Skip to main content

Ana Antonova: Glazba je druga najbolja stvar nakon ljubavi


2016. je obilježena nagradom publike na prvom Ambasadoru, a potom seli u Rijeku gdje se povezuje sa kompletnom scenom i niže uspjehe.

Surađuje sa Marinom Karamarko i postaje label manager Thanq etikete; pokreće plesne večeri Caramel i "fitness!" i baca se u produkciju sa izdanjima za cijenjene etikete Get Physical, Not Allowed, Dobar House, Dubøka Records, Conceptual Black i THANQ, a ove godine je osnovala vlastiti label Distrikt 051 i pokrenula radijsku emisiju Fader na Radio Roži. Više o njenom radu, ali i mišljenjima, planovima u nastavku…


Foto: Mara Prpić

1. Ana, ti si umjetnica sa puno iskustva kako publika doživljava tvoju glazbu?

Moram priznati da već neko duže vrijeme postoji količina ljudi koja me zaista prati i nastoji dolaziti na svaku svirku koju imam. Setovi su dosta energični i vidim da to publika voli. Bitno je da me «doma» vole, a riječka publika mi je to više puta pokazala. To je međusobna razmjena energija i neizmjerno sam im zahvalna na tome. Gotovo uvijek sam u panici nekih 10-ak minuta prije seta, ali to samo iz razloga da ih ne razočaram i da uvijek dobiju ono zbog čega su došli. Samih reakcija i atmosfere vrlo često postanem svjesna tek dan-dva poslije svirke i uvijek se iznova čudim koliko dobro reagiraju.



2. Kako bi opisala glazbu koju stvaraš?

Levitiram negdje između minimala/deep techa i (deep) house-a, nikad ne znam gdje će to završit kada krenem raditi traku. Vrlo često ima elemenata koji su slični harmonijama ili stilu u klasičnoj i sakralnoj glazbi. To se pogotovo može čuti na mom posljednjem izdanju koje je izašlo prošli petak. Koristim dosta «padova» , volim dobro raspisati aranžman; puno vremena posvetim pisanju već spomenutih padova i klavijatura, a vrlo često bas dionice su inspirirane zvukom iz najstarijih žanrova u elektroničkoj glazbi disko/funk.



3. Uživaš li u istraživanju raznih žanrova ili naginješ jednome?

Apsolutno sam «ronilac» kroz žanrove, čak sam se jedno vrijeme tjerala da ostanem samo u jednom žanru i eventualno ulazim u srodne pod-žanrove, ali nije mi uspijevalo. Ako je neka traka dobra, dobra je i naći će mjesto u setu. Svakako gledam kad i gdje sviram i prilagodim se line-upu, klubu, festivalu ili događaju, ali mogu potegnut od disca do techna bez problema.


4. Što misliš u kojoj mjeri glazba pozitivno utječe na ljude?

Na mene izrazito utječe, pa se nadam da i na ostale. U ovim najtežim vremenima koje prolazimo od prvog lock-downa pa evo i sad do ovih novih restrikcija meni je zaista pomogla da održim zdravi razum. Jako puno sam producirala u tom prvom lock-downu od glazbe za kratke dokumentarce pa sve do novih materijala koji uskoro izlaze.



5. Do sada si imala mnoga uspješna izdanja, na koji način nastaju, spontano ili planski, od kuda crpiš inspiraciju?

Jako puno radim i posebno me inspiriraju kišni dani, kojih u Rijeci ima na pretek. Pravi sam «pluviofil» i više me veseli kišni dan nego sunčani. Za takvih dana najviše napravim. Što god sam planirala nikad nije upalilo i kad namjenski krenem jer radim za neki label nije mi uspjelo. Odustala sam od bilo kakvog planiranja i jednostavno radim, napravim određenu količinu novih pjesama, onda ih grupiram da pašu po zvuku, atmosferi, žanru i pronalazim label kojem bi odgovarale.

Tako da je vrlo moguće da prva traka sa izdanja nastane mjesecima razlike od primjerice, zadnje na EP-u. Ovo je usko vezano i za vaše treće pitanje, jednostavno ne mogu ostati u jednom žanru i njegovati samo jedan zvuk. Šaroliko je to kod mene, ali mislim da se generalno sve na kraju može svesti pod isti «nazivnik».



6. Postoji li party koji je zauzeo posebno mjesto u tvom srcu?

Bilo ih je nekoliko. Prvo moram navesti b2b after setove sa Marinom Karamarko u riječkoj Crkvi. Jako dobro se kužimo u toj kombinaciji i svaki b2b s njom me iznimno veseli. Drugi party koji posebno pamtim, odnosno nastup, je nastup na Jigo Festivalu u Splitu. To mi je bila prva svirka u Splitu, bookirana sam od strane organizatora kojeg uopće nisam poznavala, publika me isto tako ne poznaje, a imala sam osjećaj kao da sviram za svoju publiku u Rijeci. Zaista nisam znala šta da očekujem i bilo je fantastično.

