Skip to main content

Josip Milković: -Kad svirate na Sonusu imate osjećaj da nastupate pred cijelim svijetom-

Rođen krajem 80-ih, Josip Milković poznatiji kao DJ Liquid povezan je s elektroničkom glazbom od rane dobi. Kao tinejdžer se uhvatio miksanja, što je rezultiralo karijerom u elektroničkoj glazbi koja će uskoro proslaviti 20 godina rada. Osim što ga je publika mogla uhvatiti za DJ pultom, Josip Milković je vodio brojne projekte i sudjelovao u organizaciji događaja u Zadru i okolici.

Pozdrav Josipe, prije svega čestitke na dvadeset godina karijere. Idemo se vratiti malo u prošlost, kako si otkrio elektroničku glazbu? Koji su te glazbenici njoj privukli, a tko glazbeni uzori?

Hvala puno! Elektronička glazba je oduvijek bila prisutna u mom životu. Sjećam se svojih najranijih godina zahvaljujući VHS snimkama na kojima sam ja od 3 godine starosti kod svojih starijih rođaka, a u pozadini se čuje Dino Dvornik, nešto kasnije kad sam krenuo u školu negdje u 3. razredu 1996/1997. sam dobio na moje inzistiranje glazbenu liniju, a prve CD-ove koje sam stavio u nju su opet bili CD-ovi od starijih rođaka među njima su se našli Rave Mission i album Experience od Prodigyja. Kasnije malo pomalo sve više ulazeći u svijet elektroničke glazbe, zahvaljujući satelitu i kultnom VIVA glazbenom kanalu koji je prenosio Love Parade sam, primjetio prve DJ-eve tu sam prvi puta zapazio tada već poznatog, a danas legendarnog papa Sven Vatha i Richie Hawtina.
 

Brojnim ljubiteljima elektroničke glazbe kroz glavu prođe da bi se i oni sami okušali u DJ-ingu. Kad se to tebi dogodilo? Kako su izgledali tvoji prvi koraci? Jesi li tada uopće očekivao da će te “ludilo” elektroničke glazbe toliko držati.

Pa sjećam se sebe negdje u 7./8. razredu osnovne škole već sam imao viziju u glavi da ću jednog dana postati DJ. Nije dugo prošlo jer sam u 2. srednje nakon Krizme, kada osoba prvi puta dobije značajniji novčani iznos ja sam ga odlučio potrošiti na DJ opremu, tako sam se to ljeto uputio u Munchen opet kod rođaka kako bih kupio svoje prve ploče, gramofone, slušalice i mixer. Zatim po povratku u Zadar najviše mi je pomogao i objasnio tehniku miksanja na gramofonima DJ Bartol Njari i tako malo po malo do kraja ljeta sam naučio miksati i to je vještina koja je i koja će uvijek ostati dio mene.

Sjećaš li se svoje prve svirke?

Naravno to je bilo u Caffe baru Bizzare nakon toga je uslijedio Rio legendarni zadarski caffe bar, tamo su meprvi puta zapazili te su mi ponudili mojuprvu rezidenciju u klubu Forum.
 

Koji ti je bio najvažniji trenutak u karijeri?

Pa mogu sigurno reći da je do sada bilo jako puno lijepih trenutaka, ali najvažniji mi je bio prvi nastup na Sonus festivalu, jer kad svirate na Sonusu imate osjećaj kao da nastupate pred cijelim svijetom.
 

Od prvih koraka do danas, dvadeset godina karijere je prošlo. Koliko se tvoj glazbeni stil i preference kod odabira promijenilo?

