Skip to main content

5 techno klasika svih vremena – Lag

Promotor je underground kulture koji slovi kao jedan od predstavnika novog vala regionalnih techno umjetnika.



Surgeon – Death Before Surrender

British Murder Boys EP, početak saradnje Surgeon-a i Regis-a na istoimenom projektu – ovo izdanje predstavlja pečat na validnost Birminghemskog techna koji se tada izdigao iznad ostalih podžanrova techna i, kako njihova današnja izdanja pokazuju, nikada nije zastao. Surgeonova pjesma sa izdanja u sebi sadrži bas liniju semplovanu iz pjesme Paul Johnsona, semplove iz Coil pjesme, razne zaokrete u aranžmanu, duge brejkove, zadovoljavajuće dropove, a na pola trake se dešava ono što ekipa u dubstep sceni zove switch – potpuna promena raspoloženja i tempa, do te mjere da se može smatrati novom pjesmom iako ih spajaju zajednički semplovi i nepromijenjen BPM. Definicija timeless klasika mračnog techna.



Jeff Mills – Gamma Player

Iste godine kada je pokrenuo svoj Purpose Maker sublabel, seriju "shelf music" izdanja koji nemaju prevelik narativ već prvenstveno služe kao alat DJ-evima koji su tada uveliko otkrivali puštanje na tri-četiri gramofona, tatko Mils na Axis-u izdaje ovu ljepoticu. Gamma Player je pjesma koja u sebi nosi osjećaj ujedno zahvalnosti i melankolije, a inspirirana je činjenicom da je njen tvorac u trenutku njenog stvaranja bio beskrajno zahvalan za mogućnost da uz pomoć muzike putuje svijetom, upoznaje razne kulture, ljude, iskustva itd. Ovo je osjećaj koji sam i sam razvio i samim tim pjesma za mene predstavlja određeni tip svetinje, posebne misli za koju nikada zvijezde nisu dovoljno poklopljene da bih se usudio da je pustim u setu.



Octave One – Blackwater (Original Untold Mix)

Originalni mix pjesme Blackwater (verzija bez, priznajem, sjajnog vokala) za mene predstavlja pun sjaj izvornog, Detroit techna. Po riječima Salvadora Dalija: "sve što je kontradiktorno stvara život". Energična tvorevina iz kuhinje Octave One dvojca stvara vividan kontrast karakterističan za rane tvorce iz ovog grada: pjesma je u isto vrijeme tvrda i mekana, svečana i prljava, optimistična i tužna, ali je pre svega vrlo igriva i jasna u svojoj poruci, čineći je ultimativnim objedinjivačem svih koji su na podijumu za ples.



James Ruskin – Paranoia

James Ruskin jedan je od prvih koji su ušli u dubok, a energičan techno – oblik ovog žanra koji je obilježio prije svega kraj 2010-ih u halama Berghaina, a zatim i klubove širom sveta u protekloj dekadi. Ipak, poslije više od petnaest godina mračnog techna na vrhu popularnosti techno podžanrova rijetko tko je uspio da mu se približi po pitanju groovea, ideja i aranžmana. Pjesma Paranoia je savršen primjer Ruskinovog stvaralaštva iz jednog desetogodišnjeg kreativnog ciklusa koji obuhvata kraj devedesetih i početak dvehiljaditih. U pitanju je stil koji je inspirirao mnoge koji su došli poslije njega. Kako to obično biva sa velikim umjetnicima, njegov zvuk stvarno je zasijao tek kasnije, dolaskom Funktion 1 ozvučenja i njihove tehnologije koja omogućava razglasu da procveta kada na njima "zapevaju" pjesme sa minimalnim brojem ekspertno izoblikovanih elemenata u sebi koji dosežu vrlo nisko u basu. Nadam se da imate sjajan zvuk pri ruci, ili slušalice koje mogu da isprate dubinu u kojoj James brilijira.



