Skip to main content

Kako su Layo & Bushwacka! stvorili “Love Story”, hit koji je obilježio 2000-te

Layo & Bushwacka! bili su popularan tech house duo prije prijelaza u novi milenij, ali nakon što su 2002. godine izdali “Love Story“, doživjeli su ogroman uspjeh.

Upoznali su se u legendarnom noćnom klubu The End u središtu Londona, gdje je Bushwacka! (Matthew Benjamin) bio rezident DJ, dok je Layo Paskin bio suvlasnik kluba (zajedno s Mr. C-om). Od svoje mladosti, obojica su bili uključeni u londonske acid house partyje i same scene, a u trenutku kada su pokrenuli zajednički projekt već su bili etablirani umjetnici.

Londonski duo izdao je svoj prvi album ‘Low Life‘ za End Recordings 1998. godine, a njihova mračna, bluesom prožeta tribal house pjesma ‘Deep South‘ bila je značajan klupski hit krajem 90-ih, prije nego što je nastala ‘Love Story‘.

Matthew B se jednom prilikom prisjetio kako je Layo najčešće birao sampleove za njihove pjesme. Uzimao ih je iz raznih izvora poput svoje kuće i dućana s pločama. Layo je bio veliki fan benda Devo, čija je bas dionica iz pjesme ‘Mongoloid‘ postala ključan dio njihove pjesme ‘Love Story‘. Dok je Layo nakratko izašao, Matthew je prilagodio sampleove i sve ih uskladio u isti tempo. Zatim su dodali još jedan zanimljiv element – piano akord koji je zvučao malo nelagodno, ali je naposljetku sve to zajedno postalo prepoznatljiv hook pjesme.

Kasnije su ubacili i sample Nine Simone, ali dugo nitko nije mogao shvatiti što ona pjeva u njemu. (Pjevala je “Rags and old iron, rags and old iron, all she was buying was rags and old iron“) Taj specifičan zvuk, s mračnim piano akordima i duševnim glasom Nine Simone, dao je pjesmi jedan poseban ton, čineći je različitom od tadašnje komercijalne house glazbe.

Layo isprva nije htio objaviti pjesmu, pa su prvo objavili 500 vinilnih kopija, samo da bi kasnije morali više puta ponovno izdavali. Pjesma je dobila ime zbog Argentine, ljudi su je tamo zvali “Love Song“, pa su je Layo & Bushwacka! naposljetku nazvali “Love Story” po jednom poznatom afterparty mjestu u Sao Paulu u kojem su provodili dosta vremena na turneji Južnom Amerikom.

Prava čarolija njihove trake leži u tome što je prelazila preko nekoliko različitih žanrova, što potvrđuje Bushwacka! s anegdotom s festivala iz 2002. godine. “Sjećam se kako sam hodao po Homelands festivalu i Skolbeatsu u Brazilu. Na jednom od ta dva festivala Pete Tong je puštao pjesmu u jednom šatoru, u drugom šatoru Laurent Garnier ju je puštao, u trećem Jeff Mills, a u četvrtom Judge Jules. Sjećam se da sam pomislio – tko je ikada napravio pjesmu koju puštaju i Judge Jules i Jeff Mills u isto vrijeme? To je bila čarolija scene tada.

Traka je 2002. godine završila na brojnim top ljestvicama i postala veliki underground hit, ali onda je nova L&B-ova izdavačka kuća htjela da se doda vokal. Probali smo mnoge kombinacije dok na prvom Creamfieldsu u Argentini nismo miksali na ti gramofona. Na jednom je svirala “Love Story“, na drugom acapella verzija “Finally” of Kings of Tomorrow, a na trećem su držali techno loop. Kada su se spojile te tri stvari, Bushwacka se prisjeća da nikad nije vidio publiku da je tako poludila u životu. Nešto kasnije, duo je otišao u studio, ponovno su snimili tu kombinaciju i kada su pjesmu izdali, odmah je ušla u top 10 na ljestvicama.

