Skip to main content

Dan: 28. listopada 2012.

Razgledajte dom Moogovih synthesizera

Moogfestival završio je jučer, a nastupili su Four Tet, Disclosure, Richie Hawtin, i mnogi drugi nama poznatiji i manje poznati izvođači.

Tko je bio tamo imao je priliku posjetiti i sjedište proizvođača prvog synthesizera i možda neke od svojih skladbi probati odsvirati na neki drugačiji način u njihovom Sound Lab-u, kao što je to, između hrpe ostalih, napravio i Matthew Dear, odsviravši svoju stvar ‘Earthforms‘ s ovogodišnjeg albuma ‘Beams‘.
{youtube}q98mUtheyx8{/youtube}

Cijela FIRMA je smještena u jednoj zgradi u kojoj samo 50ak zaposlenika dizajnira, sklapa, testira, skladišti, i prodaje ručno rađene elektroničke intrumente. Godišnje iz ove firme izađe 10000 instrumenata, što uključuje snythove, pedale, gitare i sl.

134 godine stara audio snimka na foliji

Snimka je napravljena na alufoliji na čijoj je površini utisnut i nasnimljen zvuk. S obzirom na krhkost folije, na fonografu se snimka mogla pustiti tek nekoliko puta. Kako bi rekonstruirali ovu preko stoljeća staru snimku, znanstvenici su napravili 3D model ‘staza’ u foliji, te s njima prošli kroz software koji je potom napravio originalnu audio snimku.
{youtube}uiNTFrMtCXs{/youtube}

Što se tiče velike misterije sadržaja te snimke, otkriveno je da se na snimci nalazi 23 sekunde instrumentala roga, uz koju politčki pisac Thomas Mason recitira Mary Had a Little Lamb i Old Mother Hubbard.

Koristeći modernu tehnologiju, snimka će imati svoju prezentaciju i popratni party u Museum of Innovation and Science u New York-u, gdje se dosad i čuvala.

Detalje o rekonstrukciji, te nekoliko linkova na kojima možete i poslušati snimku nalaze se OVDJE.

Elektronski beatovi protutnjali Velesajmom

Za razliku od prvog izdanja organizatori su boljke prošlogodišnjeg izdanja Electronic Beats festivala ispravili upravo u segmentima u kojima su im prošle godine prigovarali, a u prostoru Velesajma dodatni sadržaji EB-a poput photo bootha, štanda s promo poklonima ili velikog chill out prostora  koje čine cjelokupnu prezentaciju ovog jednodnevnog festivala došli su do izražaja. Time su ujedno stvoreni perspektivni temelji da ovaj elektroničko –indie festival svake godine bude još veći.

Što se glazbenog dijela tiče, Zagrebački dvojac Kimiko nastupio je još u onom dijelu kad se publika tek okupljala i zagrijavala za nastavak večeri, pa ih je popratila tek šačica fanova, dok je program već u 20h otvorio DJ Itch koji se zajedno s DJ Pitzekom u DJ Boothu pobrinuo da glazba na EB-u i u pauzama između glavnih imena nikako ne prestane.

electronic beats4

Točno po rasporedu u 22h nastupila je Dominique Dillon, mlada brazilska glazbenica s prebivalištem u Berlinu u kojem je za Bpitch Control izdala svoj debi album "The Silence Kills" te ga u pomalo mističnoj mračnoj atmosferi, bez efekata na pozornici Velesajma i predstavila. Dillon je uspjela zainteresirati nešto veći broj publike, iako je ovaj prvi dio večeri bio idealan za druženja i sretanja dragih ljudi u među prostorima što je festivalu dalo dozu opuštenosti koja ga djeli od koncertnih izvedbi i zbog kojih toliko volimo festivale.
electronic beats

