Prvi od ukupno tri videa iz serijala sufinancira Burn Energy Drink, produkciju potpisuje provjerena ekipa Photo Studio 82 iz Šibenika, a tehničku podršku pružio je Bass Couture kolektiv.
Poslije ovoga, u nedjelju, 20. prosinca od 20h premijerno će se prikazati nastup Dalton Trance Teleporta i Roka Pečarića sa Trsatskog kaštela u Rijeci. Posljednji je zakazan 27. prosinca DJ Jock sa Tvrđave Fortica Starigrad povrh Omiša. Renaissance je video projekt turističke promidžbe povijesne i kulturne baštine Hrvatske uz atraktivne nastupe nagrađivanih autora elektroničke glazbe.
Premijere video epizoda će se moći gledati svake nedjelje od 13. do 27. prosinca u 20h, u produkciji Photo Studia 82 na tri srednjovjekovne lokacije u Hrvatskoj:
Dvor Veliki Tabor – Košnički Hum Trsatski kaštel – Rijeka Tvrđava Fortica Starigrad – Omiš
Publici će se predstaviti dobitnici nagrade „Ambasador“ u trajanju od 60 minuta – Yakka, Dalton Trance Teleport Live & Roko Pečarić i DJ Jock.
Plemićki grad Veliki Tabor jedan je od najbolje sačuvanih kasnosrednjovjekovnih i renesansnih utvrđenih gradova kontinentalne Hrvatske, te jedan od najznačajnijih kulturno–povijesnih spomenika profanoga graditeljstva.Yakka je dobitnik nekoliko nagrada "Ambasador" od strane publike i struke; o njemu je ove godine pisao stručni časopis Hrvatskog društva skladatelja "Cantus", te je jedan od 18 umjetnika koji je sudjelovao na predstavljanju hrvatske elektroničke scene u Parizu 2018. Jedan je od aktualnih predvodnika domaće house scene iza kojeg stoje brojna izdanja.
Nedjelja, 20. prosinca u 20h
Lokacija: Trsatski kaštel, Rijeka
DJ: Dalton Trance Teleport Live & Roko Pečarić (bouzouki)
Trsatski kaštel je strateški izbočeni vidikovac na 138 metara visokom brijegu koji dominira Rijekom. Jedna je od najstarijih fortifikacija u Hrvatskom primorju u kojoj su sačuvana obilježja ranosrednjovjekovne gradogradnje. Dalton Trance Teleport je veteran na trance sceni. U autorskom live nastupu promovira svoj treći studijski album „Bazzar“. Dobitnik je „Ambasadora“ za najboljeg goa/psytrance DJ-a prema glasovima publike 2017.g. Uz njega je nastupio i Roko Pečarić koji inače svira na većem broju instrumenata, a na „Bazzaru“ je zaslužan za ekspresiju bouzouki gitare.
Nedjelja, 27. prosinca u 20h
Lokacija: Tvrđava Fortica Starigrad, Omiš
DJ: DJ Jock
Tvrđava Fortica nalazi se na samom vrhu omiške Dinare. Čim stupite nogom u više od 500 godina staru utvrdu, shvatit ćete zašto su stari Omišani nosili teške kamene gromade na vrh planine. S kule Fortice pruža se pogled na cijeli grad, kanjon rijeke Cetine, na otoke Brač, Hvar i Šoltu, zatim srednja Poljica. Karijera mladog Splićanina, DJ Jocka u neuzaustavljivom je usponu, a apsolutni vladar techno scene Carl Cox istaknuo ga je kao iznimno zanimljivog producenta zvjezdane budućnosti. Pjesma "Raw Love" u samo je nekoliko dana došla na ljestvice najprodavanijih izdanja u svijetu. Redovito se nalazi među laureatima nagrade Ambasador, gdje dvije godine zaredom dobiva nagradu za Najboljeg DJa.
Tehničku podršku u vidu DJ opreme donirali su Crkva (Trsatski kaštel, Rijeka) i Bass Couture za snimanja ispred Velikog Tabora i na Fortici u Omišu.
Očekuje se da će svaku video premijeru popratiti oko 2 miljuna pratitelja
VIŠE O PROJEKTU – RENAISSANCE
Udruga Klubska kultura kao utemeljitelj nagrade „Ambasador“ koja se dodjeljuje akterima elektroničke glazbe za ostvarenja u proteklih 12 mjeseci, uoči svog petog izdanja pripremila je video projekt „Renaissance“ s ciljem turističke promidžbe povijesne i kulturne baštine renesansne Hrvatske poput dvoraca, utvrda i starih gradova uz atraktivne nastupe nagrađivanih autora elektroničke glazbe.
