Skip to main content

Oeksound Soothe 2 recenzija


Cilj im je iskoristiti prednost digitalne tehnologije i ponuditi korisnicima nešto inovativno. Jedan od takvih proizvođača je "Oeksound" tvrtka i njihov studijski plugin pod nazivom "Soothe 2".


Klikni ovdje za uvećanu fotografiju

Standardni postupak uklanjanja neželjenih (uhu neugodnih) frekvencija je pomoću EQ-a. Taj postupak zna dosta potrajati dok ne detektiramo gdje se nalazi taj piskutavi zvuk i adekvatno ga smanjimo. To je jedan od najneugodnijih zahvata tokom studijskog miksinga i masteringa. Ne možemo to jako dugo raditi jer nas počinju boljet uši, zato je bitno što brže detektirati u kojem području se nalaze piskutave frekvencije i eliminirati ih. Postoji "De-esser" za uklanjanje sibilanata, ali on nije adekvatan alat za cijeli frekvencijski raspon, tu uskače "Soothe 2".

"Soothe 2" je prigušivač dinamičke rezonancije, djeluje slično kao dinamički EQ. Njegov algoritam automatski otkriva rezonancije u cijelom frekvencijskom rasponu i primjenjuje smanjenje samo na oštre i rezonantne frekvencije. Prikladan je za korištenje na individualnim kanalima, grupama i master kanalu.

 

Grafičko sučelje

Klikni ovdje za uvećanu fotografiju

Jasno i logično strukturirano grafičko sučelje olakšava rad, pogotovo kada korisnik po prvi puta otvori ovaj plugin. Sve je u tonu svijetlo plave i sive boje + žuta, narančasta, crvena i ljubičasta za četiri središnja frekvencijska selektora. Parametri frekvencijskog selektora su iste boje kao i taj selektor kojim se trenutno upravlja, tako da se brzo može detektirati koji parametar pripada kojem frekvencijskom selektoru. Kada se zadrži miš na određenom parametru, na vrhu se ispisuje čemu taj parametar služi, tako da se jako brzo savladava ovaj alat. Mogu reći da je ovo jedan od studijskih plugina koje sam savladao doslovno u par minuta korištenja. Sve je tamo gdje treba biti, ništa nije viška i ništa ne nedostaje. Jako je ugodan za korištenje. Može se odabrati između četiri različite veličine prikaza plugina.

 

Način korištenja

Klikni ovdje za uvećanu fotografiju

Ovaj alat se koristi na način da se pomoću vizualnog frekvencijskog spektra, selektira željena frekvencija i primjeni redukcija rezonancije u tom području. Taj frekvencijski spektar izgleda kao EQ, ali možda ga je najbolje objasniti kao "obrnuti" EQ. Selektorom frekvencija određujemo gdje želimo da "Soothe 2" fokusira redukciju. Što se više podigne određeni selektor frekvencija, to će se više redukcije primijeniti u tom području. Uz pomoć "Depth" opcije povećava se redukcija za sve frekvencijske selektore. Tamo gdje želimo više redukcije, podignemo taj selektor ili proširimo djelovanje ("Q"), tamo gdje želimo manje redukcije smanjimo taj selektor ili širinu djelovanja ("Q").

 

"Mode" algoritma

Klikni ovdje za uvećanu fotografiju

Na vrhu lijeve strane nalaze se dva moda "Soft" i "Hard" kojima se određuje rad algoritma. Za većinu slučajeva će biti prikladniji "Soft" mode koji je transparentan i suptilan. Ako je jako izražena rezonancija frekvencija onda je koristan "Hard" mode koji je namijenjen za intenzivniju redukciju rezonancija.

 

"Mode" stereo djelovanja

Klikni ovdje za uvećanu fotografiju

Pri dnu se nalazi selektor djelovanja na lijevu/desnu (left/right) stranu ili središnji/bočni (mid/side) zvučni signal. Pored toga se nalazi i parametar za kontrolu djelovanja kojim se može odrediti koliki postotak redukcije želimo da se primjenjuje na lijevu/desnu stranu ili središnji/bočni zvučni signal. Npr. selektiramo središnji/bočni mod i podesimo parametar da redukcija bude 100% na središnji zvučni signal i 50% na bočni zvučni signal. To je najbolje malo isprobati da se ne reducira nepotrebno ako u tom području nema rezonacija.

