradu za najbolji elektronički album.

Više od dva desetljeća najvažnija hrvatska glazbena nagrada je bila u okovima prošlosti te se tek 2021. udostojila priznati postojanje elektroničke glazbe, njene scene, kao i prateće industrije koja iz godine u godinu Hrvatskoj konstantno donosi veliku korist u brojnim granama. Usprkos tom “otkrivanju” prije nekoliko godina, elektronička glazba nije bitna Porinu. Možda je samo puka slučajnost što u rotaciji kategorija koje se predstavljaju na malim ekranima još nije došao red na elektroničku glazbu, a možda samo smatraju da akteri s elektroničke scene mogu biti zahvalni i za ovo malo pažnje što su dobili.

Svakako, elektronička glazba, ali i cijela alternativna te urbana glazba i kultura zaslužuju svoje mjesto u prime timeu na televiziji, a ne jeftine pokušaje glazbenih udruga da pokažu malo respekta što naposljetku ispadne pokazivanje “srednjeg prsta” cijeloj ovoj kulturi.

Ne smijemo zaboraviti da se upravo od elektroničke glazbe ubiru veliki novci i da je ona važan dio hrvatske kulturne i turističke ponude te umjesto da se “dio kolača vrati nazad u razvoj iste i naposlijetku drugih alternativnih scena, dolazi do konstantnog zanemarivanja i svojevrsnog gušenja nezavisne scene i njenih projekata i aktera.

Vojko V obilježio večer s četiri osvojena kipića

U kategoriji “Najbolji album elektroničke glazbe” gdje je bio nominiran i Petar Dundov, Porin je osvojila grupa Pocket Palma za album „III“, a glazbeni producenti iza albuma su: Anja Papa, Luka Vidović i Bruno Žabek.

Čak četiri od pet mogućih Porina, osvojio je Vojko V i njegov tim. Splitski reper, kući se vraća s nagradama u kategorijama: “Najbolji video broj” uz pomoć redatelja Rine Barbira, “Najbolje likovno oblikovanje” zajedno s autorom Vinkom Pelicarićem, “Najbolji album hip-hop glazbe” kojeg je skladao uz VRH-a i Lockrooma, a uspješnu večer je zaključio s nagradom za “Album godine” za njegov drugi solo album “Dvojko“.

Vrijedi spomenuti i da su pjevačica Miach i reper Grše dobitnici Porina za “Najbolju vokalnu suradnju” zahvaljujući njihovoj elektro-pop pjesmi “Led“.

Prijetnja tornada, pa gromovi, kiša i jaki vjetrovi prekinuli prvu večer Ultre u Miamiu

Ultra Music Festival koji se održava u Bayfront Parku u Miamiju od petka 22. ožujka do nedjelje 24. – započeo je jučer prvi dan uz upozorenja na grmljavinske oluje, obilne kiše i jake vjetrove u regiji južne Floride.

Uoči festivala, partijanerima je savjetovano da ponesu kabanice i čizme (ali ne i kišobrane). Ultra je također potaknula posjetitelje festivala da pošalju poruku ULTRA na broj 48477 kako bi u stvarnom vremenu primali sigurnosne informacije. Nastupi su se odvijali prema planu do oko 21:00 EDT, kada je Ultra izdala izjavu u kojoj je pisalo: “Radi vaše sigurnosti, Ultra Friday se privremeno gasi. Molim vas, sada mirno napustite park.

Hardwell, koji je trebao nastupiti na glavnoj pozornici festivala, podijelio je objavu na X , izražavajući svoje razočaranje što je morao otkazati nastup. Napisao je: “Trenutno plačem, 3 mjeseca rada ekipe i mene. Vau…

Oko 23:30 EDT, Ultra je podijelila još jednu izjavu, uvjeravajući obožavatelje da se festival ipak planira održati u subotu unatoč lošem vremenu. Pisalo je: “Ovdje je još uvijek loše vrijeme. Radujemo se što ćemo vas vidjeti sutra!

Kako doznajemo od lokalnih medija, prijetio je i tornado zbog kojeg je privremeno bila zatvorena i Međunarodna zračna luka u Miamiu. Dobre vijesti su, da se festival danas nastavlja prema planu od 16 sati po lokalnom vremenu odnosno 21h po našem, a live stream pratite u nastavku.

https://www.youtube.com/watch?v=dRD1yED66dg

Dr.Obi održava “Audio radionice” i uvid u tehnike Live dub miksanja u klubu Dva Osam

Uz treće izdanje Audio podučavanja, koja traje tri mjeseca, uz neobaveznu praksu, predstavljamo i prvo izdanje Dubionice – Radionice Live dub mixa koju također održava Robert Martinović, Dr.Obi. Obje radionice kreću nadolazećeg travnja, nakon što završe prijave i odabir polaznika. 