Također moram spomenuti i zadnji odsvirani festival ove godine «Thru The Bushes» koji se preselio u Harteru. Dovoljno je pogledati album fotografija na njihovom FB pageu i after movie Mare Prpić i dodatna objašnjena nisu potrebna. Bilo je tu još puno manjih evenata i partija, naravno da ne mogu sve nabrojati, ali za svaki se pripremam jednako i za najmanji party kao da je najveći festivalski nastup.


Foto: Stefani Stefan

7. Na čemu trenutno radiš?

Trenutno imam dosta završenih materijala, uhvatila sam se traženja labelova koji bi to izdali. Do kraja godine, a i početkom sljedeće izdat ću drugi EP na Dobar House labelu i prvi samostalni na THANQ labelu. U petak mi je izašao EP na cijenjenom UK minimal labelu Dubøka Records.

Vlastiti label “Distrikt 051” je u pripremi registriran i čeka malo bolje dane, prvo izdanje je okvirno dogovoreno, bit će to jedna zanimljiva suradnja.

Očekujem da bi svjetlo dana moglo dočekati u prvoj trećini 2021. Također vodim emisiju za elektroničku glazbu “FADER” na riječkom internet radiju “Radio Roža” svaki drugi petak u mjesecu uz pomoć kolegice Marine Jakšić. Dvije godine sam manager na THANQ labelu koji u ovoj nesretnoj 2020. slavi 5 godina postojanja. Label jednom mjesečno izbacuje izdanja mladih talentiranih producenata iz cijelog svijeta. Obaveza u glazbenoj domeni ne manjka, čak i u ovo vrijeme kad svirke po klubovima izostaju.



8. Što za tebe znači Ambasador?

Osim što je priznanje za rad u protekloj godini, Ambasador je i izvrsna prilika za okupljanje svih aktera elekroničke scene, upoznavanje i razmjenu iskustava. Posebno novajlijama kojima sama nominacija ili osvajanje nagrade mogu biti izvrsna motivacija za nastavak rada i rasta u domeni. Kao što je i meni bila 2016. godine.


9. Možeš li nam reći svoj glazbeni moto?

Nisam baš osoba od motivacijskih citata i poruka. Ali evo reći ću: Glazba je druga najbolja stvar nakon ljubavi, a obje su donekle i usko vezane, uživajte u jednoj ili drugoj, a oni koji imaju sreće, u obje.

10 hardcore klasika svih vremena. Odabrala Katarina O’Halloran


Glazba za nju ima sposobnost iskazivanja osjećaja, događaja i iskustava. To je i potvrdila nedavnim osnivanjem dvije nove etikete Asiel Records i Biomechanik Structures Records. S mnogo iskustva, volje i energije publici može ponuditi širok spektar glazbe od underground techna (acid, dark, industrial) do hardcorea (gabber, industrial, mainstream).



Pa kako i priliči njenom glazbenom usmjerenju Katarinu smo zamolili da nam složi Top 10 klasika svih vremena hardcore glazbe. Priprema, pozor, sad!

DJ Weirdo & Dr. Phil Omanski – Young Birds (1996.)



DJ Delirium and Buzz Fuzz – Immortality (1996.)



3 Step Ahead – Drop it (1997.)



3 Steps Ahead – It's Delicious (1997.)



The Outside Agency – Touch The Darkness (1997.)



Lenny Dee – Forgotten Moments (1997.)



Marshall Masters – Dont touch that stereo (1998.)



Neophyte vs Stunned Guys – Army of hardcore (1998.)



Neophyte – Execute (1998.)



The Stunned Guys – Io Sono Vivo (1998.)

Sven Vath remiksirao EDM traku Elon Muska, te mu je osobno i uručio


U sklopu ceremonije dodjele nagrada Musku, koji često govori o svojoj ljubavi prema elektroničkoj glazbi – točnije technu, uručen je poseban, jednokratni vinil boxset šefa Cocoon-a i techno legende, Svena Vätha, kako prenosi DJ Mag.



Bio sam zapanjen kako je mogao s toliko preciznosti rješavati složena pitanja. Na pitanje zašto toliko voli techno, odmah je rekao: ‘Maximum Human!’ Kako je u pravu. U svojoj sam karijeri odradio toliko intervjua. Trebao sam ih svesti na minimum kao gospodin Musk. ", istakao je Sven.