 

Parametri redukcije

Klikni ovdje za uvećanu fotografiju

Ispod glavnog "Depth" parametra redukcije, nalaze se dva parametra za oblikovanje redukcije "Sharpness" i "Selectivity". Pomoću "Sharpness" parametra određujemo koliko će usko ili široko biti djelovanje redukcije. Zapravo, možemo reći da se koristi isto kao i ("Q") kod EQ-a. Pomoću "Selectivity" parametara određujemo koliko će "Soothe 2" biti selektivan prema redukciji frekvencija. Ako je selektivnost stavljena na 10, reduciraju se samo jače i istaknutije rezonancije, ako je selektivnost stavljena na 0, reducira se sve što se nalazi u rezonantnom području. Potrebno je pronaći savršen balans, da se ne reducira previše ili premalo.

 

Grafički prikaz redukcije

Klikni ovdje za uvećanu fotografiju

Frekvencije koje želimo reducirati, možemo selektirati pomoću četiri središnja selektora. Pomoću rubnih "low cut" i "high cut" filtera možemo eliminirati redukciju na visokim ili niskim frekvencijama. Tako da redukcija nije primijenjena na cijeli zvučni spektar, ako to nije potrebno. Krivulje svakog selektora se mogu prilagođavati isto kao kod EQ-a, tako da se to jako brzo savlada. Ako je korisniku potrebno manji broj frekvencijskih selektora, nepotrebne može isključiti duplim klikom na frekvencijski selektor.

 

Brzina djelovanja

Klikni ovdje za uvećanu fotografiju

Parametre "Attack" i "Release" ne treba puno objašnjavati jer funkcioniraju isto kao i kod svakog kompresora. "Attack" parametrom se određujekoliko je vremena potrebno "Soothe 2" da počne djelovati, a pomoću "Release" parametra se određuje koliko je vremena potrebno da se signal vrati u prvobitno stanje.

 

 

Quality

Klikni ovdje za uvećanu fotografiju

Pod ovom opcijom se određuje rezolucija kvalitete i oversampling (koliko puta će se zvučni signal presemplirati). Naravno što je veća rezolucija kvalitete i veći oversampling, veće je i opterećenje za procesor. Odlično je što se te opcije mogu zasebno odabrati za realno vrijeme procesinga i zasebno za eksportanje audio zapisa. Tako da možemo staviti manju rezoluciju kvalitete i oversampling za reprodukciju u realnom vremenu i veću rezoluciju kvalitete i oversampling prilikom eksportanja audio zapisa.

 

Sidechain

Klikni ovdje za uvećanu fotografiju

Ovu opciju isto ne treba previše objašnjavati, jer funkcionira isto kao i kod sidechain kompresije. Kada se pojavljuje zvučni signal selektiranog kanala, redukcija rezonancije se primjenjuje. Klikom na ikonu slušalica čujemo samo sidechain signal.

 

Output

Klikni ovdje za uvećanu fotografiju

Kao i kod većine plugina, može se odrediti postotak djelovanja plugina (dry/wet) i trim (gain)  opcija za poglašnjavanje ukoliko je redukcija rezonanci pretjerano stišala cjelokupan zvuk kanala.

Delta mode

Klikni ovdje za uvećanu fotografiju

Pomoću Delta moda možemo preslušavati samo reducirane rezonancije, tako da možemo lakše dobiti uvid u ono što "Soothe 2" reducira.

 

Preseti

Klikni ovdje za uvećanu fotografiju

"Soothe 2" dolazi sa pregrštom, već prethodno pripremljenih preseta za različite svrhe. Bass, drums, synth, master, samo su neke od grupa preseta, što je odlična početna točka, pogotovo kada se korisnik tek upoznaje s ovim pluginom.

 

Dodatne opcije

Klikni ovdje za uvećanu fotografiju

Na vrhu su još neke dodatne opcije kao što su undo/redo, a/b za uspoređivanje dviju različitih postavki. Pritiskom na ikonu "upitnik" možemo pogledati tutorijale o ovom pluginu, otvoriti pdf priručnik, posjetiti njihovu stranicu i saznati koje su kratice na tipkovnici za određene funkcije (shortcuts). Jako korisne opcije za brzo savladavanje i učenje ovog plugina.

