Burak Yeter upisao se u povijest elektroničke glazbe kao prvi DJ koji je izveo live set u stratosferi, postavivši svjetski rekord za glazbeni nastup na najvećoj nadmorskoj visini. U sklopu svog vizionarskog projekta One Day In Space, tursko-nizozemski glazbenik uzletio je iz Barcelone u kapsuli zakačenoj na balon, koja se uspela na nešto više od 16.700 metara iznad Zemljine površine.
foto: Burak Yeter Media
Tijekom dvosatnog uspona prema granici svemira, Burak Yeter je svirao DJ set koji se uživo prenosio diljem svijeta, uključujući više od 30 televizijskih kanala i njegov YouTube kanal. Okružen nestvarnim prizorom plavog neba koje postupno prelazi u crnilo svemira, Burak Yeter je miksao ekskluzivne edite, remixeve i covere, bez publike u društvu oblaka i zvijezda.
„Oduvijek sam vjerovao da glazba nema granica,“ izjavio je tursko-nizozemski DJ i producent nakon povratka na tlo te je dodao: „Projektom One Day In Space htio sam tu vjeru doslovno odvesti u nebo. Nastup u stratosferi nije bio samo ostvarenje sna, već i poruka: budućnost glazbe nema granica i vrijeme je da istražimo nepoznato.“
Projekt, koji je Burak Yeter pripremao dvije godine, zamišljen je kao spoj glazbe, tehnologije i zrakoplovnih inovacija. Snimka nastupa napravljena je pod kontroliranim, dokumentiranim i provjerljivim uvjetima, a svi podaci o misiji spremni su za službenu potvrdu rekorda.
Ovaj povijesni trenutak ne samo da otvara nova poglavlja u povezivanju glazbe i svemirskih tehnologija, već služi i kao inspiracija umjetnicima da nastave pomicati kreativne granice.
Jedan od najpoznatijih svjetskih klubova dolazi na Sonus Croatia 2025 i to s dvije moćne takeover večeri koje će protresti do temelja Papayu i Noa Beach Club na plaži Zrće.
Klub je inače poznat po maratonskim sesijama, besprijekornoj selekciji DJ-a i energiji koju mogu izdržati samo najizdržljiviji plesači. Sada se ta Terrace vibra teleportira ravno na hrvatsku obalu i to u srce Sonus Croatia 2025 festivala!
Ljeto 2025. donosi poseban tretman za sve techno i house fanatike
Uz nedavno objavljen raspored nastupa po danima i u klubovima, te početak prodaje ograničenog broja dnevnih ulaznica, evo kada su na rasporedu Space Miami Takeover večeri i jutra:
Ponedjeljak 17.08. navečer SESSION ONE @ Papaya Club
Na rasporedu je žestoka doza groovea i tech zvuka:
Fleur Shore
Loco Dice
Mau P
Thunderpony
Utorak 18.08. after hour SESSION TWO @ Noa Beach Club
Na jednoj od top 10 svjetskih lokacija prema DJ Magu:
Dennis Cruz
Thunderpony
Space Miami na Sonus stiže drugu godinu zaredom. Očekuju Vas duboki groove, vatrene bass linije i nepokolebljiva plesna izdržljivost, te atmosfera u kojoj nestaje granica između dana i noći, između Miamija i Zrća.
Nizozemska autocesta A10 koja inače pulsira automobilskim prometom za prvi dan ljeta pretvorena je u monumentalni plesni podij. U sklopu proslave 750 godina Amsterdama, kolektiv Audio Obscura organizirao je devetosatni open air rave na zatvorenoj autocesti, u sklopu spektakularnog festivala Ringfest, koji je okupio stotine tisuća posjetitelja.
foto: Audio Obscura Facebook
Ovaj jedinstveni rave, nazvan Highway Rave Op De Ring, bio je dio šireg festivalskog programa koji je privremeno transformirao 15 kilometara amsterdamske obilaznice u zonu za slavlje, sport, kulturu, umjetnost i glazbu.
