Skip to main content

Avatar – Jezgra Mix


Organizator je Kaštela SOS evenata te Private Room-a u Splitu. U zadnje tri godine otkad radi u Nizozemskoj fokusiran je na produkciju i live izvedbu (ritam mašine, sekvenceri, klavijature, analogni synthovi, sampleri), te suradnje s lokalnim artistima.

Neka bude svjetla i projekcija! Intervju s VJ-om Oblik 3


Zanimljivost je da je Šporčić prva generacija grafičkih dizajnera iz škole za primijenjenu umjetnost u Rijeci. Od 2008. priprema i izvodi svjetlosne video instalacije za tristotinjak događaja, festivala, partija itd.  Stoji iza mnogih multimedijskih projekata, scenskih nastupa, VJ-inga i ostalih suvremenih medijskih izričaja. Povodom događaja „SUTON 3“ koji će se provesti 20. studenog u exportdrvu, popričali smo s majstorom svjetla iz Rijeke.
 


Foto Igor Brenko

Kako ste došli do umjetničkog imena „Oblik 3“ ?

Često me pitaju zašto smo odabrali baš to ime i tko je Oblik 1. Naime, Marko Marušić i ja smo već neko vrijeme bili radili pod pseudonimima VJ Marocco i Gospodin Brodski, no 2013. smo za novu sezonu u Stereo dvorani poželjeli novo ime. To ''3'' smo zapravo naslijedili od Oblika 2, brenda, a nešto kasnije i obrta našeg dugogodišnjeg suradnika i prijatelja Brune Velčića sa kojime smo taman u to vrijeme često surađivali. Po tom principu bi onda sam Bruno bio Oblik 1, ali ne znam bi li se on složio sa time. Mislim da je neka osnovna ideja da je osim činjenice da se bavimo svakakvim oblicima i sama riječ zvučna, a na taj smo se način i mi međusobno pokušali malo promovirati. Obrt je na kraju zatvoren, Marko je promijenio struku, a ja sam ostao Oblik 3.


Foto Damjan Šporčić

Koliko je video mapping zadnjih godina zastupljen u suvremenoj regiji Hrvatske?

Mislim da se u zadnjih par godina nije ništa značajno promijenilo. Je li tome razlog manjak umjetnika koji se time bavi ili pak manjak sredstava u konačnici, ne znam. Ipak, treba napomenuti da imamo najmanje tri festivala godišnje na kojima možemo doživjeti ovu vrstu spektakla; Visualia festival u Puli, festival svjetla u Zagrebu i Špancirfest u Varaždinu. Osim toga postoji i niz drugih manifestacija, programa otvorenja i promocija ili kazališnih predstava te izložbi na kojima se koriste ove tehnike. Video projektori su sa vremenom postali sve dostupniji pa su tako uz LED zidovi postali i osnovni dio opreme za brojne evente. Osim nekolicine firmi od kojih si možete naručiti video mapiranje svoje zgrade, a na kojoj će se onda rušiti zidovi ili prikazivati generičke 3D animacije i nije zapravo preostalo mnogo autora koji se time bave, pogotovo u onom likovnom smislu iz kojega barem ja gledam na to. Kada govorim o projekcijskom mapiranju općenito, najčešće ističem dvojicu, po mome mišljenju najlikovnijih hrvatskih videomappera – umjetnika, a to su Ivan Lušičić aka Liik i Goran Goldin aka Litemotif.


Foto Stephany Stephan

Smatraš li da bi svaki party trebao imati VJ-a ?

Ma naravno da ne. Mislim da bi neki partiji trebali ostati u mraku. Ipak, ako je organizatoru stalo do malo drugačijeg ugođaja i malo šire ili potpunije umjetničke ponude da tako kažem, onda zašto ne. Naravno da to sve može biti i izautomatizirano i da računalo može samo odrađivati Vjing i light čitavu noć, no pitanje je na što će to zbilja ličiti. VJ zapravo radi relativno sličan posao kao i majstor rasvjete; svjetlom odnosno projekcijama prati i nadopunjava glazbeni nastup, izražava se, improvizira i stvara jedan novi rad, tako da samo ovisi tko stoji iza toga i kako radi svoj posao na kraju.


