U svom slavljeničkom izdanju, festival okuplja preko 80 DJ-eva iz cijele Europe, koji će predstaviti najnovije trendove široke lepeze elektroničke glazbe.
Membrain i ove godine u Hrvatsku dovodi neka od najznačajnijih imena nezavisne bass scene, kao i nove mlade nade čije vrijeme tek dolazi. Većina izvođača dolazi iz Engleske, Nizozemske, Belgije, Francuske, Poljske, Austrije, Njemačke, Argentine, Gruzije i Rumunjske, uz kontinuiranu podršku i promociju regionalnih artista iz Hrvatske i zemalja Balkana.
Tako će ove godine Šibenik ugostiti neka od ključnih imena globalne bass scene Stižu: Nookie, pionir jungle zvuka; Coco Bryce, majstor breakbeata s gotovo 30 godina staža; te Digital, ikona dubwise drum & bassa s izdanjima za Metalheadz i Reinforced. Vraća se i Chris Inperspective, osnivač Inperspective Recordsa, poznat po razbijenim ritmovima i neponovljivoj energiji.
The Untouchables, mračni duo iz Bruxellesa, donosi svoj prepoznatljivi teški groove, dok beogradski kolektiv CODEX, kreatori Metnem labela, stižu s futurističkim bassom i neukrotivom klupskom vibrom. Line-up dodatno obogaćuju i: Rizzle, Creatures, Sepia, Clearlight, VRH, Kolectiv, OB1, Sgt. Pokes i mnogi drugi.
Glazbeni kolektivi i ove godine imaju važnu ulogu na Membrainu
Posebno se ističu High’n’Irie iz Belgije i londonski Rebel Music, koji aktivno sudjeluju u kreiranju festivalskog programa. Zahvaljujući njima, stiže i Overview Music – vodeći glas globalnog underground Drum & Bassa, poznat po preciznim izdanjima, otkrivanju talenata i energičnim događanjima. Na pozornicama će nastupiti i kolektivi DNO Label (zaduženi za prvi dan Concrete Bush Stagea), Paranoised DnB, Koturaljke, DrumObsession i Freenetik Kru.
Ove godine Membrain nosi i posebnu notu sjećanja na Dragana – oca, supruga, prijatelja, mentora, uzora i majstora kuhinje, čija je prisutnost neizbrisivo obogatila svaki trenutak ovog događaja.
Besplatan kamp u gustoj borovoj šumi, skrivene plaže s pogledom na staru jezgru Šibenika, domaća hrana i piće, te raznolik dnevni program dodatni su aduti festivala. Ulaznice po posebnim cijenama za domaću publiku dostupne su online putem Entrio sustava.
Umjesto glasnoće – tišina. Umjesto dima i reflektora – prirodni mirisi i šum vjetra. A gdje to pronaći bolje nego u hladu borova, tamo gdje ljeto diše svojim najsporijim ritmom?
Borovi imaju nešto gotovo terapeutsko jer njihov miris smiruje, njihova hladovina hladi i tijelo i glavu, a njihova tišina briše umor. Ne traže ništa, samo da sjedneš ispod njih i budeš. Nije važno jesi li na moru, u parku, na brdu iznad grada ili u šumi blizu kuće, gdje god rastu borovi, raste i mogućnost da se dođeš sebi.
Ponesi, vodu, možda knjigu, možda slušalice s ambient setom. Ili ništa. Neka im to bude nedjeljni ritual: sjesti, udahnuti, šutjeti. Možda zadrijemati. Možda razgovarati s nekim, ali bez potrebe da pričaju o ičemu konkretnom.
U svijetu u kojem su stalno dostupni, stalno izloženi i stalno „u pokretu“, ovaj čin odmora u prirodi postaje radikalan. Povratak sebi ne mora biti dramatičan, može biti tih, blag, mekan. Poput hlada borova.
Jer nekad je najbolji after onaj koji ne uključuje nikoga osim tebe i prirodu.
Dođite sebi. Spustite tempo. U hladu je uvijek lakše pronaći ravnotežu.
_________
Članak je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske
U organizaciji Distune Promotion, uspješno je privedena kraju sedma sezona glazbeno-edukativne radionice Let’s Talk About Music.