Iako je pjesma bila veliki međunarodni hit, ploča nije donijela novac za L&B-u. No ono što je postigla bilo je lansiranje njihove međunarodne DJ karijere za sljedeće desetljeće. “Bilo je to nevjerojatno uzbudljivo.” prisjeća se Matthew te dodaje: “Živjeli smo “rock & roll”, nisam zapravo shvaćao što to znači, ali mnogi ljudi su nas bukirali jer smo napravili tu pjesmu. Dolazili bismo u klubove i cijelu noć bi nas pitali da puštamo “Love Story'” Pa bismo je pustili, a onda bi nas pitali da je pustimo opet. Bilo je nevjerojatno, pjesma je imala veliku ulogu u našem uspjehu na turnejama.”

Da je ovaj spoj (Love Story vs. Finally) vječni klasik, potvrđuje i činjenica da je u proteklih 12 mjeseci objavljeno čak dvije nove verzije i obrade, inspirirane originalom – jednu je složio Paul Woolford, a drugu Swedish House Mafia zajedno s Aliciom Keys.

Istraživanje: Elektronička glazba kao spas za mentalno zdravlje!

Za mnoge ljubitelje elektroničke glazbe, to nije samo zvuk iz računala, to je terapija. Nova studija naglašava koliko elektronička glazba može biti transformativna za mentalno zdravlje, objašnjavajući zašto se mnogi okreću baš ovom žanru u trenucima emocionalne potrebe.

Istraživanje je provela ekipa iza Tebra platforme “The Intake“. Kroz novu studiju analizirano je više od 68 tisuća pjesama na Spotifyju te je ispitano više od tisuću ljudi kako bi se istražilo na koji način glazba pomaže mentalnom blagostanju.

Foto Enora Paola

Rezultati su otkrili duboku povezanost između elektroničke glazbe i mentalnog zdravlja, jer je više od 1 od 10 ispitanika izjavilo da je to njihov “omiljeni žanr kada se osjećaju tužno ili depresivno.”

Ovo nije iznenađenje za dugogodišnje entuzijaste, koji često opisuju žanr kao ventil za nakupljenu tjeskobu. Bilo da je riječ o euforičnoj atmosferi ravea ili o mirnoći slušanja chill elektronike, elektronička glazba nudi jedinstvenu kombinaciju bijega od stvarnosti i zajedništva koju mnogi drugi žanrovi nemaju. Oko 43% obožavatelja elektroničke glazbe izvijestilo je da su u dobrom mentalnom zdravlju, a gotovo 8 od 10 ispitanih osoba općenito je izjavilo da su koristili elektroničku glazbu kako bi se izvukli iz teških trenutaka, dodatno naglašavajući njezinu transformativnu moć.

foto: Enora Paola

Zdravstveni stručnjaci također podupiru ove tvrdnje. Čak 1 od 3 zdravstvena stručnjaka smatra da je elektronička glazba najbolji žanr za poboljšanje mentalnog zdravlja, navodi studija. Prirodna ritmičnost glazbe ključna je za podizanje raspoloženja, smanjenje stresa, pa čak i stvaranje osjećaja jedinstva i radosti—bilo da plešete sami ili u gomili od tisuće ljudi.

Una Andrea: “DJ-ing pruža osjećaj moći i slobode, a to je ono čemu najviše težim u životu”

Una Andrea je srpska DJ-ica koja već nekoliko godina osvaja regiju. Za pultom se prvi put našla prije točno deset godina. Karijeru je gradila po Beogradu, gdje je prvo osvojila male klubove, zatim su uslijedili pozivi na vodeće festivale poput EXIT-a koji su joj osigurali nastupe diljem regije i u Europi.

Karijera ju je odvela diljem regije i Mediterana, a povodom novog povratka u Zagreb smo s Unom Andreom porazgovarali o njenim počecima, glazbi, nastupima za Future Scope i još ponešto.

Pozdrav, Andrea. Kako si? Kako ti je prošlo ljeto? Jel’ bilo ispunjeno gažama ili je bilo prilike i za malo odmora?

Hvala na pitanju, super sam. Ljeto je prošlo u putovanjima najviše, radila sam stvarno mnogo ali sam uspela da sačuvam energiju i za jesen i za druženje s vama u subotu :)

Od 2014. godine si za DJ pultom, no kako se dogodila tvoja ljubav prema elektroničkoj glazbi i što te je privuklo da savladaš vještinu miksanja i postaneš DJ-ica?

