Skip to main content

Forestland XIII – žanrovski širi i veći uz dojmljiv raspon spektakularnih imena

Forest25 donosi novosti, a predvodnici su Baby Lasagna, Hiljson Mandela, DJs from Mars, Vanillaz, Butterfly Jam, The Shapeshifters i Einfakinn.

Brojimo sitno do Forestlanda XIII koji će se od 18. do 19. srpnja održati u Brezju kraj Čakovca. Festival prvenstveno elektronske glazbe iz godine u godinu se širi – što kvadraturom, što izvođačima i žanrovima.

Tako će i njegovo trinaesto izdanje biti posebno za sve posjetitelje iz Hrvatske, Slovenije, Mađarske, Srbije, Austrije i ostalih europskih zemalja koji dolaze na dvodnevno pjevanje, partijanje i razgibavanje nogu.

U idilični ambijent šuma i livada, u srcu Međimurja, ljeto će obilježiti još jedno spektakularno izdanje koje traje od petka do nedjelje u podne. Ove godine tisuće ljudi plesat će pred dvije dobro poznate pozornice – Forestland stagea i Forestrooma. Kao uvijek, iznenađenja će biti na trećoj pozornici koju će publika otkriti tijekom trajanja festivala.

Kako su organizatori napomenuli, ove godine zvuk se širi na rock spektar, koji će uz dobro poznatu elektronsku podlogu činiti okosnicu festivala. Baby Lasagna apsolutni je favorit publike tijekom 2024. i 2025. godine pa ćete ga imati priliku uživo gledati na Forestlandu XIII. Marko Purišić i njegov bend nakon objave albuma u veljači ove godine prošli su dobar dio Europe sa svojom turnejom, a ovo će biti njihov prvi dolazak u Međimurje.

Među live actove festivala ulazi i nenadmašni regionalni trep predvodnik Hiljson Mandela, čija će se energija i autentičnost vidjeti na samom nastupu. Tu je i Miach kao nova zvijezda na glazbenom nebu. U modernoj produkciji i sa zaraznim refrenima, njen stil i miks R&B-a, trepa i popa zaludio je stotine tisuća slušatelja u proteklom razdoblju.

Na Forestlandu XIII ukazat će se Zvonimir Husnjak, poznatiji kao Z++. Kada se o njemu govori, ne može ga se svrstati samo u domenu glazbenika – on je jedan od najistaknutijih predstavnika nove generacije regionalnog trapa i popa te uspješan producent i tekstopisac koji je sam svoj majstor. 

Massimo Savage još je jedno ime u lineupu s hip-hop predznakom, a reper je poznat po svom sirovom, duhovitom i iskrenom pristupu tekstovima. Uz „Frulu mira” na pozornicu će skočiti i Dino Blunt, još jedno dobro poznato ime trep scene čija se glazba odlikuje kombinacijom alternativnog hip-hopa, mumble rap zvuka i srodnih modernih žanrova.

Elektronike neće nedostajati jer to su sami korijeni Forestlanda već punih 13 godina. Talijanski DJs form Mars spremaju plesni set do jutarnjih sati, a apsolutni svjetski hit je elektronski DJ duo Vanillaz. Drum and bass donijet će Rubix, a za neprekidno micanje na glavnoj pozornici pobrinut će se trostruki prvak u speedwayju i DJ Tai Woffinden zatim vijetnamska pop megazvijezda Thoại Nghi uz Mike & Me podršku, Vedran CarStanko BrothersUnibuuSeth NovaKarlo Leopold, Rasky, I’M, Marak, Kalug, Lov3ski i Samo Marac.

Forest25 ne može bez Forestrooma, a tu će svima dragu pozornicu okupirati Butterfly JamThe ShapeshiftersYakkaSibbjagRisa BrownEinfakinnYNGODRyan McDermottRobikoPintha in DaHouseHappy BMr. Mike i PEZNT.

Dodatnih sadržaja na festivalu nikada ne nedostaje pa će tako biti i sada. Forest Tattoo, Graffiti Jam, Čudesna šuma i noćni light show samo su neka od mjesta gdje ćete između glazbenih događanja moći provesti vrijeme i odmoriti noge. Doduše, nemojte se previše opustiti jer ipak se radi o neprestanom programu koji vam ne dopušta stajanje na jednom mjestu.

Ulaznice se mogu pronaći u sustavu Ulaz, odnosno na novom portalu za ulaznice na Sjeveru Hrvatske. Festivalske ulaznice dostupne su za 35 eura, VIP ulaznice za 60 eura, dok će jednodnevne ulaznice koštati 25 eura. Kamp će biti moguć također uz samu lokaciju, a info dolazi ovih dana. 

