Macron želi da francuska elektronička glazba postane dio UNESCO-ve kulturne baštine
Francuski predsjednik Emmanuel Macron iznio je prijedlog koji bi mogao imati dalekosežne posljedice za globalnu elektroničku scenu
Naime, on želi da francuska elektronička glazba bude priznata kao nematerijalna kulturna baština UNESCO-a. U razgovoru s predstavnicima scene, Macron je istaknuo koliko je francuska elektronička glazba oblikovala suvremenu kulturu, ne samo u Europi nego i u svijetu.
Od pionirskih dana 1990-ih i uspona pokreta poznatog kao “French Touch” koji su predvodili Daft Punk, Air, Laurent Garnier, Cassius, Justice i drugi do današnjih generacija DJ-a i producenata, francuska elektronička scena bila je snažan kreativni motor.
“Elektronička glazba je dio naše kulturne povijesti. Nju čine umjetnici, kolektivi, festivali, klubovi, ali i publika koja stvara zajednicu“, izjavio je Macron i dodao da bi UNESCO status omogućio bolje očuvanje i valorizaciju te scene.
U praksi, ovakvo priznanje ne znači samo prestiž jer ono donosi i konkretnu institucionalnu podršku za očuvanje arhiva, edukaciju, festivale i nezavisne kulturne projekte. Također bi moglo pomoći u borbi za veću vidljivost i stabilnost klupskih prostora, koji se često suočavaju s regulatornim i financijskim izazovima.
Ovo bi mogla biti snažna poruka ostatku svijeta da su DJ pultovi, plesni podiji i zajedništvo na glazbi vrijedni zaštite i poštovanja
Iako je inicijativa još u ranoj fazi, mnogi akteri scene podržavaju ideju. Priznanje elektroničke glazbe kao kulturne baštine moglo bi biti snažna poruka ostatku svijeta da su DJ pultovi, plesni podiji i zajedništvo na glazbi vrijedni zaštite i poštovanja.
Prethodno je njemačka techno scena iz Berlina službeno uvrštena na njemački nacionalni registar nematerijalne kulturne baštine UNESCO-a još početkom 2024. godine. No, ta odluka je izazvala dosta bure u medijskom prostoru te reakcije iz Detroita.
Resident Advisor kritizirao Unesco: “Berlin nije izumio techno”
Alan Oldham (poznat kao DJ T‑1000), koji sada živi u Berlinu, podržava UNESCO priznanje, ali jasno ističe da je „Detroit birthplace of techno“ – rođeno mjesto žanra. Poznat je po komentaru da bi njemačko priznanje moglo otvoriti put sličnim inicijativama u Detroitu, iako u SAD‑u postoje rasni i birokratski izazovi.
Poznati DJ-evi i entuzijasti iz Motowna pozdravljaju ovaj korak, ali također pozivaju na pravedno priznanje poput nacionalnog ili UNESCO statusa za Detroit techno. Jer techno je rođen tamo, ali nastavlja živjeti svijetom.