No kad se Woodkid pojavio na pozornici s osam članova benda, od čega tri puhačka instrumenta, četiri bubnja, synthovima i ritam mašinama dvorana se ugodno popunila, a publika je zainteresirano iščekivala kakav nam to novi zvuk donosi Francuz kojem je ovo prvi nastup u našoj zemlji. Uz toliko instrumenata u najmanju se ruku Woodkidova glazba može nazvati zanimljivom, ugodnom za slušanje, dramatičnom i atmosferičnom. Uz prikladne vizualizacije, zanimljivu pojavu i nešto novo na ovim prostorima Woodkid je hipnotizirao publiku, izazvao ovacije, a zvuk je bio puno bolji i puniji nego tijekom nastupa headlinera Hot Chipa.

electronic beats

Ukoliko se ne nalazite u prvim redovima nemoguće se oteti dojmu da bi sve skupa trebalo biti glasnije i čišče posebno u izvedbi Hot Chipa. No publika se nije dala smesti pa se zajedno s Hot Chipom pjevalo „How Do You Do“, „Ready For The Floor“, „Over and Over“, 'Boy from school', kao i druge pjesme s novog "In Our Heads" albuma u kombinaciji sa starijim hitovima koji su ih učinili poznatima.

eb7

Nažalost zvuk je malo pokvario dojam njihovog nastupa koj je trajao sat i pol što je ispravljeno odličnim nastupom berlinskog Modeslektora koji su prema svemu ipak najiščekivanije ime festivala i na čiji su si nastup prisutni dali oduška, ipak su oni na ovom izdanju Electronic Beats festivala najviše elektronički nastrojeni. Plesalo se, pljeskalo, skakalo i mahalo glavama dok je zločesti berlinski elektro techno zvuk s dozom acida ponukao Gernota Bronserta i Sebastiana Szaryja da delirij poveća polijevajući po publici sve tekuće što im se našlo pod rukom od vode do šampanjca. VJ vizuali su popratili zvuk njihovog posljednjeg albuma „Monkeytown“ kojeg su uostalom i na Velesajmu promovirali  te uz majmune i upečatljive poruke na video zidovima učinili njihov nastup prema našem ukusu highlightom festivala.

eb6

Nakon prošlogodišnjih dragih uspomena vezanih uz nastup Roisin Murphy, Digitalism i TEED-a u Tvornici, ove su godine Woodkid , Hot Chip i Modeselektor live nastupima osvojili novu publiku i zadovoljili jesenske apetite redovne koncerte publike. Vratili smo se novim uspomenama i osjećajem da je Electronic Beats festival ispoštovao dužnost da glazbeno obrazuje, ali i zabavi publiku, dok se 9. paviljon Velesajma pokazao dostojnim prostorom da ispuniti zahtjeve organizatora koji nam namjeravaju prirediti veća glazbena događanja u gradu Zagrebu. Publike još uvijek sasvim dovoljno ima.

eb5

Fotogalerija -26.10.2012. Electronic Beats Festival/Paviljon 9./Zagrebački Velesajam

Stvar je promocije, ne profita…

4. studenog izlazi novo izdanje za Ruska, EP pod imenom ‘KAPOW‘, a sadržavat će 4 nove stvari – ‘Yeah‘, ‘Booyakasha‘, ‘Bring It Back‘ i ‘Like This‘, a biti će dostupno potpuno besplatno.

Prirodna mi je stvar da KAPOW izdam sam. Kako ja želim. Na način koji ja hoću i brzinom kojom hoću. Stvar je promocije, a ne profita – želim obožavateljima dati muziku u real time-u. Ako mi oni mogu pomoći pri promociji, onda je to ustvari isto što radi i etiketa, ali bez copyright restrikcija. Obožavatelji su ključ uspjeha KAPOW. Ako vam se sviđa, pošaljite prijatelju. Želim da svi koji žele mogu imati moju mjuzu.‘, rekao je Rusko.
{youtube}8RVKLcaIAE8{/youtube}

Nakon ovog poteza Rusko je najavio da će mu ubuduće sva produkcija biti besplatna, odnosno dostupna svima koji ju žele. Vrlo odlučan, i hvalevrijedan potez ovog mladog producenta, a čini se i kao dobar maretinški potez.