Boogaloo u novom ruhu! Mala dvorana kluba zasjala u novom prepoznatljivom vizualnom identitetu

Omiljeni zagrebački klub Boogaloo odnedavno se može pohvaliti novim interijerom kafića i male dvorane, čiji je vizualni identitet osmislila slikarica Jasmina Krajačić. Kako sama ističe, u projekt se uključila prošle godine na inicijativu Anđelka Šipuša, suvlasnika kluba, i dugogodišnjeg prijatelja Tomija Evarda Šege, poznatijeg kao Tomi Phantasma, koji u klubu djeluje od samih početaka.

Jasmina Krajačić i Tomi Phantasma / foto: Božidar Prezelj

Boogaloo je već duže vrijeme jedan od najatraktivnijih klubova u Hrvatskoj, a i šire, zbog raznolikog programa prilagođenog svim generacijama,“ rekla je Krajačić. Podsjetila je i na bogatu tradiciju prostora koji se nalazi u sklopu Pučkog otvorenog učilišta u Zagrebu, a koji je pod imenom „Moša“ funkcionirao kao koncertni i klupski prostor više od 50 godina.

Kao redovita posjetiteljica još iz vremena Moše, Jasmina je uređenje kafića i male dvorane doživjela kao osobni izazov: „Bio mi je to svojevrstan izazov da kroz autentičan likovni izražaj dođem do najboljeg rješenja kako bi ovaj prostor dobio dizajnerski i unikatni pečat i razlikovao se od uobičajenih i standardiziranih interijera.

Naglasila je i važnost potpune umjetničke slobode koju je imala tijekom procesa, zahvaljujući estetski osjetljivom pristupu vodstva kluba. „Dobila sam neograničenu slobodu kreiranja nečega potpuno drugačijeg od dosad viđenog u klupskim prostorima,” rekla je. Glazba je, dodaje, već 15 godina jedini poticaj njezinom likovnom stvaranju, a posebno je usmjerena na alternativnu kulturnu i punk scenu.

Čak mogu reći da sam doživjela ovaj proces uređenja kao izložbu u javnom prostoru koji nije galerijski, a time i veliki pomak iz tradicionalnog predstavljanja vlastitog rada.“ Projekt u Boogaloou vidi kao primjer mogućih budućih suradnji između likovnih umjetnika i glazbenika, u kojima se različite umjetničke forme mogu međusobno nadopunjavati.

Vizualni identitet prostora temelji se na geometrijskim oblicima i simbolima, prvenstveno krugovima, koji stvaraju dojam dinamičnih kompozicija, optičkih iluzija i vrtloga. Elementi su zamišljeni kao stilizirane gramofonske ploče, CD-i i zvučnici, a dominiraju nijanse crvene, crne i sive. „Krug, savršeni geometrijski oblik, simbolizira beskraj i vječnost, kretanje i dinamiku,“ objasnila je Krajačić. Dnevni i večernji ambijent prostora dodatno se mijenja zahvaljujući svjetlosnim efektima koje je osmislio Slavko Obradović.

Zid koji dijeli kafić i malu dvoranu osmišljen je u sivim i crnim tonovima, dok crvena boja dominira ostatkom prostora. Pažnja je posvećena svakom detalju: „Stolovi, šank, vrata u veliku dvoranu i DJ pult uklopljeni su u ambijent kao unikatni elementi. Svaki stol je drugačiji da se izbjegne ponavljanje.

Projekt uređenja male dvorane dio je i Jasminine retrospektive povodom 35 godina umjetničkog rada, koja je postavljena u galeriji Vladimir Buzančić ovog lipnja.

Tko je Jasmina Krajačić?

Jasmina Krajačić rođena je u Zagrebu. Nakon završene Škole primijenjenih umjetnosti u Zagrebu, upisala je Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu. 1992. diplomirala je na grafičkom odjelu kod profesora Miroslava Šuteja. Član je HZSU-a i HDLU-a.

Od početka karijere bavi se istraživanjem likovnih tehnika i materijala, gdje gradi prepoznatljiv rukopis karakterističan po žarkim bojama i multipliciranim elementima. Njen stil postaje prepoznatljiv bez obzira radi li se o apstraktnom ili figurativnom motivu. U svim svojim djelima koristi snažne linije, intenzivne boje, geometrijske uzorke u kombinaciji s ponavljajućim paternima koji stvaraju dinamične kompozicije s akcentiranim figurama.