Pa dosta, rekao bih čak jako puno. Ali, ajde da pokušam to ovako objasniti trenutno ima toliko puno glazbenih pravaca i zadržati se cijelo vrijeme na samo jednom bi mi bilo kao da sam jako puno toga propustio, zato se nikada ne ograničavam striktno na samo jedan stil. Te stvari se mijenjaju prirodno sa godinama. Ali ono što mislim da je najvažnije i ono što želim poručiti mladim novim DJ-evima je da uvijek baš uvijek puštaju muziku koja ih gušta iznutra, muziku u kojoj oni uživaju dok je slušaju ma kakva god ona bila jer kad imate taj iskreni osjećaj sreće u sebi dok slušate neku stvar i zaista se s dobro i sretno osjećate, e to je taj osjećaj koji trebate slušati u sebi i samo njega pratite jer kada vi uživate sigurno će i vaša publika uživati jer će tada prijenos energije između vas i publike biti iskren i pun dobrih vibracija, a vjerujte mi da publika to itekako osjeti i poveže se sa vama u datom trenutku i to su onda ti magični trenuci koji se događaju dok plešemo na dance flooru.

Svoju desetu godišnjicu karijere si proslavio na Sonusu, a sada ćeš i dvadesetu. Kako je svirati na Sonusu? Što ti je ostalo u pamćenju od tvog prvog nastupa na njemu?

Pa prvo trema koja je naravno nestala sa prvim pritiskom play tipke. Ali sam taj osjećaj da ćete nastupati na jednom tako velikom festivalu je zaista očaravajući iako sam u prvih 10 godina imao tko zna koliko nastupa ipak se taj najviše urezao u pamćenje. Atmosfera je “off the charts”, a za sve artiste koji nastupaju imam dojam kako tamo žele i moraju pokazati najbolje što trenutno imaju na svome repertoaru. Ideja i poruka koju Sonus nosi u sebi je prepoznata diljem svijeta i to je ono što je predivno.

Tijekom godina osim što si bio za putlom, bio si involviran u brojnim projektima? Vjerujem svi su ti dragi, ali jel’ imaš nekog koji ti je bio posebno blizak srcu?

Pa da super je to kad si DJ ne trebaš stalno biti uživo pred publikom, tako sam sa kolegom Vitom Sviličićem na njegov poziv počeo raditi na radijskoj emisiji Electropedia na Radiju 057, jedno super iskustvo koje je trajalo 5 godina i kojem ću se sigurno opet vratiti u budućnosti jer imam neke nove ideje, ali sve u svoje vrijeme. Bilo je tu još jako puno projekata i evenata koje smo radili proteklih 20 godina, ali trebao bi zaseban intervju na tu temu kako kako bi se sve to temeljito obradilo.
 

Jedan od projekata s kojima si ostavio poseban značaj na zadarskoj sceni je svakako FORTICA festival…

O da, Fortica je najzadnji projekt na kojem jako puno ljudi radi i volontira, sve od reda bliski i dobri prijatelji od kojih svaki za sebe ima posebne kvalitete. Za Forticu volim dati usporedbu da je to jedan jako veliki kotač kojeg zajedničkim snagama okreće jako puno malih kotačića. I tako smo zajedno stvorili i započeli naše festivalsko putovanje, a ovim putem ću iskoristiti prigodu pa ću najaviti seriju Fortica clubbing evenata ove jeseni i zime u klubu Opera.


*Klikni ovdje za satnicu u većoj rezoluciji

Neke riječi za kraj…

Za kraj bih ponovno istaknuo već spomenuto prije. Ljudi budite svoji, radite ono što volite, izgubite se u toj igri, ostanite zaneseni, veseli i sretni koliko god možete biti, nastojte koliko god možete uljepšati svoju okolinu i pomoći drugima. Podignite svoje vibracije na više razine, odbacite strah i prepustite se svojoj životnoj energiji koja nas sve skupa može odvesti jako daleko ako budemo u koherenciji kako sa unutrašnjim tako i vanjskim svijetom jer kada smo  zajedno u harmoniji i ljubavi možemo nadići i prebroditi baš sve. Završit ću rečenicom moga dragog prijatelja:  'All things happen when they should happen' .

_____________

Josip nastupa četvrti dan Sonusa, 23.08. u Euphoriji, a njegov set je na rasporedu od 23h.