Ono što se činilo nezamislivim postalo je stvarnost kada su tisuće partijanera zaplesalo usred autoceste, u euforičnoj atmosferi koju su predvodili neki od najvećih nizozemskih DJ-eva. Među izvođačima su bili Armin van Buuren, Joris Voorn i Lammer, a energija na plesnom podiju bila je toliko snažna da su društvene mreže ubrzo preplavili videozapisi i fotografije s događaja.
Za mnoge prisutne bio je to događaj koji se pamti cijeli život – rave na autocesti u središtu metropole, uz vrhunski zvuk, masovnu publiku i neponovljivu energiju zajedništva. Zatvoreni asfaltni trakovi, okruženi zelenilom i panoramom grada, postali su savršena kulisa za scenski i zvučno impresivnu produkciju, koja je dočarala snagu klupske kulture u novom, neočekivanom kontekstu.
“Ovakav party događa se jednom u životu”, zaključak je organizatora, ali i brojnih prisutnih koji su prvi dan ljeta proveli plešući na mjestu gdje svakodnevno jure automobili.
Jedinstveni spoj povijesti i suvremenog clubbinga vraća se u punom sjaju. Sezona 2025. donosi impresivan niz svjetski poznatih DJ-a i nezaboravne večeri koje slave glazbu, ples i energiju ljeta.
Među brojnim gostima posebno se ističu nastupi glazbenih ikona:
04.07. Paul Oakenfold – pionir globalne trance scene i trostruki dobitnik Grammyja i jedan od najutjecajnijih DJa na svijetu
10.07. Fedde Le Grand – nizozemski superstar poznat po brojnim hitovima
11.07. Sven Väth – neukrotivi duh techno revolucije i osnivač legendarnog Cocoona
07.08. Green Velvet – karizmatični izvođač čiji techno-house performansi brišu granice između eksperimenta i ekstaze
22.08. Nicole Moudaber – techno diva čiji nastupi donose sirovu snagu i sofisticirani groove
05.09. Toolroom Records Weekend – specijalno izdanje vikenda u znaku house i tech-house zvuka s izvođačima jedne od najutjecajnijih svjetskih etiketa.
Uz ova zvučna imena, ljetni kalendar donosi niz drugih večeri s poznatim regionalnim i svjetskim DJ-ima, čime Revelin stoji među vodećim klupskim destinacijama za sve željne kvalitetne glazbe i vrhunskog doživljaja pod dubrovačkim zvijezdama.
Cijeli raspored i ulaznice dostupni su u našem kalendaru.
Njihova vizija briše granice između prirode i klupske energije, a događaji koje organiziraju, često obavijeni zelenom estetikom, donose svježinu na domaću scenu.
Nakon brojnih eventa sa zelenom art produkcijom, DJ nastupa i vlastitih inicijativa poput sajmova ploča, ovog ljeta ih čeka i nastup na Olive Grove pozornici Love International festivala u Tisnom. Uoči toga, uhvatili smo ih za kratki razgovor, a kao uvertiru u cijelu priču, jedan od suosnivača kolektiva Andreas nam je snimio ekskluzivni miks.
Andreasov stil je raznolik i zaigran, s neočekivanim selekcijama koje čine iskustvo na plesnom podiju zanimljivim i dinamičnim. Iako će temelj i srž njegovog, kao i zvuka kolektiva, uvijek biti House, eksperimentiranje i otvorenost prema različitim zvukovima ključni su dijelovi njegovog izražavanja.
Osim što je rezident DJ kolektiva, veći dio vremena se bavi vizualnim identitetom kolektiva, bile to najave za evente, vizuali za LED ekrane i projektore ili dizajn prosora i uređenja.
Vaš kolektiv dolazi iz Gorskog kotara. Kako prirodna okolina utječe na vašu estetiku i pristup organizaciji evenata?