Foto: Ariana Krišković
Tijekom nešto više od dva mjeseca, kroz pet modularnih predavanja i intenzivan praktični rad, polaznici su se educirali o ključnim aspektima glazbene realizacije – od organizacije i budžetiranja preko promocije i vizualnog identiteta do tehničke produkcije. Radionice su se održavale u prostoru Gradske knjižnice Rijeka te klupskom dijelu The Beertije, a kao i prethodnih godina, sudjelovanje je bilo potpuno besplatno.
Edukaciju su vodili iskusni stručnjaci s domaće scene: Filip Pacak (Subsonic Events, Zagreb) koji je govorio o organizaciji događaja, radnica u kulturi Jelena Androić je obradila teme marketinga i odnosa s javnošću, dok je Miran Milić (studio Palach, Rijeka) približio tehničke zahtjeve i produkcijsku pripremu. Modul “Upoznaj bend” donio je zanimljiv razgovor s riječkim bendom Entropist, a sezonu je zaključio Antonio Karača (Radnja, Zagreb) s temom vizualnog identiteta događanja.
Foto: Ariana Krišković
Poseban naglasak stavljen je na praktični dio programa, gdje su polaznici imali priliku sudjelovati u realizaciji Impulse Festivala te Krk Etno Fest: Pul Kaštela, primjenjujući stečeno znanje u stvarnim uvjetima. Radionica Let’s Talk About Music kroz edukaciju i suradnju s profesionalcima mladima približava i omogućuje upoznavanje s načinima rada i smjernicama kao i potencijalan angažman u glazbenoj i kulturnoj sceni općenito.
Ovogodišnje izdanje djelomično je sufinancirano sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, a posebna zahvala ide svim predavačima, suradnicima i vlasnicima prostora koji su doprinijeli realizaciji još jedne uspješne sezone.
Tijekom tri dana Muse-X expofesta u Tirani predstavnici festivala, promotori, agenti, menadžeri i glazbenici iz regije i Europe razmjenjivali su iskustva, primjere dobre prakse i pokušali dati odgovore na to kako zajedničkim snagama graditi održivu i povezanu scenu. Među panelistima su bili i predstavnici hrvatske scene.
Amar Fočo i Toni Jurić su sudjelovali u panelu “Without Missing a Beat: The Rapid Rise of Music Festivals in the Balkans“, dok su u panelu “Boutique Festivals: Intimacy, Artistry, and the New Underground” svoja iskustva podijelili Goran Tomašević i Petar Dundov.
Bilo je riječi o razvoju boutique festivala, prekograničnoj suradnji, monetizaciji kreativnosti, obrazovanju publike, ulozi menadžera i agenata, kao i o izazovima koje donose algoritmi i nepravedna raspodjela prihoda od streaminga…
Muse-X je pokazao da regija ima znanje, ideje i volju, ali i da je nužno osigurati više institucionalne podrške, profesionalizacije i međusobne suradnje. U nastavku otkrijte koje smo mi sve panele popratili i što smo na njima zapazili.
Without Missing a Beat: The Rapid Rise of Music Festivals in the Balkans
Uvodni panel je privukao najveći interes, a bio je posvećen rastu broja festivala u regiji. Raspravljalo se o razlozima zbog kojih elektronička glazba dominira festivalskim programima, ulozi publike u širenju žanrova te o tome kako lokalne vlasti mogu dodatno poduprijeti ovu industriju. Posebno je bilo zanimljivo istaknuti kako se balkanski festivali sve više pozicioniraju i kao platforme za afirmaciju regionalnih izvođača, a ne samo kao destinacije za globalne headlinere.
Dotaknulo se i povezivanje aktera iz različitih država kako bi se stvorila jača i otpornija regionalna scena. Iako postoje kulturne, administrativne i jezične barijere, glazba ima moć ujediniti ljude i potaknuti zajedničke projekte. Panelisti su više puta istaknuli da je Balkan neizbrušeni dijamant koji ima veliko bogatstvo i potencijal za razvoj.
Boutique Festivals: Intimacy, Artistry, and the New Underground
Panel o boutique festivalima istaknuo je njihovu sve veću važnost u stvaranju autentičnog i kvalitetnog kulturnog doživljaja. Manji festivali omogućuju jači osjećaj zajedništva, specifičan identitet te fleksibilnost u programiranju i eksperimentiranju s formatima, što ih čini otpornijima na promjene u industriji. Upravo ta osobnost i neposrednost sve više privlače publiku koja traži više od klasičnog festivalskog iskustva.