 

Cijena

"Soothe 2" košta 199 eura, što nije baš malo za samo jedan plugin, ali s obzirom koliko olakšava rad, isplati se uložiti.

 

Ukupan dojam

Nešto za što sam prije morao potrošiti podosta vremena da detektiram gdje se nalaze rezonantne frekvencije i prikladno ih reduciram, sada to mogu doslovno u svega par sekundi. Ovaj plugin ne samo da mi ubrzava rad, već i štedi uši budući je proces uklanjanja rezonancije jako neugodan posao tokom miksinga i masteringa. Vrlo brzo se savladava ovaj plugin i jako ga je ugodno koristiti. Treba pripaziti da se ne pretjera s redukcijom, tako da je pametno poslušati ovaj plugin u kontekstu s ostalim elementima, da redukcija bude suptilna. Odlično je što se može zasebno određivati rezolucija kvalitete i oversampling za procesiranje u realnom vremenu i tokom eksportanja, tako da ne preopteretimo procesor. Mogu reći da je ovo jedan od najugodnijih plugina koje sam isprobao u posljednje vrijeme i s guštom ću ga koristiti u svojim budućim radovima. Ovo je iznimno kvalitetan i inovativan alat. Toplo ga preporučam svi producentima, miksing i mastering inžinjerima.

 

Ocjena

10/10

 

Soothe 2 link:

https://oeksound.com/plugins/soothe2/

 

Recenziju napisao Kraundler:
https://www.facebook.com/kraundler/

Haris Čustović je mentor drugog Demo Listening Sessiona


Sa više od 20 godina aktivnog glazbenog rada u Londonu, iza sebe ima više od 100 orginalnih radova, remikseva i licenci za kompilacije (Laus, The End, Fabric, GU, Bedrock, Swag, Oblong). Surađivao je sa Terry Francis, Colin Dale, Eddie Ritchards, Dave Mothersole i drugim poznatim producentima, a od regionalnih izvodjača, suradjivao je i sa Dinom Dvornikom, Dubioza Kolektivom, Ivanom Banfić i Marinom Perazić.



Izmedju ostalog, remixirao je i Eminema. Nastupao je na mnogim prestižnim pozornicama klubova i festivala diljem svijeta, i gostovao na brojnim glazbenim stanicama. Haris je i akademski predavač (SAE London), te podučava i podržava glazbeni razvoj talenta. Aktivan je kao skladatelj za internacionalne izdavače (Universal, Audio Network…) gdje komponira glazbu namijenjenu medijskoj industriji, te je bio član žiria nagrade Ambasador 2017. i 2021.

Sigurno u ovo vrijeme dovršavaš neku traku i trebaš feedback ili savjet iskusnog producenta. Klubska scena te povezuje sa mentorom Demo Listening Sessiona i imat ćeš priliku dobiti komentar na svoj rad kao i učiti producirati u studiju našeg drugog mentora Harisa.

PRAVILA NATJEČAJA

1. Uploadaj svoju dovršenu ili nedovršenu traku na Soundcloud i pošalji nam link (traka ne smije biti objavljena na nekom od labela ili već javno izvođena). Link uz umjetničko ime, dvije fotografije i kratak opis svoga dosadašnjeg rada šalješ na [email protected]

2. Haris će odabrati 10 najboljih traka od svih prijava, te će za svaku od odabranih dati komentar i prijedlog što bi trebalo popraviti

3. Trake 10 odabranih producenata objavljujemo zajedno sa komentarima Harisa

4. Haris potom odabire jednu pobjedničku od 10 traka za koju smatra da ima dobru perspektivu

5. Odabrani producent osvaja glavnu nagradu tj. besplatni jednodnevni session u studiju Harisa s kojim će imati prilike dovršiti traku i naučiti Tips & Tricks

6. Producent će dobiti priliku da se predstavi sa svojim radom na našem portalu

7. Završena traka će 2022. biti izdana digitalno na poznatom hrvatskom labelu

Na natječaj se mogu prijaviti producenti sa prebivalištem u Hrvatskoj, Sloveniji, Kosovu, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Srbiji.

Prijave su produžene do 1. svibnja 2021.!

Regionalni Zoom: Alavux


Alavux nastavlja svoju potragu za uništenjem samozadovoljnih masa svojim jedinstvenim okusom brzih, žilavih Electro zvukova koji su ga katapultirali po čitavom svijetu.