Estetika zelenila dolazi iz dva razloga. Prvi razlog je pragmatičan – osnivači kolektiva su nam rodom iz Gorskog Kotara, pa takva estetika služi kao svojevrsni “homage” jednom kraju Hrvatske za koji mislimo da ljudi često zaborave koliko je prekrasan.
Drugi razlog je neko naše zapažanje da ono meditativno stanje koje se dobije u prirodi i zelenilu zapravo nije toliko drukčije i udaljeno od meditativnog stanja koje ova vrsta glazbe pruža. Mislimo da se to dvoje nekako lijepo slaže, koliko god se činilo oprečnim. Jedan od onih kontrasta koji začuđujuće dobro funkcionira, stvara uzbuđenje i u našem pogledu povezuje slušno osjetilo sa vizualnim.
Greenlight događanja poznata su po upečatljivim zelenim vizualima i biljkama u prostoru. Odakle dolazi ta ideja i što želite poručiti takvim ambijentom?
Jedna od ključnih ideja oko koje smo se okupili bila je želja da naši događaji imaju prepoznatljiv vizualni identitet i dojam koji se pamti. Oduvijek su nas privlačili koncepti koji odudaraju od klasičnih formata — bilo kroz dizajn, lokaciju ili tematski okvir.
Upravo zato smo razvili estetiku utemeljenu na zelenim vizualima i biljkama, koja prati naše korijene, kako bismo stvorili ambijent koji posjetitelje nakratko izvuče iz svakodnevice. Cilj je da spoj glazbe i vizualnog dojma ne dozvoljava ništa drugo nego da se prepuste atmosferi.
Proteklih godina sve ste prisutniji i izvan Gorskog kotara. Kako balansirate lokalnu scenu i širenje na širu regiju?
Jedna nespretna okolnost kolektiva je da smo svi jako geografski razbacani. Vjerovali ili ne, ovaj kolektiv je još uvijek vrlo živ i zdrav iako smo na relaciji Rijeka – Zagreb – Bjelovar – Graz. U skladu s tim, ali i s obzirom na to da svi imamo karijere i izvan kolektiva, širenje prema Zagrebu dogodilo se prirodno.
Zagreb nam je bio logičan izbor zbog toga što je na pola puta za sve članove, ali i kao prilika da se predstavimo najvećoj i najraznovrsnijoj sceni u Hrvatskoj. Posljednja tri eventa su nam bili u Masters Clubu, jedan bolji od drugoga. Vatreno krštenje Greenlighta u Zagrebu bilo je sa Uranom B. iz Prishtine, a iduća dva izdanja bili su s Milesom Borghese iz Graza i Julie Marghilano iz Berlina.
Rijeka i okolica, gdje smo prošlih godina organizirali većinu stvari, su bili na kratkoj pauzi dok smo se fokusirali na evente u Mastersu, ali samo privremeno. Rijeka je početak ozbiljne organizacije u klubovima za Greenlight, i time bliska srcu i već na jesen planiramo ponovno organizirati u Rijeci i istovremeno gurati dalje Zagreb. Wish us luck!
Dobitnici ste Ambasadora za kolektiv godine 2023. Što vam znači ovo priznanje i kako je utjecalo na vaš daljnji rad?
Koliko god pokušavamo držati ego po strani u svemu, ta nagrada je bila baš afirmativna. Neki znak da nismo samo mi koji mislimo da dobro radimo, nego i da i drugi to vide. Jako nas veseli da se radi baš o kategoriji “nagrada publike”. Bez naših obitelji, prijatelja i prijatelja prijatelja koji nas podržavaju u našoj zelenoj avanturi otkad je počela, nebismo bili gdje danas jesmo.
Važno nam je da se kolektiv, a tako i svi eventi, temelje na prijateljstvu, zezanciji i dobrim vibrama. S time dolazi i široki support network! Za nas, publika je ključni dio te priče, i nagrada te kategorije je bila znak da smo usmjerili energiju na dobro mjesto. Također je nagrada malo digla standarde u organizaciji evenata, što nas tu i tamo malo zna ujesti za guzicu, ali to je slatka briga.