Foto Jan Mastrović

Kako bi se najednostavnije interpretirala instalacija „Sada“ ?

'Sada' je intiman osjetilni ambijent u čijoj je izradi sudjelovalo petero riječkih umjetnika (Andreja Jandrečić, Marin Dlaka, Ivo Vičić, Stephany Stefan i ja), koji kroz osjetila vida, opipa, sluha, mirisa i okusa propituje ideju osjećaja zahvalnosti. Ambijent je oblikovan vodeći se odgovorima prikupljenima u kraćem upitniku u kojem je sudjelovalo stotinjak građana. Osim iskrene namjere da kod posjetitelja potaknemo ugodan osjećaj, ovim radom smo htjeli naglasiti zahvalnost kao empirijski moment koji međusobno dijelimo. 'Sada' je mjesto i trenutak za kontemplaciju onoga na čemu smo zahvalni.



Od kud sama ideja i inspiracija za kreaciju projekta SUTON i tko sve stoji iza njega?

Ideja za organizacijom manifestacije ovoga tipa vuče se još iz mojih početaka bavljenja VJ-ingom i projekcijskim mapiranjem, ali konkretna inspiracija bila je zapravo moja ljubav i suorganizatorica same manifestacije Stephany Stefan sa kojom sam krenuo pisati i organizirati prvi Suton projekt. Tada je još nastupala u svom sastavu kojemu sam se priključio kao vizualni umjetnik i sa kojime sam odradio desetak predivnih nastupa po Rijeci i Zagrebu. Sve ostalo krenulo je vrlo spontano.


Foto Bojan Širola

Kakav je bio feedback publike na vaše video mappinge i cijelu organizaciju iza SUTONA?

Prva godina bila je nekako probna godina i nismo znali što očekivati, ali nam se ipak skupilo stotinjak ljudi koji su vidno uživali u nastupima Cure i Dečka te Stephany Stefan. Publika koja stoji na kiši i pleše vrlo je motivirajući prizor za svakog organizatora i izvođača pa je tako i nas to dodatno ohrabrilo prošle godine na Sutonu 2, a da ne spominjem značajan broj ljudi koji se usprkos vremenu zadržao na riječkom Principiju. Trenutno mislim da sam poprilično loš domaćin manifestacije iz razloga što se jednostavno nemam vremena podružiti sa gostima, a kako svo to vrijeme provedem pred monitorom i programom jednostavno ne stignem doživjeti publiku, barem ne još. Nadam se da će se to sa vremenom promijeniti i da ću jednoga dana plesati sa svima ostalima.


Foto Igor Crnković

Možeš li nam ukratko objasniti tematiku i ideju urbane/suvremene izložbe „Fiume Fantastika“?

Postav izložbe ''Fiume Fantastika: Fenomeni grada'' kroz svojih deset paviljona govori o povijesti modernog urbanog razvoja Rijeke i okolice, prateći utjecaje ekonomskih, političkih i društvenih procesa na arhitekturu grada. Izložba prati posljednjih stotinu i pedeset godina urbane povijesti Rijeke tijekom koje grad doživljava radikalan rast i razvoj te postaje globalno prometno i industrijsko središte. Kako je čitava izložba zapravo grad u malom izdanju, ovo je bila jedinstvena prilika da sa iste lokacije mapiram robnu kuću Ri, lučke kontejnere, stijene Kantride i druge arhitekturne fenomene grada. Na taj smo način ove paviljone iskoristili upravo kao kulise za scenografiju naše manifestacije, a posjetitelji će te večeri imati priliku pogledati izložbu u nešto drugačijem, večernjem izdanju.


