Skip to main content

Dr. Motte otkrio da budućnost Rave The Planeta ovisi o donacijama

Na užarenim ulicama glavnog njemačkog grada zaplesalo je više od 300 tisuća ljudi, no završetkom parade postavilo se pitanje – hoće li se ona ponovno održati ili ide u povijest kao Love Parade. Mjesec dana nakon završetka drugog izdanja Rave The Planeta, ekipa organizatora predvođena legendarnim Dr. Motteom su istaknuli zadovoljstvo ovogodišnjim izdanjem te otkrili u kojoj se situaciji trenutno parada nalazi i što ju čeka u budućnosti. Iako je parada prošla uspješno, budućnost Rave The Planeta je neizvjesna Ovogodišnji troškovi privatne hitne pomoći su dobrano premašili budžet tegotovo prisilili organizatore na otkazivanje Rave The Planeta. U posljednjem tjednu prije početka Rave The Planeta, organizatori su se obratili budućim posjetiteljima te ih pozvali na donacije te su na taj način prikupili gotovo 88 tisuća eura. Originalni budžet berlinske parade je bio 40 tisuća eura te kada se zbroji kompletni novac na raspolaganju, on i dalje nije bio dovoljan da se pokriju dugovanja. Kako bi se zatvorila ovogodišnja dugovanja te krenulo u planiranje sljedeće parade, organizatori Rave The Planeta moraju prikupiti još 87 tisuća eura. Zbog toga su nastavili sa GoFundMe kampanjom kako bi spasili budućnost parade. Osim preko donacija, Rave The Planet ide na klupsku turneju ove jeseni i zime, kako bi i na taj način prikupili dodatne novce, a prva postaja će biti u njemačkom gradu Görlitzu na granici s Poljskom. Stoga, Rave The Planet prvo mora podmiriti dugovanja, a zatim kreirati financijski plan u kojem će zaračunati troškove troje zaposlenika na pola radnog vremena, troškove dovođenja DJ-eva i njihovih smještaja, kao i troškove logističke organizacije samog događaja te naravno hitne medicinske pomoći na što odlazi najveći dio troškova.

Jean-Michel Jarre je skladao revolucionarni album za virtualnu realnost

Pionir elektroničke glazbe Jean-Michel Jarre je objavio svoj novi studijski album s kojim je prezentirao svoj revolucionarni i do sad najambiciozniji projekt “OXYMORE”. 22. studijski album francuskog glazbenika je prvi komercijalno izdanje ove veličine koje je u potpunosti utiliziralo multikanalni i binauralni (3D) zvuk. Album je skladan na način da slušatelju omogući osjećaj kao da je u prostoriji sa samim glazbenikom i njegovim instrumentima dok ih svira.

Oxymore” je komponiran od 11 traka, inspiriran je francuskim “musique concrete” pokretom te odaje počast korijenima francuske elektroničke glazbe koji su ostavili duboki trag na glazbenu produkciju, žanr i samu scenu tijekom desetljeća. Veliki utjecaj na novi album je imao i pokojni francuski skladatelj Pierre Henry otkrio je Jean-Michel Jarre: “Pierrov rad me je jako inspirirao za “Oxymore”, neke od njegovih skladbi su me dovele do kreativnog puta kojem inače ne bih krenuo. Novi album je također posveta francuskom načinu pristupa modernoj glazbi, elektroakustičnoj glazbi i mojim ranim glazbenim studijima.”

Tijekom cijele svoje karijere Jean-Michel Jarre je bio futurist koji je pomicao granice, tako je svoje nedavno izdanje povezao i s virtualnom stvarnosti gdje je kreirao digitalnu pozornicu za izvođenje albuma “OXYVILLE”. Ipak, veći fokus je na samom audio iskustvu o kojem sami Jean-Michel Jarre kaže: “U stvarnom životu ne postoji stereo zvuk. Naše audio polje je 360 stupnjeva. Danas nam tehnologija omogućuje istraživanje kompozicije u prostornom zvuku i to otvara potpuno novo iskustvo za nas glazbenike u kreativnom procesu.”

Svih 11 traka s albuma očekuju obrade dobro poznatih, ali i nadolazećih umjetnika koji će prezentirati svoju viziju “Oxymorea”, a među njima su potvrđena imena poput Martina Gorea, Briana Ena i Deathpactoma.

