Skip to main content

Kolumna Andree Ljekaja – vinyl tjedna: Andy Martin feat. Lee Scratch Perry


Ovom prigodom Andrea će nam svaki mjesec istaknuti te opisati neke od svojih aktualnih favorita i promotivnih radova.

Vinyl tjedna: Andy Martin feat. Lee Scratch Perry (Mole Audio)

“Berlinski Dub i Techno sa Jamajkanskom legendom”


Foto: Andrea Ljekaj at We Love Sound by Hrvoje Slebur

Mole Audio je relativno nova izdavačka kuća iz Berlina koja broji svega par izdanja, no moram priznati da sam iznenađen sa promicama koje mi šalju u zadnje vrijeme. Sa apsolutno svakim njihovim izdanjem pronađem nešto za svoje setove, što je rijetkost u moru današnjih izdavača.



Žanrovski spektar im je zaista šaren, od reggae i dub-a pa sve do house, techno i breakbeat-a. Za svoje četvrto izdanje angažirali su umjetnika iz Meksika, Andy Martina koji je odradio fantastičnu suradnju sa jamajkanskom legendom i jednim od mojih osobnih favorita: Lee Scratch Perryem. Kako bi upotpunili izdanje pozvali su i par umjetnika koji su odradili odličan posao remiksirajući pjesmu “Revolution”. Vinyl je zasada moguće samo predbilježiti na Bandcampu, a službeno izlazi 06.08.2021. kao limitirano izdanje u narančasto sivoj boji.



Na A1 strani nalazi se original pjesme “Revolution” u trajanju od osam minuta koja započinje sa snažnim, izlomljenim ritmom, a prati ju uvrnuti bass sa raznim reggae elementima. Emotivna harmonika i Leejevo divno pripovijedanje o diskriminaciji, revoluciji i srodnim stvarima je ono što ovo izdanje čini zaista posebnim. Originalna verzija dobila je i video koji možete pogledati ovdje.



Zatim slijedi A2 i remix Nit Yardmana koji je ujedno i moj favorit na ovom vinilu. Gospodin Yardman se odlučio konkretnim ritmom odvesti stvar u nešto dublje vode, gdje možemo čuti njegov distorzirani synth i udaraljke od kojih vam se lako može zavrtijeti u glavi. Zadržao je samu srž originala ali i pokazao kako uz Leejev glas savršeno odgovara sporija dub atmosfera. Pun pogodak!


Idemo na B1 stranu gdje nas očekuje nizozemski umjetnik Legowelt, koji dominira remiksom sa opasnom bass linijom i svojim synthevima po kojima je zapravo poznat. Sve začinjuje sa snareom koji vas skoro pa može ošamariti kroz sistem, te vokalom koji pliva u efektima. Jako dobra izvedba.



Izdanje zatvara Berlinski dvojac Turmspringer na B2, koji je odlučio zadržati reggae i dub elemente iz originala, ali se nešto više poigrati sa činelama i ritmom. Sve u svemu odličan paket, a verzija koju posebno izdvajam je Nit Yardman remix.



Playlista na SoundCloudu:



Vinyl on Bandcampu:
https://moleaudio.bandcamp.com/album/revolution-2

Sve party destinacije koje morate posjetiti ovo ljeto

Festivala i open air partya neće nedostajati, s tim da će većim dijelom scenu nositi domaći promotori, a koje su to destinacije ljeta donosimo u nastavku:


Foto: www.anomalousvisuals.co.uk

1. Tisno – nakon prošlogodišnje pauze The Garden Resort i Barbarellas klub pripremaju 5 festivala. Počevši od 22. srpnja sa Suncebeatom, 29. srpnja je Outlook, a 5. kolovoza je Defected, 26. kolovoza Dekmantel Selectors, dok sezonu zatvara Dimensions od 2. rujna.

2. Novalja (Zrće) – najpopularnija party plaža također nakon jednogodišnje stanke vraća se clubbingu. Klubovi Papaya, Noa, Kalypso, Aquarius, Euphoria, Nomad i drugi otvaraju već 3. lipnja i radit će u dnevnom terminu do 23h sukladno aktualnim epidemiološkim mjerama, ali prva strana gostovanja očekuju se tek u srpnju i kolovozu. Prvi će biti BSH Island fest u Noa Beach Clubu i Kalypsu te njihov Amnesia Fortress na tvrđavi na Paškom mostu.

3. Šibenik će kako doznajemo biti domaćin brojnim festivalima na Martinskoj (Seasplash, Regius, Slurp!, Membrain, Blast), a u ex vojarni Bribirski knezovi sprema se Project Vojarna.

4. Zagreb – bez obzira na vruće ljeto na kontinentu, jarunsko jezero ugostit će F.Scope partije koji kreću već ove subote, potom nedavno najavljeni Let The Music Be Free festival i novo izdanje We Love Sounda. Od klubova tu su Aquariusovi sunseti i Gallery, a svakako ne zaboravite i Spirit of Nature underground zabave u šumama.