Od malena sam voljela muziku i uvijek sam bila ona u društvu koja sve pjesme zna prva. DJ-ing i elektroničku glazbu sam zavoljela na prvu, nakon faksa kada sam upisala tečaj za gramofone, a zatim i produkciju. Muzika mi je oduvijek bila lijek i motivacija sve, DJ-ing pruža osjećaj moći i slobode, a to je ono čemu najviše u životu težim.

Tijekom 10 godina za pultom, koliko se tvoj glazbeni ukus mijenjao i evoluirao? Kako bi opisala svoj zvuk kada si tek krenula se baviti poslom DJ-ice, a kako sada?

Moj glazbeni ukus se nije mnogo mijenjao, i dalje najviše volim sporiji BPM, mračnije bas linije i dublji zvuk. Ipak, dosta sam prilagodljiva i volim jako mnogo stilova generalno u muzici, tako da mi nije problem da puštam i veseliju muziku.

Kako po tebi izgleda savršen party?

Savršen party je negdje na plaži ili u nekom alternativnijem klupskom prostoru.

Imaš li najdraži termin za odraditi set? Primjerice – uz zalazak sunca, ili pak izlazak sunca za sami finiš večeri?

Najviše volim da radim zatvaranje – ako nije mnogo kasno.

Evo, 10 godina si na sceni, što budućnost nosi za Unu Andreu? Imaš li neke planove, želje i nove ciljeve za možda sljedećih još toliko godina?

U planu mi je da do kraja godine izbacim nekoliko traka. Jedna se vuče još od prošle godine, a ostale završavam uskoro.

Već si nekoliko puta svirala u Zagrebu na poziv Future Scopea, kako su ti prošli nastupi do sad kod njih? Imaš li neki koji ti je bio posebno ostao u sjećanju?

Radila sam dva puta, a ako računamo i after onda tri. Najbolje sam se provela prošli put kada sam radila večer s Benom Clockom.

Ovog vikenda dolaziš u Boogaloo na otvaranje nove Future Scope sezone, što možemo očekivati od tvog seta?

Dolazim u subotu i jako se radujem! Ne znam što možete da očekujete, jer i ja sebe stalno iznenađujem :)

Unu Andreu ove subote možete uhvatiti na malom flooru Boogalooa, gdje će pult djeliti s Elenom Mikac i Mihaijem Popovicijem u sklopu otvaranja nove Future Scope sezone. Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.

Rasplesano ljeto u zadarskoj Operi prošlo uz pregršt atraktivnih elektroničkih gostovanja

Nakon dugog toplog ljeta, vrijeme je za rekapitulirati još sezonu u zadarskoj Operi koja je prošla uz pregršt atraktivnih elektroničkih gostovanja. Smještena u srcu Zadra, Opera je na svoja dva plesna podija iz dana u dan privlačila brojne lokalne i strane goste, koji ga smatraju “brojem jedan” destinacijom za izlazak u gradu.

Tijekom ljetnih mjeseci za pultom Opere se izmjenjivao miks internacionalnih zvijezda i lokalnih talenata, a vrijedan dio elektroničkog programa je kurirala mlada zadarska ekipa koja stoji iza Selected Croatia.

Prvo gostovanje sezone se odvilo na samom početku srpnja uz španjolskog veterana Davida Penna, a zatim su redom uslijedili nastupi francuske zvijezde Matta Sassarija, povratnika u Zadar Andrea Riza, talijanske veterane The Cube Guys, iskusnog talijanskog DJ-a Rudeejayja, jedinstvenog britanskog dua The Stickman Projecta, talentiranog njemačkog DJ-a Philipa Bogdana, nadolazećeg britanskog DJ-a Jamesa Poolea, prekaljenog Marka Knighta te talijanskog dua Alaia & Galloa, koji su bili posljednji internacionalni gosti sezone.

Uz internacionalne zvijezde, u Operi su gostovala i neka dobro poznata domaća lica poput Koste Radmana i Tom Buga, a za pultom su se iz večeri u večer našla neka nadolazeća lica te rezidenti Adam P, Alvize, Bartol Njari, Double D, Luka Kosty, Lumix, Maky, Moxx i Percassi.