Tematski ciklusi proizašli su kao rezultat frustracije, tj. sukoba između njezine slobodoumne prirode i ograničenja koja joj nameću društvena očekivanja. Od samih početaka poigravala se s elementima koji variraju između slobode i discipline.

Iako su njezini radovi iz početka 90-ih prepoznatljivi po geometrijskim kompozicijama velikih formata i reinterpretaciji već poznatih umjetničkih djela iz povijesti, zadnjih desetak godina vraća se figuraciji, gdje u pop artističkoj maniri prikazuje portrete punk rock ikona, nostalgično oživljavajući uspomene iz tinejdžerskih dana. Glazba postaje njezina glavna inspiracija, pa je većina radova vezana za britansku subkulturnu scenu 70-ih i 80-ih.

Tijekom posljednjeg desetljeća tematski obrađuje probleme suvremenog društva, uključujući konzumerizam i poremećene vrijednosti unutar materijalističkog svijeta. Ciklus radova u kojem se kroz glazbu javno zalaže protiv diskriminacije žena, homofobije, rasizma i nacionalizma, prikazan kao serija fragmentiranih portreta, jedan je od značajnijih u njezinom recentnom opusu. Zadnji ciklus slika pod nazivom “NOBODY IS PERFECT” prikazuje velike geometrijske kompozicije kojima želi dokazati nemogućnost savršene manualne tehničke izvedbe u usporedbi s kompjuterskim predlošcima.

Jasmina Krajačić / foto: Božidar Prezelj

Subota u Petom Kupeu: Braća po krvi, ritmu i euforiji – stižu Luton & Šćepa!

Na glavni podij Petog Kupea stižu Luton i Šćepa, bratski tandem poznat po tome što klubove pretvara u poligon za čistu, iskonsku euforiju.

Luton i Šćepa – Foto: Stefan Danilovic

Iako svaki ima svoju samostalnu glazbenu priču, prava sinergija nastaje kada stanu rame uz rame ili točnije, leđa uz leđa u jedinstvenom b2b formatu. “Kad su se bratske turbulencije smirile, sinhronizirali smo se totalno i glazbeno i stilski“, otkrivaju.

Njihova glazba proizlazi iz opipljivog iskustva s instrumentima, uz preplitanje čvrstog groovea i raznovrsnih harmonija te prirodnu sposobnost da prostor ispune živahnom energijom. Svaki put kad dotaknu pult, kreiraju autentično iskustvo koje se osjeća i vidi.

Poznati su po nastupima koji „gore u crvenom“, spontanim trenutcima i modnom izrazu koji spaja second hand estetiku s dizajnerskim detaljima. Nedavno su u Beogradu izveli i tehnički zahtjevan 360 party u kojem su, okruženi publikom sa svih strana, puštali glazbu jedan drugom iza leđa: „Na kraju nismo ni vidjeli jedan drugog od količine ljudi!

Peti Kupe nazivaju „najjtočnijim klubom u regiji – TOČKA“, i bez zadrške ističu: „Možda zvuči kao plaćena reklama, haha, ali zaista Peti Kupe nije realno koliko je sve pod konac. Svaka čast na cimanju.“
Ove subote, uz već prepoznatljivu povezanost s publikom, pripremaju posebno izdanje „zezanja“ koje će podići energiju na novu razinu.

A za puninu tog iskustva tu je Minolta

Etablirana na nezavisnoj radijskoj sceni i redovita pojava u klubovima i na festivalima diljem regije. Njezine glazbene selekcije ne samo da odjekuju, već i rezoniraju, vodeći vas od sunčanih balearskih tonova i disco romantike do proto house ritmova i zaboravljenih deep house klasika. Kao rezidentica riječkog kluba Manual i urednica emisija na Radio KLFM i RADIO D59B, donosi dubinu i svježinu koja savršeno balansira energiju braće.

U klub zaranjamo u 23 sata, ali cijeli dan je u znaku groovea

Od popodneva na terasi rasplešžat će vas Apple Jam i Hohcajt, dok će za zabavu pod otvorenim nebom brinuti Zak, M.I.L.E. i Pepi.

Osiguraj ulaz dok još stigneš – Luton & Šćepa ne ostavljaju ravnodušne!

25.06.2025. Velvet festival / Plaža Medane (Punat, otok Krk)

Sasha stavio na aukciju 100 raritetnih vinila koje je vrtio u posebnim trenucima

Ova ekskluzivna selekcija uključuje potpisane ploče, acetatne test-presinge, neobjavljene verzije i glazbene dragulje koje su desetljećima činile okosnicu njegovih DJ setova. Riječ je o doslovnim „tajnim oružjima“ tj. pločama koje je Sasha vrtio samo u posebnim trenucima, a sada ih odlučuje prepustiti drugima.