Renesansa je jedno od najkreativnijih razdoblja u književnosti i umjetnosti, zaslužna za intelektualni i umjetnički procvat. Renesansa je obnova i preporod; era koja je naglašavala studije, učenje i poboljšanje samoga sebe. Upravo to su sve odlike koje ističe Ambasador kroz svoje djelovanje. Uvijek potiče kreativce, traži promjene, afirmira.
Foto TZ Rijeka
2020.g. će ostati zabilježena kao ona u kojoj su klupske i festivalske pozornice mirovale. Plesni podiji uglavnom su zjapili prazni i u većini slučajeva sve je to zamijenjeno virtualnim događajima. Upravo iz tog razloga što su autorima i DJ-ima elektroničke glazbe onemogućeni nastupi i daljnji razvoj, Ambasador je po uzoru na vodeće svjetske brendove, a u suradnji sa BURN energy drink i partnerima (Dvor Veliki Tabor, Trsatski kaštel – TZ Rijeka; Fortica Starigrad Omiš – Grad Omiš) odlučio krenuti u novu virtualnu avanturu radi očuvanja scene.
U projektu Renaissance spaja se renesansna i suvremena umjetnost približavajući tako elektroničku glazbu širem auditoriju i kulturnim tokovima RH. Projekt se planira nastaviti i tijekom 2021.g. snimanjima na brojnim zanimljivim lokacijama i u suradnji sa nagrađivanim autorima elektroničkog zvuka.
Pogledajte ovaj raritetni do sada neobjavljeni dvosatni "sirovi" video snimljen u prepunom Domu Sportova, Zagreb [09.12.1995].
Damir Cuculić je izjavio: "Video sam nedavno iskopao iz svoje arhive i digitalizirao i ovo će biti online premijera ovog arhivskog materijala."
Tada su nastupali slijedeći DJ-i: Westbam, Marco Bailey, Fly, Tanith, Miss Djax, Bbm, Trevor Rocklife, Pacman, Skull, Pauly, Sonic, Tommy Yammaha, Ax, Mary, Ed, Gen, Moloch, Ondina, Mind Dealer
Live Acts: Phrenetic System, Genesis P-Orridge, Ravers Nature, Future Shock Team, Seraphim Codex, Lunochod Mc Sundance
– Zadovoljan sam ugovorom i neuvjetovanjem oko imena traka te porukama koje želim prenositi. Nezamislivo mi je da me netko sputava ili ograničava u izražavanju mojih stavova kroz glazbu i zato imam novog izdavača. Sveukupnost ideja, glazbe i pogleda na svijet određen je vid moje "borbe", odnosno umjetničkih stremljenja.
Veliko razumijevanje i podršku imam od Roka Pečarića koji je i ovaj album "začarao" zvucima bouzoukija. Roko je odsvirao bouzouki na četiri trake od sedam, koliko ih je na albumu.
"Bazzar" izlazi za lisabonski label "Yun Recordz"
"Forest" je intro traka posvećena tradicionalnom ilegalnom partiju, koji se održava u šumama oko Züricha.
"Moment" ima snažnu antifa poruku, ta je traka nastala kao odgovor na rastuću netrpeljivost, koja se vidi na svakom koraku.
"SanDance" je inspirirana istoimenim festivalom smještenim na pješčanoj plaži u Beirutu.
"Bazzar" donosi mix svega i svačega…pravi orijentalni bazar plemenskog zajedništva.
"Fata Morgana" šalje dobre vibracije nastale u legendarnom švicarskom Kulturfabriku.
"NRG" je chillgressive traka i ona je najbrža na albumu.
"Zmor" je trebao biti smor, to je outro numera u trip-hop fazonu, koja je odgovor na trenutno stanje društva i vrijednosti koje se trebaju revidirati. "Bazzar" možete pronaći od 13.12. na svim internetskim shopovima: Bandcamp, Beatport, Spotify, ITunes, Tidal, Amazon, Google Play, a možete naručiti i CD izravno od Daltona i Roka.
Dalton Trance Teleport je 2017. osvojio Ambasadora za Najboljeg Goa/Psy Trance DJa.
Zaista ne mogu jer ovisi o mnogim detaljima koje uzimam u obzir kada puštam glazbu. Kao na primjer, tko pušta prije mene, a tko poslije, koja pubilka me očekuje, te naravno, gdje puštam. Od glazbenih stilova najdraže mi je kada uvjeti zadovoljavaju da publiku mogu zabavljati New Beat-om i Neo Italo-m. U Funku si me slušala u miješavini novog i starog New Beata.