Selected Croatia su u sklopu Opera House Culture večeri tijekom ljetna bili zaslužni za bukinge Jamesa Poola, Matta Sassarija, Andrea Rize i Philipa Bogdana. O ljetnoj sezoni i odabiru Zadra kao mjesta održavanja ovih događaja nam kažu da naglašavaju njegovu rastuću popularnost kao festivalske i party destinacije.

Ovog je ljeta Selected Croatia ugostio nekoliko klupskih događanja i festivala na nekim od najboljih lokacija u Zadru, stvarajući živahnu party scenu duž hrvatske obale. Zadar, poznat po svojoj zadivljujućoj povijesnoj arhitekturi i slikovitoj jadranskoj pozadini, postao je vruća točka za ljubitelje elektronske glazbe i zabave. Događaji koje organizira Selected Croatia obično uključuju međunarodne DJ-e, elektronsku glazbu i raznoliku publiku, spajajući ljepotu Mediterana sa živom atmosferom.

Zadarska Opera još ovog tjedna radi svakodnevno po ljetnom rasporedu, nakon čega se prebacuje na zimski “modus operandi” rada. Elektroničke glazbe neće manjkati u klubu ni tijekom hladnijih mjeseci, a već sredinom listopada Selected Croatia sprema novi ples uz gosta iz Portugala.

Tehnologija koja je revolucionirala DJ kulturu – Pioneer CDJ slavi 30 godina!

CDJ ove godine slavi 30. rođendan. Njegovo elegantno metalno kućište, teški, rebrasti jog wheel i sve veća preciznost učinili su ga nezaobilaznim dijelom DJ kabina diljem svijeta, zamijenivši Technics 1210 kao industrijski standard. Iako je očito dizajniran po uzoru na vinilne gramofone, AlphaTheta — prethodno poznata kao Pioneer — uspjela je držati korak s brzo mijenjajućim digitalnim svijetom, na način na koji to analogni prethodnik nikada nije mogao. Postepena integracija različitih načina pohrane glazbe, a kasnije i prijelaz na streaming, održali su ga relevantnim za sadašnje i nadolazeće generacije. A sada dolazi posljednja promjena — najnoviji CDJ više ne reproducira CD-ove.

DJ Mag su u razgovoru s nekoliko ključnih aktera poput Rogera Sancheza istražili povijest i razvoj CDJ-a.

Priča počinje 1994. godine kada je Pioneer lansirao CDJ-500. CDJ-500 bio je hrabar novi komad tehnologije, dizajniran s CD ladicom i digitalnim kontrolama. To je bila dramatična promjena, na koju su mnogi u DJ zajednici isprva bili skeptični. Rani modeli CDJ-a, uključujući 500 i 1000, izgrađeni su s namjerom da što vjernije oponašaju osjećaj vinila. U početku je CDJ imao poteškoća s dobivanjem širokog prihvaćanja jer nije imao taktilnu kontrolu na koju su DJ-i navikli s vinilom. Čak i uz svoju jog kontrolu i osnovnu pitch kontrolu, nije mogao u potpunosti replicirati preciznost i fizičku interakciju okretanja ploča.

Jedan od ranih promotora CDJ-a bio je legendarni house DJ i producent Roger Sanchez. Sredinom 90-ih, Sanchez je brzo usvojio CDJ, radeći izravno s Pioneerom na njihovim prvim DJ proizvodima. Njegova uloga kao ambasadora pomogla je učvrstiti legitimitet CDJ-a u očima skeptičnih DJ-a. Za Sancheza, prijelaz je bio lak—bio je konstantno na turnejama pa nije više morao brinuti o gubitku torbi s vinilom na letovima. CDJ-evi su mu omogućili da ponese opsežan katalog glazbe na mnogo manje fizičkih diskova, što mu je pružilo pristup neobjavljenoj glazbi i najnovijim pjesmama.

Pravi preokret dogodio se 2001. godine kada je lansiran CDJ-1000, model koji je uveo mogućnost scratchanja, dovodeći CDJ bliže osjećaju vinila. Ova funkcija postala je posebno privlačna hip-hop zajednici, koja je sporo usvajala ranije CDJ-eve. Uvođenje responzivnijeg jog kotača i mogućnost kontroliranja brzine kočenja i scratchanja u stvarnom vremenu počeli su privlačiti čak i najvjernije puriste vinila.