Andrew McLauchlan – Love Story

Iako Andrew nije neko ko je dugo vremena proveo na sceni, njegova pjesma Love Story je sjajna reprezentacija jedne ere u technu, po mnogima možda i najboljeg perioda ove muzike i klabinga uz nju. Spoj naivnosti dopadljivih latino slojeva opranih elementima prljavog techna i undergrounda konteksta koji ga prate davao je svima zeleno svetlo da uživaju u melodijama za koje bi inače možda osetili da su previše plitak i konvencionalan izraz za naše lude, tinejdžerske vizije sveta. Kako je neko sa Discogs review-a ploče savršeno napisao: The piano is stretching out its hand to the listener and whispering "Just let go, come with me. Into a deeper world. Free your mind. Listen to me. Breathe. Dance!" Da mogu da uperim prstom na jednu pjesmu sa ovog spiska i kažem "to mi je omiljeni klasik da pustim u sred seta" odabrao bih Love Story!

Egzotika – Sjećanja na clubbing


Vjerujemo da se do proljeća svijet, a time i clubbing polako vraća u normalu. No, do tada smo poprilično ograničeni, a trenutno čak i zatvoreni. Kako bi lakše dočekali proljeće i ponovno otvaranje klubova odlučili smo pokrenuti novu kolumnu u kojoj će naši kolege DJ-i predstaviti stvari koje često vrte u svojim setovima.



Cilj nam je povezati DJ-e i publiku kroz stvari na koje su zajedno plesali i prisjetiti se bezbrižnih vremena koja nam toliko nedostaju. Za prvu kolumnu predstavit ćemo TOP 5 stvari koje mi kao EGZOTIKA DJ’s volimo često puštati u svojim setovima:

1.    Hugh Masekela – Don't Go Lose It Baby

Na prvom mjestu, zasluženo, himna EGZOTIKA zabava. Osim što svaki puta razvali plesni podij ova pjesma je bila inspiracija za pokretanje EGZOTIKA projekta. Svojevremeno ovaj afro-funk klasik bio je pravi underground hit u američkim klubovima. Masekala je čak nastupao uživo u kultnom njujurškom klubu Paradise Garage-u čiji rezident Larry Levan slovi za jednog od najutjecajnijih dj-eva modernog clubbinga. Teško da ćete ostati ravnodušni na ovaj dragulj iz ‘84 – proto-house ritam, gitarski disko riffovi i solo dionice na klaviru i trubi. Ništa čudno s obzirom da je Masekala poznati jazz glazbenik i pjevač iz Južne Afrike čija je karijera trajala čak 60 godina.

Vrijeme je i da vi postanete fan!


 
2.    Chez Damier – Never Knew Love

Sve što volimo kod house glazbe nalazi se u ovoj pjesmi – ritmični akordi na klaviru i soulful vokali na čvrstoj ritam podlozi. Pjesma puna emocija na svakom podiju ostavlja osmijehe na licima plesača. Chez Damier, uz Ron Trent-a, jedan je od ključnih figura čikaške house scene. Zajedno su vodili Prescription – izdavačku kuću koja i danas inspirira mnoge house dj-e. Trent je preuzeo Prescription ‘96 nakon što su se on i Chez razišli i posvetili se svojim solo projektima.



3.    Dan Hartman – Relight My Fire

Puhački i gudački orkestar, klavir, disco ritam i neponovljivi Dan Hartman – ovako zvuči najveći guilty pleasure s liste. Iako izdana krajem disco ere ‘79. godine sa svojim aranžmanom stoji bok uz bok najvećim hitovima iz zlatnih vremena disco groznice. Izuzetno pozitivna i energična pjesma zadržala se na vrhu američkih ljestvica čak 6 tjedana. Dan Hartman, američki je pjevač, producent i pisac koji iza sebe ima nekolicinu hitova a Love Sensation od Loleatta Holloway ujedno je i najveća pjesma na kojoj je radio.



4.    Detroit Swindle – Break Up

Dvojac iz Amsterdama koji se odnedavno zovu Dam Swindle (because polical correctness!) upravo se s ovom trakom 2013. godine probio na širu house scenu. Nakon početnog uspjeha i dan danas održavaju konstantu izdavajući fantastične EP-ove, uglavnom na svojem Heist recordings labelu gdje su ugostili razna cijenjena imena poput: Nebraska, Adryiano, Kassian, Demuir, Makez, Max Graef, Pépé Bradock, Nachtbraker, Matthew Herbert, Ge-Ology, Byron the Aquarius i mnogi drugi. Osim što su vrhunski producenti, visoko su cijenjeni i vinyl kolektori; u njihovim setovima može se čuti od deep-a i klasičnog house-a 90-ih, do Afro ritmova i opskurnog diska – i dan danas su inspiracija u našim setovima.  