Radionice su besplatne, prijave su otvorene do utorka, 2. travnja, a zaprimaju se na mail: [email protected].

Radionica sezone 2024. Audio inženjering 

Radionica audio inženjeringa bazira se na prenošenju znanja i upoznavanjem opreme koja se koristi u klubu Dva Osam. Kroz tri mjeseca radionica i neobavezne prakse, na kraju serije predavanja polaznici će dobiti tiskano priznanje o završetku radionice. Cilj ovih radionica je prenijeti znanje i iskustvo tehničara za rad u manjem klubu ili festivalu

Radionice su besplatne, prijave su otvorene do utorka, 2. travnja, a zaprimamo ih na mail: [email protected].

Prvi dio radionica održava se od sredine travnja kraja lipnja, drugi dio od 1. listopada do 15. studenog. Između dva dijela održavanja radionica, nudi se i neobavezna praksa na festivalskim događanjima u sklopu sezone na lokaciji Martinske u Šibeniku ovog ljeta. Za sve koji uspješno završe radionicu, moguć je i angažman u tehničkoj sekciji. 

Broj polaznika: 15

Jedno predavanje tjedno, svaki ponedjeljak u klubu Dva Osam od 17:00 do 20:00. 

Plan i program predavanja 

1. mjesec 

– Upoznavanje sa strukom 
– Teorija zvuka i osnove akustike prostora 
– Upoznavanje s tehničkom opremom i infrastrukturom u klubu Dva Osam
– Upoznavanje s DJ opremom i njeno spajanje 
– Upoznavanje s opremom potrebnom za nastupe bendova 

2. mjesec 

– Upoznavanje i osnove uređaja za rasvjetu u klubu 
– Kontrola rasvjete i programiranje 
– Priprema kluba za DJ event 
– Priprema kluba za nastup benda 

3. mjesec 

– Montaža i demontaža bine u klubu 
– Provjera ispravnosti opreme 
– Održavanje DJ opreme 
– Lemljenje audio kablova i konektora 

Dubionica: Radionica Live dub mix by Dr.Obi

Radionica u trajanju tri uzastopna dana polaznicima će pružiti jedinstveni uvid u tehnike live dub mixanja, koje prezentira Dr.Obi. Tri uzastopna predavanja održat će se tri dana za redom u popodnevnim satima, u trajanju po tri sata. Dubionica kreće sredinom travnja, o čemu će odabrani polaznici biti obaviješteni na vrijeme.

Broj polaznika: 15

Dubionica: Plan i program predavanja 

 – Priprema audio kanala za live dub mix
 – Spajanje efekata na analogni mixer
 – Tips and tricks za efekte i kako ih koristiti (delay, reverb, phaser)
 – Tehnike dub mix-a 

Voditelj radionica: 

Robert Martinović aka Dr. Obi, DJ, ton majstor, tehničar, producent i voditelj tehnike. 

Višegodišnji suradnik na realizaciji eventa za Pozitivan ritam, dio je predavačkog tima EduSplash iz Pule gdje stekao iskustvo predavanja i edukacije iz područja audio inženjeringa. Član je više bendova i raznih projekata iz regije, suosnivač nezavisne digitalne etikete Amplifyah Music, te posjeduje istoimeni kućni studio specijaliziran za dub reggae produkciju i analogni dub mix. 

Cilj radionice je približiti struku zainteresiranim skupinama i budućim nadolazećim naraštajima tehničara, ton majstora, producenata, DJ-a, voditelja tehnike.

EU fondovi stavili na stol 34 milijuna eura za digitalizaciju kreativnih industrija u Hrvatskoj

Sa sumom od 34 milijuna eura na raspolaganju, ovaj natječaj predstavlja ključni korak prema unapređenju kreativnog sektora kroz inovacije i digitalizaciju. Obuhvaća širok spektar djelatnosti, od arhitekture i dizajna do audiovizualnih umjetnosti, izdavaštva i umjetničkih praksi.

Sredstva su raspoređena u dvije grupe – grupa A s većim iznosom od 21 milijun eura i grupa B s 12.2 milijuna eura, pružajući priliku različitim tipovima prijavitelja da ostvare svoje projekte. Vlasnici diskografskih kuća, fotografi, DJ-i, pjevači i ostali umjetnici mogu iskoristiti ovaj natječaj kako bi unaprijedili svoje projekte i stvorili nove digitalne inicijative, jačajući tako scenu elektroničke glazbe u Hrvatskoj.