James Zabiela, jedan od ranih korisnika CDJ-1000, opisuje svoje prvo iskustvo s uređajem kao otkrovenje, uspoređujući ga s trenutkom kada je prvi put dotaknuo dodirni ekran iPhonea. Od tog trenutka, znao je da je CDJ budućnost DJ-anja prihvatio je njegovu evoluciju. Zabiela, koji je postao jedan od ključnih partnera Pioneera u razvoju proizvoda, koristio je CDJ za pomicanje granica live mixanja. Blisko je surađivao s tvrtkom, testirajući rane jedinice tijekom svojih nastupa i dajući povratne informacije koje su pomogle oblikovanju budućih modela.

CDJ-2000, lansiran 2009. godine, predstavljao je još jedan veliki skok naprijed u DJ tehnologiji. Po prvi put, DJ-i su mogli puštati glazbu izravno s USB sticka, eliminirajući potrebu za CD-ima potpuno. Ova promjena bila je ključna za mnoge, uključujući Zabielu, koji se prisjeća frustracije zbog provedbe sati u izradi CD-ova samo da bi otkrio da ne može pročitati nazive pjesama u mračnoj klubu. USB funkcija omogućila je DJ-ima pohranu tisuća pjesama na jednom uređaju, čineći nastupe dinamičnijima i oslobađajući prostor u DJ kabini.

Za mnoge, to je bio pravi trenutak kada je digitalno DJ-anje potpuno preuzelo kontrolu. CDJ-2000 također je uveo niz značajki dizajniranih za poboljšanje živih nastupa, uključujući opciju kvantiziranja koja je omogućila preciznije loopanje, i mogućnost sinkroniziranja CDJ-a zajedno putem etherneta. Povećana funkcionalnost omogućila je DJ-ima složenije miješanje, slojeći pjesme, loopove i efekte kako bi stvorili live remikse u trenutku.

Kada je Pioneer lansirao CDJ-2000 Nexus 2012. godine, platforma je postala toliko napredna da je počela oblikovati samu umjetnost DJ-anja. Nexus je donio nove značajke poput Wi-Fi povezivosti, integracije s rekordboxom i ekrana više razlučivosti za praćenje valnih oblika i precizno podešavanje postavki. No, možda je najkontroverznija dodana funkcija bila gumb za sinkronizaciju, koji je omogućio DJ-ima automatsko usklađivanje pjesama—vještinu koja je nekad bila smatrana pravom inicijacijom u DJ-anje. Dok su neki DJ-evi pozdravili ovu značajku zbog njene praktičnosti, drugi su je vidjeli kao razvodnjavanje vještine potrebne za izvođenje uživo. Ipak, CDJ je otvorio vrata bezbrojnim umjetnicima i proširio spektar mogućnosti za nastup.

Godine 2020. Pioneer je stvari odveo još dalje s lansiranjem CDJ-3000. Nazvan “Covid model” od strane Zabiele zbog svog lansiranja tijekom pandemije, 3000 je donio napredne značajke poput devetoinčnog dodirnog ekrana, udvostručenih hot cueova i mogućnosti sinkronizacije pjesama po tonu za besprijekorne harmonične prijelaze. Najznačajnija inovacija, međutim, bila je CloudDirectPlay, značajka koja omogućuje DJ-ima pristup njihovim glazbenim knjižnicama izravno iz Dropboxa. S ovim, DJ-i više nisu ograničeni na pjesme koje fizički donose, nudeći bez presedana razinu fleksibilnosti i pristupa glazbi u hodu.

Roger Sanchez uspoređuje CDJ-3000 s “premještanjem iz Apollo Saturn V rakete u Zvjezdanu flotu“, naglašavajući koliko je tehnologija napredovala. Od svojih skromnih početaka kao alata za puštanje CD-a, CDJ je postao moćan inovacijski alat, omogućujući DJ-ima da kreiraju složene, visokointenzivne setove koji pomiču granice živog glazbenog izvođenja.