Diplo predvodi ekspediciju na Antarktiku

Sredinom prosinca, popularni američki DJ i producent Diplo predvodi novu raskošnu atrakciju za one punijeg džepa – sedmodnevno krstarenje Antarktikom uz ekskluzivne DJ setove. Sedmodnevno krstarenje i put prema južnom polu kreće iz Čilea, odakle će gosti poletjeti za Antarktiku odakle će se ukrcati na brod World Voyager s kojim će kruzati oko ledenog kontinenta.

Glazbeno krstarenje Antarktikom košta nešto manje od 16 tisuća dolara, a gosti će za tu cijenu dobiti “all inclusive” doživljaj te priliku za upoznavanje, razgovor s Diplom koji će otkriti “tajne” elektroničke industrije, svoj kreativni proces i sve što goste bude zanimalo uz svakodnevne intimne setove na kruzeru.

 

Tijekom dugogodišnje karijere američka glazbena zvijezda je odradila setove na brojnim jedinstvenim lokacijama, a nastupom na Antarktici će odraditi još jednu točku sa svog spiska želja. Kako je Diplo otkrio na društvenim mrežama, jednostavno je morao prihvatiti ponudu, jer osim prilike da zasvira i na sedmom Zemljinom kontinentu, s glazbenim krstarenjem će prikupljati novce za programe očuvanja oceana.


Foto Emil Varga – Revelin

Diplo je ovoga ljeta gostovao u Revelinu, a kako je bilo provjerite ovdje. Ovih dana ponovno stiže na našu obalu, točnije na Sonus festival gdje pušta prvu večer u Papayi (nedjelja, 20.08.) od 21 sat. Kompletnu satnicu pogledajte ovdje.


 

 



Satnica 10. Sonus festivala

Od 20. do 24. kolovoza Sonus se održava u klubovima Papaya, Aquarius, Euphoria i Kalypso. U pretprodaji su još uvijek dostupne dnevne i festivalske ulaznice, a možete ih kupiti na stranici organizatora We Love Sound. Kontigent ulaznica bit će dostupan i na Zrću ali po nešto skupljim cijenama.



Festival koji u svom jubilarnom izdanju predstavlja preko 91 ime svjetske house i techno scene objavio je i kompletnu satnicu, pa partijaneri mogu početi planirati gdje će provesti vrijeme i na kojem flooru plesati.


*Klikni ovdje za satnicu u većoj rezoluciji

Sonus otvara mlado perspektivno ime domaće scene – Elena Mikac iz Dobrog Housea u nedjelju 20.08. od 18h u Papayi, a festival će zatvoriti prekaljena ličnost scene Sven Väth – afterom  u Kalypsu 25.08. koji tradicionalno kreće nakon 5 festivalskih dana i noći natopljenih pozitivnom energijom.


*Klikni ovdje za satnicu u većoj rezoluciji

Pratite nas, jer sa Sonusa ćemo redovno izvještavati na webu i društvenim mrežama, a poseban fokus će se staviti i na domaće i regionalne izvođače kojih ove godine ne nedostaje.


*Klikni ovdje za satnicu u većoj rezoluciji


*Klikni ovdje za satnicu u većoj rezoluciji


*Klikni ovdje za satnicu u većoj rezoluciji

Video: Na Modem festivalu je ekipa bila teleportirana u drugu galaksiju

Festival je već godinama unaprijed rasprodan, a ulaznice se mogu kupiti isključivo kao festivalske. Modem je prepun događanja unutar same šume jer osim glazbe možete se posvetiti sebi, ali i nešto korisno naučiti kroz različite radionice.



Kao i svake godine veliki obol daje domaća goa/psy trance scena s različitim kolektivima Forestation, Hybrid i drugi. Dvojac Looney Grandpas imali su čast otvoriti Seed Stage (chill) i predstaviti novi album "Straight Outta Looney Bin" koji je izašao za Mindspring Music. Modem i ove godine nije zaboravio obići poznati, a sad već i nekadašnji slunjski župnik Mile Pecić.