Foto: Jakob Owens – Unsplash

Ono što je važno napomenuti jest da prijavitelj treba imati primarnu djelatnost po NKD-u iz domene glazbe i izvedbenih umjetnosti:
18.20 Umnožavanje snimljenih zapisa;
59.20 Djelatnosti snimanja zvučnih zapisa i izdavanja glazbenih zapisa;
90.01 Izvođačka umjetnost;
90.02 Pomoćne djelatnosti u izvođačkoj umjetnosti.”

Postupak dodjele traje najviše tri mjeseca od krajnjeg roka za podnošenje projektnih prijava, a on je 31. svibnja 2024. godine. Dakle, rezultate ocjenjivanja projektnih prijava možemo očekivati u ranu jesen 2024. godine. Provjerili smo i kako će se pratiti i evaluirati napredak projekata financiranih iz ovog fonda.

Svaki projekt se evaluira i prati putem definiranih natječajnih pokazatelja. Dakle, u ovom natječaju ne postoje obvezni financijski pokazatelji kao što su rast prihoda ili izvoza te obveza otvaranja novih radnih mjesta, što je i logično, obzirom da je primarni cilj natječaja ulaganje u digitalizaciju kulturnih i kreativnih industrija.” govori dr.sc. Goran Becker iz INNOM savjetovanja.

Očekujemo širok raspon prijava, od malih poduzeća do umjetničkih organizacija, a također i fizičkih osoba iz slobodnih zanimanja. S ovom potporom, moći će se unaprijediti postojeći procesi, ali i stvoriti potpuno nove digitalne inicijative koje će osnažiti kulturnu i kreativnu scenu Hrvatske.

Važno je istaknuti da će proces evaluacije biti transparentan i integritetan, provođen pod nadzorom Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO). Ovaj natječaj predstavlja ključnu inicijativu unutar širih strategija EU-a za poticanje digitalizacije i inovacija. Njegova provedba će osigurati da kreativne industrije Hrvatske ostanu relevantne i konkurentne u suvremenom digitalnom dobu. Ukratko, za mnoge kreativce prilika koja se ne propušta.

Commissar Lag oduševio na novom nastupu u berlinskom HÖR-u

Svega nešto više od tri mjeseca nakon premijernog gostovanja u popularnom berlinskom podcastu HÖR-u, Commissar Lag se vratio odsvirati novi set. Prije debitantskog nastupa na viralnom podcastu, novosadski DJ nam je otkrio kako je njegov put do HÖR-a bio odiseja te da su se tek iz trećeg puta stvari poklopile za njegovo gostovanje.

“Hvala svima na dosadašnjoj toploj (i povremeno nastranoj) podršci” poručio je svima Commissar Lag na društvenim mrežama nakon svog novog seta u HÖR-u.

Ako tražite još HÖR setova za poslušati, ovdje je pet najslušanijih, a od hrvatskih i regionalnih DJ-eva su nastupili Insolate, Volster, Nihad Tule, N-Ter, Miro Von Berlin, Eddy Ramich

Odabrao: Felver – 12 album preporuka vrsnog glazbenog znalca

Prije nekoliko dana imali smo prilike razgovarati s Felverom koji nam je otkrio nešto više o nadolazećem Planetu srijedi, ali i onome što ga pokreće te motivira da uspješno održava kontinuitet na sceni još od 90-ih.

Razgovor s vrsnim glazbenim znalcem i dugogodišnjim selektorom nije mogao proći bez standardnog pitanja za glazbene preporuke, a Felver nam je izdvojio 12 albuma te preporučio sve od Wall of Voodooa i Stan Ridgwayja.

Još jednom u rubrici “Odabrao” imamo priliku čuti širok glazbeni opus naših aktera sa scene, a u nastavku provjerite što na je sve Felver preporučio.

Coil – “ Moon’s Milk (In Four Phases)“

IDLES – “ Brutalism“

Women’s Hour – “ s/t“

Escape-ism – “ Introduction to Escape-ism“

Thomas Feiner & Anywhen – “The Opiates“

Tim Clément – “ Wolfsong Night“

Zanias – “ Ecdysis“

hilde – “Tide“

Helen Island – “last liasse“

Arooj Aftab, Vijay Iyer, Shahzad Ismaily – ”Love In Exile“

Carlos Barretto – “Lokomotiv“

FIUME – “Fiume II“

Bastion – “Bastion“