Ipak, organizatori boutique festivala često se suočavaju s ograničenim resursima, logističkim izazovima i borbom za vidljivost na pretrpanom tržištu. Ključ uspjeha leži u kvalitetnom storytellingu, povezivanju s lokalnom zajednicom i dugoročnim partnerstvima, a ne isključivo u velikim headlinerima. Panel je zaključio kako ovi festivali imaju potencijal postati katalizator kulturnog i ekonomskog razvoja u manje razvijenim regijama.
What Happens After the Funding Runs Out? The Long Game of Music & Arts Projects
Ovaj panel je otvorio goruće pitanje održivosti kulturnih inicijativa nakon što prođe početna faza financijske podrške. Iako su start-up fondovi i javni natječaji često ključni za pokretanje festivala i kulturnih projekata, nedostatak dugoročnog plana i diverzifikacije prihoda može dovesti do stagnacije ili gašenja projekata čim se sredstva iscrpe.
Sudionici su naglasili važnost razvoja poslovnih modela koji uključuju lokalnu zajednicu, stvaraju dodatnu vrijednost kroz edukaciju, turizam ili društveni angažman, i traže održiva partnerstva s privatnim sektorom. Albanija, kao primjer, još nema razvijen ekosustav kulturnih politika i infrastrukture, ali entuzijazam i ideje su prisutni samo ih je potrebno pretvoriti u sustavne strategije za razvoj kulturnog sektora.
Do We Need/Have Managers in the Balkans?
Panel “Do We Need/Have Managers in the Balkans?” stražio je ulogu menadžera u karijerama glazbenika, posebno u kontekstu regije gdje ta funkcija još nije u potpunosti profesionalizirana. Mnogi umjetnici i dalje sve rade sami, uz podršku booking agenta ili promotora, što često vodi do pregorijevanja, lošeg planiranja i nedostatka dugoročnih strategija razvoja karijere.
Diskusija je pokazala da postoji sve veći interes za učenje o menadžmentu, ali i potreba za jačom edukacijom i mentorstvom, kao i jasnijim definiranjem uloga unutar tima. Menadžer ne bi smio biti samo posrednik, već strateški partner koji razumije tržište, gradi brend umjetnika i zna upravljati resursima. Bez profesionalne podrške, teško je konkurirati na međunarodnom tržištu koje traži jasnoću, strukturu i timski rad.
Is Old Music Killing New Music? The Nostalgia Factor
Na ovom panelu otvoreno se raspravljalo o sve izraženijem trendu dominacije stare glazbe na streaming platformama, što otežava plasman i vidljivost novih izdanja. Globalni algoritmi favoriziraju već etablirane kataloge, dok nova glazba često ostaje neotkrivena, osobito ako dolazi iz manjih tržišta poput Albanije ili Hrvatske.
Panelisti su upozorili da se glazbenici sve češće prilagođavaju pravilima platformi kako bi bili algoritamski prepoznatljivi, što može narušiti autentičnost i kreativnost. Kao moguća rješenja predložene su javne kampanje koje promoviraju novu glazbu, veća podrška lokalnih medija, kao i strateško korištenje cover verzija kao ulazne točke za kasniju promociju originalnih djela.
Copyright or Wrong: Ensuring Artists Get Paid
Jedan od završnih panela konferencije dotaknuo se jednog od najvažnijih, ali često zanemarenih pitanja: autorskih prava i pravedne raspodjele prihoda. U mnogim zemljama regije sustavi kolektivne zaštite još uvijek ne funkcioniraju optimalno, a veliki broj autora ni ne zna kako ostvariti svoja prava.
Sudionici su istaknuli kako bez jasnog pravnog okvira, edukacije i transparentnosti, teško možemo govoriti o održivim glazbenim karijerama. Autorska prava ne smiju biti luksuz rezerviran za male elite, već temeljni alat za očuvanje stvaralaštva. Potrebno je osnažiti umjetnike da se educiraju, registriraju i aktivno bore za svoj rad jer stvaranje glazbe mora biti jednako važno kao i njeno izvođenje.