Pogledajte što smo još zabilježili na Modemu u našim novim Instagram video snimkama.
 

Njemačka na korak do legalizacije kanabisa

Njemački ministar zdravstva Karl Lauterbach predstavio je prijedlog Zakona rekreacijske uporabe i uzgoja marihuane, koji će uskoro otići na glasanje u njemački Bundestag. Vlada lijevog centra kancelara Olafa Scholza želi dopustiti osobama starijim od 18 godina posjedovanje do 25 grama droge i uzgoj do najviše tri biljke konoplje. Photo Merkur.de U novom prijedlog zakona, otvara se mogućnost i za otvaranje neprofitnih  “kanabis klubova” u kojima će članovi zajedno moći saditi i uzgajati konoplju u kontroliranim uvjetima za osobnu upotrebu. Kroz “kanabis klubove” osobe bi mogle kupiti do 25 grama dnevno, ili maksimalno 50 grama mjesečno, a osobe mlađe od 21 godine bi mogle kupiti do 30 grama mjesečno. Zagovornici legalne upotrebe kanabisa u njemačkoj vladi žele legalizirati marihuanu još ove godine, ali se suočavaju s otporom konzervativnih zastupnika, dijela liječnika, ali i predstavnika policije. Na što ministar zdravstva Lauterbach odgovara “Nitko ne bi trebao krivo shvatiti zakon. Konzumacija kanabisa će biti legalizirana, ali i dalje ostaje opasna. Zaštita djece i tinejdžera je središnji element cjelokupnog zakonodavnog projekta, jer je dosad ova tema bila taboo.” Iz njemačke Vlade se nadaju da će novi zakon obuzdati crno tržište, kontrolirati kvalitetu kanabisa i smanjiti opterećenje na policiju te sudstvo. No, ipak zakon treba proći glasanje parlamenta, a ako ga zastupnici odobre, Njemačka će imati jedan od najliberalnijih zakona o kanabisu u Europi. Foto Tobias Schwarz Nacrt zakona je ublažen u odnosu na originalni plan kojeg je Scholzova vlada predstavila prije dvije godine. U tadašnjim planovima, jedna od ideja je bila prodaja kanabisa u brojnim ovlaštenim trgovinama diljem Njemačke, no sada umjesto toga će se pokrenuti pilot projekt s malim brojem licenciranih prodavaonica u određenim regijama kako bi se testirao efekt komercijalnog lanca opskrbe na brojne dionike i čimbenike. Prema podacima koje je objavila Njemačka vlada, više od 4.5 milijuna odraslih osoba je konzumiralo marihuanu barem jednom u prošloj godini.

Osmi Membrain. Spoj glazbe, sunca i plesa na domaći način!

Priča o jednoj ideji, možda bolje opisano kao idealu koji je zacementiran u glavi organizatora i kreatora jednog od najboljih i sada već najpopularnijeg underground bass festivala u Hrvatskoj, Davora Dedića.

No da se vratimo na samu priču. Davor Dedić, rođeni Splićanin, sa Nizozemskom adresom sada već davne 2015. pokreće svoj novi pet projekt uz podršku šibenskog organizatora, event producenta i promotora Igora Bergama.



Membrain festival je počeo

Kolovoz je 2018. godine i upravo sam dobio svoj prvi poziv za festivalski nastup. Zelen ko svježa proljetna trava, hrabro se upuštam u novu životnu avanturu, pun optimizma i energije, te krećem polako autom za Šibenik. Kroz nekoliko sati, ulazak u Šibenik je samo po sebi jedno novo iskustvo. Mali obalni gradić, već polako počinje zauzimati svoje punopravno mjesto kao jedna od top glazbenih destinacija u Hrvatskoj, no to će se dodatno pojačati nakon što prvi put dobivam doživljaj što je i kako točno je zamišljen Membrain festival.