Foto Damir Plavotić

Što možemo očekivati na novom spektakularnom audio-video performansu „SUTON 3“?

Htio bih spomenuti da smo na Suton 3 nakon prva dva pokušaja napokon uspjeli dovesti hrvatsko – talijanski electro – shocked pop duo The hunting dogs jer smatramo da su izrazito bitna pojava kako na riječkoj tako i na hrvatskoj glazbenoj sceni. U njihovu priču uvesti će nas progresivna suvremena izvođačica iz Zagreba, Tonota koja nam premijerno dolazi u Rijeku. Prije i nakon samih nastupa te u pauzi, posjetitelji će imati priliku opustiti se u ambijentu instalacije ‘Sada’ koja je također postavljena po prvi puta. Ja sam si za zadatak uzeo pretočiti glazbu izvođača u jednu vizualnu igru po okolnim objektima prilikom čega ću koristiti desetak video projektora. Osim ovih lijepih momenata, a s obzirom na situaciju, pripremili smo i omogućili testiranje na dobro poznati nam virus. Smatramo da bez obzira na sve, ljudima treba omogućiti dolazak i bezbrižno prisustvovanje na kulturno-umjetničkim događajima kakvih je na žalost sve manje. Više od ovoga vam ne bih otkrivao, a za one koji će iz raznih razloga ipak propustiti ovu manifestaciju, pripremiti ćemo dokumentarni promotivni video.

FB Event: Suton 3
FB Oblik 3

Završen edukativno glazbeni ciklus Let’s Talk About Music


Nažalost zbog situacije s covidom-19, realizacija je počela kasnije od planiranog. Tako je javni poziv putem kojeg su se zainteresirani  (u dobi od 18-27 godina starosti) mogli prijaviti za sudjelovanjem, objavljen početkom svibnja, a prvi modul bio je zakazan tri tjedna kasnije. Na samu radionicu pristiglo je oko 10-ak prijava, koju je u konačnici redovno od početka do kraja pratilo sedmero polaznika.


Foto: Hana Barić

U ovogodišnji ciklus uvela nas je Andrea Laurić (kolektiv Tipsy, Rijeka) koja je održala modul pod nazivom ''Organizacija glazbenog događaja''. Za razliku od prethodnih izdanja (kada je naglasak bio na klupskim koncertima) polaznici su mogli dobiti uvid u to kako se i na koji način organiziraju partiji na različitim lokacijama (zatvorenog, otvorenog ili poluotvorenog tipa). Primjerima iz vlastitog iskustva na vrlo slikovit i zanimljiv način, objasnila je projektnu logiku cjelokupnog procesa koji se međusobno isprepliće i nadograđuje u svim fazama od početne ideje do realizacije.

Zatim je slijedio modul ''Odnosi s javnošću i marketing'' kojeg je mentorirala, Marta Ban (Art-kino Croatia, Rijeka). Sličnosti i razlike koje postoje u obraćanju medijima i publici u organizaciji filmskih projekcija odnosno glazbenih događanja, polaznici su mogli uočiti kroz predloške kojima se koristi u svakodnevnom radu. Za ''Vizualni identitet'' i ovoga su puta bili zaduženi Petra Vrdoljak i Antonio Karača (dizajnerski obrt Radnja iz Zagreba). Polaznici su doznali na koji način je građen odnos između Radnje i Distune pormotiona, kroz višegodišnje osmišljavanje vizuala za sve naše programe i projekte. Drugim rječima, kako jednostavana, ali dobro osmišljena vizualna komunikacija postaje prepoznatljiv alat za povezivanje neke organizacije sa njezinim korisnicma, u našem slučaju publikom.  



