Skip to main content

Objavljene nominacije za 30. Porin: Aklea Neon, Anna Moor, pocket palma…

Jubilarni 30. Porin predstavio je ovogodišnje nominacije u 37 kategorija. Među nominiranima ponovno prednjače pop izvođači, ali uz kategoriju za Najbolji album elektroničke glazbe vrijedi izdvojiti i nekoliko komercijalnih skladbi produciranih u modernom elektroničkom ruhu.

U kategoriji Najboljeg albuma elektroničke glazbe nominirani su: Pocket Palma s albumom „Atomi Rework“, zatim Aklea Neon s albumom „Dođi na joji“ i Anna Moor s albumom „Plavi avioni“.

Kategorija Najbolji album hip hop glazbe, također ima brojne pjesme koje krasi elektronička produkcija, a nominirani su Tram 11 s albumom „Jedan i jedan“, zatim Hiljson Mandela s albumom „Mandela effect“ i Edo Maajka s albumom „Moćno“.

Pjesma “Trebaš li me” autora Matije Cveka i Zvonimira Husnjaka (Z++) u izvedbi s Eni Jurišić krasi moderna komercijalna elektronička produkcija, a nominirana je u kategoriji Najbolja pjesma, Najbolje vokalne suradnje te kategorija zaNajbolji video broj. U kategoriji za Najbolju vokalnu suradnju nalazi se i elektro pop pjesma “Feel You CloseErica i Ivane Kindl.

Zanimljivost ovog izdanja Porina je porast u broju prijava u odnosu na prošla izdanja. „Glasačko tijelo je u prvom krugu glasovanja svoje favorite biralo među ukupno 2129 ovogodišnjih prijava u 37 kategorija. Bilo je čak 303 prijavljenih albuma što je 40 albuma više nego prošle godine, 379 skladbi za Pjesmu godine, a 84 prijave za kategoriju Novi izvođač“, rekla je Glavna tajnica Porina Ivana Martinac.

Dodjela 30. Porina na rasporedu je za ožujak, a popis svih nominiranih pogledajte ovdje.

Porin se nakon 28 godina udostojio priznati da postojimo



Dora Dora nastupila s Kerrijem Chandlerom u Dublinu

Kultni američki DJ Kerri Chandler posljednjih dana nalazi se u Europi gdje odrađuje turneju, a jedna od postaja mu je bila i Dublin. Upravo u glavnom gradu Irske, našao se s hrvatskom vokalisticom koja mu je posudila glas za pjesmu “Who Knows”.


Foto Todor Milivojević

Za vrijeme seta, kada je njihova zajednička stvar došla na red, Kerri je pozvao Doru Doru da mu se pridruži i otpjeva pjesmu uživo. Nastup nije bio planiran, a kako je mala improvizacija izgledala, Dora Dora podijelila je video na svom Instagram profilu.



Krajem 2022. Dora Dora osvojila je i nagradu Ambasador u kategoriji Najbolja alternativna vokalna izvedba zahvaljujući traci “Who Knows” s Kerrijem Chandlerom. Kako je došlo do suradnje s kultnim DJ-om i producentom, Dora Dora nam je otkrila u nedavnom intervjuu.

3000Grad slavi 25 godina, a na proljeće ponovno dolazi u Hrvatsku

25 godina postojanja, 3000Grad obilježava velikim partyjem unutar vojarne Kulturkosmos Lärz. Dvije pozornice, 11 izvođača, samo je uvertira u ono što ljubitelje žustrih partija pod palicom 3000Grad čeka ove godine.


Photo by Vandrey

Uz DJ-eve i live actove, partijanere na 3000Grad na svojim događanjima animiraju brojni popratni sadržaji, poput naglaska na scenografiji, vizualnoj  produkciji, performerima i akrobatima.

Uz DJ-eve ilive izvođače, partijanere na 3000Grad animiraju i brojni popratni sadržaj, poput naglaska na scenografiji, vizualnoj  produkciji, performerima i akrobatima.

Line up za 25 godina:

JPattersson Live

Kombinat100 Live

The Mirconaut Live

DJ
Township Rebellion

Dompe

Ele Luz

Judith van Waterkant

Leeni & Danilo Kupfernagel

Pophop

Roney M aka Molle

Toni Haupt & D.Otter

3000Grad am Meer – 3000Grad na Moru nije tradicionalni festival, već koncept koji pretvara dugi vikend i mediteranski način života u veliko slavlje uz cjelodnevne open air partyje. Premijerno izdanje festivala, okupilo je ljubitelje housea, techna i downbeata na jedno mjesto, a svoj povratak 3000grad am Meer ima od 17. do 21. svibnja na plaži Zrće.