Tri limenke, nestabilni stage i manjak backstagea. Tri esencijalne osobine koje moram zapamtiti. Zašto? Upravo zato što to jest Membrain. Boutique festival u napuštenom vojnom hangaru, tik to plaže, sa otvorenim prostorom prepušten na korištenje svim prisutnim ljudima, te kao dodatna motivacija mladim i gladnim koja se manifestira kroz prirodnu interakciju između „većih imena“, te novih, zelenih i gladni. Kao što sam upravo to ja i bio. A nestabilni stage spominjem, ne radi toga da je stage bio loše namješten, nego taj trenutak kada je Sepia svojim nastupom te godine doslovno „razvaliti“ stage svojom energijom.



No krenimo malo sada bliže našem vremenu i prostoru. 2019 godine Membrain ima prvu veliku promjenu. Stara lokacija je nažalost završila u plamenu i dimu, te Membrain je primoran na promjenu lokacije. Taj tren je također trenutak odlaska Outlook i Dimensions festivala, te našeg najstarijeg festivala Seasplash koji je nažalost ove godine epski zatvorio svoja vrata, te se okrenuo nekim novim projektima. Tako su se čini zvijezde posložile da igrom slučaja svoj ideal uspijevaju nastaviti kao dio Martinske. Stari kamp pored Šibenika postaje novo glazbeno vrelo talenta i ljubavi.

Naime, Vedran Meniga, rođeni Šibenčanin i suorganizator Outlook Festivala, Dimension Festivala, te začetnik Seasplash Festivala uspijeva „preseliti“ Seasplash festival, te pritom poziva nekoliko drugih organizatora da mu se pridruže i namjeri da Šibenik stvarno postane jedno od, ako ne i glavno glazbeno odredište u Hrvatskoj. Kako ljeti, tako i tijekom zimskih i hladnijih dana. Davor je hrabro prihvatio poziv, zasukao rukave i krenuo u novo avanturu.



Napokon 2023. kolovoz. Martinska Šibenik

Trećeg dana mjeseca u četvrtak, Membrain otvara vrata svojeg sada već osmog izdanja. Do ovo trenutka posao nije bio lagan za Davora. Pokušavajući prezentirati svoj ideal, čak usprkos primoranosti stavljanja backstagea koji je oduvijek bio nepostojeći upravo radi veće interakcije između izvođača i posjetitelja. Backstage koji su stavili radi trenutka pandemije, no i dalje festival uspijeva u namjeri da su glazba, jedinstvo i ljubav centralni fokus cijelog iskustva. Tri stagea, tri soundsystema i gomila nevjerojatnog talenta kreće u svoje festivalsko iskustvo osmog Membrain festivala. Dok se čeka sami početak, njemački Paranoised crew je već u punom pogonu sa svojim improviziranim „special“ stageom, dodir uz more na maloj plažici/pristaništu za brodove samog festivala. Kroz par sati su se došla opustiti i malo kupati, te uživati u laganoj pripremi u izdanju Pranoised ekipe i prijatelja koji su ne našli tamo u tom trenutku.



Osam je sati, vrijeme je za ples. Concrete Bush stage otvaraju domaći duo Anavi & Giljo. Raznovrsna selekcija break beat i uk bass glazbe samo je mala najava što nas čeka kroz sljedeća tri dana. No mislim da ni sami nismo bili nimalo spremni na ono što je uslijedilo. Od drum and bassa, preko UKG, break beat, hardstyle, dub, dubstep, jungle, … selekcije nije falilo za nikoga.