Kao i lani, najzahtjevniji modul (u predavačkom smislu te riječi)  ''Tehnička produkcija'' – zvuk i rasvjeta, mentorirali su Davor Popdankovski i Sebastijan Tomažin, voditeljski dvojac s community radija, Radio Roža. Polaznici su kroz najbitnije pojmove i primjere iz prakse stekli osnovna znanja vezana za tumačenje i razumijevanje tehničkih specifikacija te ostalih logističkih apsekata organizacije bez kojih se glazbeni događaji ne bi mogli održati.

Modularni ciklus završen je u srpnju, postavljanjem finalnog zadatka. Trebalo je osmisliti organizaciju hipotetskog glazbenog događaja na otvorenom na za to predviđenoj lokaciji. S obzirom na ponuđena rješenja, možemo biti više nego zadovoljni te izvući zaključak da je ovogodišnja radionica za polaznike bila i zanimljiva i korisna. Organizator se još jednom zahvaljuje svim polaznicima radionice, mentorima i Savezu udruga Molekula koji nam je i ove godine omogućio provedbu projekta u prostorima Filodrammatice i OKC Palach te se nadamo uspješnom nastavku niza, četvrtim izdanjem u proljeće 2022.

Projekt je sufinanciran od strane Odjela za kulturu – Grada Rijeke.

Fabio & Grooverider izvode -A History of Drum & Bass- sa The Outlook Orchestra


U sljedećem poglavlju kumovi scene Fabio & Grooverider će se pridružiti The Outlook Orchestra u londonskom Southbank Centru kako bi predstavili posebnu partituru koja slavi povijest junglea i drum & bassa, uključujući neke od najutjecajnijih i najomiljenijih pjesama.



Vjerojatno jedno od najlegendarnijih partnerstava u glazbi, Fabio & Grooverider ostaju na čelu scene koju su pomogli izgraditi, zagovarajući sada globalne zvukove junglea bassa i šire. Mnogo je onih koji će posvjedočiti o utjecaj Fabio & Grooveridera na scenu, a malo koji bi mogli predstaviti povijest junglea i drum & bassa na ovaj način.



Od svog osnivanja 2017., 'Outlook Orchestra' izrastao je u vlastitu snagu, surađujući s prvacima u kulturi sound systema iz cijelog svijeta i nastojeći potaknuti scenu naprijed na nove i uzbudljive načine. Usko surađujući sa imenima kao što su David Rodigan i Mala, orkestar je predstavio nezaboravne izvedbe bezvremenskih klasika, na način koji nikada prije niste čuli.



Pod vodstvom BASCA nagrađivanog skladatelja Tommyja Evansa, Outlook Orchestra čine svjetski poznati glazbenici i umjetnici kao što su Congo Natty, Loyle Carner, Newham Generals, Dawn Penn, Pharoahe Monch i mnogi drugi.

Koncert će biti održan 29. siječnja 2022. u Londonu, a ulaznice su dostupne ovdje.

Izlazi kompilacija za jubilarno 30. izdanje Sit Down Recordingsa


Na labelu izdaje i poznati Rumunj Mihai Popoviciu u svojstvu remiksera. Prva Sit Down kompilacija izašla je nakon 10. izdanja, a ova koju danas možete čuti je presjek od 10. do 30. izdanja. Čeka Vas obilje Deep tech, minimal, deep house, tech-house zvukova.



Various Artists: Sit Down Compilation Vol. 2

01. Smalltown Collective – The Difference (Mihai Popoviciu Remix)
02. Somersault – Charlatan (Origianal Mix)
03. Wally Stryk – J'ai Envi De Danser (Toman Remix)
04. Nicola Brusegan – The Power Hour (Chklte Remix)
05. Gus Bonani – Teletransportate (Original Mix)
06. Zambiancki – Backstabber (Matpri Remix)
07. Valdovinos – Dream Catcher  (Patryk Molinari Remix)
08. M.A. – Chihiro (Original Mix)
09. Reblok – Better Safe Than Sorry (David Jach Remix)
10. Rubinskee – Photo Burning (Frink Remix)

Beatport exclusive: 26.11.2021
ostali shopovi i platforme: 10.12.2021.