Glazbeni put oko svijeta na Sonusu: Roberto Capuano, Mochakk, Mathame, Maceo Plex

Nakon što je Joseph Capriati odvozio službeni after sa utorka na srijedu i praktički ušao u četvrti festivalski dan, brojni partijaneri su većinu srijede iskoristili za odmor prije nego što navečer krenu u još jednu avanturu, jer za razliku od brojnih festivala – program na Sonusu traje pet dana iiziskuje ozbiljnu fizičku spremu.

Ako neko domaće ili regionalno ime može privući partijanere, to je onda apsolutno DJ Jock. Splitski techno prvak otvorio je program u Aquariusu i složio uvertiru za trosatno putovanje techno zvucima juga Italije. Robertu Capuanu je ovo bio prvi dolazak na Sonus, a prije nego što je izašao na pozornicu nam je rekao da mu je srce ispunjeno, da je uzbuđen i da je zahvalan na prilici! Tremu debitantskog nastupa mu je sigurno olakšala činjenica da je većina publike bila “domaća”, ferragosto je u punom zamahu, tako da talijanskih ljubitelja elektroničke glazbe ne manjka, a oni su u velikom broju došli podržati Roberta Capuana. Imperija sa juga Italije došla je s brdo nove glazbe, prvenstveno s dva EP-ja koja su svjetlo dana ugledala ovog proljeća, a njih je ispreprela s mračnim,peak time techno odabirima. U sklopu trosatnog putovanja, svoje mjesto su našle i neke popularne trake sa komercijalnije strane scene poput “Baby Again” koje su dobile Capuanov edit prilagođen prilici na Sonusu.



Još jednu večer, pomana je bila u Kalypsu. Tražilo se mjesto više, partijaneri su popunili svaki kutak plesnog podija i VIP zone, kako bi poslušali brzorastuću brazilsku senzaciju. Karizmatični Mochakk nakon pandemije koronavirusa je eksplodirao na društvenim mrežama zbog svog funky zvuka inspiriranog latino amerikom koje dočarava svojim kretanjima za pultom. Kao dirigent, Mochakk kakomahne rukom, tako publika se raspleše uz njegove funky odabire, koji su na Sonusu mahom bili spojevi brazilskog funka, hip-hopa i housea. Partijaneri koji su potegnuli na Sonus iz Portugala, Španjolske pa čak i Brazila su podigli atmosferu i energiju na plesnom podiju na razinu izad sa svojim plesom, pogotovo na trakama koje su imale portugalske ili španjolske vokale. Naravno, tu su bili neizbježni i njegovi hitovi hitova poput “Da Fonk”, obrade kao što su “Express Yourself” i “Rizzla” te nadolazeće trake koje će uskoro ugledati svjetlo dana poput “Jealous” (koja izlazi u petak).



Dok se drmalo kukovima na latino ritmovima, Papayju su preuzela braća Mathame. Iza talijanskog dua, velika je godina, objavili su debitantski album te su se prometnuli u festivalske headlinere diljem svijeta. Predvodnici melodičnog techna, odradili su hibridni set, kroz kojeg su donijeli su dašak svog jedinstvenog audio-vizualnog iskustva i na Zrće. Kroz dva sata, partijaneri su imali prilike uživati u setu ispunjenom većinskim trakama s albuma MEMO uz pokoji edit trakepoput “Baby Again” te čak i obradu hita s početka tisućljeća – Sonique – “Sky”. Ovog ljeta setove već tradicionalno zatvaranju s obradom Max Richterove “All Human Beings” i porukom “All human beings are born free and equal, in dignity and rights” koja je izazvala ovacije publike.



Finiš četvrte festivalske večeri u Papayji pripao je Maceo Plexu. Američki DJ u svom arsenalu ima trake koje sežu od deep housea, preko progresiva do tech housea i samog techna, no ono što je pripremio za Sonus rijetko tko je mogao očekivati. U setu koji je trajao nešto duže od dva sata, zavrtio je 20-ak neobjavljenih traka i edita koje su brojni partijaneri čuli po prvi put. Ushićenje, oduševljenje i ekstaza riječi su s kojima se mogu opisati reakcije publike na novu glazbu Macea Plexa. Veteran Sonusa već neko vrijeme eksperimentira s novim stilom i zvukovima, a što se od njega može očekivati u budućnosti saznalo se upravo u Papayji.