BSH otvara desetu sezonu s partyjem na Šalati u travnju

Krajem studenog prošle godine, BSH Events proslavio je deveti rođendan sa Staceyjem Pullenom i duplim slavljem u Zagrebu i Rijeci. Nakon kratkog, ali zasluženog predaha od organizacije partyja, BSH najavljuje novu jubilarnu desetu sezonu.

 

Uvertira u velikih 10 godina postojanja, kreće 15. travnja na dobro poznatoj lokaciji na vrhu grada Zagreba na ŠRC-u Šalata kada kultni stadion postaje plesni podij za prvi ovogodišnji BSH Zagreb Open.

 



Kao i prošle godine, kada su se partijaneri probudili nakon dvije godine pauze, termin je poslijepodnevni što znači da će se plesati uz zalazak sunca. Uz koga će zagrebački partijaneri plesati na Šalati, BSH otkriva uskoro.

Ulaznice za BSH Zagreb Open dostupne su kroz sustav Entrio.






 

Marko Felinger: -Nadam se da će i progressive uskoro dobiti pažnju koju zaslužuje-

Iza pulta je stao sa samo 15 godina, a od tad se njegov zvuk razvijao prema izgradnji jedinstvenog stila koji kombinira mračne melodije deep progressiva i techna. Čini se da je u pravu kada za sebe kaže da je glazbeni junkie jer samo ovisnička strast može održati dugogodišnji entuzijazam u jednakom intenzitetu.

Rezultat toga su brojni projekti i važni doprinosi u underground vodama, a povodom dvadesete obljetnice s nama je podijelio svoja razmišljanja o sceni, muzici i DJ-ingu.

Nedavno si proslavio 20 g. djelovanja na sceni. Znači svjedočio si razvoju scene još od razdoblja koje se nostalgično naziva zlatnim dobom. Koliko se scena promijenila od tvojih početaka? Kako bi usporedio scenu tada i sada?

Tako je, imam tu sreću da mogu reći kako sam više od pola svog života aktivno provodio na sceni. Kao i većina DJ-a, prvu energiju elektroničke glazbe osjetio sam prvo na podiju kao partijaner, i to na samom vrhuncu prvog vala elektronske scene. Puno toga se promijenilo od tada; pamtim da je u to vrijeme bilo puno više ljudi na partijima i općenito više klubova i događaja. Bilo je „moderno“ ići na partije, svi su htjeli na neki način sudjelovati u sceni – organizatori, DJ-i, ugostitelji, sponzori… Nakon tog prvog vrhunca došlo je do određenog zasićenja i resetiranja scene gdje smo kasnije polako dobili bolju publiku, onu koju zaista zanima elektronička glazba. Scena je od svojih početaka evoluirala, kao i njezini dionici.

Osim kao DJ, aktivan si kao promotor i organizator. Jesu li ove različite uloge nekada u sukobu interesa, s obzirom da organizatori moraju uzeti u obzir isplativost eventa, dok DJ-evi uglavnom ljubav prema glazbi vide kao prioritet?

Puno mojih kolega, ili bolje da kažem – većina njih, živi u tim različitim, ali povezanim ulogama DJ/organizator. Razlog tomu je prije svega mogućnost organizacije događaja prema svojim željama, bez kompromisa. Na taj način je moguće prezentirati svoju viziju i zamišljeni koncept uz razna gostovanja i na kraju u to sve uključiti i vlastiti nastup. Prostora za unutarnji sukob interesa ne ostavljam previše jer sam se uvijek trudio osigurati sve za gostujuće izvođače, a ukoliko na kraju ostane i za mene kao organizatora – odlično. U suprotnom, tu je ta ljubav od koje žive mnogi DJ/organizatori kada zagusti.

„O2 Underground“ je projekt koji je 2012. g. probudio osječku scenu. Kako komentiraš osječku scenu danas, smatraš li da se razvoj nastavio u dobrom smjeru?

Smatram da je O2 Underground, projekt koji smo tada lansirali DJ Omer, Daniel E i ja, odradio značajan posao u trenutku pokretanja i tijekom svoje tri sezone koliko je ukupno trajao. Uspjeli smo tada inertnu scenu još jednom pokrenuti i potvrditi da je Osijek grad koji itekako voli elektroniku. Siguran sam da je razvoj otišao u pravom smjeru jer su već tada nastale nove struje koje su nastavile podizati scenu.

Prepoznatljiv si po zanimljivoj kombinaciji deep progressive zvuka i melodičnog techna. Kako se razvijao tvoj stil?

