Skip to main content
  • 29.02.2024.

Kako izgledaju pripreme za sezonu na Ibizi otkrio nam je menadžer kultne Amnesije

Početak sezone na Ibizi je sve bliži pa tako “bijeli otok” postaje sve aktualnija tema u svijetu elektroničke glazbe.

Piše: 

Nedavno smo istražili koliko košta odlazak na otvaranje sezone na Ibizu te može li se na “bijelom otoku” preživjeti na budžetu. No, sada se prisjećamo našeg razgovora s menadžerom glazbenog programa Amnesia Ibize Neilom Evansom, s kojim smo u rujnu imali prilike popričati na Croatia Beach Music Conferenceu na plaži Zrće.

Priča o kultnoj Amnesiji

Amnesia Ibiza uskoro slavi 50 godina postojanja. Njena priča je krenula sredinom 1970-ih pod imenom “The Workshop of Forgetfulness’ te je slovila kao mjesto gdje bi ljudi došli plesati i zaboraviti na svoju svakodnevnu brigu. Nedugo nakon otvaranja, originalni tvorci kluba su otkrili grčku riječ “Amnesia” koja je nosila značenje kakvo traže. Svoj “boom” je doživjela kroz 1980-te i dolaskom house glazbe iz Chicaga na “bijeli otok”, a tijekom 90-ih i 00-ih se etablirala u jedan od najpoznatijih klubova na svijetu.

Neil Evans nam je u razgovoru istaknuo kako je Amnesia danas jedini istinski “Ibiza klub” te da su i dalje “obiteljski nastrojeni” u svom radu, za razliku od brojnih drugih klubova koji su se okrenuli “lasvegaškom stilu” te korporativnom ustrojstvu. Evans ističe, kako na svakom partyju se mogu uhvatili članovi Amnesia tima na plesnom podiju uz publiku, što nije slučaj kod drugih klubova.

Također, dugogodišnji menadžer Amnesije nam ističe kako je klub svoj renome dodatno potvrdio sa zimskim turnejama i gostovanjima u drugim državama te partyjima na atraktivnim i jedinstvenim lokacijama poput onih koje su pripremili u Hrvatskoj 2021.

No, kako sama priprema za sezonu na Ibizi izgleda?

Pripreme za svaku sljedeću sezonu na Ibizi kreću pred sami kraj tekuće, tvrdi nam Neil Evans. Tako su primjerice pregovori za 2024. krenuli krajem rujna prošle godine, kako bi sve bilo spremno i objavljeno do početka Miami Muiic Weeka sredinom/krajem ožujka. Neil nam ističe važnost objave datuma na vrijeme kako bi posjetitelji mogli isplanirati svoje godišnje odmore te dolaske na Ibizu.

Tijekom jeseni rade reviziju sezone te gledaju hoće li što mjenjati za sljedeću godinu. Iako prate što je aktualno, traženo i vruće na tržištu, Amnesia Ibiza se drži dobrom starom poslovicom “ako radi, ne popravljaj”. Također, Amnesia donosi “festivalski” tip line up-ova, tako da na jednom flooru može biti hard techno, dok na drugome deep house, što stvara dodatnu dinamiku i posebnu ponud.

Tako već godinama imaju ustaljene brendove koji organiziraju svoje događaje, DJ-eve koji drže rezidencije kao i dane koji njima pripadaju. Kako nam je Neil Evans u razgovoru otkrio da će u tjednom rasporedu za 2024. biti minimalne promjene. Tako je Amnesia već potvrdila da će utorci biti u znaku Claptonea i njegovog The Masqueradea, dok će nedjelje preuzimati Pyramid.

Naravno, Neil nam ističe kako uvijek može doći neka ponuda koju ne mogu odbiti pa možda bude poneki specijal tijekom sezone, ali da je sami kostur i struktura programa jako ustaljena i prepoznata.

Kako klubovi na Ibizi privlače posjetitelje?

Za razliku od ostatka svijeta, gdje je online marketing i oglašavanje preko društvenih mreža postao broj jedan u privlačenju posjetitelja, Ibiza je ostala posebna. Kako nam Neil Evans prepričava, na “bijelom otoku” tradicionalni načini oglašavanja i privlačenja gostiju i dalje funkcioniraju.

Tijekom ljeta, brojni glazbeni magazini tiskaju posebne primjerke za Ibizu koji se mogu pronaći na aerodromu, u hotelu, kafiću, baru, restoranu, na mjestima gdje ljudi čekaju te bi ih to moglo zainteresirati. Naravno, plakati i flyeri su neizostavni dio na koje gosti Ibize nailaze, a kako nam Neil kaže – veliki billboardi su i dalje broj jedan, jer kad netko sleti na Ibizu, na putu do grada to je prvo što vidi. Važno je da bude informiran i zna što se događa na otoku u tom trenutku.

Naravno klubovi su se prilagodili te prate i online dio, ali on je više fokusiran na pretprodaju i samu najavu datuma i programa pred početak cijelog ludila na Ibizi.

sonus 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
brejcha 1
Pariška koncertna dvorana za dvije tisuće posjetitelja – L’Olympia – u 131 godinu dugoj povijesti ugostila je i Paul Kalkbrennera
defected zg desk