Rođen kao Goran Alavuk u Beogradu u Srbiji, odrastajući u regiji koja je na mnogo načina uklonjena sa globalne underground Electro Bass scene, nije totalna nepoznanica u elektroničkoj muzici općenito. Možemo ga naći kako gravitira među zvukovima acida, Techna Electra i industriala.

 

U novom stoljeću, Alavux je i dalje bio jedan od žestokih pristaša tada izranjajućeg trećeg vala Electro Bass i Funk glazbe, premda će proći dosta vremena prije nego što će započeti kontinuirano objavljivati svoja izdanja. Jednako je vizionar, koliko i pobožni ljubitelj naše glazbe i temelja koji su pred njega postavili njegovi prethodnici.

Miljenik osječke publike Pips u sedmom Afteru


U ponedjeljak, 23. ožujka intervju i miks priredio je miljenik osječke publike Pips, DJ i promotor iz Osijeka sa zagrebačkom adresom, vječni student elektrotehnike. Hedonist.



Vrsni poznavatelj tradicionalnih domaćih pića. Interes za glazbu pokazuje još kao klinac kada upisuje osnovnu glazbenu školu i stječe klasičnu glazbenu izobrazbu. 2000. se zaljubljuje u elektroničku plesnu glazbu, te počinje razvijati svoj skill za DJ pultom. Prvi nastup upisan je 2002. i od tada nastupa po klubovima i festivalima diljem regije, pa i šire. Resident je i osnivač Casa programa gdje ispoljava svoju iskrenu ljubav prema 4×4 zvuku. Član je hrvatske Funk delegacije i neumorni istraživač dobrog funka i soula koji tjera na ples.

East Side Connection Podcast + Intervju: Nadja Si


U srednjoškolskim godinama je počela istraživati i diviti se elektroničkoj glazbi s tamnim i melankoličnim zvukom, stoga su njezini setovi vrlo energični, puni eksperimentalnih i tvrdih techno melodija. U posljednje vrijeme zainteresirala se za break beat i trance zvukove koje možete čuti i u njezinim setovima.

U Sarajevu je započela sa DJ karijerom 2017. godine nakon što je pohađala Modular DJ školu gdje je naučila više o tehnikama sviranja i općenito o samoj glazbi i DJ-ingu. Danas je rezident DJ u klubu Trezor u Sarajevu i dio kolektiva "dance more sleep later".

Lijepi pozdrav za Sarajevo i tebi Nadja, nadamo se da si dobro i hvala na izdvojenom vremenu za intervju i mix.

Pozdrav i tebi, hvala na pozivu.



Kako provodiš dane u gradu na Miljacki, s obzirom na ovu još uvijek nestvarnu situaciju u cijelom svijetu?

Hmm zaista moram priznati da sam se na sekundu zamislila. Nažalost, najviše vremena provodim kući jer kao i ostatak svijeta, radim u home office-u. U slobodno vrijeme se trudim što više biti posvećena sebi i ljudima koje mogu vidjeti. Svoj ispušni ventil nalazim u treniranju kick boxa, preslušavanju novih izadnja sa label-a koje pratim i otkrivanju nove muzike. Trudim se da vrijeme za muziku uvijek nađem. Iako trenutno ne mixam i ne nastupam puno, svoje muzičke selekcije i dalje pravim u nadi da ću to nekada  svirati pred publikom.

 

Uz Sarajevo se naravno veže filmski festival te gastronomija, ali je i elektronička scena doživjela svoju možemo reći renesansu u zadnjih nekoliko godina. Kako ti gledaš na taj razvoj, odnosno što je njemu doprinjelo?

Smatram da je Sarajevo ima potencijal za mnoge stvari, ali ono što me jako raduje jeste to da vidim mnogo mladih ljudi koje elektronska muzika zaista inspiriše. Vjerujem da kao i kod mene, ta ljubav se nekako desi spontano. Uz veliku prednost i činjenicu da nam je danas dostupno sve, mislim da su ljudi u Sarajevu jednostavno vidjeli kako ta elektronska scena izgleda u regiji, pa i šire i jednostavno poželjeli su isto i u svom gradu. Samim time što postoje različiti žanrovi u elektronskoj muzici, tako su se i neke organizacije i ekipe koje rade evente dijelile i formirale po muzičkim pravcima. Dobra stvar je, što se iako možda na prvu tako ne  čini, jako puno ekipa međusobno surađuje. Iz svog iskustva defitivno mogu potvrditi da postoji jako puno divnih ljudi u Sarajevu koji pružaju jedni drugima podršku, osjetila sam to na svom ličnom primjeru mnogo puta i mislim da iako su vremena teška, trebamo ići naprijed.