Sasha u Revelinu – Izvor Emil Varga / Facebook

Aukciju vodi platforma Amplifyd, specijalizirana za kolekcionarska izdanja i raritete iz svijeta elektroničke glazbe. Među vinilima koji idu pod čekić našli su se, primjerice, BT‑ev kultni “Fibonacci Sequence”, ekskluzivne verzije trake “Heaven Scent” od Bedrocka, kao i brojni test pressovi koji nikad nisu službeno objavljeni.

Te ploče su bile dio mene i mog zvuka desetljećima,” izjavio je Sasha. “Puno puta sam ih izvlačio iz torbe samo za one posebne trenutke. Sad želim da žive dalje u rukama kolekcionara, mladih DJ-eva i svih koji cijene čaroliju vinila.”

Aukcija dolazi u godini kada Sasha slavi 25. obljetnicu svog legendarnog miksa “Global Underground 013: Ibiza”, što ovu priliku čini još simboličnijom. Ne prodaje on samo vinile; prodaje djeliće povijesti elektroničke glazbe, urezane u brazde vinila.

Aukcija je dostupna online putem platforme Amplifyd. Požuri ako želiš komadić Sasha legende u svojoj kolekciji.

Lorenzo: “Danas sam ponosan što radim četvrtu sezonu kao rezident jednog od 10 najboljih klubova na svijetu”

Već četvrtu sezonu predvodi Noa Frequency večeri, a iza sebe ima nastupe na nekim od najvećih festivala poput Ultra Europe i MTV Summer Blasta.

Lorenzo – Foto: Marko Edge

Njegov glazbeni stil oscilira između tech housea i housea, uz komercijalne elemente koje publika dobro poznaje.

U produkciji surađuje sa domaćim glazbenicima poput Mije Dimšić, Antonele Doko i Davida Magdića gdje na inovativan način pokušavaju spojiti hrvatski jezik i house/pop produkciju. Uz diplomu iz financija i zanimanje profesionalnog vatrogasca, Lorenzo živi i diše glazbu i to se osjeti u svakom njegovom setu.

O iskustvima u Noa Beach Clubu, kao i glazbenom stilu, produkciji, uzorima, planovima te Noa Frequency večerima pričali smo sa Lorenzom.

Kako je tvoj put do Noa Beach kluba počeo? Možeš li nam reći nešto o svom iskustvu kao rezident DJ-a i kako ti je to oblikovalo karijeru?

Osim DJ-inga i produkcije, aktivno sudjelujem u organizaciji manjih i većih događanja diljem Hrvatske. Suvlasnik sam “Massive organizacije” i hrvatske podružnice “Collegium Putovanja”, a moj prvi kontakt s Noa Beach Clubom dogodio se prije četiri godine tijekom organizacije May 1st Festa. Tada sam spontano stao za DJ pult, a reakcija publike i produkcije bila je sjajna.

Pozvali su me na još nekoliko nastupa, što je kasnije preraslo u dugoročnu suradnju. Danas sam ponosan što ulazim u četvrtu sezonu kao rezident jednog od 10 najboljih klubova na svijetu prema DJ Magu, a ujedno i vodećeg open-air kluba u Hrvatskoj i široj regiji.

Raditi u klubu ovakve reputacije neprocjenjivo je iskustvo – sezona traje više od četiri mjeseca, ritam je intenzivan, a svaki nastup donosi nešto novo. Noa nije samo klub – ona je cijeli lifestyle brend koji utječe na tvoj razvoj i profesionalno i osobno.

Kako bi opisao svoj glazbeni stil i kako biraš pjesme koje izvodiš na nastupima?

Moj glazbeni stil oscilira između tech housea i housea, uz komercijalne elemente koje publika dobro poznaje. Volim ubaciti i prave klupske hitove koji podižu energiju. Kao rezident DJ, važna je prilagodba – čitanje publike je ključno, pa se zna dogoditi da večer krene u smjeru techna, drum and bassa ili čak bass housea. Kod nas u Noi sve je moguće, jer publika dolazi iz cijelog svijeta i očekuje svjež, moćan zvuk.

Lorenzo – Foto: Marko Edge

Noa Beach Club je poznat po nevjerojatnoj energiji i spektakularnim partyjima. Možeš li opisati jedan od tvojih najluđih trenutaka na bini?