5. Rijeka i okolica – za sada poznat line up Gardence Open Aira u frankopanskom Kaštelu Grobnik, ali sigurno nas još čeka obilje događaja u Harteri, pretpostavljamo Thru The Bushes, Contact i ostali

Svakako ne propustite posjetiti i Pulu gdje će se održati Slurp!, Pula Art Experience, zatim tulumi ekipe Balance u pulskom Kaštelu uz Joris Voorna i Mihai Popoviciua.

Rovinjski Steel čeka popuštanje mjera

U Međimurju se vraća Forestland dvodnevnim izdanjem uz preko 30 DJ-a… a u Trogiru dvodnevni Moondance festival!



Dubrovnik će plesati u Lazaretima na klupskim večerima i QOA festu u kolovozu, a kakva je sudbina Revelina ovisit će o mjerama za klubove u zatvorenim prostorima.

Brač, Hvar, Vis, Krk, Komin, Omiš, Zadar, Makarska, Primošten – svi oni će zasigurno ponuditi partijanje po klubovima ili open air lokacijama.



Regija pleše i uči uz MENT showcase festival u Ljubljani, EXIT-ov 20. rođendan, TIME CODE festival u Muzeju zrakoplovstva.

Sve ostale koje nismo spomenuli potražite u našem kalendaru!

DJ Contest za nastup u emisiji Jezgra na Radiu Split

Jezgra DJ Contest se organizira s ciljem promocije hrvatskih DJa u eteru Radia Split putem specijalizirane emisije elektroničke glazbe "Jezgra" koja se emitira svakog petka u 23h. Imate priliku da se Vaš mix zavrti u emisiji, da se predstavite publici u radijskom eteru i kroz podcast na našem portalu.



Pravila Jezgra DJ Contesta:


1. Snimi svoj mix u trajanju do 60 min i pošalji nam link (Soundcloud ili Mixcloud) na kojem se može preslušati (u obzir dolaze svi oblici elektroničke glazbe / može se poslati već snimljeni mix)

2. Pošalji svoje umjetničko ime, par rečenica o sebi i svom radu, te dvije fotografije

3. Rok za prijavu je 7. lipnja do 23.59h

4. Prijavu šaljete na [email protected]



Svi miksevi koji budu poslani sukladno pravilima bit će preslušani od strane redakcije našeg portala, a oni koji nas impresioniraju ulaze u drugi krug koji starta 10. lipnja gdje ćemo ih objaviti u sklopu našeg članka.

Publika i žiri će potom imati priliku poslušati sve mikseve u drugom krugu i glasati za najbolje od njih. O pobjedniku odlučuju, 50% glasovi publike / 50% glasovi žiria (žiri čini redakcija portala Klubska scena)



Glasanje završava 15.06. u 23.59h

Ukupno 5 DJa
čiji miksevi budu zadovoljili kriterije publike i žiria bit će objavljeni kao pobjednici DJ Contesta 16. lipnja na našem portalu, a imat će priliku predstaviti se na Radiu Split svakog petka od 25. lipnja do 23. srpnja, te potom i na Klubskoj sceni.
 

Na Hvaru se otvara izložba -Klubovi jutro poslije-


Izložba se otvara u subotu, 12. lipnja od 19.30h u Stari Gradu na otoku Hvaru, a moći će se pogledati besplatno sve do 11. srpnja u foajeu kazališta Petar Hektorović.



Naslov izložbe jednostavan je i samoobjašnjavajući jer je sadržaj nadređen formi, a u njemu će se zateći motivi hrvatskih ljetnih i zimskih klubova na način na koji ih publika uglavnom nije imala prilike vidjeti; tihe, nijeme i mirne nakon što je i posljednji posjetitelj napustio plesni podij poradi postelje ili nove, još nepoznate, avanture.



Uključeni klubovi i oči iza objektiva su:

DUBROVNIK – Lazareti

SPLIT – Kameleon

PRIMOŠTEN – Aurora

ZRĆE – Aquarius, Papaya, Noa

RIJEKA – Crkva i ex tvornica Torpedo

ZAGREB – Boogaloo (mali i veliki floor), Depo, AKC Medika (Attack i Surogat), Lovačka soba, TNT, Podmornica, Super Super, Museum, Taboo, ex tvornica Munja


Fotografi: Robert Kale, Goran Perešin Goxmag, Goran Telak, Mario Pavlović, Dorijan Šipuš, Antun Rosović, Josip Ostojić, Nino Knežević i Tonko Mikulandra



FB Event: Izložba "Klubovi jutro poslije"

Izložba je premijerno predstavljena tijekom listopada 2016. u Splitu (Klub Zona) i studenoga 2016. u Zagrebu (Pločnik), povodom obilježavanja 15 godina portala Klubska scena. Potom se naknadno održala u sklopu Kulturaljke tijekom ožujka 2018. u Šibeniku (Galerija Matija).

