Skip to main content

Novogodišnji maraton u Beogradu: Central Dance Event objavio dio programa


Među headlinerima su zvijezde scene Amelie Lens, Hot Since 82, Umek i Yousef


Photo by Nicole De Khors from Burst

Dio programa devetog izdanja Central Dance Event novogodišnjeg maratona, koji će biti održan od 30. prosinca do 2. siječnja u industrijskom kompleksu Luke Beograd, čine zvijezde svjetske elektroničke scene: techno heroina Amelie Lens, zaštitno lice modernog tech-house zvuka Hot Since 82, balkanska ikona techna Umek i tech-house DJ, producent i organizator popularnih Circus partya – Yousef. Njima se pridružuju i brojni lokalni heroji i heroine: Andrew Meller, Dejan Milićević, Groovyman, Ilija Đoković, Joma Maja, Kid Kimi, Lea Dobričić, Marko Nastić i Marko Vuković.



Ulaznice za Central Dance Event 2022

Vrlo ograničen broj kompleta za CDE 2022 je u prodaji po promo cijeni od 4490 dinara za parter i 5490 dinara za VIP galeriju. Dvodnevne ulaznice za CDE 2022 mogu se nabaviti po cijeni od 3190 dinara za parter i 3990 za VIP galeriju. U prodaji su također i jednodnevne ulaznice po cijeni od 1790 dinara (parter) i 2290 dinara (VIP) za prvu večer; 1890 dinara (parter) i 2390 dinara (VIP) za doček Nove godine; 1690 dinara (parter) i 2190 dinara za reprizu Nove godine i 1,690 dinara (parter) i 2,190 dinara za posljednju večer novogodišnjeg maratona. Sve ulaznice mogu se kupiti online putem Cooltix platforme, kao i na prodajnim mestima Ticket Visiona i Gigs Tixa.

Naša stvar: Najbolje karakteristike kolektiva su svestranost, rad i znanje


Njihova glazbena scena započela je s radijskom emisijom koja im je bila odskočna daska za daljnju organizaciju. Proizašli su iz hip hop scene koja se kasnije proširila i u druge glazbene smjerove, većinom elektroničkog tipa.

Od raznih radijskih gostovanja, slušaona, koncerata i partija, „Naša  stvar“ je zaista zaživjela i doživjela jedno desetljeće glazbenog postojanja sjeveroistočne Hrvatske.



1. Kako je sve započelo te koja je moć medija radija za prijenos nezavisne glazbene scene?

Kao i svaka glazbena Vinkovačka priča i ova datira iz vremena famoznog VFM radija koji je imao alternativni predznak. Emisija je postojala koju godinu i prije naše glazbene franšize zbog pregršt domaćih izvođača koji su taj period zabilježili demo snimkama. Nije bilo dosta eterskog prostora poznate sestrinske emisije “Black Thing” da se to sve utrpa u jednu emisiju, stoga je i nastala “Naša Stvar”. Utemeljitelj svega je nadaleko poznati Kool DJ Gido – Damir Dizdar koji dolazi na ideju sa “Udrugom Muvka” da nakon dvije godine tišine opet vrate stari zvuk na FM signal. Filip Meštrović i Mislav Medić – Lil Bear 2011. godine preuzimaju zadaću voditelja i urednika emisije, što bi okarakteriziralo jednu novu i zanimljivu glazbenu branšu za sve žitelje iste.

Zasigurno da je radio kao takav medij bio puno jači nego danas, zbog društvenih mreža i glazbenih platformi koje su na dohvat ruke u sekundi. Moć medija za prijenos nezavisne glazbene scene zasigurno zaškaklja, ekipa je zahvalna na svakom playu iako od tog nemaju ništa, jer sav glazbeni monopol znamo dobro tko pokupi. Samim time i za ovaj period svakako je pohvalno da imamo eterski prostor koji možemo koristit za edukaciju i promociju mladih i ambicioznih MC-a, DJ-a i producenta. Ovom prilikom velika zahvala “Radio Vinkovcima” na pune 3 godine suradnje gdje i dalje ima mjesta za alternativni zvuk koji prelazi granice Republike Hrvatske i samim time opravdavamo naše podneblje koje glasi velikim željezničkim i glazbenim čvorištem.



2. Što zapravo predstavlja „Našu stvar?“ Kolektiv za organizaciju evenata ili više od toga?