Od kada sam još u osnovnoj školi otkrio elektroničku glazbu, najviše me zanimao melodičan (trance) i nešto mračniji (progressive house) zvuk. To su dva glavna stupa elektronike koji su ostavili najviše traga na meni. Danas, puno toga što vrtim potvrđuje kakvi su mi korijeni te često u dužim nastupima znam posvetiti dio seta i toj selekciji.  

Kako komentiraš hrvatsku scenu u kontekstu progresivne i melodične elektronike?

Iskreno, moram priznati da melodičan i progresivan zvuk u Hrvatskoj nema udio u sceni kao kod npr. naših mađarskih i srpskih susjeda. Ne uzimam u obzir ljeto i velike festivale, koji često znaju biti bogati raznim, pa i takvim imenima. Mislim da mnogi promotori vole ići na sigurno i nemaju previše strpljenja za edukaciju publike. Bez obzira na to, postoji i nekolicina odvažnih koji se trude raditi na tom području, ali generalno mislim da imamo jako puno prostora za napredak u tom pogledu.
 

Možeš li nam više reći o aktualnom „State of Mind“ projektu? Kakav program se nudi i kojim ciljem se vodite?

„State of Mind“ je program koji je u jesen 2022. godine ugledao svjetlo dana. To je serijal kojemu je cilj publici prezentirati zanimljiva i aktualna imena progresivne i melodične scene, s naglaskom na imena koja premijerno nastupaju kod nas. Kvaliteta izvođača je na prvom mjestu, a sve ostalo dolazi poslije. Prvi headliner bio je Hobin Rude, talentirani progressive DJ/producent iz Beograda, koji je zaista oduševio osječku publiku. Druga „State of Mind“ epizoda održat će se 22. travnja i to je sve što za sada mogu otkriti o tom eventu.

Dva puta godišnje u Osijeku održavaš „All Night Long“ večeri. Koje su prednosti, a koji nedostaci 'allnightera'?

„All Night Long“ je serijal evenata koji sam pokrenuo prije više od 5 godina, povodom svog 30. rođendana. Pola godine poslije sam obilježio 15 godina na sceni u istom formatu i nakon toga je nastala tradicija tog dvogodišnjeg okupljanja u Osijeku gdje imam priliku kroz otprilike 8 sati ispričati svoju priču. Jako volim te nastupe, najviše zbog pozitivne energije koja nastane tijekom noći i zaista velikog odaziva.

No, prvi 'allnighteri' koje sam održao bili su na mojim samim počecima, još 2003. godine. Tada je bilo sasvim normalno nastupati sam cijelu noć – tako se pekao zanat kod mnogih DJ-a, ne samo kod mene. Danas je to samo malo više marketinški istaknuto ali princip je ostao isti. Sve gore navedeno bih istaknuo kao prednost. S druge strane, glavni nedostatak ovakvog nastupa je činjenica da mi treba puno vremena za kvalitetnu pripremu i organizaciju glazbe, što često zna biti velik izazov.

Započeli smo razgovor povratkom 20 g. unatrag, pa me za kraj zanima tvoj pogled na budućnost. Kakve promjene na lokalnoj sceni bi volio vidjeti u nastavku svog rada?

Kao i uvijek, gledam pozitivno naprijed. Mislim da je to je i jedini razlog zašto sam još uvijek prisutan. Volio bih da „State of Mind“ program svakim eventom bude sve jači i da se otvori mogućnost prezentiranja i u nekim drugim gradovima izvan Osijeka. Također, nekako se nadam da će i progressive dio scene uskoro dobiti pažnju koju zaslužuje, a kada se to dogodi, bit ćemo spremni.

Zaronite u stari disco uz novu kolumnu Tomislava Peretija -Discotheque-

Moderna glazba, pogotovo elektronička i njeni podžanr kao što je house vuče korijene u discu, soulu, funku…Kroz godine zvuk se evoluirao, no došli smo do trenutka kada je kultura sempliranja uzela maha. Naš suradnik će kroz svoju novu kolumnu “Discotheque” zaroniti u stari disco, iz naftalina izvući stare hitove, predstaviti samplirane originale te ispričati poneku zanimljivu činjenicu o disco stvarima.

Nova kolumna kreće uskoro, kroz nju ćemo se upoznati s po 5 disco stvari, a biti će objavljivana na mjesečnoj razini. Za sami kraj najave Peretti zaključuje “Vi sa jedne strane ja sa druge, baš kao i u klubu, samo je ovo u nekom drugom formatu.”

Tomislav Pereti osim što je DJ, ujedno je i začetnik klupske večeri “VON” koja stavlja naglasak na gramofonske ploče, B2B setove i intimnu lokaciju. Što se tiče glazbenog opusa Peretija on varira od mjesta do mjesta, a kreće se kroz zvukove housea, deep housea,nu-disca i techna.