2. Koja je tvoja glazbena pozadina sa kojom si ušao u profesionalni DJ-ing?
2012. godine sam u suradnji s prijateljem iz djetinjstva, Brankom Dallošom, počeo skupljati ploče raznih žanrova te smo pokrenuli projekt Reversed Sentence pod kojim smo zajedno puštali. Skupljali smo ploče raznih žanrova, a pretežno smo uzimali rumunjski Micro House, Tech House, Industrial Techno, Detroit Techno i Chicago House. Smatrali smo da DJ mora biti spreman za sve trenutke te smo tako i popunjavali svoju kolekciju ploča. Prvu suradnju smo ostvarili s momcima iz Deep'n'Deliciusa, Bronskim i Heryom, s kojima smo organizirali večeri rumunjskog Micro i Tech Housea u Das Hausu.
Obožavao sam puštati s njima. Bilo je tu mnogobrojnih partya i aftera koji su mi stvarno ostali u lijepom sjećanju. Super mi je bilo brusiti svoje tehničke vrline sa Bronskim, kao i zadirati u duboke sfere kopanja glazbe s Heryom. Mogu reći da me danas kao DJa zapravo najviše zanima naša mala elektronička scena. Ima nas stvarno puno iza pulta i svi daju svoj maksimum da se pred klaberima dokažu. Nema mjesta za greške. Tako je nastao River Festival koji je služio da svi ti pravi zaljubljenici u glazbu se okupe i u sinergiji sa prirodom zabave najvjernije klabere. Tako su u 5 godina održavanja festivala svirali mnogi kolektivi.
Photo credit – Air Alex
3. Jesi li otvoren za B2B suradnju ili više voliš samostalne nastupe?
Iako volim i samostalne gigove gdje sam odlučujem što ću puštati sljedećih par sati, kako sam svoju DJ priču započeo kroz b2b projekt, moram priznati da najviše uživam kada sam u kombinaciji s nekim od svojih kolega.
4. Kao začetnik River festivala, što te najviše veselilo prilikom planiranja i organizacije festivala?
Puno je toga što me veselilo u organizaciji. Na festivalu su nastupali mnogi artisti veoma različitih žanrova koje je trebalo posložiti u pravom redosljedu kako bi cjelokupna glazbena priča festivala odgovarala. Tako da samo slaganje timetablea je bilo veoma zabavno. Plan promocije koji su Vanja i Gars svake godine sjajno odradili nas je isto veselio. Cake koje smo smišljali kako bi približili ideju onoga što radimo polaznicima festivala je bio ključan dio organizacije. Na primjer, jedne godine se Tvrtko Bolčić sjetio da bi flyere za festival mogli slagati u obliku papirnatih brodića, pošto nam je logo festivala bio brodić.
Tako su se flyeri u obliku papirnatih brodića mogli pronaći po Zagrebu, Karlovcu, Rijeci i mnogim drugim gradovima. Onda smo u tu foru uključili i nagradne igre. U nekolicini brodića se nalazila oznaka i onaj tko ju je pronašao ima besplatnu kartu za festival. Za promo partye smo isto znali snimati kratke videe DJeva koji su nastupali. Desetak sekundi na različitim lokacijama Zagreba, DJ kojeg smo predstavljali, bi zaljepio sticker. Onda je opet išla nagradna, tko nađe sticker i poslika se kod njega dobije free upad. To je bilo zaista zabavno!
Photo credit – Iljir Gjidoda Photography
5. Iz perspektive DJ-a i organizatora u čemu su ljudi najviše uživali tijekom festivala?
Rekao bih the big three. Poznata lica klabera, dobra glazba te naravno priroda. Festival se održavao na obali rijeke Mrežnice. Mislim da malo tko do sada nije uživao u njenoj ljepoti. Tako kada skupite sve te ljude koji su zimsku sezonu proveli po klubovima i postavite ih u takav habitat gdje se tokom vrućih ljetnih dana mogu rashladiti slušajući omiljenu glazbu. To je zaista perfekcija!
6. Koji su izazovi prilikom organiziranja takvog velikog događaja?
Uhhh… ima ih više. Vjerovatno najviše vremenska prognoza. To je jednostavno faktor na koji nismo mogli utjecati. Iako bilo je dosta izazovno planirati dosta toga, jedne godine, iako smo imali sve dozvole organiziranja festivala nam je jutro drugog dana upropastila policija. Sve što su nam rekli je da netko bitan nije mogao podnjeti buku pa smo tako morali stišati glazbu. Četvrti River Festival je ukrasila jedna anegdota koja mi je bila toliko stresna da dugo o njoj nisam htio pričati. Srećom, Gars me svojom zafrkancijom uspio smiriti pa ću je evo danas podijeliti.