Možda najbolja karakteristika samog kolektiva je svestranost koji preko radijske emisije prelazi u organizacijske vode sasvim slučajno. Nakon gašenja 91,6MHz ili VFM radija bili smo željni bilo kakvog glazbenog sadržaja, stoga smo radili glazbene slušaone u Walkowu, zasigurno hram alternative u Vinkovcima koji svojim postojanjem i danas dan radi istu stvar. Prvi event 21.12.2012. godine Krankšvester u Walkowu bio je pun pogodak za prepoznavanje našeg daljnjeg glazbenog djelovanja koji se razvodnio u više smjerova, te obilježio Naša Stvar kolektiv kao jedini takve vrste. Veliki broj velikih imena hip-hop glazbenog miljea protutnjao je Vinkovcima koji je odmah “dodan na mapu” promotorske underground glazbene lokacije.

Ista stvar je i sa elektroničkom glazbom na koju smo se odlučili zbog dugogodišnje rezidencije u Vanilla Clubu. Slavonija je jako mala sredina i samim time uvijek smo stavljali predznak na lokalnu ekipu DJ-a koje smo uveliko predstavili klubskim eventima. Proširila se ta lokalna priča i na sva 4 Open Aira na Pikovom Stanu koji su glasili kao jedan veliki potencijal, ali više nije u organizacijskoj mogućnosti zbog drugog sadržaja istoimene lokacije. Puno više je zapravo poteklo od te lokalno Slavonske etide zbog koje smo djelovali i u više prekograničnih suradnji iz Bosne i Hercegovine, Srbije i Makedonije. Zasigurno svestranost bi bila ključna karakteristika, ali i rad i znanje pojedinaca koji su doprinjeli razvoju “Naša Stvar” kolektiva.



3. Koliko je aktivnih članova u vašem kolektivu?

Svaki član kolektiva uvijek nešto oko glazbe mudruje, pa makar to bilo samo ubadanje ploča ili produkcija koja možda i ne ugleda svjetlo dana. Krenulo je sve od Filipa (Blic Tretman) i Mislava (Lil Bear) do sad polovično Myuz ekipe Hudi, Lu Kaku te Iva Krpan i Ana Mi koji su zaokružili priču više elektroničkih glazbenih serijala, pa sve do Milke koji ima veliki techno produkcijski potencijal ujedno i kao DJ. Moz iz Orahovice je prva osebojna persona koji je u kolektivu, a da nije iz Vinkovaca, veliki prodcent, DJ te zasigurno veliki glazbenik i poznavatelj svega živog vezanog uz glazbu. Kolektiv uz mene broji 9 temeljnih članova. Zasigurno da smo sada možda na nekom “hlađenju” zbog COVID situacije, ali vjerujemo da kroz ogledno vrijeme ima prilike za nove glazbene storye.



4. Koliko je scena zaživjela i napredovala na istoku Hrvatske u zadnjih 10 godina?

Možda ja nisam najbolja osoba za dati taj odgovor, jer uvijek se nameće pitanje kako je bilo prije? Svakom suradnjom i eventima u raznim slavonskim gradovima mogu reći da scena postoji, i to ne samo elektronička i hip-hop, nego ekipa brije na razne stvari koji su popraćeni klupskim rezidencijama, festivalima i eventima. Naše desetljeća djelovanja je imalo razno raznih uspona i padova kao i svaka moguća djelatnost. Iz godine u godinu rada rastao je i interes sumještana i okolnih mjesta za proizvod koji smo plasirali. Svake godine sve većim ljudstvom i pomakom zasigurno se moze ustvrditi da je istok Hrvatske napredovao uz razne promotore, DJe, i organizatore koji su pridonjeli tome. Možda jedino preostaje ona izreka “Bogu iza nogu” pa malo zaslijepi sav rad koji je bio na visokoj razini zadatka.



5. Koji su od glazbenih žanrova najviše zastupljeni u vašem kolektivu i zašto baš oni?

Sve je startalo sa hip-hopom zbog radijske promocije mladih MCa. Ujedno to je zvuk koji uvijek nađe mjesto na meniju pa skoro kod svih. Produkcija hip-hopa u kolektivu je dosta izražena jednoglasno kao i rapanje, dok svakako ne možemo izostaviti elektroničku stranu u kojoj ekipa radi čak i pod drugim imenom. Nekako je i to zvuk Vinkovaca što se tiče alternative, tako smo i prilagodili sve segmente i glazbenu ponudu.