 

Nakon tropske oluje Hilary poplavljen cijeli Black Rock City, domaćin Burning Mana

Prije službenog početka događaja 27. kolovoza, desetine umjetnika, organizatora i posjetitelja rano stižu u pustinju Black Rock kako bi izgradili metropolu. Organizatori su u utorak rekli da će vrata biti zatvorena do srijede. Događaj traje do ponedjeljka, 4. rujna. Činilo se da je poplava nestala u srijedu ujutro i da su organizatori otvorili vrata pustinjskog Grada za brojne obožavatelje. Brojne snimke Tik Tokera, i drugih društvenih mreža prikazuju razmjere poplave koji su prethodnih dana. Ovogodišnja tema Burning Mana je “Animalia”, što znači da će ulice Black Rock Cityja preuzeti stvarne, izmišljene, mitske i zapamćene životinje. Pratit ćemo i najveći događaj, a to je paljenje skulpture čovjeka kojom se tradicionalno obilježava zadnja noć festivala. Snimke poplave u Black Rock Cityu  objavljeno na Twitter možete vidjeti ovdje i ovdje Jedna TikTokerica pružila je uvid u stanje na terenu ovdje.

U Transilvaniji se smjestio novi mega festival Untold s kojeg stižu predivni prizori

Početkom kolovoza, rumunjski Cluj-Napoca je osmu godinu bio domaćin UNTOLD festivala koji je u proteklih nekoliko izdanja postao “place to be” kako za glazbenike tako i za partijanere. Gotovo pola milijuna partijanera plesalo je četiri dana u rumunjskoj prijestolnici kulture uz 200 izvođača na 9 pozornica.

Tijekom osam godina UNTOLD festivala, svako izdanje nosi posebnu tematiku. Ovogodišnja tema je bila “The Light Phoenix” prema kojoj se dizajniraju pozornice, ali i ruho grada tijekom održavanja samog festivala.



Poseban fokus festival stavlja na dizajn i iskustvo partijanja na glavnoj pozornici koja je smještena unutar stadiona Cluj Arene koja postaje plesni podij za 70 tisuća partijanera. Dok nedaleko od stadiona se nalazi gradska dvorana se pretvori u Galaxy Stage koji postaje domaćin ravea za još nekoliko tisuća partijanera.

Tematike i dizajn festivalskog sadržaja i pozornica nerijetko proizlazi iz rumunjskog folklora, odakle uzmu priče te ih prilagode internacionalnoj publici. Interaktivni vizuali, rasvjeta, dizajn same pozornice koji variraju od pozornice do pozornice ovisno o tome što se tamo svira i kakva publika dolazi.

Sami organizatori festivala otkrivaju u brojnim intervjuima da ne žele festival da bude samo još jedan elektronički festival, već žele pružiti jedinstveno iskustvo, u kojem će slušati svoje najdraže izvođače, uživati u najvećim svjetskim zvijezdama i naravno otkriti neke nove zvukove i glazbene pravce.

Ovogodišnje osmo izdanje UNTOLD festivala bilo je rekordno po broju posjetitelja, a osim što se pobrinuo da je ispunjen s traženim svjetskim DJ-evima, ponuda se proširila i u svijet pop glazbe te su se među festivalskim headlinerima pronašli Imagine Dragons, Ava Max, Bebe Rexha, Olly Murs, French Montana…

Glavnu pozornicu su predvodila imena poput Steve Aokija, KSHMR-a, Alessa, Salvatore Gannacija, Zhua, Erica Prydza, Martina Garrixa, Davida Guette i Armin Van Buurena. Dok Galaxy Stage je postao hram techna i housea gdje je Claptone doveo svoj Masquerade serijal, a nastupili su još i Boris Brejcha, Amelie Lens, Camelphat, Tale of Us, Marco Carola…

Po čemu je UNTOLD festival izgradio svoje ime su maratonski setovi na zatvaranju posljednjeg dana, koje je u gotovo svakom izdanju odradio Armin Van Buuren. Iz godine u godinu “kralj trancea” je pomicao granicu te bi odradio petosatne, šestosatne pa čak i osmosatne setove. Armin Van Buuren je i ove godine zatvarao glavnu pozornicu s jednim kraćim maratonskim setom od “samo” pet sati.

Nakon osam godina u Rumunjskoj, UNTOLD festival svoju priču širi dalje i dolazi u Ujedinjene Arapske Emirate gdje će organizirati “prvi glazbeni mega festival” u Dubaiju početkom 2024. Kako bi najavili nadolazeći spektakl u Dubaiju, pozvali su koga drugog neko Armin Van Buurena da odradi spektakularan set s vrha Burj Khalife.