Rusko se odlučio za ovakav potez nakon isteka ugovora s etiketom Mad Decent od Diplo-a, a sada ostaje pitanje hoće li nova mjuza biti dostupna samo kao digitalno izdanje, ili će doći do tiskanja bilo kakvih fizičkih oblika…

Nedjeljno slušanje by Pete Tong

Petea Tonga vjerojatno ne trebamo posebno predstavljati, jer ova je glazbena legenda toliko dugo u svemu ovome da ga znaju u svim dijelovima Zemlje, ako iole prate elektronsku glazbu. BBC-eva uzdanica donosi svoje omiljene stvari…

{soundcloud}https://soundcloud.com/edgibert/frank-b-chain-of-fools{/soundcloud}

Pete Tong će svoj idući set otvoriti s pjesmom novog Irskog producenta Franka B-a – Chain of Fools, odličnom house produkcijom čikaškog okusa, koju je u svom setu pustio Jamie XX i time otovorio put ovom mladom producentu. Pete Tong kaže kako se trenutno događa velika promjena na danceflorovima diljem svijeta, pa ljudi traže puno dublji, soulful sound, a ovo je pravi primjer toga.

Ako ljudi ne plešu, a treba podići raspoloženje Pete Tong izabrat će stvar iz 1997. godine, Basement Jaxx: Flylife Xtra (Eats Everything Rework), koja i u 2012. godini zvuči jednako svježe i plesno, a za vjerojatno najveći hit grupe Massive Attack – Unfinished Sympathy žao mu je da je nije uspio potpisati za svoju etiketu.
{youtube}miBEibD_dsg{/youtube}

Pete Tong je čekao dugo, čak 6 mjeseci dok mu Cedric aka SYF iz Azari & III nije došao da snime vokal za njegov prošlogodišnji instrumental Pete Tong Feat SYF: Dawn, pa je upravo ta stvar stvar koja dobija najviše premotavanja i preslušavanja trenutno, i slažemo se da je rezultat odlična house stvar.

Stvar koju svi znaju, ali nikad nije postala hit, iako je reizdana dvaput, Goldie: Inner City Life, i koju Radio 1 sada pušta kao oldie stvar, trebala je po Tongu biti crossover hit, a uz Hot Natured & Ali Love: Benediction Pete Tong ustao je ujutro, stvar za koju kaže da je definitivno underground himna ljeta iza nas.
{youtube}S0Bv_hhGJpo{/youtube}

Za svoje tajno oružje, koje je trebalo postati masivni hit ove godine, ali nekako je stvar ‘prespavana’, Pete Tong pušta Nneka: Shining Star (Joe Goddard Remix), a stvar s kojom bi pokazao koliko ima eklektičan ukus u glazbi je stvar grupe Led Zepellin – Good Times Bad Times, zbog koje je kao devetogodišnjak poželio svirati bubnjeve.

I za kraj, stvar koju bi pustio u svitanje zore na Ibizi je melankolična stvar Sébastiena Telliera – La Ritournelle.

Mi smo pronašli odlične mjuze, a vi?

Ibiza – DC10 freak show (treći dan)

Kako se u četiri dana ne može vidjeti sve što pruža ovaj čudnovati otok, propustili smo afterbeach closing party s Lucianom u Ushuaii, ali smo zato nešto kasnije stigli na sasvim drugačije mjesto, na koje dolaze veterani s Ibize i svi oni koji godinama žive rave u duši. Svojedobno je više puta bio zatvaran zbog velikih zaplijena i konzumacije droge, a 2009. uopće nije ni otvoren. DC10 je inače poznat i kao dom ponedjeljkom Circo Locu gdje se njeguje kvalitetni techno i ostali podžanrovi, dok ostalim danima najčešće ne radi uopće, samo u posebnim prilikama kao što je bila ova naša. Posebna i samim time jer se radi o Paradise closing partiju, ali i zato što su se na dva floora predstavili glazbenici Hot Creations labela s njegovim tatom Jamie Jonesom u glavnoj ulozi.