Naime, iako smo sve radili po zakonu, na početku festivala nam je prišao jedan stariji čovjek koji je inzistirao da se nalazimo na njegovom zemljištu te je zahtjevao da mu ispečemo janjca. Hahaha. Tako smo u strci dok se odvijao festival morali tražiti janje da mu ispečemo. Tako si imao Techno koji je odzvanjao uz miris pečene janjetine. Naravno da smo mogli reći starcu da nas ne interesira, ali nismo htjeli stvarati nepotrebne probleme sa mjesnom zajednicom gdje su manje više svi rođaci.
Photo credit – Marko Lopac
7. Što je za tebe posebno prilikom sviranja na manjim mjestima kao što su Funk i Masters?
Funk i Masters su mjesta u gradu koja, ako ćemo iskreno, pune bliske osobe i prijatelji DJeva koji tamo rade party. Klaberi koji su te došli slušati u beskompromisnom izdanju gdje krojiš zabavu muzikom koju voliš. U tom trenutku smatram da takvo okruženje iz svakog DJa izvlači ono najbolje.
8. Što ti cilj tijekom sviranja seta, što slušateljima želiš priuštiti?
Smatram da svaki DJ set mora imati neki uvod, taj uvod kod mene znači što bolje i neprimjetnije se nadovezati na DJa koji je bio prije mene, nastaviti u nekom stilu koji odgovara i završiti na način da DJ koji je nakon mene se može lako nadovezati. Ne volim previše eksperimentirati s Breakbeatom. Možda stvar ili dvije u setu kako bih naznačio promjenu priče ili napravio svojevrsni odmor partijanerima. Tako da smatram da je glavni cilj da set ima glavu i rep.
Photo credit – Marko Lopac
9. Spremaš li neke nove evente pod okriljem Rivera?
Iskreno, nisam siguran. Razmišljao sam već neko vrijeme o pokretanju nekog novog klupskog projekta, ali još se nisam odlučio ostaviti River iza sebe. Čim prođe ova COVID situacija donijet ću odluku kako nastaviti dalje. O prestajanju nije još bilo ideje, a siguran sam da još neko duže vrijeme je neće ni biti.
10. Možeš li s nama podjeliti svojih top 5 traka?
Nikako ne mogu! Hahaha! Previše ih je u konkurenciji za najbolju da takvo mjerenje nema nikakvog smisla. Na primjer, ove godine za svoj rođendan sam se odlučio puštati proper all nighter, u Mediki u Surogatu, na kojem sam u kombinaciji ploča i digitalne glazbe imao preko 1200 stvari na raspolaganju. Ok, pustio sam ih stotinjak, ali ne bih se mogao odlučiti da samo od te večeri idem odlučiti koje su mi u TOP 5 stvari.
U eseju za Mixmag, Jefferson piše o rasnoj nejednakosti na plesnoj sceni, zašto vjeruje da takva nejednakost postoji i zašto je napustio DJing nakon više od tri desetljeća.
"Prošle godine sam svirao u prepunom klubu na Ibizi za preko 4000 ljudi, i dobio sam oko 2000 dolara", piše Jefferson. "Otkrio sam da je DJ koji je svirao u praznom susjednom klubu dobio 250.000 eura i odlučio sam prekinuti s DJ-ingom. Prije sam mislio da ako napuniš klub zaslužuješ novac, jednostavno. Kad su dečki plaćeni više od mene za prazan klub, to nema smisla."
"House glazba je prijestolnica rasne diskriminacije"
Jefferson zatim objašnjava kako vjeruje da je problem u funkciji ponude i potražnje, jer "više je bijelaca nego manjina. Ako imate deset puta više bijelaca nego bilo koja manjina, imate deset puta veću publiku. Bijeli ljudi žele bijele heroje; crnci žele crne heroje; Indijci žele indijske heroje; Kinezi žele kineske heroje. Ako glazbu puštate bijelom umjetniku, to je deset puta više od publike bilo koga drugog. Dakle, ako izdavačka kuća plati bijelog umjetnika milijun, najnadarenijem crnom umjetniku daje pedeset tisuća, to je ekonomija. "
S obzirom na to, kaže Jefferson, da EDM na glavnoj pozornici uglavnom čine bijeli producenti koji privlače bijelu publiku, porast EDM-a u posljednjem desetljeću stavio je umjetnike u boji u veliki nedostatak.
"House glazba je glavni razlog rasne diskriminacije u glazbenom poslu", nastavlja. "U početku nije bilo tako. U početku sam mislio da smo svi jednaki. Ali uspon EDM-a pokazao je kako je ekonomska snaga prešla u ruke bijelaca, jer samo bijeli DJ-i prave EDM. Ista stvar dogodila se s rock 'n' roll-om: Crni umjetnici danas jednostavno ne uspijevaju, a crni umjetnici ne prave EDM."
Više o Marshall Jeffersonu u novoj kolumni "Put po sceni".
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.