Sada, tri desetljeća kasnije, CDJ je više od samo komada opreme—on je simbol kako tehnologija može oblikovati i redefinirati umjetnički oblik. Učinio je DJ-anje pristupačnijim, smanjio prepreke ulasku za nove umjetnike i inspirirao bezbrojne izvođače da istraže nove načine angažiranja svoje publike. Uz Pioneerovu kontinuiranu usmjerenost na inovacije i duboko razumijevanje DJ kulture, CDJ ne pokazuje znakove usporavanja.

Više o samoj povijesti i razvoju CDJ-eva otkrijte u dokumentarnom filmu DJ Maga30 Years of the CDJ” dostupnom na YouTubeu.

Umro je Rino Cerrone, pionir napuljskog techna i čest gost hrvatskih plesnih podija

U 52. godini života umro je Rino Cerrone, pionir napuljskog techna, suosnivač renomirane etikete Rilis i čest gost hrvatskih plesnih podija. Na društvenim mrežama tužnu vijest je prvo objavio Joseph Capriati, a zatim su se preko Cerreoneovog Facebooka javila i njegove druge bliske kolege koje su poručile:

S velikom tugom i slomljenog srca opraštamo se od našeg brata Rina Cerronea koji je preminuo jutros. Godinama smo živjeli s nadom da ćeš se vratiti na scenu, nažalost naš san se nije ostvario, ali tvoj groove će uvijek ostati u našim srcima. Našim smo mislima uz tvoju obitelji!

Od Rina Cerronea su se objavama na društvenim mrežama oprostile ne samo talijanske kolege već i brojne svjetske kolege poput Adama Beyera, Carla Coxa, Marca Baileyja, Riva Starra i drugih, dok Joseph Capriati kao jedan od njegovih najbližih suradnika pred kraj karijere je na Instagramu napisao:

Prijatelju moj, teško mi je povjerovati da si otišao. Naučio si me sve, podržavao si me u teškim trenucima i dijelili smo cijele dane stvarajući glazbu i razgovarajući o životu. Dok god budem živ, čuvat ću uspomenu na tebe gdje god da krenem. Danas odlazi prava legenda glazbe, ali prije svega veliki prijatelj i jedinstvena osoba. Bol koju mi donosiš je neizmjerna, ali sjećat ću te se s osmijehom, onako kako bi ti to želio. Počivaj u miru, Rino Cerrone.

Rođen 1972. godine u Napulju, Cerrone je bio smatran jednim od pionira napuljskog techna, snažnog stila ukorijenjenog u funku i minimalizmu. Cerrone je imao ključnu ulogu u razvoju napuljske dance scene tijekom 2000-ih. Njegov stil DJ-inga, produkcije i izdavačka kuća su utjecali na karijere mnogih napuljskih umjetnika i stekli poštovanje obožavatelja diljem svijeta.

Karijeru je započeo krajem 90-ih, kada je zajedno s Linom Monacom i Nicolom Buonom osnovao live techno ansambl Q-Men. Trojac je izdao svoj prvi EP na etiketi Marca Carole, Design Music, 1997. godine. Dvije godine kasnije, Cerrone je pokrenuo svoju prvu etiketu – Rilis, nedugo nakon toga je uslijedio Loose Records, a zatim 2005. i Unrilis. Od 2008. do 2011. godine je dijelio studio s Josephom Capriatijem, a tih godina je s njim i Markantonio radio na projektu zvanom Neopolitan Gangsta s kojim su nastupili i na Awakeningsu. Tijekom karijere je još nastupano na brojnim važnim techno događajima i festivalima diljem svijeta poput I Love Techno i Innercity. Rino Cerrone je 2012. godine otišao u glazbenu mirovinu, ali je i dalje s nastavio povremeno raditi na produkcijama.

Čest gost hrvatskih plesnih podija

Tijekom 2000-ih godina, Rino Cerrone je bio čest gost hrvatskih plesnih podija. U sklopu Omegaritam partyja, Cerrone je gostovao u Dalmaciji, a za njegov set u kultnoj primoštenskoj Aurori Pero FullHouse je na Facebooku rekao da je jedan od najboljih. Cerrone je gostovao i u drugim djelovima Hrvatske, pod organizatorskim palicama Future Scopea u Zagrebu te Drumatice u Osijeku.