jamie jones

Jamie Jones se ove godine može pohvaliti rezidencijom u njemu kako kaže najdražem i najvažnijem klubu na svijetu, stoga je završni party u DC10-u bio ujedno i proslava uspješne sezone te ostvarenje snova svih predstavnika Hot Creationsa. Tu večer uz Jamiea nastupili su: Solomun, Cassy, Heidi, Craig Richards, Darius Syrossian, Three, Richy Ahmed, Miguel Campbell, Robert James, Russ Yallop, Digitaria (Live) i Mark Jenkyns.

Osim poduže liste izvođača u klubu dočekao nas je još veći red na ulazu, pa smo iz prve ruke doznali kako izgledaju najposjećeniji partiji na Ibizi, iako je njegov kapacitet od 1500 ljudi (iako se činilo da je prije 3000) neusporediv s brojkom od 12 000 koji stanu u prostor kluba Privilege. Zbog neizmjerne gužve, te bezglavih čudnovatih likova iz svih djelova svijeta koji vam na prvu mogu pasti na pamet, prvi dio noći uopće se nismo uspjevali kretati, a pogotovo ne do wc-a koji je iz očitih razloga također bio masovno posjećen, iako je sloboda konzumiranja bila vidljiva na svakom koraku.

dc10 ibiza

Nažalost zbog tolike gužve smo zapravo dobar dio večeri pokušavali ostati na jednom mjestu i na nogama, a da netko ne „visi“ doslovno po nama. Ekipa se neprestano izmjenjivala u unutrašnjem i vanjskom prostoru u kojem je bilo jednako ljudi kao i na oba floora, stoga se plesalo minimalno, ali se slušalo maksimalno.

dc10 ibiza

No glazba je zato oduševljavala pa se taj nesnosni masovnjak lakše izdržavao. uz Jamiea glavna glazbena nadmoć pripada Solomunu koji je nosi titulu najboljeg producenta elektronske glazbe tu na Ibizi, ali i globalno. Solomun svoju glazbu zaista koristi kao instrument kojim upravlja publikom, kontrolira je i isprepliće tolikom melodičnošću i izborom ploča poput remiksa hita Montel Jordana iz  90- ih „This is how we do it“ koje tvore jednu odličnu slušnu priču koju je završio David Bowievom „Let's dance", a kako se glazba treba osjetiti ne opisivati, Solomun je jednostavno jedan od glazbenika zbog kojih toliko volimo elektroniku, pa niže možete poslušati natuknicu na koju su doslovno svi otkačili i pjevali u špici njegovog seta..

{youtube}7bMYhJ_UqnE{/youtube}

Nakon Solomuna, Cassy je u agresivnijem ritmu preuzela kormilo, a kako je potpuno sterilna u komunikaciji s publikom prebacili smo se na glavni floor na kojem je tata Jones groovom, bassom i perkusijama kobinirao deep s izvrsnim osjećajem za atmosferičnost kluba i djeljenje sreće na podiju. Na samom kraju svi izvođači te večeri pridružili su mu se iza pulta te oko 7h priveli ovo nezaboravno putovanje kraju te se posljednjom bis numerom oprostili od publike. Zbog svega toga već sad želim doći ponovno i vraćati se svake godine bar jednom godišnje.

dc10 ibiza

Zaključke je teško donositi, jer što više upoznajemo to nam se više sviđa, DC 10 i freak show bez obzira ne nesnosnu gužvu sad je opet na vrhu liste, što ne znači da vam sutra nećemo reći nešto drugo. Vrijeme je za spremanje, Amnesia i Marco Carola za posljednji dan, ludilo u srcu i duši. Pišemo vam uskoro…

dc10 ibiza

Foto: Goran Matijašec