Main stage je gorio kroz Seaslash Soundsystem, Concrete Bush preko Old Lady Soundsytem, dok je Woods Stage (novi stage pridružen na posljednjem izdanju festivala) palio Belgijski High 'n' Irie Soundsystem. I moram priznati, nakon mlakog uvoda prošle, ove godine Woods stage je preuzeo sa punim samopouzdanjem titulu najboljeg izvedenog stagea ove godine. Od selekcije izvođača, kroz fini soundsystem, te pun dobrih vibracija, okupirao je pažnju velikog broja publike.
Kiša i viša sila ipak su pokazali svoje zube u petak oko ponoći, pala je obilna kiša na festivalskom prostoru. Potopljeni Concrete Bush, oprema na mainu pliva, kamp je skoro postao močvara i još puno sličnih situacija nije ipak obeshrabrila organizatore da brzim reakcijama krenu u sanaciju moguće štete i eventulanog kraja festivala ove godine, radi uništene opreme. Srećom niti jedan stage nije patio radi kiše i nevremena, te subota kreće kako je bila zamišljena, naravno uz male promjene.



Paranoised kako su bili prekinuti noć ranije, sada sa punom parom preuzimaju u ruke Woods stage i uz svoj vjernog MC Moncha ne gume bi sekunde na čekanje redi evemntualne nove kiše. Srećom kiše nema i ekipa kreće topiti sve prisutne. Moram izdvojiti ovogodišnjeg favorita ekipe Phantom, čija selekcije i rad na mixeru vjerovatno mogu skidati tepete i boju. Krećem na Main, čeka se The EGG. Jedan onih izvođača koji svojim smirenim i energičnim pristupom vas drže u šaci i ne puštaju. Ponoć vrijeme je za prvaka hrvatskog VRHa.



Jedan za njega samo mogu reći uvijek jedinstven set, kao nadrogiran razbacuje ljude u transcendalno stanje ludila i ritma. Nakon toga sam malo odmorio sa ljudima, popričao te kanije skočio natrag na main slušati mog novog boga ritma Artilecta. OG Junglist lik iz Manchestera sa produkcijom fokusiranom na ritam sekciju i njihov rad, toliko čisti i „puchy“ da sam u trenovima samo stajao sa čeljusti opuštenom na pod. Noć se nastavila na Concretu uz Sammy B, te kasnije na Woods Stageu. Lagani povjetarac i mekani puni subbass nas je vodio kao ne mistična sila ravno tamo gdje smo trebali biti tokom zadane noći, uz svu raznovrsnost koju si možeš zamisliti kao ljubitelj bass glazbe.



Nedjelja nam je lagano završila uz druženje i par dodatnih iznenađenja poput Subtry, 20 gdišnjeg njemca koji se upravo priprema izbaciti svoje prvo izdanje koje ne bi smjeli propustiti. Nastavlja Row, i ja dajem otkaz. Uz vlastitu liquid/jazzy produkciju i najumornijeg bi digao sa nogu ili barem natjerao da se nasloni na sami zvučnik.
A sada na meni najbolji nastup ove godine koji sam stigao poslušati naravno. A to su „drumroll“ United Noise iz Srbije. Zola, Sholim i Daffny su napravili jedan sick, scik,sick b2b2b set. Kao da sam slušao natjecanje „ko će koga ……“ , ne samo između, nego i sami sa sobom. Kao da su postajali sve bolji i bolji svake sekunde. Sve je to kulminiralo Daffny i njenim double dropom.



Trenutak istinske sreće.

Preplavljen sam, ne mogu se sabrati. Suze kreću, držim. Što se to upravo desil? Mozak ne funkcionira, idem jesti. Sljedećih 10-20 minuta sam skoro pa u šoku. 2 sekunde je samo bilo, ali je pogodilo. I još kako. Samo jedno Daffny HVALA !!!

I sada, osam godina kasnije. Meni već peta posjeta i dalje vjerujem da Membrain može ići samo naprijed. Uz ljude koji sudjeluju u organizaciji, lokalnim i regionalnim suradnicima koji samo poboljšavaju cijeli doživljaj. Membrain ima svijetlu i pozitivnu budućnost.

A ti? Ako voliš bass glazbu i pozitivno, opušteno raspoloženje, nemaš izliku da ne posjetiš sljedeće godine. I naravno kao  uvijek hvala Maminoj kuhinji na klopi i pažnji. A sada odmor.