5.    Tim Maia – Acenda O Farol

Proglašen brazilskom James Brown-om, Tim Maia čovjek pozamašne konstitucije, širokog osmjeha i nevjerojatnog glasa, tvorac nebrojeno puno hitova, deklarirani je otac soul glazbe u Brazilu. Na manje poznatom albumu ‘’Disco Club’’ iz 1978. pojavljuje se ova zarazna pjesma u kojoj osim očaravajućeg Tim-ovog glasa dominira i violina u disco aranžmanu – apsolutno svaki put pali na podiju.

Thian – Jezgra 5.9 Mix


Kao Dj najčešće svira all-night DJ setove gdje prolazi kroz razne stilove od ambienta, deep-housea, dub techna itd.



Trenutačno je rezident u berlinskim noćnim barovima Weserkrug i Hansbach, te piše za vlastiti glazbeni blog thian.org . Autor je i kolumne na Klubskoj sceni u kojoj posjećuje i piše recenzije o berlinskim klubovima (Griessmuehle, Club der Visionaere, 60hz, Solar…)

Kako je Rave princeza Marusha osvojila srca na Love Paradeu 1998.

Jedna od onih kojima se Berlin i Love Parade mogu sa sigurnošću nazvati domom je rave princeza Marusha koja se proslavila hitom Somewhere over the Rainbow.



Love Parade je 1998.g. sa himnom "One World One Future" posjetilo je preko miljun posjetitelja, a od legendarnog seta Marushe i danas se naježimo. Pogledajte kako je plesna glazba prodirala u sve kutke svijeta, nošena snažnom euforijom sa ulica Berlina, a ujedno poslušajte i s kojim pjesmama je rave princeza izazvala opće oduševljenje među partijanerima.

Aklea Neon predstavila afro futuristički hit Shika Shika


Njezin svježi afro futuristički hit Shika Shika nemoguće je žanrovski svrstati, dok iz zvučnika izlazi bombastična elektronička magija s afro motivima.



O samoj tematici singla Aklea kaže: «Šikati ili našikati znači biti na nekoj drugoj valnoj duljini. Stariji često koriste ovu riječ da bi obezvrijedili alterirana stanja svijesti, ali mi smo neka nova mladež, ceremonijalno pristupamo životu, to nije samo furka. Takvi smo – našikani od života.»



Da ova putujuća glazbenica beskompromisno fura svoj film jasno pokazuje majstorski video uradak svjetske produkcije oko kojeg se okupila ekipa kreativaca na čelu s Tomislavom Štefanacem, Markom Pavićem-Maroš i Marinom Nekićem. “Na snimanju sam hodala po laticama, doslovno, nisam mogla zamisliti bolju ekipu. Htjeli smo prikazati tu važnost plemena. Moji ljudi su intronauti – skupa istražujemo vlastite dubine.”



Pjesma je nastala u suradnji s Klaadom, producentom elektroničke glazbe s kojim je već uspješno surađivala na eko himni Zovi ju mama. “Ovaj put smo umjesto basa u pripjevu dodali didgeridoo, primordijalni instrument, jedan od najstarijih na svijetu čiji duboki zvuk baca u trans. S Klaadom uvijek dođe do ovakvih nestandardnih odluka.

Aklea za kraj nadodaje: “Nastavljamo jako jer u proljeće stiže moj debitantski album.”

Rezultati ankete: Na partye idete zbog…

Vaši odgovori potvrdili su ono što smo i mogli pretpostaviti. Na partye idete zbog plesa, glazbe, ambijenta i DJ-a/live acta/ banda (67% anketiranih).



Kao druga najvažnija stvar koja se ističe je "partijanje uz stimulanse" (14% anketiranih), a odmah nakon slijede afteri (13%). Ostali rezultati su u nastavku!