TEMA DANA: Stefan Goldmann i renesansa techna

Nedjelja, 16 Veljača 2020

Stefan Goldmann, njemačko-bugarski DJ i skladatelj elektroničke glazbe. Njegovi se radovi usredotočuju na pažljivo preispitivanje estetskih i tehnoloških parametara jezgre techna, kao što su uzorak, petlja, uređivanje, ritam mreže i pjesma


"Pojam elektro-akustični ne ograničava vašu maštu na ambijentalno ili eksperimentalno", tvrdi Stefan Goldmann.

Umjetnik čiji rad koketira između plesnih podija i visokih umjetničkih institucija nosi zasluge za renesansu techna, a istovremeno pomiče granice između prenamjene povijesti klupske glazbe i neustrašivo gura njene oblike u budućnost.



Goldman je DJ i producent čija izdanja potpisuju renomirane etikete Perlon, Ovum, Innervisions, Mule Electronic kao i vlastita Macro koju je osnovao sa Finnom Johanssenom 2017.g. U međuvremenu je predavao na fakultetima i napisao knjigu "Presets – Digital Shortcuts to Sound".

Osmislio je legendarni "Elektroakustischer Salon" u Berghainu, prostor koji istražuje beskrajni pristup elektroničkoj glazbi i postao je okosnica eksperimentalne elektroničke scene.

Goldmann ističe: "Glazba koja se tamo prezentira teži da slijedi vlastita pravila."



Goldmannov interdisciplinarni pristup kompoziciji, produkciji i prezentaciji doveo ga je do skladanja i izvođenja posebnih koncerata u japanskom Kyotu (Honen-In Temple), Muzeju umjetnosti Los Angelesa, te Muzeju Centro Cultural Kirchner u Buenos Airesu.

U skladu s prostornim uvjetima ovi nastupi pružaju jedinstveno neumoljivo iskustvo slušanja - ono što slušatelja izbija iz pasivnih navika slušanja.



Njegov ogroman opus djelovanja kao glazbenog znanstvenika i techno producenta bilo je očigledno važno iskustvo koje ga je dovelo do stvaranja Stroma - prvog ikada održanog festivala elektroničke glazbe koji se proteklog vikenda 7. i 8. veljače dogodio u uglednoj Berlinskoj filharmoniji.



U prostoru "Grand Hall" peterokutnog oblika kojeg je dizajnirao njemački arhitekt Hans Scharoun, nastupali su pioniri elektroničke glazbe Kruder & Dorfmeister, Cristian Vogel, Ryoji Ikeda live, dok su Deena Abdelwahed, KiNK i Nina Kraviz imali svoj floor ispod futurističkih lukova u foajeu.



Strom ne nudi klasični crossover, ali nastoji predstaviti izvanredna individualna dostignuća u umjetnosti po standardima za suvremene skladatelje koje izvodi orkestar, ali s potpuno različitom formalnom i tehnološkom pozadinom. Naglasak je manje na žanrovima ili kulturama, a više na idiosinkratičnosti.



Kustos festivala Goldmann - "Strom premošćuje jaz između visokih kulturnih institucija i elektroničke glazbe"



Obje festivalske večeri ponudile su oko sedam sati glazbe, izmjenjujući različite prostorne postavke kroz vrlo raznolike oblike izražavanja i pokrivajući izrazito različite formate izvedbe.

Nakon značajnog događaja portal Electronic Beats zamolio je Goldmanna da dublje objasni potencijal ulaska elektroničke glazbe u glazbene institucije i tradicije koje se poštuju. Intervju možete pročitati ovdje.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Klubskascena.hr (@klubskascena)

TEMA DANA: Stefan Goldmann i renesansa techna