6. Da li je ekipa iz Vinkovaca zainteresirana za partije i clubbing svijet?

Nedavno sam imao gažu u Walkowu gdje sam bio iznenađen da mlađa ekipa za koju pojma nema tko su pokazuju veliki interes prema elektroničkom žanru. Prije COVID situacije i današnje raseljenosti Vinkovčani su bili jako dobra i masivna publika. U sadašnjem trenutku vjerujem da je ekipa željna bilo kakvog glazbenog kadra jer sadržaja skoro pa nema. Vjerujem da na bilo kojem eventu ste mogli susrest Vinkovčane, bilo da pričamo o Slavoniji, Zagrebu ili jadranskim festivalima ili bilo gdje u EU, tako da interesa nikako ne manjka. Jako mi je zanimljivo da hrpa entuzijasta imaju zavidne kolekcije ploča koje nadopunjavaju datom prilikom.



7. Pošto uskoro slavite 11. rođendan, koja su očekivanja vezana uz slavlje i COVID situaciju?

Nema nekakvih velikih očekivanja jer zbog mjernih sankcija pandemije nismo u mogućnosti napraviti veći event sa gostima. U četvrtak startamo sa sljavljem na radio valovima “Radio Vinkovaca” od 21h te putem video live streama gdje Dj Richma vrti vinyl set. Subota smo u “Atriumu” gdje do pola noći imamo prilike malo se zabavit i opustit koliko nam nove COVID mjere uopće dozvole. Svakako poziv svim pratite nas u četvrtak putem naše facebook stranice, a u subotu plešemo zajedno, kaže Hudi da ima zajebanih traka.



8. Nastojite li i dalje biti usmjereni na hip-hop i elektroničku scenu ili planirate u budućnosti napraviti odmak i proširiti se i na druge glazbene žanrove?

Pa mislim da smo to što jesmo i ne bi bilo više ni pametno ni primjereno podilaziti u nekakve krajnosti. Budući odmak bi bio jedino organizacija trap evenata i glazbenika koji su opet proistekli iz hip-hopa, sukladno s vremenom i covidalnim budalaštinama. Čeka se to “bolje sutra”!

Alen Sforzina – Jezgra Mix


Kompletan umjetnik i ima duboku glazbenu podlogu. Njegov odabir je oduvijek bio metro underground bez granica teritorija. 1995. završava studije za inženjera zvuka u Münchenu, te od tada radi za muzičke studije i projekte diljem Austrije i južne Njemačke.



Tijekom tih nekoliko godina Alen je objavio mnoga izdanja pod pravim imenom i raznim pseudonimima te ostvario važne suradnje u krugovima svjetski poznatih glazbenika. U potrazi za novim emocijama i glazbenim nadahnućem krajem 2006. se seli u Italiju (Firenza) te započinje suradnju sa jednim od najpoznatijih DJ-a na Apeninskom poluotoku, Francescom Farfom izdavajući za Audio Esperanto, Sun Generation, Presslab rec, Alchemy…



Nakon niza godina produciranja i remiksiranja, Alen početkom 2012., na poziv talijanskog DJ-a i producenta Alexa Nerija, počinje raditi za Tenax recordings, a jedno vrijeme i kao sound inženjer svjetski poznate grupe Planet Funk. 2015. vraća se u Pulu gdje nastavlja raditi na različitim domaćim i internacionalnim muzičkim projektima izdavajući na labelima kao što su: Stereo Productions, Agile, Patent Skillz, Dmom, Frequenza, La Pera Rec… U svojim nastupima Alen koristi kombinaciju "Live" improvizacije i standarnog dj seta u kojem povezuje različite glazbene stilove: techouse, minimal techno, progressive, electro i house, uz izniman osjećaj za dancefloor.

Denis Horvat pušta u Parizu na partyu -Music For Oceans-


Glazba za zaštitu oceana

Večer “Music For Oceans” bit će prilika da okupi publiku i osvijesti ih o zaštiti oceana. Tako, osim što eliminira plastiku iz svojih događanja, udruga dio svoje dobiti donira i nevladinoj organizaciji koja radi na zaštiti oceana (prikupljanje otpada).



Jedna zanimljivost ovog party-ja je da će nastupati i Denis Horvat, samouki producent hrvatskih korijena s prebivalištem u Danskoj. Nedavno je najavio svoj studijski album "The Serve Of The Abnormal", a valja istaknuti i novo izdanje "extrait de superior" na kompilaciji Secret Weapons u izdanju Innervisionsa.



