Skip to main content

IMS izvještaj 2025: Tech House i dalje dominira, Afro House i Drum & Bass u usponu

Dok se festivalska sezona zahuktava, International Music Summit (IMS) donosi svoje godišnje izvješće koje detaljno secira stanje globalne elektroničke glazbene industrije.

Među brojnim uvidima koji se tiču ekonomije, tehnologije i ponašanja publike, ovo izvješće otkriva ogroman rast klupske kulture, a najviše pažnje kao i svake godine privlači pregled najpopularnijih žanrova.

Na vrhu ljestvice i dalje uvjerljivo stoji Tech House, kao najstreamaniji i najtraženiji žanr na globalnoj razini, što potvrđuje njegovu snagu kako na velikim pozornicama, tako i u underground klubovima. No, dok kralj čvrsto sjedi na prijestolju, Afro House, Drum & Bass, pa čak i Amapiano bilježe snažan rast, pogotovo među mlađom publikom i na društvenim mrežama poput TikToka.

IMS izvještaj za 2025. otkriva i zanimljive regionalne razlike, utjecaj umjetne inteligencije na produkciju, te kako se glazbeni ukusi brzo mijenjaju pod utjecajem globalne povezanosti, kulture remiksa i novih platformi za distribuciju. Afro zvukovi i DnB nisu više rezervirani za nišne entuzijaste jer osvajaju sve širu publiku i ulaze u glavne tokove.

Tech house ostaje najpreuzimaniji žanr na Beatportu, zadržavajući svoju vodeću poziciju

Prema IMS Business Reportu za 2025., elektronička glazba bilježi snažan globalni rast, s industrijom koja je u 2024. godini dosegnula vrijednost od 12,9 milijardi dolara, što predstavlja porast od 6% u odnosu na prethodnu godinu.

Najpopularniji žanrovi 2024.

Tech house ostaje najpreuzimaniji žanr na Beatportu, zadržavajući svoju vodeću poziciju.

Drum & bass je zabilježio značajan uspon, zauzimajući treće mjesto na ljestvici najpopularnijih žanrova, s pet pjesama koje su dosegle prvo mjesto na Beatport Top 100 ljestvici.

Afro house je doživio meteorski uspon, skočivši s 24. na 4. mjesto među najtraženijim žanrovima na Beatportu.

UK garage je doživio renesansu, s porastom od 100% u broju uploadova na SoundCloudu tijekom 2024. godine.

Amapiano, žanr koji potječe iz Južne Afrike, nastavlja svoj globalni uspon, pridonoseći rastu popularnosti afričkih elektroničkih zvukova.

Regionalni rast

Elektronička glazba bilježi značajan porast slušateljstva u različitim dijelovima svijeta:

Meksiko je zabilježio porast slušateljstva od 60%.

Ujedinjeno Kraljevstvo i Njemačka bilježe porast od 15%.

Južna Afrika ima gotovo dvostruko više slušatelja elektroničke glazbe nego što ima stanovnika, što ukazuje na snažnu lokalnu scenu.

Dođite sebi na dekici u parku

Vrijeme je da stisnete pause, raširite dekicu i jednostavno budete. Bez cilja, bez pritiska. Samo Vi, nebo i možda pokoji oblak.

(ilustracija) – Foto: Jennie Clavel on Unsplash

Minimalizam na maksimum: dekica, termosica s čajem (ili nečim jačim, ako ti paše), sunčane naočale i dobra knjiga, slušalice s chill setom ili tišina.

Bilo da ste u Maksimiru, na Marjanu, u Trsatskom parku, na osječkoj promenadi, uz Rijeku Dravu, ili bilo kojem zelenom kutku, u vašoj blizini park je uvijek tu kao nježna pozivnica za balans.

Ne morate ništa „raditi“. Dovoljno je da budete. Da se napunite sunčevim panelima, razbistrite glavu i vratite tijelo u neutralu. Možda Vam se i netko pridruži u tišini, u smijehu, u dijeljenju osjećaja da je sve upravo tamo gdje treba biti.

Dođite sebi. Zaslužili ste dekicu.

___

Članak je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske

House glazba: Kulturna revolucija – dokumentarac o pričama iz Chicaga

Ali ova elektronička plesna glazba rođena je iza zatvorenih vrata u underground prostorima. Početkom 80-ih, kolektiv uglavnom crnih, gej umjetnika stvarao je house glazbu u starim skladištima.