Stiže velika revolucija u slušanju glazbe

Za Elona je pripremio vrlo osobnu kompilaciju "SOUNDTRACK FOR SPACE TRAVEL", naravno kao vinyl box, a njegov sin Tiga naslikao je naslovnicu za nju. Zajedno s Gregorom Tresherom napravili s i dva ekskluzivna remixa pjesme "Don't Doubt Your Vibe". To je EDM traka koju je inače producirao Elon Musk, koji slovi kao suosnivač Pay Pala, vlasnik Tesla brenda koji razvija električne automobile i SpaceX projekta koji se bavi istraživanjem putovanja u svemir. Pogledajte u nastavku susret Elon Muska i Sven Vätha.



Evo kako je susret s Elonom Muskom opisao Sven Väth:

"Jučer navečer pozvan sam na godišnje dodjele nagrada Axel Springer i bila mi je čast upoznati se i razgovarati s Elonom Muskom. Smatram ga jednim od velikih vizionara našeg vremena. Razlika za sve nas na ovom planetu. Ali on se tu ne zaustavlja. Ide dalje. Rizik je ono što stvari mijenja. Njegova hrabrost da se probije kroz stare strukture, preispita sustav putovanja i još toliko toga koristi čovječanstvu.

Trebamo ljude poput njega u naše vrijeme da odgovore potraže u društvu koje sve više raste kako bismo mogli nastaviti živjeti sigurno i bez straha. Ako stvari krenu po zlu. Ako ne radimo svi zajedno, onda netko na neki način treba konstruirati plan B. Mjesec. Mars. Elon nam daje mogućnosti. Inspirativno je. U svakom slučaju, rezultati i istraživanja stečena njegovim istraživačkim umom pomažu nam da sve više razumijemo svemir. Istraživanje je ljudsko i usidreno u našem DNK.



Ideja o letu kroz svemir uvijek mi je bila čudna, ali susret s Elonom ostavio mi je toliko više znatiželje i stvorio prostor za maštanje. Stoga sam za Elona pripremio vrlo osobnu kompilaciju "SOUNDTRACK FOR SPACE TRAVEL", naravno kao vinyl box, a moj sin Tiga naslikao je naslovnicu za nju. Zajedno s Gregorom Tresherom napravili smo i dva ekskluzivna remixa pjesme "Don't Doubt Your Vibe".

Elon Musk zaljubljenik je u elektroničku glazbu i zato ćete možda ponekad čuti kompilaciju na prvom letu u svemir. Putovanje kroz naš Sunčev sustav pored Marsa, Venere, Jupitera i Saturnovih prstenova. Kroz rojeve asteroida do malog patuljastog planeta Plutona i natrag brzinom svjetlosti. To je ono što možemo sanjati i zamišljati duboko u sebi, to je ono što nas nadahnjuje da rastemo izvan sebe."

Poslušajte novi EP našeg producenta Dekova prije turneje po Aziji


Slušatelje vozi kroz jedinstveno tribal putovanje, te umirujući glas koji vodi kroz niz meditativnih efekata dok privremeno gubimo osjećaj za vrijeme i prostor i zasigurno uspješno dezorijentiramo osjetila.



Dekova je hrvatskoj publici poznat po svojim brojnim nastupima u Opera klubu gdje je nebrojno puta fantastičnim setovima ostavio publiku bez teksta koja se zatim danima nakon partija rado prisjećala svih trenutaka.



Svoju karijeru je također izdefinirao tako što je dvije godine nastupao kao rezident u Aquarius klubu na Zrću za koji u prijašnjem intervjuu za Klubsku scenu navodi:

Doslovno mi je svaka manja gaža bila za odradit kao iz šale, tako da bi mladim DJ-ima preporučio da im bude prvo cilj odraditi koju sezonu i izdrilati se na Zrću, jer je stvarno korisna stvar“.



Radeći konstantno punom parom, Dekova je za prosinac pripremio glazbenu turneju Azijom čime će zadiviti posjetitelje svojom energičnom, razigranom i temperamentnom glazbom. U sklopu turneje planira posjetiti mega klubove Queen Club i DMT Club u Hangzhou, The Room u Shenzhenu, Box Music Festival u Xianu i klub gdje je već godinu dana rezident, legendarni Space Plus klub.

Ovaj tjedan premijerno se prikazuje film Plastikman R E W I N D


Priopćenje za javnost i najava nude nekoliko informacija o sadržaju filma u režiji Davida Terranove, nudeći evokativni, ali zagonetni citat Hawtina. "Zamislite da se probudite iz acid tripa i pokušate sastaviti sve dijelove … deset godina kasnije", piše Hawtin.



PLASTIKMAN R E W I N D emitirat će se u petak, 4. prosinca putem web stranice Beatport i Beatport-ovog Twitch kanala. Održat će se dvije projekcije, jedna u ponoć po našem vremenu, a druga u ponoć po EST (vrijeme Sjeverne Amerike)



Richie Hawtin izdao je live album kao Plastikman 2014. Upravo je izbacio i solo EP, prvi od 1999. godine, pod svojim imenom.

Pogledajte najavu za PLASTIKMAN R E W I N D.