9. Međunarodna autorska kreativna konferencija MAKK, 2. i 3. prosinca

Nakon prošlogodišnjeg online izdanja, organizatori, stručna služba ZAMP Hrvatskog društva skladatelja i Hrvatsko društvo za autorsko pravo, odlučili su se na povratak „živom“ formatu konferencije, uz prisustvo publike u skladu s epidemiološkim mjerama te istovremeni streaming programa za sve koji neće moći prisustvovati. (prošlogodišnje izdanje pogledajte u video isječcima u nastavku)


 
Ovogodišnji MAKK donosi mnogo ekskluzivnih sadržaja, prezentacija i panela

Stručnjaci s Ekonomskog instituta u Zagrebu predstavit će prve rezultate provedene studije „Kulturne i kreativne industrije u Republici Hrvatskoj prije i nakon Covid-19“, koju je financiralo Ministarstvo kulture RH. Govornici MAKK-a osvrnut će se na protekli period i učinke pandemije na kreativni i kulturni sektor, ali i novosti koje za kreativnu zajednicu donosi novi Zakon o autorskom i srodnim pravima. Kako se (kreativni) svijet promijenio tijekom posljednjih godinu i pol, koja su nova digitalna pravila i alati za „novo normalno“ poslovanje te zbog čega su kolektivna autorska prava i dalje snažan stup egzistencije kreativaca u Hrvatskoj i svijetu – to su glavne teme ovogodišnje konferencije.


 
Prvi put od donošenja novog Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima, na jednom mjestu okupit će se predstavnici nadležnih institucija, ali i kreativaca – glazbenih autora, izvođača i diskografa te filmaša i novinskih izdavača. U panel diskusiji oni će iz vlastitih perspektiva ocijeniti odredbe novog zakona i njegove učinke za cjelokupnu kreativnu zajednicu. U prezentaciji svog rada HDS ZAMP će predstaviti svoje aktivnosti pomoći autorima i članovima tijekom pandemije, koje je nedavno u svom globalnom izvješću istaknula i krovna autorska udruga CISAC.


 
Gost predavač iz Velike Britanije u svom će predavanju „What’s next in music?“ ponuditi predviđanje glazbenog pejzaža u 2022. i ubuduće što će, pak, poslužiti kao uvod u panel diskusiju s domaćim mladim kreativcima i (digitalnom) dobačaju njihovog stvaralaštva izvan granica Hrvatske. Pozornica MAKK-a poslužit će i za ekskluzivno predstavljanje velikih glazbenih projekata: novog portala HDS-a nazvanog Glazba.hr i projekta Rap School, koji je u suradnji HDS ZAMP-a s 24 sata i platformom Joomboos financiran od strane EUIPO-a, Ureda EU za intelektualno vlasništvo.


 
Zanimljive teme, događanja te zbilja posebni glazbeni nastupi u organizaciji HDS ZAMP-a obilježit će prvi dan konferencije, dok će drugi dan MAKK-a u organizaciji Hrvatskog društva za autorsko pravo, otvoriti teme i angažirati vodeće stručnjake, pravnike i analitičare iz područja intelektualnog vlasništva. Vrućih i važnih razloga za predstavljanje i raspravu ove godine sigurno ne nedostaje.


 
MAK konferencija već je tradicionalno mjesto susreta kulturne i kreativne industrije s pravnom branšom i sektorom čije je poslovanje vezano za prava intelektualnog vlasništva. Ove godine dolazi u nikad izazovnijem trenutku za kreativce i kreativnu zajednicu. Zato su 2. i 3. prosinca obavezni termini za dvodnevni networking, upoznavanje s aktualnim pravnim i tržišnim trendovima te pogled u kreativnu budućnost! Program i govornici će biti uskoro objavljeni na webu MAKK-a.