Izložbu organizira udruga Klubska kultura zaslužna za pokretanje Ambasadora, prve hrvatske nagrade elektroničke glazbe. Partner izložbe je udruga elektronskih umjetnosti "Decibel" iz Stari Grada. Projekt sufinancira Ministarstvo kulture i medija RH, a podržali su ga Općina Stari Grad, TZ Stari Grad, te BURN Energy Drink.

Intervju i mix Antonove za United We Stream platformu

Uz podcast koji možete čuti u nastavku pročitajte i kraći intervju koji je Antonova dala za United We Stream.


Foto: Mara Prpić

Što ti najviše nedostaje od ožujka 2020.?

Fali mi sviranje pred publikom i za publiku, puni plesni podiji, energija kluba ili lokacije na kojoj je party. Fali mi i ona pozitivna trema, leptirići u želucu koji se stvore 15-tak minuta prije samog nastupa. U travnju 2020. imala sam prvo “veliko” izdanje za poznatu diskografsku kuću “Get Physical” i njihovu EP seriju “Croatia Gets Physical”, običaj je ranije bio napraviti party promocije, na kojem bi sudjelovali artisti sa izdanja, kao i sam vlasnik etikete Roland Leesker. Bila sam poprilično tužna kad sam shvatila da se to neće desiti, nego da je i svaki sljedeći party upitan obzirom na nastalu situaciju. To je bio trenutak kada sam shvatila da su nas zadesila neka nova vremena. Svakako, i dalje se nadam da će se sve vrlo brzo vratiti na staro.



Da li se tvoj pristup stvaranju glazbe promijenio za vrijeme trajanja pandemije i da li je možda to utjecalo na tvoj stil/zvuk?

Prije pandemije uvijek sam svirala energične setove u klubovima, a na festivalima čak i  malo tvrđi zvuk, bilo je deep-a, progresiva, često su setovi graničili i sa tehnom nešto nižeg bpm-a, ali uvijek sa puno gruva i iznenađenja u samom mixu i dropovima. Glazba koju radim od ožujka 2020. do danas je puno mirnija, možda primjerenija nekakvim afterhour svirkama, ili uvodu u večer, nego peak-u večeri. Otišla sam skroz u neku drugu stranu:  minimal, ro-minimal, čak i micro-house. Dobar primjer je moja traka “Extragalactic” – završna stvar na mixu koji sam napravila za vas (UWS Podcast).

Moram vam priznati da često razmišljam o budućim gigovima za koje sam bookirana ovo ljeto, što ću svirati, da li ću se vratiti svom tipičnom zvuku ispred flora punog rejvera. Hoću li zvučati isto kao i prije?


Opiši nam svoju konekciju s glazbom, a posebno DJ-ingom?

Završila sam glazbenu školu klasične gitare, moj djed je bio kompozitor i dirigent, cijela obitelj je involvirana u glazbu kao kompozitori, aranžeri, solo umjetnici, voditelji zborova, profesori u glazbenim školama i slično.. Glazba je oduvijek bila veliki dio mog (naših) života. Uvijek me interesiralo selektiranje glazbe, “uništavala” sam stare kazete presnimavajući na njih novu glazbu. Znala sam svojim prijateljima za neke specijalne prilike slagati mixtape-ove. Onda sam otkrila da možeš puštati glazbu sa 2 različita medija i sve to zajedno spajati kroz mixer. Dok sam ja bila teenager investiranje u DJ opremu bio je poprilični zalogaj za obiteljski buđet, pa sam odlučila pričekati par godina s tom investicijom. Kad sam uspjela skupiti novce radeći tipične ljetne poslove, napokon kupujem prvi par playera CDJ500, ali nisam imala novaca za mixer. Posudila sam ga od vlasnika jednog kafića koji je zatvoren preko zime. Sjećam se da sam došla kući i prvo ga temeljito očistila, kad sam ga vraćala sljedeće proljeće, nisu ga prepoznali, bili su uvjereni da to nije njihov mixer.

Uzimajući u obzir da živim na jednom od većih hrvatskih otoka: Krku, pronaći ljetnu rezidenciju i nije neki problem, počinjem svirati u ljeto 2005. Imala sam veću pauzu od 2008. do 2013. godine, kad počinjem ponovo svirati, ali moj zvuk se izmijenio, zvučim više underground. 2015. pobjeđujem na newcomer natjecanju u sklopu “ILLECTRICITY” Festivala u Zagrebu i dobivam šansu da otvorim glavni floor za Emiku (Ema Jolly). Nakon tog “osvajanja” i svirke na velikoj pozornici, shvatila sam da je elektronička glazba dio mene i odlučila da je nikad neću više zanemariti.