Sigurno je i klub Trezor čiji si ti rezident doneo jačanju "underground" scene,kao i neki ostali eventi u Domu Omladine. Možeš li nam malo više reći o tom klubu ( koji dijeli naziv sa kultnim berlinskim klubom) i koja bi gostovanja istaknula?


Trezor je klub u kojem mnogo volim da sviram. Tu sam po prvi put osjetila to "šta znači biti DJ". Ono što jako volim kada je u pitanju Trezor jeste to što pruža novim ljudima šansu i zaista ljudima daje potpunu slobodu da sviraju ono što žele, a za mene je to izuzetno bitno. Na samim počecima svoje DJ karijere sam često sama sa sobom dolazila u konflikt. Imala sam jaku želju da sviram, ali nisam pristajala na "gaže" koje su isključivale ono zbog čega zaista i jesam DJ. U  Trezoru sam se osjećala jako dobrodošlo i prihvaćeno te sam ekipi zbog toga jako zahvalna. Kada su u pitanju moja lična gostovanja, uvijek sam voljela klubske noći koje je vodila moja kolegica i prijateljica Marla Felis. Ono što je posebno kod te klubske noći jeste da gostuju samo ženske DJ-ice koje su i rezidentice u Trezoru.



Streamovi su nam postali jedni način da ostanemo prisutni na sceni, te u kontaktu s publikom.Nedavno si imala priliku sudjelovati u United We Stream Balkan projektu koji je na neki način pružio šansu za promociju artistima sa područja ex/yu.Dali misliš da se teže "probiti" na scenu sa ovog našeg područja i dali imamo istu startnu poziciju kao artisti iz nekih zapadnih europskih zemalja?

United we Stream Balkan je jedan zaista odličan projekat  koji stvarno radi pravu promociju elektroničke glazbe. Iako sam mislila da to nije moguće u ovim okolnostima, taj stream me je povezao sa mnogo ljudi sa našeg područja. Ipak, mislim da je ljudima sa Balkana opet dosta teže doći u kontakt i ostvariti suradnje sa nekim ljudima koji su već dugo na sceni. Nekako, imam osjećaj da je kod nas još uvijek to sve u nekom stadiju razvoja. Istu startnu poziciju nemamo defitivno kao neko ko živi recimo u Berlinu. Niko od nas ne živi u gradu u kojem je techno muzika konkretno dio kulture. Ipak mislim da svako ima neki svoj put koji jednostavno treba pratiti i da će se uz dovoljno ljubavi i truda, kao i sve u životu, doći.


Za posljednje pitanje imao kao i za svakog dosadašnjeg gosta, s tim da ćemo tebi dati 2u1 pitanje/odgovor :) Navedi nam 3 artista koje bi voljela predstaviti sarajevskoj publici, te od svakog od njih po jednu traku.

Sada ću možda malo i da maštam, ali ovo su artisti koje ja trenutno najviše pratim.

Anetha


Dyen


DJ fuckoff




Hvala ti puno na odgovorima i mixu, želimo ti svu sreću u daljnjoj karijeri, kada nam se granice otvore dolazimo u Sarajevo na ples ;)

Hvala vama i nadam se da se družimo u nekim ljepšim vremenima :)

Razgovor s Cortex Thrill na CMC TV-u

Album 3.0 za Bonzai obilježava 30 godina karijere pionira elektroničke glazbe, a što su rekli u intervjuu za CMC TV možete pogledati večeras u 19h unutar CMC vijesti.



Nagradu im je uručio riječki liveact i pionir elektronike Cyborgix 4E75 sa suradnicom Jazzy. Više o Cortexovom novom albumu pisali smo ovdje, a dvojac je nedavno otvorio sasvim novi i potpuno opremljeni studio, a što se tiče albuma uskoro izlazi i na vinylu.