 

From Dusk Till Dawn: Na Sonusu se plesalo uz Capriatia, Dax J, Richie Hawtina, Pan-Pot

Tko rano rani, dvije sreće grabi. Tako glasi narodna poslovica, koja u kontekstu Sonusa znači hvatanje dnevnog programa i set u terminu zalaska sunca s Josephom Capriatijem. Iako su brojni posjetitelji Sonusa u tim trenucima i dalje bili bili na plaži, u Novalji ili na boat partyju, za set talijanskog dirigenta se Papaya napunila i u kasnim poslijepodnevnim satima kako bi uživali u posebnom setu.

Joseph Capriati je poznat po svojim groovy mješavinama techna i housea. Ipak za termin zalaska sunca odabiri su bili više na strani housea i tech-housea, a talijanski DJ je “igrao na sigurno” i vrtio hit za hitom, koji su partijanere jednostavno tjerali na ples. Kako je set odmicao, a sunce se spuštalo, brojka BPM-ova se podizala jer je Capriati odisao zaraznom energijom koja se prelijevala na publiku, koju niti malo nije štedio u furioznoj završnici seta.

Završetkom seta talijanskog meštra, brojni partijaneri su skoknuli na brzinsku večeru, tuširanje prije nastavka programa – a on je nudio od agresivnih techno ritmova, preko mješavina techna i housea, sve do melankoličnog i groovy housea.

Partijanerima kojima jučer nije bilo dovoljno tvrdih techno zvukova, večer su nastavili uz Dax J-a u Aquariusu. Britanski DJ i producent ima posebno mjesto u srcima ljubitelja techna i to s dobrim razlogom. Već u prvih nekoliko traka pokazuje svoje tehničko umijeće, kao i sposobnost čitanja plesnog podija. Krenuo je s peak time technom, s kojim je vješto miješao hipnotičke, raw i deep odabire uz koje nitko nije mogao stajati na mjestu, već samo plesati. U nekim trenucima,Dax J je zalazio i do industrijskog techna, ali cijela premisa njegovog seta je bila – brzo i agresivno šamaranje.
 




Ljubitelji tvrdih techno zvukova, drugog i trećeg dana su apsolutno došli na svoje, jer nakon Dax J-a, za pultom se našla Paula Temple u svom hibridnom izdanju. Britanska DJ-ica poznata po svojim bučnim odabrima ništa manje nije ni pripremila za publiku Sonusa. Od prvog takta, Paula Temple je najavila da kod nje nema lagano, već samo “u glavu”. Tijekom dvosatnog seta, testirala je limita razglasa u Aquariusu, ekvilajzeri su probijali u crveno, a ruke partijanera udarale prema nebu kako bi svaki sljedeći drop pao.
 





 

Trećeg dana, najveću pažnju je svakako privukao Richie Hawtin koji je pult preuzimao u 2 sata iza ponoći, a već 10-15 minuta prije njegovog početka osjetila se “seoba naroda” između klubova jer su svi htjeli uhvatiti što bolje mjesto. Legendu elektroničke scene, u punom smislu te riječi, dočekala je prepuna Papaya koja je imala ozbiljna očekivanja. Apetite gladnih partijanera, Richie Hawtin je napunio sa upbeat technom, koji je došao kao pravo osvježenje nakon nekoliko sati agresivnih zvukova. Dvosatni set nije bio samo još jedan u nizu odrađenih, već prava techno pustolovina.

 






Osim Hawtina, veliku zainteresiranost je privukao njemački dvojac PAN-POT jer osim što su svirali u Kalypsu gdje se održava službeni after party treće večeri, spremali su poseban trosatni set s kojim se dobrano zakoračiti u novi dan. Iza njemačkog dua, bogata je produkcijska godina u kojoj su izbacili pregršt peak time, driving techno traka, a upravo njih su zavrtjeli na Sonusu. Ekscentrični, euforični i nabrijani plesni beatovi uveli su partijanere u novo jutro gdje ih je čekao Joseph Capriati. Treći dan je s njim praktički započeo, a bome i završio. Talijanski dirigent imao je zadatak voziti najsnažnije partijanere kroz after, a za njega je vrijedila parola “tko preživi, pričati će”.

Četvrte festivalske večeri Sonusa, program kreće već u 17 sati uz Petra Dundova iza kojeg slijedi sunset set Deborah De Luce, a kad sunce zađe u četiri paška kluba izmjenjivat će se imena poput Indire Paganotto, Reinera Zonnevielda, Loco Dicea, Macea Plexa i drugih…