Definitivno moj highlight bio je warm-up za Steve Aokija prošle godine. Klub je bio krcat – oko 4.000 ljudi, a istovremeno su u publici bili i KSHMR, Nicky Romero i Gordo. Nakon seta, KSHMR me osobno pozvao za svoj stol i dao mi velike pohvale za nastup i tehniku miksanja. To je trenutak koji neću zaboraviti. Takvi trenuci potvrđuju koliko Noa Beach Club ima moć privući najveće zvijezde, ali i pružiti priliku lokalnim umjetnicima da zablistaju na velikoj sceni.

Nedavno si surađivao s imenima poput Mije Dimšić, Antonelom Doko i Davidom Magdićem. Kako izgleda proces takvih suradnji?

Suradnje s domaćim glazbenicima uvijek su mi bile izuzetno važne. Pokušavamo na inovativan način spojiti hrvatski jezik i house/pop produkciju. Osim s Mijom, radio sam i s Ivanom Dečakom i Markom Kutlićem. Iako su neki projekti prošli bolje, svi oni predstavljaju pozitivan iskorak prema modernizaciji domaće glazbe. S obzirom na uspjehe izvođača poput Miach i Hiljsona, jasno je da publika prepoznaje i podržava takve smjerove. Sljedeći korak mi je okrenuti se više prema stranoj produkciji i tržištu.

Lorenzo – Foto: Marko Edge

Kao rezident DJ na Noa Frequency večerima, što tu večer čini posebnom i zašto bi domaća publika trebala doći baš na te evente?

Noa Frequency večeri su naš domaći proizvod i iznimno smo ponosni na njih. S produkcijske strane, sve je na razini – od zvuka do svjetla i vizualnih efekata. To nisu samo “rezidentske večeri”, to su noći koje mogu konkurirati i najskupljim gostovanjima. Publika to prepoznaje i često upravo na tim večerima klub bude pun. Svaki set pažljivo planiramo, pratimo trendove i trudimo se ponuditi ono što znamo da publika voli – mješavinu energičnog EDM-a, tech housea i najvećih plesnih hitova.

U Noa Beach Clubu sve se svodi na emociju i trenutak. Kada si najjače osjetio tu povezanost s publikom?
To su trenuci kada publika sama reagira na pjesmu – pljesak, koreografija, sinergija koja se ne može opisati riječima. Tada znaš da si povezan s publikom na dubljoj razini i da si stvorio atmosferu koju nitko neće zaboraviti. Upravo zbog takvih trenutaka Noa ima status kakav ima – jer svakog gosta stavlja u središte doživljaja.

Koji su tvoji glazbeni uzori i kako su te oblikovali?

Na početku karijere uzori su mi bili Hardwell, Don Diablo i slični velikani EDM-a. Danas se više trudim biti autentičan, razvijati svoj stil i prepoznatljivost, iako naravno imam izvođače koje rado slušam. Kao rezident DJ, najvažnije je razumjeti publiku i prilagoditi svoj glazbeni izričaj svakom trenutku na pozornici.

Noa je sinonim za spektakularne evente i festivale. Koji su tvoji favoriti za ovo ljeto?

Definitivno Sunscape festival koji donosi Afrojacka – jednog od najvećih DJ-eva današnjice i dobitnika Grammyja. Nastupit će i Nicky Romero, Kaaze, Plastik Funk i drugi izvođači. Noin festival Circus Maximus je uvijek poseban, pogotovo nastup Steve Aokija, koji je već tradicija. Osim toga, imamo i gostujuće festivale kao što su Hideout, Sonus, Spring Break Island, Verknipt i mnogi drugi. Svi donose vrhunski doživljaj na jednoj od najboljih party lokacija u Europi.

Što možemo očekivati od tvoje glazbe u budućnosti?

Sezona je intenzivna i trenutno sam 100 % fokusiran na nastupe. Nakon ljeta planiram mini turneju po Njemačkoj i studijski rad s tamošnjim kolegama. Vjerujem da će jesen donijeti puno kreativnog materijala i novih izdanja.

__________

Kompletan raspored nastupa Lorenza na Noa Frequency večerima možete pronaći na webu kluba kao i saznati info oko ulaznice, ljetnog programa i nadolazećih festivala.

Noa Beach Club lansira ljeto iz snova: Vodič kroz festivalsku sezonu jednog od najboljih svjetskih klubova

Amar Fočo: “Ključ uspjeha Noa Beach Cluba leži u stalnom razvoju i neprestanom ulaganju”