Za ovu večer u podrumima Palais de Tokyo, Nacre će posjetiteljima pružiti večer prožetu deep house, minimal i melodic techno ritmovima . Na line upu je još i Colyn, a priča oko ovog producenta započinje kada su ga otkrili Tale of Us te počeli puštati njegovu glazbu. Nedugo zatim izdao je traku "Amor" za Afterlife, pa potom i "Resolve" s kojom je dobio naklonost renomiranih producenata. Svakako ovoj priredbi valja nadodati i Oyea kao VJ-a, te svjetlosnu scenografiju koju su osigurali DeFacto i Minuit Une.

Matroda je zauzeo 29. mjesto među 100 najboljih producenata svijeta u 2021.g.

Svečana dodjela nagrada održava se svake godine na svjetski poznatoj godišnjoj konferenciji elektroničke glazbe Amsterdam Dance Event (ADE). Ovogodišnja dodjela nagrada održana je u srijedu, 13. listopada, a brazilski DJ/producent Vintage Culture zauzeo je prvo mjesto, dok se naš Matroda među 101 producentom pronašao na 29. poziciji.

Godinu prije završio je na 25. mjestu, a 2019. je bio 76.



Rođeni Zagrepčanin s prebivalištem u Los Angelesu, trenutno je na velikoj turneji po Americi. Pretprošle godine bio je 76. na ovoj rang listi, a inače je jedan od naših najistaknutijih predstavnika i ambasadora na globalnom nivou. Nastupi, druženja i podrška onome što radi, najvećih svjetskih glazbenih faca poput Dipla, Idrisa Elbe, Calvina Harrisa, DJ Snake-a i brojnih drugih, te više od 50 milijuna slušanja na online platformama, samo su odraz njegove kvalitete.



Brazilac Vintage Culture je imao je godinu iz snova s izvanrednim remiksom pjesme “Love Tonight”, te izdanjima na kultnim kućama kao što su Defected Records, uz plesne crossovere na Spinnin’ Records i remiksirajući izvođače od Tiësta do Claptonea i RÜFÜS DU SOL.

Među Top 10 još su David Guetta, Kryder, Armin van Buuren, John Summit, Mr. Sid, Camelphat, Oliver Heldens, Biscits i Tiesto.



Top 101 Producers 2021. odražava kumulativni iznos za pjesme reproducirane od 1. listopada 2020. do 30. rujna 2021. Top 101 Producers 2021. uključuje izvođače čije su pjesme najviše podržavali DJ-i na 1001Tracklists.com. Rangiranje se izračunava zbrajanjem jedinstvene DJ podrške svakog izvođača između 1. listopada 2020. i 30. rujna 2021.


Što je jedinstvena DJ podrška?

Jedinstvena DJ podrška je jedan izvođač koji podržava jednu pjesmu.

    Ako po tri izvođača reproduciraju pjesmu jednom, to se računa kao tri jedinstvene DJ podrške.

    Ako jedan izvođač reproducira pjesmu tri puta, to se računa kao jedna jedinstvena DJ podrška.

    Ako jedan izvođač reproducira dvije vaše pjesme, to se računa kao jedan bod po pjesmi, tako da podržava dva jedinstvena DJ-a.



Koje vrste DJ podrške se računaju?

U bazi podataka 1001Tracklists računamo DJ podršku od kvalificiranih DJ-a. Za radijske emisije računamo emisije koje su pokazale dosljednu slušanost i distribuciju. Redovito pregledavamo sve emisije na webu kako bismo odredili emisije koje se kvalificiraju za ubrajanje u ljestvice.

Jedan umjetnik može podržati drugog umjetnika najviše 5 puta kako bi se uračunao u rangiranje. Na primjer, ako David Guetta podržava Olivera Heldensa na 10 različitih pjesama, to će se računati kao 5 jedinstvenih potpora za rangiranje.



Koje pjesme ispunjavaju uvjete?

Pjesme su uključene ako su ih podržala najmanje tri DJ-a i imaju jedno ili oboje od sljedećeg:

    Datum prvog izlaska u posljednje dvije godine.

    Prva puštanje u posljednje dvije godine.


Kako se izračunava ocjena svakog umjetnika?

Lako! Sažimamo jedinstvenu DJ podršku za svaku pjesmu izvođača kako bismo generirali njihov ukupni iznos, a time i njihov položaj na ljestvici.

Top 100 na linku ovdje.