Poznato je da povremeno organizirate i sajam ploča. Kako vidite ulogu vinila u današnjoj elektroničkoj kulturi i koliko vas privlači taj fizički medij?
Sajam ploča je stvarno zabavni passion project za nas. Organiziramo ga ne samo zato jer se volimo igrati sa voskom, nego zato da malo nahuškamo širu javnost na zvuk clubbinga! Uvijek se trudimo imati dobar miks elektronike i ne-elektronike na sajmu, tako da svatko ima nešto za iskopati iz kutija, a pritom u pozadini ima priliku čuti par elektronskih setova nas rezidenata i naših prijatelja sa scene. Možda nekome zapne taj zvuk za uho, što je totalni bonus uspjeh u cijeloj priči.
Od naših rezidenata, Ivan Erjavac i Grenco će najčešće vući sa sobom kile ploča na gigove i evente, ali nas svih privlači taj medij. Mislimo da se ne treba ulaziti u neka dogmatska razmišljanje da je analogno superiorno, ali isto tako ne možemo ignorirati da ima “ono nešto”. Sve u svemu, nismo puristi koji troše stanarinu na limited vinyl-only releasovima, ali isto tako na svakom našem eventu sjedi barem jedan gramofon na stolu. Happy medium.
Na Love International festivalu predstavljate se publici iz cijelog svijeta. Kako ste se pripremili za ovo posebno izdanje i što publika može očekivati od vašeg seta?
U zadnje vrijeme nam eventi dosta ranije dosegnu 130 bpm-a, i mi dosta češće posegnemo za “mlatilicama”, kako mi iz ljubavi volimo zvati agresivnije trake. Imamo osjećaj da su za to krivi afteri u Barbarellas na prošlogodišnjem izdanju Love Internationala. Gorili su, i mi skupa s njima. Od tada osjećamo tu inklinaciju malo jačem zvuku.
U skladu s time, ovogodišnji daytime takeover Greenlighta na Olive Grove stage-u bi mogao biti malo manje deep i malo više driving, ako ekipa na podiju to dozvoli!
Što za vas znači nastupati u jedinstvenom ambijentu Tisnog i festivala poput Love Internationala, koji njeguje intimnu i selektiranu glazbenu atmosferu?
Love International je festival s čijim stilom i selekcijom imamo puno sličnosti, tako da se osjećamo da tamo pripadamo. Slično našem odgovoru na par pitanja iznad – nastupati na Love-u daje vjetar u leđa, potvrdu da smo na pravom putu i da dobro djelujemo kao kolektiv. Velika je čast biti na istom flyeru kao i trenutne najveće face underground scene.
Kako se sve u Greenlightu vraća natrag na prijateljstva i dobru zezanciju, sa sobom na festival vučemo cijelu bandu prijatelja, tako da nam Love International nije samo nastup nego i 5-6 dana druženja i uživanja s prijateljima koji nas podržavaju.
Koji su vam daljnji planovi za sezonu 2025. i kakvu ulogu vidite za Greenlight kolektiv u budućnosti domaće elektroničke scene?
Na jesen nastavljamo s djelovanjem u dva grada, Rijeci i Zagrebu (a možda i tri, kolega u Grazu radi na tome). Scena trenutno predstavlja neke nove izazove u pogledu mladih generacija koje nisu baš lude za clubbingom kakvog poznajemo, nego više imaju interes za konceptualne evente.
Aktivno razmišljamo i raspravljamo kako izreagirati na to, a da pritom ne izgubimo taj underground kontekst koji je u srži Greenlighta. Iako još nemamo kompletni odgovor na to pitanje, sigurno je da budućnost vidimo u eksperimentiranju i konceptu eventa.
Hrvatska festivalska institucija Love International održava od 9. do 15. srpnja 2025. u Tisnom i slavi desetljeće postojanja. Line up provjerite u našem kalendaru, a ulaznice u pretprodaji možete nabaviti na Entrio.
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.