“Balkan je neizbrušeni dijamant”
Muse-X expofest u Tirani je dozakao da Balkan ima snažnu bazu kulturnih radnika, kreativaca, organizatora, promotora i svih ostalih djelatnika iz srodnih grada koji žele mijenjati stvari. Kroz povezivanje, dijeljenje znanja i zajednički rad moguće je izgraditi glazbenu scenu koja neće ovisiti isključivo o entuzijazmu pojedinaca, već će imati sustavnu podršku i održivu strukturu. Muse-X je važan korak naprijed, a prilike za umrežavanje i razmjenu ideja ne smiju stati samo na njemu, nego postati učestala pojava kako bi se omogućio daljnji razvoj regionalne glazbene industrije i scene.
Ovaj zanimljivi DJ s riječkom adresom, svoj je glazbeni put započeo 2022. godine, no njegova ljubav prema glazbi živi puno duže. Još kao klinac, Skarros je pokazivao istančani ukus pa vođen tom glazbenom intuicijom i osjećajem za kvalitetu, već tada postavlja temelje svog sada prepoznatljivog zvuka: emotivnog, energičnog i hipnotičkog.
Njegov prvi nastup dogodio se upravo u Rijeci, u kultnoj Vivi, mjestu koje je mnogim lokalnim talentima poslužilo kao odskočna daska. Nakon toga, razvijao se, brusio vještine i gradio svoj identitet svirajući na nekima od dobro poznatih klupskih i festivalskih pozornica regije poput Colloseuma, Crkve, Days of Dreamsa, Depoa, Final Destinationa, Fort Punte Christo, Manuala, Pogona kulture, Portuna i Steela. Publika ga je imala prilike čuti rame uz rame s imenima kao što su Bours?, Brtinzz, Coyu, Dimitri J, DJ Ogi, Frederic., Marco Bailey, Pig&Dan, Un Padre…
Ono po čemu ga svakako pamte je njegova nevjerojatno zarazna energija i način na koji osjeća prostor, trenutak i publiku.
Njegovi setovi poznati su po intenzivnom, ali profinjenom balansu između hipnotičkog groovea, vokalnih slojeva i melankoličnih elemenata, s izraženim osjećajem za dramaturgiju. Iako bi ga se lako moglo opisati kao divljeg, tvrdog, nemilosrdnog i sirovog, Skarros pokazuje i meku, introspektivnu stranu kroz dublje house selekcije i atmosferične prijelaze. Sposobnost da premosti te granice između sirove energije i emotivne dubine čine njegove setove nezaboravnim “putovanjem”.
Od početka 2023. pa do kraja 2024. djelovao je kroz projekt Anima Noctis s Whoosom. No, kako to često biva, neki se putevi razdvoje pa sada samostalno i s jasnijom kreativnom vizijom, Skarros predstavlja svoj novi projekt Hypnøsphere.
Njegov pristup glazbi uvijek je bio intuitivan, gotovo meditativan a ovo novo poglavlje opisuje kao dublje, osobnije i konceptualnije. Riječ je o zvučnoj introspekciji, atmosferičnoj priči koja se odvija između driving, prljavog groovea i mračnijih, psihodeličnih slojeva. Umjesto da juri za trendovima, Skarros ih zaobilazi, zaranja dublje u prostor hipnotičnog groovea i emocionalne gradacije i kroz novi projekt donosi višedimenzionalno iskustvo.
Hypnøsphere je most između poznatog i nepoznatog. Prostor u kojem zvuk razgrađuje stvarnost, gdje frekvencija iskrivljuje percepciju, gdje se granice između uma i pokreta brišu u ništavilo.
Premijerno izdanje Hypnøspherea održano je 5. travnja 2025. u riječkom klubu Crkva i ispunilo je sva očekivanja kako zvukom, tako i atmosferom. Skarros je za predstavljanje svoje nove priče uz sebe okupio respektabilnu ekipu DJ-eva počevši s Fran LF-s, gostom iz Italije, a zatim i Brtinzzom, gostom iz Slovenije. Tu su još bili i Beatriss, predvodnica istarskog Artnotea te SØNE, mlada riječka nada.
Večer je donijela upravo ono što je projekt i obećavao – hipnotičan, ali energičan flow i snažnu povezanost s publikom. Projekt nastavlja rasti, a novi događaj već je u pripremi za jesen.
*Članak je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.