Predvođeni DJ-evima poput Frankieja Knucklesa, grupa umjetnika stvorila je mehanički zvuk s jakim basom koristeći bubnjeve i sintesajzere. Postao je soundtrack sigurnih prostora oslobođenih od rasizma i homofobije vanjskog svijeta.

Počeo je Sea Star festival: Pogledajte snimke Patricka Masona i Indire Paganotto sinoć iz Umaga

Na velikom mainstageu večer su obilježili svojim nastupima hrvatske trap zvijezde, nakon kojih su pozornicom zavladali junaci “Techno in Paradise” programa eklektični Patrick Mason i španjolska kraljica psytechna Indira Paganotto koji su publiku držali na nogama do jutra.

Patrick Mason – Foto: Marko Edge

Domaću elektroničku scenu na Electric Waves pozornici tik uz more su cijelu večer predstavljali Sven, Grenco, Marin Biočić, Elena Mikac, Mimi i Carnero.

Eklektični Patrick Mason u Umagu je servirao vibre berlinskog podzemlja, a posebno je oduševio svojom upečatljivom pojavom i savršeno uvježbanim plesnim pokretima koji su njegov nastup podigli na najvišu razinu. Osim toga, predstavio je i nove pjesme te posjetiteljima Sea Stara priuštio ekskluzivno iskustvo.

Mainom je zatim zavladala neponovljiva mama psytrancea Indira Paganotto koja je publiku održala na nogama do jutra! Dvoiposatnim setom i nevjerojatnom izdržljivošću povela je prisutne na jedinstveno putovanje, a plesni se podij pretvorio u njezin hram.

Festivalom je sinoć prošla oko 21 tisuća ljudi plešući na brojnim pozornicama sve do izlaska sunca. Večeras se čeka nastup jednog od najvećih hit majstora današnjice Lost Frequencies, vođa novog vala techna i kreator technometala Paolo Ferrara.

Jedan od najvećih hitmakera današnjice Lost Frequencies počastit će publiku najvećim ljetnim himnama, Nautilus Arenom dirigirat će Paolo Ferrara te heroji Techno in Paradise programa: Juno, Purple Mash, Gumja i DJ Jock, a valovima Electric Waves Stagea zaplovit će Minolta, Laseech, Antonio Zuza, Makarun b2b Rilejt, one n i Marcel.

Satnica i pravila festivala dostupni su na službenoj stranici Sea Stara.

ULAZNICE

U ponudi se nalaze jednodnevne ulaznice po cijeni od 40 eura te VIP Gold ulaznice. Sve informacije o ulaznicama dostupne su ovdje te na svim prodajnim mjestima sustava Entrio.

Novi dozatori sapuna u Berghainu izbacuju bijeli prah. Partijaneri pomislili da je nešto drugo!

Mnogi posjetitelji Berghaina ostali su zbunjeni kada su im novopostavljeni dozatori sapuna počeli izbacivati bijeli prah.

Naime, klub je uveo nove dozatore sapuna koji umjesto uobičajene tekuće sapunice ispuštaju bijeli prah. Ova neobična promjena potaknula je razne reakcije i spekulacije među posjetiteljima.

Prema izvještajima, novi dozatori zahtijevaju da korisnici okrenu ručku kako bi dobili suhi sapun u obliku bijelog praha. Neki posjetitelji su izrazili zbunjenost i frustraciju zbog nepoznatog mehanizma, dok su drugi komentirali da ih bijeli prah podsjeća na supstance koje se inače povezuju s klupskom scenom.

Jedan korisnik Reddita našalio se da je prah “skoro povukao”, dok je drugi komentirao da ga podsjeća na spermu, aludirajući na reputaciju kluba.

Zanimljivo je da su ovakvi dozatori sapuna iz cca 1920.g. imena (sapor® Trockenseifenspender) bili uobičajeni u bivšoj Istočnoj Njemačkoj (DDR), posebno u vlakovima na duge relacije.

Stariji posjetitelji i oni iz Istočne Europe prepoznali su mehanizam, dok je za mlađe generacije to potpuno novo iskustvo. Neki smatraju da je uvođenje ovih dozatora možda hommage DDR-u, dok drugi sumnjaju da je riječ o praktičnom rješenju koje produžava trajnost sapuna.

Berghain nije dao službeno objašnjenje za ovu promjenu, što dodatno potiče špekulacije. Bez obzira na razloge, nova sapunska praksa izazvala je zanimanje i rasprave među posjetiteljima, dodajući još jedan sloj misterioznosti ovom kultnom klubu.

Za više informacija, možete pročitati originalne članke na Davida Fuchsa na FAZEmagu i Stefana Hochgesanda na Berliner Zeitungu.